reacties

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 31 januari 2006, 06:15
Datum: dinsdag 31 januari 2006 22:05

Ik zal maar weer eerlijk zijn, al doet het een beetje pijn: ik had de kopieerbeveiliging niet omzeild. Ik had niet eens gemerkt dat ze er was. Ze zijn bij marktplaats zo monumentaal dom dat die kopieerbeveiliging niet werkt in Opera. Natuurlijk KAN ik die belachelijke beveiligingen wel omzeilen als het nodig is dus je trots is toch geheel en al terecht.

Ha, leuk. Ik deed het met een screendump.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 31 januari 2006, 06:15
Datum: dinsdag 31 januari 2006 18:48

Honden NIET kopen is nog veel optimaler qua kosten! Jullie normale mensen hebben geen idee wat ik de afgelopen anderhalve week al heb meegemaakt, qua passie, zonder meer dan twee honden aan te schaffen. En ja, natuurlijk is het allemaal onzin. Mijn oudste interviewt dezer dagen, om in haar onderhoud te voorzien, buitenlanders die in Delft studeren, voor een boekje over de TU en studenten in oorlogstijd. Met overslaande stem vertelt ze mij, in de trein van Delft naar Leiden, wat een vluchteling uit Afghanistan haar vanmiddag allemaal vertelde, en ik zeg `ja, duhhh´,heb ik weer van mijn jongste dochter geleerd, ´heb je wel eens naar Ellen geluisterd,of de krant gelezen= en nu doen mijn leestekens het niet meer, maar jullie getten the point.

Het zoeken naar honden is misschien nog leuker dan het kopen. Kost je alleen maar de toegangsprijs voor de rommelmarkt. Wel met het risico dat je iets anders vindt dat leuk en duur is. En het leed van de wereld, dat ben je wel even kwijt op een rommelmarkt.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 31 januari 2006, 06:15
Datum: dinsdag 31 januari 2006 16:47

En dan nog even dit: koop nooit porselein of een ander aardebaksel! Het is duur. Wij kregen ooit een spuuglelijk theeservies van de buren. Met het oog op de zomervakantie kochten we daarna een digitale camera van ongeveer € 300,-.

De eerste foto's die ik maakte waren van het spuuglelijke theeservies - want ik had op de onderkant gezien dat het van de Koninklijke Sfinx in Maastricht was en daar vallen malloten zoals jullie op. Binnen een week waren we alles kwijt en hadden we een gratis camera. De onderhavige spuuglelijke theepot leverde zelfs € 100,- op!

Dus ik bedoel maar. Ga anders Svarovski-kristal sparen.

Rik

T pot

Ja, het lukt mij ook wel om van aardewerk honden af te blijven. Maar als je er nou eenmaal een passie voor hebt? Een psychiater om je van die passie af te helpen doet het ook niet voor niks.

Honden kopen is dan misschien wel optimaal qua kosten.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 31 januari 2006, 06:15
Datum: dinsdag 31 januari 2006 16:22

Ik wil eigenlijk zo graag dat je eens flink in de bus blaast voor een nieuwe laptop. Want deze zou ik zelf nog wel willen: flybook

Ik geef toe, het is een erg leuk ding. Maar als ik nou toch met geld ga smijten dan wil ik een veel groter scherm en een ingebouwde dvd-brander. Ik hoef er tenslotte niet mee op reis.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 31 januari 2006, 06:15
Datum: dinsdag 31 januari 2006 9:52

Ja, hihi, al die Staffordshire Spaniel Sites bezoek ik regelmatig, plus nog honderden andere. Ook als je bij Google gewoon meteen op afbeeldingen drukt kan je heel lang dromerig voor het scherm zitten - gaat wel over als de vorst uit de grond is. Pricewise zijn de Amerikanen helemaal krankzinnig, Engelsen iets minder, en het mooie is dat de (relatief) weinige schippershondjes die het Kanaal overstaken bij ons ontheemd, geminacht en soms zelfs betaalbaar rondzwerven.

Hebben jullie ook de Gelderse tv? Met het programma "Schatgraven"? Een soort "Kunst en Kitsch" maar dan meer zendtijd? Daar zie je vrij regelmatig aardewerk van de rommelmarkt dat op €1000 getaxeerd wordt. Gelderse rommelmarkten dus!

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 31 januari 2006, 06:15
Datum: dinsdag 31 januari 2006 9:45

Natuurlijk wens ik je ook beterschap.....
Zelf net genezen van hevige holte-ontstekingen - evenals Joke - , die wij kregen via Dries, omdat hij ze weer in de crêche had opgelopen..... Maar omdat baby's nog geen volgroeide holtes schijnen te hebben, had het mannetje er gelukkig niet zo'n last van.
Wel veel foto's waar hij met een heerlijke snotneus opstaat.
Maar jullie hebben weer even kunnen zien, wat een guitig boefje het is, toch?

Helaas was ik zo dom om ook naar Temps l te gaan kijken..... Nadat ik de "warme aardappelzak" had bekeken, had ik gelukkig nog de kracht (omdat mijn holtes al genezen waren.....) om het snel weer weg te klikken! Zulke dingen zijn zeer verleidelijk en kosten veel tijd evenals het snuffelen op Marktplaats.

Nou, beterschap dus!
Dan ga ik nu nog even naar de poezenfilmpjes kijken, want ik loop achter geloof ik en dat mag ik nog van mezelf.
Daarna: uit, die computer!

Uit, die computer, dat is wel een goed idee. Maar ik kan op dit moment niet zoveel anders dan een beetje programmeren. Als ik nou beloof dat ik niet naar Marktplaats zal kijken, mag hij dan aan blijven?

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 januari 2006, 04:37
Datum: donderdag 30 januari 2006 22:27

Oh wat jammer voor je dat onze sprankelende conversatie zaterdag langs je heen ging! Maar Marja's beterschapskaart maakt veel goed. Wat is nu precies de hobby, vraag ik mij af. Beelden van Staffordshire spaniels of van dieren in het algemeen?

Hoe dan ook, wie heeft er vlooienmarkten nodig, wie heeft er überhaupt wat dan ook nog nodig, als je op marktplaats dit kunt kopen:

hondjes

Nou, daar ben ik niet blij mee. Had ik al een dolkomisch stukje voorbereid, met precies diezelfde honden van Marktplaats. Het bod staat op €45,00 zal wel te goedkoop zijn, had ik heel grappig gezegd. Dat wordt weer een slapeloze nacht.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: E-mail met bijlage (attachment): Staffordshire hondjes 001
Datum: maandag 30 januari 2006 13:02

Je hebt je lezers veel te goed afgericht. Allemaal willen wij eigenlijk Beterschapkaarten aan je sturen, maar we durven niet: zulke wensen zijn vast even taboe als verjaarsfelicitaties. Maar ik ben nou eenmaal recalcitrant: deze bespottelijke Staffordshire Spaniels (een gloednieuwe passie, weet Sneeuwuil wat de beste rommelmarkten op dit gebied zijn?) wensen je Herstel.

hondjes

Niet mis, die honden. Heeft hun halsband een hangslot?

Met rommelmarkten hebben wij het probleem dat we alleen zien waar we naar zoeken. Als er ergens een mechanische rekenmachine staat dan zie ik hem. (ze zijn er alleen bijna nooit meer) Maar 8-9 april in Utrecht is leuk, hoewel erg groot. Geen rommelmarkt wat je soms aan de prijzen merkt.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 januari 2006, 06:09
Datum: zaterdag 28 januari 2006 8:20

Het zijn rotdingen, die afstandsbedieningen van Marquis; wij hebben er nu een van de Mediamarkt en die heeft maar zes knoppen. Daar kun je pas afstand mee bedienen. Merkwaardig trouwens, die tussen -s.

Je moet een tijdje in Breda komen wonen. Hier gebeuren de hele tijd dingen. Dinsdag hebben we de moeder van Noëlle maar weer eens in de ziekenauto geladen. De maand daarvoor moest haar vader hals over kop worden opengemaakt om een pacemaker in hem te stoppen. En we hadden natuurlijk net dat akkefietje in Rhoon. Gelukkig heeft Noëlle nu een vaste baan in het gekkenhuis, want met haar pasje kunnen we gratis parkeren bij alle ziekenhuizen in de regio.

De vader is er alweer uit. En de moeder zat gisteren in haar eigen woonst aan een tompouce. Het is wel grappig: ze zijn al veertig jaar uit elkaar en op feestjes draaiden ze om elkaar heen als grommende katers die hun etensbakje verdedigen. Totdat hij met die pacemaker zat. Toen hadden ze ineens weer stof. Want zij is een notoire ziekenhuisgast. Voortaan kwekken ze geanimeerd over hartzakken en ecg's. Hun hernieuwde vriendschap werd symbolisch verzegeld toen Noëlle erachter kwam dat moeders naar dezelfde ziekenhuiskamer geloeid is als vaders een paar weken eerder. Wij hoefden niet eens een ander nummer te bellen; ze lag in hetzelfde bed als haar ex.

Rik

Action heeft afstandelijke bedieningen voor enkele euroos. Ik ben een beetje bang dat die geen teletekst kennen maar dat bekijken we dan wel op de laptop. Mediamarkt, daar komen we wel langs straks, op weg naar Woerden, maar centrum-Utrecht...

Ik wist niet eens dat Noëlle een vader had. Maar wij hebben nou weer buren die volgende maand 50 jaar getrouwd zijn.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 27 januari 2006, 06:16
Datum: vrijdag 27 januari 2006 23:02

Ja, ik zou het log ook deerlijk missen en hoop dat je er nog een hele tijd mee doorgaat. Je moet het dan natuurlijk zelf ook leuk blijven vinden en niet vol walging doorploeteren omdat wij anders massaal in een winterdepressie zakken. In een roulerende logplicht zie ik niet zoveel, dat zou denk ik het bijzondere karakter van dit log aantasten.

Als je inspiratie hebt dan is het kleinste mini-event voldoende om iets te schrijven. Zonder inspiratie wil een geweldige gebeurtenis ook wel helpen, maar die heb je niet elke dag. Maar 95% van de dagen vind ik het leuk om te loggen. Soms heb ik een lichte verkoudheid, dan gaat het niet erg. (Een beetje koorts is overigens niet verkeerd, voor het schrijven dan.)

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 januari 2006, 06:19
Datum: donderdag 26 januari 2006 18:05

Oh jee!! Zwijgen als je niks te zeggen hebt... is dit het begin van het einde? Niet dat ik het niet begrijp hoor, ik vind dat je het bewonderenswaardig lang hebt volgehouden om dagelijks te loggen. Maar ik zal, zou bedoel ik, laat ik niet op de zaken vooruitlopen, de dagelijkse berichten wel missen. Ook al maak je weinig mee, dan vind ik ze toch gezellig.

Zijn er lezertjes die wat voelen voor een roulerende logplicht? Iedereen eens in de paar weken een stukje?

Er was wel iets gebeurd, gisteren, maar ik had op mijn wandeling geen camera bij me. Er zaten acht meeuwen op een dak. Omdat ze allemaal op dezelfde manier op een nokpan zaten hadden ze precies dezelfde houding, het leek wel alsof er maar één zat die ze zeven keer gephotoshopt hadden. Heel leuk, maar zonder foto kan je daar niet over schrijven.

Er zijn lezertjes die soms hele verhalen bijdragen. Dat zouden ze wel meer mogen doen. Morgen probeer ik het weer, als je inspiratie hebt kan je genoeg schrijven over helemaal niks.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 januari 2006, 06:24
Datum: woensdag 25 januari 2006 15:30

Ik vind wel dat je veel nadruk legt op je aftandse laptopje. Wordt het niet eens tijd voor wat nieuws? PHP is erg in. Als je het beheerst, kan je wel eens gaan solliciteren bij een hip websitebedrijf. Dan stroomt het geld binnen.

Ik was lang geleden ook eens in Milaan, omdat dat de eindbestemming was van een bus waarmee je heel goedkoop in Italië kon komen. Het was daar best mooi en heel anders dan ik me voor had gesteld. Smog was er niet, het was helder weer. Van die hele Duomo, die door de webcam getoond wordt, herinner ik me totaal niets. Is dat erg, vraag ik mij af. Van hoeveel procent van alle kerken die jij in je leven bezichtigde, herinner je je nog iets?

Dat mijn laptopje zo'n klein schermpje heeft is eigenlijk een groot voordeel. Als je iets maakt voor het www moet dat voor elk scherm goed werken. Zie ik het goed op mijn laptop dan kan iedereen het goed zien. In theorie bestaan er nog schermen van 640x480, die durf ik te negeren.

Niet vanzelfsprekend, dat je alles goed kunt zien op een 800x600 scherm. Marktplaats bijvoorbeeld is heel lastig te overzien. (Ik zeg er niet bij dat ik nòg twee computers heb, met een groter scherm...)

keulenMidden in de nacht was ik ooit, met de trein, in Keulen. Ik moest twee uur wachten op een volgende trein, de Dom is vlak naast het station. Ik weet nog dat ik naar de Dom liep, maar ik herinner me niet of je er in kon op dat late uur. Zelfs van de buitenkant herinner ik me bijna niets.
Van de kerk in Breda herinner ik me de vloer: afgesleten grafzerken. De kerk in Elburg, daarvan herinner ik me de toren, heel leuk. De kerk aan het eind van onze straat, daarvan ken ik het bijbehorende gebouw waar tweedehands boeken verkocht worden heel goed. De andere kerk in onze straat, daarvan herinner ik me de lange rokken van de standhoudsters bij een rommelmarkt aldaar. En van de kerk om de hoek, waar we moetsen stemmen, dat ze onze naam kenden.
Nog heel wat herinneringen, wel wat fragmentarisch. Ik ben de computerbeurs in de Broerenkerk in Zwolle al vergeten...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 januari 2006, 06:05
Datum: zondag 22 januari 2006 16:29

Maar de Zibro Kamin is wel een stuk beter geworden, de afgelopen jaren, wat Mascha er ook over zegt. Laatst zag ik er een - bij de Boerenbond, waar anders- en het viel me op dat hij nog reuklozer was dan het ding waar ik vijftien jaar geleden mijn werkkamer mee warm probeerde te krijgen. Ik vond hem toen niet bepaald zuinig met brandstof; dat zal nog wel hetzelfde zijn.

Als jullie een dieselauto hadden, kon je daar gewoon zonnebloemolie inkieperen, motor starten en kachel aan. En met een iets grotere dynamo maak je er een aggregaat van.

Rik

De Zibro 51C moet 8 tot 16 uur met een liter kunnen doen. Als de gas- en electraloze koudegolf langer dan een week duurt dan ga ik op de fiets nog 20 liter halen. (Of hebben we de 59C? Ik heb 'm zo diep in de kast onder de trap gestopt dat ik dat niet meer kan zien.)

Zonnebloemen, die hadden we. We hebben ze gewoon laten uitbloeien en de resten in de groene kliko gegooid. Daar hadden we mooi olie uit kunnen persen...

Van: "kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 januari 2006, 06:05
Datum: zondag 22 januari 2006 13:57

Goh, het lijkt Irak wel bij jullie. Als ik dat geweten had, had ik een niet-stinkende petroleumkachel voor jullie meegebracht uit koerdistan, voor een fractie van de prijs. En een stuk aantrekkelijker om te zien dan de Zibro. In Koerdistan is deze kachel de voornaamste warmtebron. Er is in de meeste huizen ook wel airco met verwarmingsmogelijkheid, maar daar heb je niet zo veel aan met maar 3 uur stroom per etmaal. Iedereen heeft een aggregaat, ook alle winkels. In het centrum struikel je op de stoepen over al de aggregaten. Maar aangezien net als de stroomvoorziening, ook de benzinevoorziening op mysterieuze wijze is opgedroogd sinds het begin van de laatste oorlog, heb je niet zoveel last van het lawaai.
Ook de badkamer in Koerdistan kan op petroleum werken. als ik het kon zou ik het even tekenen. Je hebt buitenshuis een petroleumvaatje op ooghoogte, met een kraantje onderin en daaraan een koperen buis naar beneden, waar zich half onder de vloer van de badkamer een vuurhaard bevindt. Dan vraag je iemand om dat vuurtje aan te doen, en al snel begint het te blazen als een brandende oliepijplijn. Binnen een half uurtje is de hele badkamervloer dan heet, plus een groot watervat, waar je dan koud water bij moet mengen om je eigen te kunnen wassen. De rookafvoer loopt door een van de muren van de badkamer naar boven.

Wat ik me nog afvraag is hoe het zit met jullie petroleumvoorraad...

Ruim 40 jaar geleden had zeker de helft van de nl. huizen een vat, meestal iets onder ooghoogte. In Zaandam was dat vat op het balcon, de olieboer had een lange slang en pompte dat vat vanaf de rijweg vol. Van dat vat liep er een leiding naar de oliekachel, niet stinkend want met schoorsteen. Soms was de wind verkeerd, dan kreeg je een omgekeerde stroming in de schoorsteen. Daardoor doofde het vuur. Even later was de wind weg, dan stroomde alles weer de goede kant uit waardoor het vuur vanzelf weer ontstak. Met een angstaanjagende plof, vergezeld van petroleumlucht uit alle naden en kieren van de rookafvoer.

Onze voorraad behelst een vat van 20 liter. Maar we gaan binnenkort naar olie boren in de achtertuin.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 januari 2006, 08:40
Datum: vrijdag 20 januari 2006 19:35

Om Rik even op de hoogte te houden: Die balletjes met een bel erin vond Froukje echt helemaal niks. Maar daar staat tegenover dat ze erg mooi en lang kan spelen met écht niks, zodat je dan bijna gaat geloven dat ze een paranormale muis te pakken heeft. En dat is een hond vast niet gegeven.

Je geeft de kat geen muis, de hond wel een kat.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 januari 2006, 06:42
Datum: vrijdag 20 januari 2006 8:16

Toch jammer dat jullie geen hond hebben. Wij hebben zelfs geeneens een kat, maar ik moet telkens een gevecht voeren met de verleiding om bij de boerenbond zo'n plastic kip te kopen. Misschien iets voor Olle anders?

Rik

Bij de Boerenbond (die hier Welkoop heet) zou ik met Olle naar de lanbouwwerktuigen gaan. In miniatuur.

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 januari 2006, 06:09
Datum: donderdag 19 januari 2006 10:55

Ouders die zo netjes hun eigen zooi uitmesten verdienen de hoofdprijs! Een dagje gratis winkelen bij een kringloopwinkel naar keuze?
Anja

Ja, daar voel ik wel iets voor. Ik twijfel nog tussen Ommen of Amersfoort. Of die in Oosterwolde?

(voor andere lezertjes: recente ervaring van Anja: Lydia)

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 januari 2006, 06:09
Datum: donderdag 19 januari 2006 9:52

Hé, we hebben een kalendertje! Met rode dag! Hoe lang hebben we dat al?

Ik had zelf een kalendertje nodig, ongeveer 7 januari.
Het is een kopie van het kalendertje op 1 maart '05. De computer maakt eigenhandig de dag rood.
Blij dat iemand het ziet!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 januari 2006, 06:09
Datum: donderdag 19 januari 2006 8:47

Die plakband-plakband truuk heb ik hier ook toegepast; op de rookmelders. Want die donderden om de haverklap naar beneden. En natuurlijk vindt de haverklap vooral 's nachts plaats, zodat je denkt: is het een rookmelder of een inbraakalarm?

Tegenwoordig blijven ze muurvast aan hun muur hangen. En beginnen ze pas te piepen als ik pannenkoeken bak.

Rik

De spiegel hangt nu al 21 uur, heeft zich nog geen millimeter verplaatst. Als een inbreker zich onverwacht in die spiegel ziet schrikt hij zo dat hij zelf de inbraak meldt.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 januari 2006, 06:06
Datum: woensdag 18 januari 2006 17:02

Wat ik mij nu afvraag is: hoe weet jij dat van die Nachtwacht in Madrid? Want ik heb jou in mijn leven maar zelden vrijwillig bij een uitspanning naar binnen zien gaan.

Een zeer nuttige tip trouwens, wat je laatst zei over millibaren. Ik snapte al niet waar dat schroefje voor was. Alleen moet ik nu nog proberen om eraan te denken om naar het weerbericht te kijken, dat is tot nu toe niet gelukt.

Hadden we een krant, in Radewijk? Of was het 't wekelijkse reclamekrantje? Ergens had ik gelezen over de kunstschilder van der Horst. Een voormalig huisschilder, dus wel gewend aan grote oppervlakken.

We reden dat weggetje nogal eens. Van het westen naar Radewijk, dan was je blij als je van de snelweg afmocht en verder kon gaan over deze echt prachtige weg. Dan kwam je langs die uitspanning waar met een groot bord meegedeeld werd dat je daar die levensgrote Nachtwacht kon zien.

Tragisch: ik hèb 'm nooit gezien. Sneeuwuil wou niet, die was bang dat ze daar de kunstenaar zou aantreffen. En dat ze dan heel enthousiast zou moeten juichen. Zij wil wèl in uitspanningen maar in deze nou net niet.

Luchtdruk, Den Haag.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 januari 2006, 06:15
Datum: maandag 16 januari 2006 20:24

Speciaal om Riks wereldbeeld niet te ontwrichten zal ik reageren op de bomen van de JTlaan. Weinig bomen, niks daarvan: heel charmante berken stonden er. Als F nou binnenkort met zijn zusjes de Sijsjesbergwandeling maakt, kan hij controleren of ze er nog staan.

Nog een die met berken aan komt dragen. We zullen er inderdaad heen moeten, ook al voor die foto van de Sijsjesberg.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 16 januari 2006, 06:15
Datum: maandag 16 januari 2006 18:31

Bij het lezen van Riks term 'oude oom' begon ik meteen te watertanden en wilde ik over oom Joop beginnen. Maar Abbingen zijn niet alleen geobsedeerd door hun eigen familie, een deel van hen heeft ook een vrij beroerd geheugen, dus ik vreesde in herhaling te vallen. (het Nederlands beheersen ze ook niet allemaal even goed, ik dacht dat het 'vervallen' was, maar bij Google heeft 'vallen' meer succes). Anyhow, Frankslog heeft gelukkig een zoekfunctie, dus ik kwam er moeiteloos achter dat ik al verteld had over de schelpenpoppetjes. En schaduwwerpende bomen hadden we ook al niet in de J.T. laan, er stonden berken en die gaan meestal dood voordat ze schaduw kunnen werpen.
Leuk, de poezenfilmpjes en mooi van kwaliteit. Natuurlijk kijk ik daarnaar en ik vermoed velen met mij.

Aan de Bussumse kant van de J.T. laan stond toch geen enkele boom? Aan de Naardense kant herinner ik me anderhalve armetierige berk, maar ik kan die laan ook wel boomloos voor me zien. Daar moeten nog foto's van zijn...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 januari 2006, 06:15
Datum: maandag 16 januari 2006 8:21

Als ik jou was zou ik weer zo'n ouwe oom uit de voorraadkast halen; of wat voor soort boom het uitzicht in de JT-laan belemmerde; vragen waarmee de Abbingen hun fotografische geheugen kunnen trainen. Dan klimmen ze met z'n allen in de pen. En zolang jij nog niet zoals de helft van alle Nederlanders naar het pijltjesgooien op Eurosport zit te kijken, zou ik er maar vanuit gaan dat je je tijd nuttig besteedt...

Rik

De JT-laan heette wel laan (heet nog steeds zo) maar veel bomen stonden (staan) er niet. Qua ooms: Jan, Piet, Wim, Wim, Kees, Nico, Joop. Mijn fotografische geheugen levert niets treffends op.

Het journaal meldde dat de pijltjeswinnaar, Jelle, meteen na het winnen van het tournooi door Balkenende werd gebeld. J.P hoort dus ook bij die helft.
Overigens was er afgrijselijk veel schaatsen op de buis. Zou daar nou, behalve de familie van de schaatsers, iemand naar kijken?

'Nuttig' is zo relatief: ik bestudeer PHP. Ik vind dat wel zinvol, maar of je daar nou de wereld mee vooruit helpt?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 januari 2006, 06:08
Datum: zaterdag 14 januari 2006 11:24

Ik wil juist terug naar wat we vóór die laatste eeuw deden: gewoon in een vuurtje staren en knollen eten. En misschien een beetje internetten.

Rik

Ja, toen woonden we nog zo dicht bijelkaar dat je te voet kon internetten. Een eeuw lijkt me wat te kort, je moet terug naar de tijd voor de uitvinding van de stoommachine.

Van: "Frank Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 januari 2006, 06:08
Datum: zaterdag 14 januari 2006 10:15

De foto's van Dries zijn wel erg klein geworden. Waarom?

Die foto's die Yvonne stuurde? Ja, dat klopt, ze staan nu in een fotoalbumpje. Mooier.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 januari 2006, 06:08
Datum: zaterdag 14 januari 2006 9:34

Hak ze maar om, die bomen, want ze zijn net zo schadelijk als een file, weten we nu.

http://www.nature.com/nature/journal/v439/n7073/abs/nature04420.html

Eindelijk de slag in het gelaat van de milieubeweging waar ik al zo lang op hoopte. Nou nog een slag in het gelaat van de economie en we kunnen weer gewoon gaan doen waar we al honderdduizend jaar mee bezig zijn.

En nog meer over hout: vorige week de Fiat Kaduko uit de stalling gehaald omdat mijn grote neef er plannen mee had. Maar eerst nog even met de kleine zoon twee kuub hout halen om ordentelijk afscheid te nemen van onze gedroomde camper. Olle deed erg zijn best om bij de Vughtse boer in de smaak te vallen: "Kijk Pap, dit is eikenoot en dat andere is beukenoot." Zijn gekwebbel ging twee kuub lang door, totdat de Vughtse boer alleen maar zei; "Hij praat veul, die gast van jou."
Maar goed, 's avonds kwam de grote neef en de volgende ochtend wilde de Kaduko niet starten. Ik moest naar mijn eenzame vader, maar de neef is met behulp van de lokale garage en een spuitbus ether toch vertrokken naar de APK die hij geregeld had. Maar hij is wel volledig afgekeurd wegens rot. Wat hebben auto's toch een roemloos einde.

Rik

De Bedford, helemaal alleen in Spanje. De Peugeot, weggegeven aan een knutselaar, zal intussen ook wel overleden zijn.

Niet alleen bomen maar vooral (al dan niet gemaaid) gras zorgt voor methaan.

Overigens: wat we 'gewoon' doen is iets wat we voornamelijk de laatste eeuw doen...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 januari 2006, 06:15
Datum: vrijdag 13 januari 2006 10:36

Noëlle heeft ooit zo'n wereldbol naast een vuilnisbak gevonden. Als je ons lampje ontsteekt zie je voornamelijk dat hij een tijdje naast de vuilnisbak heeft gelegen. Maar het is handig om onze koppige zoon uit te leggen dat je niet op de fiets naar Australië kan - wat hij om ons onbekende reden zegt te ambiëren.

Rik

Een prachtig reisdoel, erg veel verder kan je niet. En ben je je eigen mail vergeten?

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 12 januari 2006, 06:05
Datum: donderdag 12 januari 2006 18:57

Hela, de Dries foto's van Yvonne zijn er niet!

Ik ben sinds vandaag de gelukkige bezitster van een barometer. En daarop valt nu te lezen dat het 'Veränderlich' is maar wel in de richting van 'Schön'. Hetzelfde als op teletekst dus eigenlijk maar de barometer ziet er leuker uit. Opvallend veel Duitse barometers op marktplaats, waarom weet ik niet.

En nu Dries uploaden graag!

Sneeuwuil meldde dit probleem ook al, twee minuten geleden. De foto's hadden namen met hoofdletters, in de tekst stonden dezelfde namen met kleine letters. Zoals je weet maakt Windows geen onderscheid, bij het lokaal testen merk je die fout dus niet. Op het www wordt dat onderscheid meestal wel gemaakt. Maar het is gerepareerd.

Uit het bootje waar jij op overnachtte totdat de waterpolitie je kwam arresteren heb ik een barometer overgehouden. Die gaat naar Fair Schön Beau, daar kan je meteen buitenlands van leren.

Soms zegt het weerbericht dat de luchtdrukverdeling heel gelijkmatig is over het hele land, ze noemen dan de millibaren. Dan moet je aan het stelschroefje draaien zodat jouw barometer die stand aanwijst.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: Of die ook op z'n vader lijkt......
Datum: donderdag 12 januari 2006 14:14

2182 2187 2193 2242
Foto's verplaatst naar fotoalbum! Ze blijken van 25 dec te zijn, mijn commentaar klopt dus niet...

Die laatste foto, dat lijkt er wel wat op. Mooie foto! Hij heeft al weer wat meer haar dan op 29 december. Dat haar lijkt niet erg op dat van z'n vader, maar nog minder op dat van z'n moeder...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 11 januari 2006, 06:19
Datum: woensdag 11 januari 2006 14:22

Ja, die missie is bedoeld om de vrede en veiligheid in Afghanistan te bevorderen, niet om dat land te gaan overmeesteren. Maar het gebeurt wel onder NAVO-vlag in een gebied waar geen centraal gezag is, waar geweld en corruptie hoogtij vieren, militair ingrijpen lijkt me dan onvermijdelijk, wat moet je er anders?

Ik stel me voor dat er een bevolking woont die, zoals overal op de wereld, het liefste met rust gelaten wil worden. Er zijn daar ongetwijfeld tal van schurken, maar in procenten zijn het er niet zoveel. De niet-schurken in staat stellen een beetje normaal te leven, dat lijkt me een mooie taak. Dat impliceert bijvoorbeeld de opbouw van de infrastructuur en de gezondheidszorg. Je kan nog veel andere voorbeelden bedenken, maar je kan niet alles. Het zijn ook twee dingen waar de schurken niet zoveel bezwaar tegen zullen hebben.

Het is gemakkelijk om zoiets in mijn comfortabele computerkamer te bedenken. Ik ben wel blij dat ik het niet hoef te doen. Maar als niemand het doet dan laten we de niet-schurken in de steek.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 11 januari 2006, 06:19
Datum: woensdag 11 januari 2006 12:08

Nederland zat in Irak een betrekkelijk rustige provincie en heeft daar inderdaad ook wel goeie dingen gedaan. In Afghanistan zouden ze terechtkomen in een gebied waarvan je je moet afvragen of zo'n kleine troepenmacht daar iets kan uitrichten. Zie ook http://www.volkskrant.nl/denhaag/1135835987012.html
Dat moet je je afvragen als je denkt dat militair ingrijpen überhaupt iets kan oplossen daar. Dat denk ik niet, ik ben het hartgrondig met Rik eens.
Ouders die niet willen dat hun kind naar Afghanistan wordt gestuurd moeten hun kop houden, vindt het leger. Zie de site van de SP.

Ik dacht dat het een vredesmissie was, 'militair ingrijpen' was toch niet het doel?

Ouders die niet willen dat hun kind soldaat wordt moeten dàt tegen het kind zeggen. Wat niet wegneemt dat het leger wel wat tactischer op kritiek zou kunnen reageren.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 januari 2006, 06:19
Datum: woensdag 11 januari 2006 8:40

Gisteren was er een Afghaan op t.v. die het met de missie eens is! Hij had jaren in Nederland gewoond, was geremigreerd (dat kan eigenlijk niet, remigreren, want dan moet je weer naar een ander land) en sprak tegen een decor van eenzame bergen mooie Nederlandse volzinnen met vrede erin en missie. In het volgende beeld stonden twintig professionele schapenontwormers voor een F16, want het bleek te gaan om een wervingsspotje voor de luchtmacht. Alsof wij de baby zijn en Nederland de kirrende vader: allemaal helemaal maxi cosy, maar vergeet je geweer niet!

Rik

Demigreren?

Van: "Noëlle Keesom" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 januari 2006, 06:21
Datum: dinsdag 10 januari 2006 20:29

Jamaar Frank, als je mensen opleidt om andere mensen dood te maken, en ze vervolgens opdraagt om Afghaanse schapen te ontwormen, zorg je natuurlijk wel voor een omslachtige wereld. Bovendien rieken ze lichtjes naar volksverlakkerij, die vredige beelden; zeker als de cowboyclub van Jaap de Hoop Scheffer zich ermee bemoeit. Want die heeft al helemaal geen baat bij ontwormde Afghaanse schapen. Wanneer er ergens een behoeftig land bestaat met behoeftige schapen, dan kunnen wij daar vanuit onze overvloed -en vanuit onze vrijhandelsgedachte- best wat aan doen. Maar dan zijn tanks en F16's misschien niet de meest geschikte gereedschapjes.
Dat het gevaarlijk is voor onze militairen is inderdaad geen sterk argument, maar het zou een stuk minder gevaarlijk voor ze zijn als het geen militairen waren.

Rik

Soldaten op een vredesmissie, we hebben dat al zo vaak gehoord dat we het niet eens meer gek vinden. Maar met of zonder schapen was de wereld toch al tamelijk omslachtig.
En misschien hebben die lui die in Camp Smitty in Irak zaten wel wat gedaan waar je per saldo enigzins tevreden over kan zijn.
De cowboyclub heeft veel leden, ik denk dat de nederlanders niet van die echte cowboys zijn. Ongewapend goede werken doen zou nog mooier zijn, maar kan dat, in Afghanistan?

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 9 januari 2006, 06:37
Datum: maandag 9 januari 2006 15:28

Zoals je weet kom ik in het voorjaar de tuin van Suikervlied bewerken. Misschien is Auke's freesmachine dan ook wel klaar. Willen jullie ook een mooi uitgefreesd naambord? Je zegt 't maar.

Heb je die lieve Schinvelder op het journaal gezien, die veganistisch eten naar de actievoerders in het bos bracht? Ja, ze zijn intussen de bomen aan het kappen dus geholpen heeft het niet maar de intentie was fraai, vond ik. Er is nog hoop voor de mensheid.

De vorige eigenaar van Suikervlied dacht dat het huisje Vogelvlucht heette. Hij had een uitgefreesd naambord. Hij heette zelf Stoorvogel. Wij weten ook zonder bord wel hoe het huisje echt heet.

Ik heb allerlei Schinvelders eten zien transporteren, dit fraaie detail was me ontgaan.
Diederik Samson, die zag ik wel.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 8 januari 2006, 06:12
Datum: zondag 8 januari 2006 15:20

Zullen we Adolf bij voorbaat uitsluiten van welk onderzoek dan ook, die heeft vast geen aardige ouders. Als we in Ahaus veldwerk gaan doen kunnen we wel iets afhalen bij Asiatische Feinkost.

Er is nog zoveel meer.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 8 januari 2006, 06:12
Datum: zondag 8 januari 2006 12:04

Ik vrees dat je gelijk hebt, het is nogal een wilde ganzen jacht daar in Vlaardingen. Zullen we dan maar het DNA van beide Franken gaan vergelijken?

Abbing, telefoongids:
provincieaant.
Zeeland1
Limburg4
Flevoland6
Friesland8
Groningen9
Noord-Brabant13
Overijssel16
Noord-Holland39
Utrecht29
Zuid-Holland32
Gelderland35
Drenthe82

De beide Franken zijn zonder enige twijfel niet zo heel verre verwanten. Ik wou bewijzen dat er heel veel in de buurt van Winterswijk wonen, blijken we opeens Drenthen te zijn!

Sehe auch das Deutsche Telefonbuch

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 8 januari 2006, 06:12
Datum: zondag 8 januari 2006 9:50

Maar ook al heeft die oer Vlaardinger duizend miljard afstammelingen, dan nog kan bij het onderzoek aangetoond worden dat DNA van echte haringkoppen meer overeenkomst vertoont met zijn DNA dan dat van de rest van Nederland. Fascinerend trouwens, die Frank Abbing geheten computerfreak te Ahaus.

Het zou kunnen dat de oer Vlaardinger weliswaar in Vlaardingen de kist in ging maar uit Hardenberg (ik noem maar wat) afkomstig was. Al z'n kinderen bleven in Hardenberg achter, hij ging iets belangrijks doen in Vlaardingen. Dan zouden Abbingen waarschijnlijk beter 'matchen' dan Vlaardingers.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 januari 2006, 06:28
Datum: zaterdag 7 januari 2006 9:48

Een onoplettende lezer zou uit het verslag van je artsenbezoek kunnen opmaken dat jullie uittredende dokter nu zes-en-een-halve rug te besteden heeft aan modeltreintjes. In dat geval is hij van harte welkom bij mijn buurman die, toen Bart Smit stopte met de treintjes, de gehele voorraad heeft opgekocht. En dan bedoel ik niet de voorraad van het filiaal in Breda, maar de voorraad van Bart Smit als zodanig. Op elkaar gepakt vult de hele boel maar drie kamers, maar ik denk dat je er, wanneer hij alles uitlegt, mee naar de maan en terug kunt rijden.

Rik

Ik vind dat de dokter verkeerd bezig is met schaal 1:160. Tussen Hardenberg en Ommen woont een man die z'n hele tuin heeft volgelegd met rails, schaal 1:22,5. De bijpassende treintjes kan je tenminste zien zonder bril. De dokter heeft een redelijk grote tuin...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 6 januari 2006, 06:04
Datum: vrijdag 6 januari 2006 16:52

Je kan hier nog geen drie dagen je hielen lichten of de Abbingen plegen een machtsovername! Werkelijk, vanaf nu wantrouw ik alles wat een lam of een olifant in zijn banier voert. Uit protest heb ik de site van Ina Menalda bezocht, want birds of a feather flocken nu eenmaal together.
Ziehier mijn nieuwe familiewapen - het hangt hier trouwens al jaren boven het buffet:

ina vogel

Rik

Ja, er was wat te bespreken, ik ben bang dat we nog niet helemaal klaar zijn.

Van: "K. Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 6 januari 2006, 06:04
Datum: vrijdag 6 januari 2006 16:12

Ik heb mijn fotografisch geheugen geraadpleegd (gelukkig niet in mijn hoofd, maar in een ordner met al mijn negatieven vanaf 1954, tot er circa 1988 de klad in kwam). Het feest was inderdaad mei 1958, Kees 50 (mei is ook logischer dan december in de onverwarmde garage). In Jan Tabak heb ik helaas geen foto's gemaakt, dus dat blijft de vraag.

Koen

Nou je het zegt, in Jan Tabak is gefilmd! Nou nog die film een datum ontfutselen...

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 5 januari 2006, 06:10
Datum: donderdag 5 januari 2006 21:39

Het DOEL van Quito? Kom nou, geloven we hier in het profijtbeginsel? Ik kende toen weliswaar het boek 'Honden zijn om van te houden' nog niet, maar onderschreef wel het principe: de witte olifant was om van te houden. De moeder van Evelien had haar en mij uitgelegd hoe je een soort kruisje in de slurf moest zetten, zodat dit aanhangsel mooi driedimensioneel werd. En bij nader inzien was dat schuurfeest misschien wel voor Kees' vijftigste verjaardag, en werd het vijfentwintigjarig moetje gevierd met een diner in Jan Tabak.

gecorrigeerd!
Het diner in Jan Tabak, dat was net voordat ik, voor m'n eerste computerachtige cursus, naar Frankfurt ging. Ik moet altijd tellen vanaf 1956, toen ging ik in dienst. In 1958 begon ik bij Fokker, in 196059 bij Univac, zomer 19610 zal die cursus geweest zijn. Verjaardag, 1908+50=1958, trouwdag, 1934+25=1959, dat klopt allebei niet. Wat was dan de reden om te gaan feesten, in 19610?

Van: "K. Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 5 januari 2006, 06:10
Datum: donderdag 5 januari 2006 12:40

Ja, het 'blauwe boekje'.

Op tweede pinksterdag 1993 (31 mei) ben ik met Zus en Jacqueline naar Lunteren gereden waar neef Arnout een mini-familiereunie had georganiseerd om de bestelde boekjes uit te reiken. Een curieuze bijeenkomst: allemaal familieleden, die je voor het meerendeel nog nooit eerder had gezien. Het boekje staat sindsdien ook bij mij in de kast, maar die eenvoudige rekensom had ik ook nog nooit gemaakt!

Kort na het feest in december 1959 heb ik de garage (nog in feestverbouwing) gebruikt voor een clubfeest. Op een van de foto's daarvan staat een witte olifant, ter grootte van een flinke herdershond. Ik neem aan dat Marja die gemaakt had, maar je kan Kees er ook van verdenken. Doel van het dier weet ik niet meer, ik geloof dat hij Quito heette.

De Pabo wordt helaas te vaak gekozen door mensen die niet weten wat ze anders zouden willen studeren, met dit bedroevende resultaat. Een andere test, onlangs in het nieuws: de inburgeringstest, wordt ook zo slecht gemaakt (ook door autochtonen). Het is mij een raadsel waarom, veel antwoorden liggen echt voor de hand.

Koen

Ik weet niet beter of Marja maakte de witte olifant met als doel het ultieme zachte dier te bezitten. Later heeft Iris (als kleuter) hem nog gehad. Hij was vervaardigd van oude lakens, bleek niet onverslijtbaar.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 4 januari 2006, 06:15
Datum: woensdag 4 januari 2006 21:24

Dat Zus zich dat blauwe boekje over het Nederlands patriciaat liet aansmeren herinner ik me nog, maar het saillante feit dat nu boven water komt, dat was ik vergeten of is me destijds ontgaan. Jammer dat we nu nooit zullen weten of Zus er alsnog over had willen praten. We waren inderdaad een vrolijke en libertijnse familie, maar in vertrouwelijke gesprekken waren we toch nooit zo bedreven. Veel bleef ongezegd.

Sneeuwuil vroeg zich al af of mij bij het 25-jarig huwelijksfeest geen licht had moeten opgaan. Ik neem aan dat dat omstreeks 7 december gevierd werd. Ja, stom, mijn gemiste kans.
(Maar had ik het durven bespreken?)

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 4 januari 2006, 06:15
Datum: woensdag 4 januari 2006 20:28

Een familiewapen met lammetjes! Dat ik dat nou nooit eerder heb geweten. Ik ga meteen een zegelring laten vervaardigen. De tak Abbing voert een pentagram als wapen, dat is zeker de duistere zijde van de familie. Of het waren vrijmetselaars maar volgens sommigen is dat hetzelfde.

Je kan het ook borduren, is vast veel goedkoper.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 4 januari 2006, 06:15
Datum: woensdag 4 januari 2006 11:28

Dat gescande stukje met interessante data komt denk ik uit een dik blauw boekje, Nederlands Patriciaat geheten, dat verre familieleden onze moeder in 1992 aansmeerden. Ik maakte dat sommetje toen ook, en verbaasde me erover dat ook in onze vrolijke libertijnse familie bij het herinneringen ophalen nooit verteld was dat er getrouwd 'moest' worden. Ik heb het er toen ook niet met Zus over gehad, aannemend dat je niet zolang iets met de mantel der liefde bedekt om er op je 87e over te beginnen. Jammer eigenlijk, nu denk ik dat ze het misschien een geweldig gespreksonderwerp had gevonden. Ons eerste familiealbum begint met 'zomer 1934, Huizen,' foto's waarop onze ouders en Tante Juul staan, en veel van die klassieke korenschoven. Kees en Zus stralen. Dan komen er foto's van de Zomerdijkstraat: de flat, Zus amechtig op het balcon, allemaal ongedateerd. En dan 'zomervacantie 1935' waarop Roscam Abbingen het kleine Frankje doorgeven - we zijn allemaal amateurhistorici van niks!
Er zijn lege plekken zonder onderschrift tussen Huizen en Zomerdijkstraat; ik herinner me een soort trouwfoto van de ouders en Joop en Juul, uit december dus, ze lunchten gevieren in de Bijenkorf. En vijfentwintig jaar later vierden we feest in de schuur in Bussum, waar Yvonne een prachtige zelfgemaakte jurk aanhad en ik voor het eerst van mijn leven om drie uur 's nachts naar bed mocht.

Dat boekje klopt. pat '92, een heel grote PDF.

Vaak weten mijn zusters meer over de familiehistorie dan ik. Misschien is mijn geheugen slechter, misschien kwamen de echt mooie verhalen pas toen ik het pand al verlaten had. Maar die gemiste kans, ik mag aannemen dat je daar elke nacht van wakker ligt?
De genoemde foto's herinner ik me wel, ongeveer.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 3 januari 2006, 06:12
Datum: dinsdag 3 januari 2006 18:55

Leuk dat je dat vraagt, van die Wiscat opgaven. Er stonden er drie in de krant van gisteren:

- Een auto van 22000 euro wordt 20% goedkoper. De nieuwe prijs wordt daarna nog eens met 10% verlaagd. Wat is het percentage van de totale prijsverlaging?
- De tuin van Rinus is 8,40 meter lang en 5,60 meter breed. Rinus maakt een plattegrond van zijn tuin met een schaal van 1:20. Wat worden de lengte en breedte van de tuin op de plattegrond?
- Uit het hoofd: 0,2 x 1,5 =
a. 0,03
b. 0,3
c. 3
d. 30
Oplossingen (ik zet ze er maar even bij voor het geval er lezertjes zijn die cijfermatig minder begaafd zijn dan jij):
28%, 42 x 28 cm, b

Ik kan me voorstellen dat 12-jarigen met de eerste moeite hebben. Die zien (a) niet meteen dat de prijs van de auto er niet toe doet, zullen (b) geneigd zijn 20%+10%=30% te zeggen. (Na de eerste korting blijft 80% over. Van die 80% doe je dan nog eens 10% af, blijft 72% over.) Rinus is wel heel simpel, ik zie hier geen valkuilen. Rekenen met decimale breuken, als je het kunstje kent is dat ook niet moeilijk.

Triest, dat een Pabo-er hier moeite mee heeft. Die kenniseconomie, dat wordt niks...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 2 januari 2006, 06:12
Datum: maandag 2 januari 2006 22:30

Ik heb een goed voornemen voor 2006: meer en vaker familie bezoeken.
Gelukkig is Dries ook familie.

Je statistiek van 2004 en 2005 toont een verontrustend beeld. Okee, nog één goed voornemen dan: vaker op frankslog reageren. Beide voornemens vallen in dezelfde categorie: die van dingen die je wel graag wilt maar niet doet omdat het iets contactueels van je vergt en dat is dan eng.

Jullie hebben gisteren toch wel naar "Ja zuster nee zuster" gekeken? Het was net wat wij nodig hadden, uitgeteld als we waren van de feestelijkheden. "Laten we allemaal doen wat we willen, zonder te schreeuwen en zonder te gillen." Dat zouden we in Nederland wat vaker moeten zeggen.

Bezocht worden, OK! Maar zelf bezoeken, wij gaan niet graag ons huis uit.
Wij zijn te oud voor de nieuwe JZNZ, wij hebben nog vage herinneringen aan de 'originele' serie. Dus niet gekeken...

Van: "frank" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 2 januari 2006, 06:12
Datum: maandag 2 januari 2006 10:37

Een citaat uit de recensie waar je het over hebt:

God mag dan niet dobbelen, om met Einstein te spreken, maar Darwin doet dat evenmin. En als hij al dobbelt, is het niet met de opzettelijk verzwaarde dobbelstenen van Van Woudenberg, maar met de plakkerige dobbelstenen die de natuur- en scheikunde, de kosmologie en de biologie hem hebben gegeven.

De oprechte ID-er vraagt nu meteen: wie heeft die dobbelstenen plakkerig gemaakt?

Frank

Helemaal mee eens, een gevaarlijke alinea. Bovendien, God dobbelt wèl. Einstein hield niet van de quantumtheorie, maar die lijkt toch wel aardig te kloppen. Gebeurtenissen op quantumniveau zijn vaak van het toeval afhankelijk.

Nog even naar de dec '05 reacties?



opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.