Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,31 juli 2008, 23:42
Datum: vrijdag 1 augustus 2008 10:13

Ik weet niet of ik het doorgeefluik ben, maar ik krijg ze in mijn spam- box. En ik vermaak me kostelijk met de onderwerpen:

Mad woman screams at man
Waiter caught spitting in customer food
Spider man helps James Bond
Truth about bonzai kitties

Een stuk leuker dan de mail die ik professioneel ontvang!

Rik

breek me de bek niet open:
onderwerp:inhoud:
Your advice is needed here Shooting at church, several persons killed and many more injured.
FDA warns against eating lobster Plane crashes off Bahamas, Swedish prince believed to be on board
Michelle Obama latest fashion disaster Blake Lively admits crush on Britney
Upcoming deadly earthquake detected 3 lawyers consume $150,000 of wine in outing
Drug deal gone real bad Best stock tips to keep you financially in shape until you retire.
Truckload of dead puppies Screener copy of Terminator Salvation is now available for public downloads, removing all mystery surrounding movie
Ghastly sightings at historic house Girl spears brother to death
US Soldiers burn down village Swedish princess slaps town florist
New recipe for successful love US torture facility in Guam exposed by UN, to be shut down
Madonna admits Timberlake affair Boy kills cats and eats them
Laptops explode with over usage Terrorist attacks in India, US suspect in custody
Robocop poised for hot comeback Soya found responsible for low sperm counts
Priest and nun humping in confession room Footage of Saddam Hussein interrogation available here

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,30 juli 2008, 23:45
Datum: donderdag 31 juli 2008 22:12

Wanneer je een elastiekje tussen de uiteinden van de brilpoten verbindt (lekker strak) dan kan die bril toch wel met je kop gefixeerd worden of is dat een al te eenvoudige benadering van dit probleem?

Dat experiment lijkt me wel wat. Ik gooi er gewoon de kosten van een elastiekje tegenaan.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,30 juli 2008, 23:45
Datum: donderdag 31 juli 2008 11:00

Ik denk dat je met een push-pin ook een heel eind komt.

Rik

Heel goed, maar die moet je dan wel een beetje steriel houden. Het lijkt me ook lastig om steeds in hetzelfde gaatje te prikken. Als je dat niet doet komt toch het moment dat die push-pin er uit valt. Bloeddruppels op het hout, die moet je er dan weer uit schuren, nee, toch maar niet.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,30 juli 2008, 23:45
Datum: donderdag 31 juli 2008 8:40

Misschien kan je een buddie gebruiken. Nee, niet een toegewijde vrijwilliger die je bril op zijn plaats houdt, maar een kleefkussentje van de firma Pritt, waarmee je lichte dingen aan de muur kan hangen. Om de afstand te overbruggen moet je misschien meerdere buddies gebruiken, dus het is wel even een investering.

Briljant idee! Buddies, onze halve huis zit er vol mee. Op iedere neusvleugel een buddie, lijkt me perfect. Ik denk dat ik er wel twee uit Sneeuwuils voorraad kan pikken.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,26 juli 2008, 23:08
Datum: zondag 27 juli 2008 23:46

Ik had er ook wel bij willen zijn in Berlijn. Mooi dat je je indrukken voor ons opschreef, Iris.

Waarom komt Obama nou niet eens in, bijvoorbeeld, Harderwijk?

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,26 juli 2008, 23:08
Datum: zondag 27 juli 2008 21:32

Die kleine rexjes, wat dramatisch allemaal! Het lijken wel muisjes, op de foto. Hoe gaat het nu met de laatste?

Wij zijn dus terug uit Berlijn waar wij klapten voor Barack Obama, die zoals jullie weten een lans brak voor de NAVO en zei dat hij, in tegenstelling tot de huidige president, niet de wereld als zijn persoonlijke speeltuin zou beschouwen maar dat hij zou luisteren naar zijn bondgenoten. Ja, dat zei hij natuurlijk niet maar dat meende ik eruit te kunnen halen.

We konden O. niet zien want we stonden minstens honderd meter bij hem vandaan. Gelukkig hadden we wel heel goed zicht op een van de grote videoschermen die men op had gehangen en de geluidskwaliteit was heel goed. De Duitsers hadden niets aan het toeval overgelaten, het wemelde van de politie en de hele omgeving was afgezet voor verkeer. Om ons heen stonden tweehonderdduizend brave, opvallend jonge mensen. De lage zon stond achter de Siegessaule en scheen over het publiek, richting Brandenburger Tor. Het was een zeer mediageniek avondje.
Eén eenzame gek schreeuwde even door de toespraak heen, ver buiten gehoorsafstand van O. Vermoedelijk heeft iemand hem heel dringend verzocht om zijn mond te houden maar dat kon ik niet zien. Verder luisterde iedereen aandachtig, voor zover ik dat kon beoordelen.

Het was bloedheet, we waren bekaf en voor O. aan zijn rede begon stonden we al meer dan een uur in de menigte te wachten. En toch dacht ik, toen hij na een half uurtje afscheid nam: 'hé wat jammer, nu al afgelopen'. Natuurlijk had ik alles ook op YouTube kunnen zien, dat had een hoop geld gescheeld. Maar ik maak mezelf graag wijs dat wij, samen met die andere tweehonderdduizend mensen, iets hebben bijgedragen aan Obama's populariteit, door aan de Amerikanen te laten zien hoe cool wij hem vinden. Stiekem vinden ze dat toch wel leuk, vermoed ik.

Het laatste rexje gaat vooralsnog goed.

Wij zagen bij een of ander nieuwsprogramma een item uit New York waarbij aan allerlei mensen gevraagd werd wat ze van Obama in Berlijn vonden. En ja, ze vonden het, in grote meerderheid, leuk.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,25 juli 2008, 23:30
Datum: zaterdag 26 juli 2008 17:57

Doe jij als het onweert eigenlijk je computers uit? Ik vond het altijd net zoiets als 'niet met een mes voor het raam gaan staan', maar vandaag aarzel ik.

Nee, ik doe ze niet uit. Er bestaan beveiligingen tegen piekspanningen, die heb ik.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,25 juli 2008, 23:30
Datum: zaterdag 26 juli 2008 11:22

"Doortrapt", dat was dat woord.
"Die andere rij is volgens mij beter, kijk maar, die mevrouw is doortrapt, die staat daar ook." Zoiets zei ik dartel. En die mevrouw vond dat behoorlijk schokkend, en wou eigenlijk niet "doortrapt" zijn. Pas toen ik haar uitlegde dat we dat woord ook vaak voor de jonge poesjes gebruikten in de zin van "slim-en-maar-een-héel-klein-beetje-slecht", kon ze erin berusten, zij het node.
Ze had alleen éen grote fles bleekwater af te rekenen, dat is ook tamelijk karakteristiek voor deze soort. Een grote reinheid.
Christenhonden zijn graag engelrein, en daarom alles liever dan doortrapt. Het is op de Veluwe wel eens moeilijk om je woorden helemaal goed te kiezen. Gelukkig konden we gauw weer terug naar de doortrapte poesjes.

Ja, dat was het Woord, en het begint niet eens met een a...

Van: "Iris Hoekstra-Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: 24 juni 2008
Datum: vrijdag 25 juli 2008 20:14

Ja, wij waren het, internettend op de ipod in het hotel in Berlijn. Er bestaat een website die geheel gewijd is aan de vraag: is Obama de messias? Dat zegt wel iets over wat hij losmaakt. Ik kan me voorstellen dat iemand die gelooft in messiassen, zo'n vraag verzint. Want een bijzonder mens is hij wel. Vertel graag meer als ik weer thuis ben, het typt een stuk makkelijker op de laptop.
Ik had graag geweten wat de mevrouw bij Action nog meer vertelde maar in mijn editie van Safari is frankslog niet scrollbaar!

het bovenstaande is dus getikt op de ipod? Bovenmenselijk!

Obama is inderdaad de Messiah, maar die site zal ook wel niet scrollen...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,24 juli 2008, 23:09
Datum: vrijdag 25 juli 2008 14:39

Wat leuk, dat I&A voor O. naar B. gingen. Ik hoop dat ze er wat over vertellen op je log.

Er was een lezerje met ip-adres 88.79.82.49. Dat kwam me nogal onbekend voor, blijkt van een Duitse provider te zijn. Om half elf 's morgens. Een uitspanning met wifi? Zijn het I&A? Zijn ze geïnspireerd?

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,20 juli 2008, 23:00
Datum: maandag 21 juli 2008 9:31

Pas een kwartier na loglezing drong onder de douche tot mij door, dat niet jij, maar de Chinees die r wegliet. Gelukkig dat mijn hersenen de boodschap 'Jullie broer kan niet spellen' kennelijk niet accepteren.

Dan had ik velassing moeten schrijven. Met rr komt het woord acht keer voor, alleen bij de reacties. Ik kan echt niet spellen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,20 juli 2008, 23:00
Datum: maandag 21 juli 2008 8:32

Deze reactie hoef je niet te plaatsen, op voorwaarde dat je een r toevoegt.

Bedoel je die van 16 sept '04, (die van 24 nov '05 merkte je al op) of die van 14 jan '08 (bij dezelfde chinees), of die van 3 jan '05?

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,15 juli 2008, 23:15
Datum: woensdag 16 juli 2008 9:07

Wij hebben her en der nogal in Bed & Breakfasts geslapen, en een dochter van goede vrienden (Bert en Fransje Poll, Sneeuwuil kende ze ook) drijft een bloeiend B&B in Den Haag. De twee belangrijkste eisen: je moet heel erg van mensen en heel erg van strijken houden. Dan vindt je het leuk om steeds weer nieuwe mensen in krakend gestreken lakens te leggen en aan gestreken tafelkleden exquise ontbijtjes te serveren. Mijn lichte griezel komt misschien omdat ik aan het standaard B&B met iets oudere dame aan het roer denk, een bedrijfje met hoog Laura Ashley gehalte. Iris is jonger en origineler, die kan natuurlijk iets heel anders scheppen: een ruig en sober B&B voor een jonger publiek. Als ze serieus over het plan denkt, zou ze eens met Francoise Poll kunnen gaan praten (waarschuwing: als FP ziek is, neemt haar man het over, en ook hij strijkt dan de ontbijttafellakens).

Marja, jij stuurde je reactie om 9:07, maar hij is ergens in de onderaardse gangen van XS4ALL blijven hangen. Hij kwam pas veel leter, na de onderstaande van 19:58. Maar hij bevat nuttige informatie!

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,15 juli 2008, 23:15
Datum: woensdag 16 juli 2008 19:47

Omdat je het over bessen plukken had hoop ik dat je deze taart niet al te zeer off-topic vindt. Ik vind dat dit kunstwerk, afgelopen zaterdag door Jacqueline geserveerd tijdens de familielunch, wel een plaats verdient op je log. Jacq heeft de bessen weliswaar niet persoonlijk geplukt, maar de taart wel zelf gemaakt en het resultaat was niet alleen mooi maar ook abnormaal lekker, vond ik.

taart

Dat van die taart, dat klopt. En off-topic is het ook al niet, als je m'n nieuwste log leest.
Er is wel iets vreemds met de mail. Deze is 10 minuten jonger dan onderstaande, arriveerde veel later.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,15 juli 2008, 23:15
Datum: woensdag 16 juli 2008 19:58

Iris, ik kreeg meteen veel zin om te komen logeren in je B&B, maar vroeg me af hoe het zat met het openbaar vervoer in Haccourt. Van de Belgische o.v. site kon ik niet meteen chocola maken, maar er rijdt wel een bus, las ik op een blog. Dat dit iets bijzonders schijnt te zijn geeft mij wel te denken, maar ik kom toch, hoor.

bus

De trein naar Visé, dan lopen, nog geen drie kilometer.


Grotere kaart weergeven

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,15 juli 2008, 23:15
Datum: woensdag 16 juli 2008 8:01

Van die tuinkamer een computerkamertje maken, dat vind ik een heel goed idee. Het is een veel mooiere kamer dan de huidige en het is ook gezelliger voor Sneeuwuil, hoeft ze niet helemaal naar boven als ze wat tegen je wil zeggen. Ik zeg het maar even, voor het geval je om onze goedkeuring verlegen zit.

Ja, Bert, dat klopt. Vrouwen van een zekere leeftijd, die gedesillusioneerd geraakt zijn door het kantoorleven, willen allemaal een bed & breakfast. Maar daar zit ik niet mee, een idee hoeft niet origineel te zijn om haalbaar te wezen. En als jij zo al twee vrouwen weet te bedenken bij wie het goed gelukt is, nou ja, ik weet natuurlijk niet hoeveel vrouwen je in totaal kent maar ik vind het bemoedigend klinken. Jullie zijn van harte welkom!

Het verplaatsen van de computers heeft het bijkomende voordeel dat ik de vloer van de oude computerkamer van linoleum kan voorzien. (Het jou welbekende click-marmoleum.) Die vloer had een heel smerige vloerbedekking, die trok ik er uit. Toen kwam er een fraaie betonvloer tevoorschijn. Die verfde ik met betonverf, rood met een grijze rand, prachtig! Helaas bleek de beton nogal zanderig, waardoor het rode oppervlak nu voornamelijk uit grijze putten bestaat.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log,14 juli 2008, 23:23
Datum: dinsdag 15 juli 2008 9:40

Frank,

Wil jij tegen Iris zeggen dat ik weinig vrouwen ken die op haar of op een andere leeftijd niet hebben overwogen in een of ander romantisch gelegen onderkomen met achterstallig onderhoud een bed&breakfast te beginnen? Twee van hen is dat ook heel goed gelukt, maar die twee zijn in alle mogelijke opzichten dermate verschillend dat ik daar geen succesfactoren uit kan afleiden. Wens haar maar heel veel succes en Katrien en ik komen zeker een keer logeren.

Mooi, de eerste twee klanten!

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,14 juli 2008, 23:23
Datum: dinsdag 15 juli 2008 8:01

Bedoel je nu dat die man uit de straat je hartfilmpje maakte?

Leuk dat je zo meeleeft met ons wilde plan. Gerolstein: erg mooie lokatie en het terrein is erg groot maar het huis niet! Ik kan mijn gasten toch moeilijk bij de schapen te slapen leggen.

Mag ik je log misbruiken voor een klein marktonderzoek? Lezertjes (en schrijvertje), zijn jullie wel eens in de Voerstreek geweest? Zo ja, hoe vond je dat? Ben je geneigd om er nog eens naartoe gaan?

Ja, man uit straat maakte hartfilm.

Haccourt lijkt wel leuk, maar de Voerstreek is leuker, is eigenlijk het Vlaamse stukje net onder Zuid-Limburg. Toen ik nog in Heerlen woonde kwam ik er wel eens. Via De Plank, toen nog met echte douaniers in een piepklein hokje.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,13 juli 2008, 23:05
Datum: maandag 14 juli 2008 8:34

Weet jij hoe vaak Google de wereldfoto's vernieuwt? In Den Haag staat nog één plant van ons, de Magnolia grandiflora, toevallig een van de weinige bomen waarvan een satelliet de bloemen waarschijnlijk wel zou kunnen zien. In Ophemert is de kas er nog niet. Als we nou wisten wanneer de luchtfotograaf de volende keer langs komt, gingen we op die dag met de hele familie synchroon zwemmen.

Nee, weet niet, kan het ook niet zo snel vinden. De meeste Maps zijn satellietfoto's, maar in bijvoorbeeld Nederland zijn (relatief dure) luchtfoto's gebruikt. (Een fotovliegtuigje, dus.) De zwemmende familie zou misschien net zichtbaar zijn, maar zeker niet herkenbaar. Letters maken, met de grasmaaier, zou dat wat zijn?

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log,12 juli 2008, 23:03
Datum: zondag 13 juli 2008 12:55

Beste Frank,

Jij - sorry dat ik je nieuwe zitplezier even moet onderbreken - die alles weet op dit terrein adviseerde me laatst een bepaald programmaatje om de wanorde op mijn pc te verminderen, maar dat kreeg ik met al mijn hardnekkigheid niet downgeload, en nu komt er iedere keer als ik het apparaat opstart tot twee keer toe de waarschuwing an unsupported operation was attempted, en als ik die heb weggeklikt nog een glimp van een subscription venster. Hoe heette dit prachtprogramma ook al weer? Als ik dat weet, kan ik de genoemde euvelen misschien verhelpen, om aldus weer van de drup in de regen te geraken.

Nee, je onderbreekt niets, ik tik zittend. http://www.glaryutilities.com/, het repareert kleine dingetjes, ruimt tijdelijke troep op en het draait spyware de nek om. Dat laatste maar gedeeltelijk, je kunt ook http://www.spybot.info installeren, die doet het nog wat beter.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log,7 juli 2008, 23:06
Datum: dinsdag 8 juli 2008 9:16

Zou het niet zo kunnen zijn dat Al Poontah (Al Capone, Al Gore...) het momentum gemist heeft en een beklagenswaardige oude vrijster is geworden die er geen zin meer in en alleen maar angst voor heeft? Werkt zo'n dekkater trouwens onder de voorwaarde van no cure no pay? Dan valt de schade dus nogal mee. Ja, behalve als de collateral damage aan Esmeralda en Nouschka zich bewaarheid en vervolgens door de eigenaren als collateral cure wordt opgevat. Het blijft tobben, hè, maar dat is ook wel weer leuk toch?

Een poes wil alleen maar paren als haar biologische wekker haar wakker gemaakt heeft. Soms lijkt het er op alsof de aanwezigheid van een kater de wekker een beetje verzet, nu mocht dat niet zo zijn.
Deze kater werkt volgens het principe 'wel pay en blijven proberen, eventueel met andere poes, tot cure'. Meestal wordt een nest van éen beschouwd als geen, ook dan mag je gratis nog eens. De schade is in dit geval het vele malen heen en weer rijden naar Nijkerkerveen. 22km enkele reis, nu dus 22*2*3=132km, 10 liter, €16.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,5 juli 2008, 23:02
Datum: zondag 6 juli 2008 8:15

Het interview met Anna zou vrijdag in NRC Next komen, maar het stond er niet in, reden onbekend. Anna loopt dezer dagen over een Grieks eiland, ik heb het haar ge-smst, ze vond het vreemd. Behalve Anna ken ik geen enkele NRC Next-abonnee, als ik wil weten of het interview erin staat zal ik hem moeten kopen, gelukkig kost hij maar 1 euro. Maar, bedenk ik nu, het kan ook best dat het er afgelopen woensdag of donderdag al heeft in gestaan, toen was Anna ook al weg.

Die vrijdagse euro hebben wij ook tevergeefs uitgegeven...

Van: "Yvonne" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log,3 juli 2008, 23:29
Datum: vrijdag 4 juli 2008 9:49

Nou! En of Jules geweldig is! En zijn moeder bovendien niet minder!

Dries zei al direct de eerste keer (met een prachtig getuit mondje): "Zzjjuuuul"!

Toen Jules geboren werd, werkten Dries en Oma aan "het Torenkamertje" met als dak een transparante paraplu.
Dat sprak zeer tot Dries zijn verbeelding (van Pluk van de Pettenflat).....

2739

2740

2744

Sneeuwuil had Dries aan de telefoon, en inderdaad, heel mooi Zjuul. Maar het getuite mondje zagen we er niet bij.

Van: "ellen kalee" <-> Aan: <-> Onderwerp: franks log,3 juli 2008, 23:29 Datum: vrijdag 4 juli 2008 8:54

Ik heb nu pas het verslag van je loopbaan gelezen, hoewel ik het meeste wel wist vind ik het een fascinerend verhaal. Overigens heb je het niet over de interessante landen waar je heen ging om cursussen te geven (Zweden, China), maar ooit heb je daar wel over geschreven in je log. Over Keilson herinner ik me dat die over een sessie met jou aan onze ouders het volgende vertelde: hij had een tijdlang gezwegen in de hoop dat je zelf met iets zou komen. Tenslotte had je gezegd: Kunt u niet weer iets vragen, het is toch al zo duur.

België, Engeland, Noorwegen, Duitsland, Italië mogen er ook nog bij. En Zwitserland en de VS, maar dat was om cursus te krijgen. Maar het moest over carrièreplanning gaan, en die planning bleek er niet of nauwelijks te zijn. Interessante reisjes hadden niets met carrièreplanning te maken.

Medisch geheim, geldt dat niet voor psychiaters? Maar mijn opmerking over het kostenaspect herinner ik me. Gezien het resultaat weggegooid geld.

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,3 juli 2008, 23:29
Datum: vrijdag 4 juli 2008 0:38

Ik verwacht dat Dries Jules uit zal spreken als "uuls", ik word door hem Oom Nenonard genoemd en uiteraard voel ik me daardoor zeer vereerd!

Om een werkende regulator van die afmeting te maken, is er een heel lichtlopend ventiel nodig dat onder de stoomdruk van meer dan 1Bar openen en sluiten kan door het gewicht van de centrifugaal kogeltjes van de regulator. Openen van het ventiel door de centrifugale kracht lijkt me nog wel mogelijk, sluiten onder het gewicht van de kogeltjes niet en dan vervalt de regulerende werking. Teveel huisvlijt, bovendien vereist de fabricage een heel nauwkeurig draaibankje.

Het ventiel hoeft niet helemaal te sluiten, een beetje knijpen is genoeg. En draaibankje...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,2 juli 2008, 23:13
Datum: donderdag 3 juli 2008 23:14

Jules is een lekkere schat. En een flinke jongen zo te zien, met zijn 4,3 kilo en zijn ronde wangetjes.

Nog bedankt voor het uitschrijven van je loopbaan. Dat ging dus allemaal vanzelf, zeg je? Ik begrijp daar niets van. Daar moeten we het nog maar eens over hebben als Auke en ik terug zijn uit de Ardennen.

270 gram minder: 4,03. Maar ronde wangetjes, zeker.

Veranderen van werkgever, dat ging niet vanzelf, verder wel.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,2 juli 2008, 23:13
Datum: donderdag 3 juli 2008 12:05

Ja, Jules is een prachtige baby. En wat heeft hij een jeugdige grootvader, met dat donkere haar. Heb je, zoals Schröder, al rechtszaken moeten aanspannen omdat men insinueerde dat je het geverfd had?
Ik hoop nog wel te horen hoe Dries zijn broer noemt. Misschien is hij al te groot om namen te verbasteren.
Over het verkleinen van namen gesproken: herinner jij je dat er in Delft een vader en een zoon rondliepen (familie van Gon?) die consequent Grote Fer en Kleine Fer werden genoemd?

Insinuaties negeer ik, uit luiheid. Ferry van Tergouw, kind van Ant van Tergouw, wonende aan het Achterom. Er was ook een meisje waarvan ik de naam niet meer weet, wel dat ze plaatjes van Deanna Durbin spaarde. Die plaatjes waren zeldzaam in 1943. Ik zag wel wat in dat meisje, ook al was ze twee keer zo oud als ik. Genoemde Ferry was Kleine Fer.

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 juli 2008, 23:28
Datum: woensdag 2 juli 2008 20:13

Ik ben het er mee eens dat die regulator moest draaien, maar ik had nog geen elastiekje ten tijde van het filmpje dat de eerste keer in werking laat zien na vermoedelijk een jaar of tien. Vandaag wel en zie! Een draaiende overigens decoratieve regulator, er zit geen mechanisme is dat de stoomdruk en dus de constante snelheid kan regelen. Het draait leuk http://www.youtube.com/watch?v=pKTm-sHQlqI toch?

Ja, leuk, dat wel. Maar het lijkt me een uitdaging om het nou ook nog echt werkend te maken.

Van: "Simon Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,29 juni 2008, 23:45
Datum: woensdag 2 juli 2008 13:09

Vader, wat ken je me toch goed. Ik weet dat je dit zegt om me uit m'n tent te lokken: Jawel wij hebben zondag (mede op aandringen van Sjuul) met z'n vieren Spanje Duitsland gekeken op de 42 inch Flatscreen

Simon

Ik vrees dat Sjuleketje er weinig van gezien heeft.

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 juli 2008, 23:28
Datum: woensdag 2 juli 2008 8:35

Ja, Rik dat was mijn punt dus ook. Aangezien het hier een stevige rasechte Amsterdammer betreft zal de door jou geopperde verkleining niet werken zoals Frank al opmerkte. Men zou denken dat het manneke (menneke) van Vlaamse origine is, en dat is hier boven de grote rivieren vloeken in de kerk! Enfin door deze naam is het mannetje ingedekt tegen allerlei verkleinende bejegeningen van oma's opa's neven, nichten en ieder ander die langs zijn wieg loopt.
Nu ik hier toch bezig ben, dit http://www.youtube.com/watch?v=ZyVLDSgTDgg filmpje laat mijn nieuwste rommelmarkt aanwinst zien. Echt een rommelmarktprijs heb ik er niet voor betaald, maar so what! De wasknijper zal binnenkort vervangen worden door een door huisvlijt verkregen bijpassend gewichtje. En voor dat iedereen het opmerkt, ja ik had beter eerst de tv uit kunnen zetten.

Die wasknijper, daar zit ik niet zo mee. Maar de film toont iets wat erg veel op een regulateur lijkt maar dat niet in functie is! Dat repareren, dan een dynamo aandrijven die nauwkeurig 50 Hz levert, dat zou ik graag op een volgend filmpje zien.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 juli 2008, 12:00
Datum: dinsdag 1 juli 2008 22:48

Herstel: Marja noemde Koen Boeboe. Noemde jij jezelf soms Kang?

Ik heb het zorgvuldig niet laten merken, maar ik was bij je vorige reactie al aan het twijfelen. Volgens Sneeuwuil noemde Zus mij wel eens Waffa, die naam klopt dus. En Kang, dat was ik in een nog verdere verleden.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 juli 2008, 12:00
Datum: dinsdag 1 juli 2008 20:47

Wie weet hoe Dries zijn broertje gaat noemen. Zjuzju? Als ik me niet vergis noemde Marja haar broers en zuster ooit respectievelijk Waffa, Kang en è-è.

In het E-nest hadden we poes Esmeralda. Op haar stamboom heet ze Miezelientje, in de praktijk noemen we haar Dweiltje, of, iets sjieker, Dweilia. We zullen het Dries morgen vragen, als we er toch zijn.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,30 juni 2008, 23:29
Datum: dinsdag 1 juli 2008 14:11

Ahum Leonard, wij hebben hiero kennis aan een Juulke. Dus reken maar dat het kan. Intussen vraag ik me af of je evenwichtiger opgroeit zonder te verkleinen naam. Ik ben er nog niet uit,

Rikje

Ten noorden van de Grote Rivieren kan dat niet, zo'n uitgang. En ten noorden van het IJ al helemaal niet. Nou ja, wel éen uitzondering, Twiskestraat.

Van: "K. Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,30 juni 2008, 23:29
Datum: dinsdag 1 juli 2008 13:32

Gefeliciteerd met deze mooie (en forse) aanwinst!
Koen

4 kgBedankt! (en goed opgemerkt!)


Nog even naar de juni reacties?

reacties





opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.

zoek in frankslog: