reacties

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 31 december 2005, 06:05
Datum: zaterdag 31 december 2005 11:51

Wat een mooie fotoreportage van Dries. Die mimiek. Dat berenpak. Die tandjes.

Hij maakt ook leuke geluiden, dat zie je nou nog niet eens. Als hun Suikervlied plan doorgaat moet je maar eens komen luisteren.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 30 december 2005, 06:23
Datum: vrijdag 30 december 2005 9:37

Wat is't-ie leuk, hè, de kleine Dries!
Het oppassen is ook altijd heel vreugdevol (Toen hij ziek was iets minder natuurlijk).
Het is zo een heerlijke kerel!

Leuk trouwens: behalve oma Niak zijn er dus oma Poes en oma Waaigat....

Om in stijl te blijven moet ik dan wel Opa Kater zijn.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 december 2005, 06:22
Datum: woensdag 28 december 2005 16:47

Dat probleem met die katten en die draden kan ik zo voor je oplossen; op een manier die helemaal in je straatje past: www.nu.nl/news/Oudere_mannen_omarmen_robotkatje.html

Rik

Mooi, maar:

  1. het probleem is al opgelost
  2. een robotkat die een beetje redelijk geprogrammeerd is zal zeker in elk gat kruipen waar hij in past. Als robot kan hij afmetingen van de buitenwereld veel beter schatten dan onze behelp-katten. Bovendien weet hij precies hoe groot hij zelf is. Tenslotte zal hij in staat zijn de kabels niet alleen los te trekken maar ook te versnipperen.
  3. Die kop, ik weet niet of ik daarmee wel in 1 kamer kan vertoeven.
  4. Is dit nou een voorbeeld van sense and simplicity? Als er nou nog koffiepads inkonden...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 december 2005, 06:07
Datum: dinsdag 27 december 2005 9:29

Ja! Dat probleem hebben we hier ook. Maar wonderlijk genoeg wel met een andere maat U-vorm. Laatst heb ik hem nog gepoetst om niet. Want nergens een luciferdoosje te vinden dat erin past. Je zou ze bij Säkerhets om hun oren willen meppen. Eerst hout vervangen door karton, toen die oenige strijkvlakken met bobbeltjes en tot overmaat van ramp werd een jaar of tien geleden de sierlijke zwaluw vervangen door een plompe vorm die op zijn best iets wegheeft van een drogende aalscholver. Dat heet upgraden Frank. En er is al menig huishoudelijk product aan ten onder gegaan. Zoals bijvoorbeeld ook Witte Kat batterijen en Vim. Een levensmiddelenmuseum in Ermelo zou jaarlijks minstens evenveel bezoekers trekken als jouw Java-site.

Javaanse Jongens, die zijn ook uit hun kartonnen pakje gekropen trouwens.

En dan nog even voor mijn eigen helderheid: Säkerhets Tändstickor betekent NIET Zekerheids Tandenstokers. Ik heb jaren gedacht dat ik een beetje Zweeds sprak - totdat ik Noors leerde. Een tändstick is gewoon een lucifer; meer precies een aansteekstok.

http://members.tripod.com/~hans_everink

Rik

We zullen ze zelf moeten gaan maken, die luciferdoosjes. Het recept voor die oude strijkvlakken, dat moet toch wel ergens op te googelen zijn?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 december 2005, 06:28
Datum: maandag 26 december 2005 9:56

Die linkjes besparen me een hoop gezoek. En het werkt feilloos, met die letters. Je kunt ze gewoon een voor een in een Word-document slepen. Wie weet kun je er een lettertype van maken.

Off-topic, maar wel leuk is het volgende: wij zijn de vierentwintigste naar Blijdorp geweest met de zoon. Vanochtend liep ik rommelig koffie te zetten toen ik O. naar onze slaapkamer hoorde trippelen. Toen ik boven kwam, lag mijn blote zoon op mijn blote vrouw.
"We spelen dierentuintje," zei hij. Ach, dacht ik, wat is de natuur toch een mooi iets en als hij op die manier iets opsteekt van al die beestjes dan is dat eigenlijk wel best. "Welk dier zijn jullie?" vroeg ik daarom vaderlijk.

"Wij zijn het treintje."

Maar het kan ook aan de champagne van de avond ervoor gelegen hebben:

olle champagne

Rik

Blijdorp, daar was ik ruim 60 jaar geleden voor het laatst. Toen was er nog geen treintje...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 december 2005, 06:41
Datum: zondag 25 december 2005 17:06

Als je de NRC had gekocht in plaats van de Volkskrant, had je de stukken van Wout en Anna kunnen lezen.

En dan had je nou honger.

Om echt honger te krijgen hebben O. en ik eerst de heuvelen in het Mastbos bestormd - met de veelbesproken mountainbike en de step. We deden wie het vieste werd. Daarna hebben we chips gegeten.

olle met step

Rik

De NRC? Kan je die in Ermelo wel krijgen? Ik heb ook wat heuvelen bestormd, bij Leuvenum. Zag jullie niet.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 22 december 2005, 06:00
Datum: donderdag 22 december 2005 19:57

Deze kaartenpuzzel lijkt mij zo makkelijk dat ik erg bang ben iets over het hoofd te zien. Nou ja, ik waag het er toch maar op: ik denk dat je vier kaarten moet omdraaien: de gemarmerde (om te kijken of het een Aas is), de ruiten vier (om te kijken of 'ie niet tegen de voorschriften in gemarmerd is) en de Azen (om te kijken of ze wel gemarmerd zijn).


Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 22 december 2005, 06:00
Datum: donderdag 22 december 2005 20:39

O nee, herstel: de Azen hoef je niet om te draaien, die mogen best een ongemarmerde achterkant hebben: Twee kaarten dus!

Ik heb de twee antwoorden gecombineerd, die tweede maakt 't helemaal goed!

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 21 december 2005, 06:18
Datum: woensdag 21 december 2005 8:59

Over die verzameling kaarten: ik zou denken dat je de I en de 6 moet omdraaien. De I om te kijken of er wel een oneven cijfer op de achterkant staat, de 6 of er niet per ongeluk een klinker achterop staat.

Dat staat nou wel hier, maar let eens op de tijd: 8:59. Precies het enig juiste antwoord.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 december 2005, 06:18
Datum: woensdag 21 december 2005 21:59

Ik kan niet goed kiezen wat ik het mooiste boek vond. Ali en Nino van Kurban Said, of Harry Potter 6 (de mooiste Potter tot nu toe, wat mij betreft). Maar ik ben vast van alles vergeten en misschien las ik Ali en Nino ook wel in 2004.

En ik had 28 fouten in het dictee, waarbij wel aangetekend dient te worden dat ik meer fouten in één woord (bijvoorbeeld Jan Salie geest) als één fout heb gerekend dus eigenlijk had ik er veel meer. Nou ja, een mens kan ook niet alles weten. En mijn BMI is in elk geval ok.

Waarom deed je dat nou, met die blote stelten in de sneeuw? Was het een weddenschap ofzo? Lijkt me niets voor jou. Maar waarom dan?

En die vier kaarten, hoe zit het daar mee?

Ik had altijd die korte broek aan. 55 jaar geleden was dat ook wel gek, maar niet zo gek als het nu lijkt.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 21 december 2005, 06:18
Datum: woensdag 21 december 2005 16:43

Ja Marja, ik geloof dat je gelijk hebt, bij zo'n beetje elk onderwerp gaat het (ook) over het geheugen. Ik wilde als mooiste boek van 2005 The plot against America noemen, maar meen me te herinneren dat ik dat vorig jaar al heb gelezen. Dan maar een boek dat ik net uit heb: Sneeuw van Orhan Pamuk. Ook mooi: Seek my face van Johan Updike.
Ik dacht dat die foto van Frank in de sneeuw genomen is bij het slootje van Van Woerkom. Als ik het wel heb draagt Efje hier een korte broek én sandalen.

Nee, de Sijsjesberg lijkt er toch meer op. Het optrekje op de achtergrond moet nog te herkennen zijn. De persoon op de afbeelding heeft een BMI van ongeveer 15.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: E-mail met bijlage (attachment): Frank in sneeuw 003
Datum: woensdag 21 december 2005 16:24

Ja, die wandeling is het. Ongelovig maar gehoorzaam sloeg ik de ventweg in, en inderdaad: daar is, niet zo heel lang geleden, een lelijke roomskatholieke Montessorischool gebouwd. De route liep daarna met een wijde bocht om de enige echte Bussumse M.
Je krijgt mijn oplossing van de kaarten niet, omdat het wederom een geheugentest was. Lang geleden had ik hem fout en na enig gedub herinnerde ik mij waarom. Wel leuke test.

frank

Een katholieke M? Tja, Maria Montessori.

Fout, dat is natuurlijk goed.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 december 2005, 06:14
Datum: woensdag 21 december 2005 12:00

Nou, je hebt eigenlijk twee antwoorden, ook een foute en die was van mij. Maar ik stuurde hem niet op omdat ik meteen al teveel nattigheid voelde. Ik wou dat ik die van dat "hier en nu" bedacht had!

Een kleine oefening in logisch denken kan nooit kwaad. Logisch denken kan je helpen het hier en nu beter te begrijpen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 december 2005, 06:18
Datum: woensdag 21 december 2005 11:42

Je zou kunnen overwegen om met een boek in een bad met melk te gaan zitten. Als Sneeuwuil daar nou een filmpje van maakt, hoeven jullie ook niet meer naar Rex te kijken en als je boek uit is heb je yoghurt.

Ik stuur nog even onze Jonathan (6) mee. Dan heb je er drie. En aan al die kwissen met oneven getallen doe ik niet mee hoor. Ik moet in het hier en nu leven. En de achterkant van een kaart is niet hier.

Maar daar.

Rik

jona

Dan moet ik dat bad op 40° houden, daar is bij de constructie geen rekening mee gehouden. Maar badverwarming is het overwegen waard. Die Jonathan, schrijft die ook?

Ik heb nog maar één antwoord op het kaartenprobleem, maar dat houd ik nog even hier. Het is namelijk het goede antwoord.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 december 2005, 06:18
Datum: woensdag 21 december 2005 9:53

Allermooiste boek was The Hours van Michael Cunningham. Werkt alleen als ooit, in de Twintigste eeuw, Virginia Woolfs Mrs Dalloway je mooiste boek was, want dat was Cunninghams inspiratie. Omdat we allen klagen dat we onze gelezen boeken vergeten, hebben we hier dus een probleem in het kwadraat.
Lijkt het maar zo, of gaat elk topic deep down inside over het geheugen? Ik wandelde gisteren 20 km door ons collectieve geheugen: van station Naarden-Bussum over de Vestingwallen naar de Sijsjesberg, terug door het Mouwtje. Er verandert daar niks: ik wist precies wanneer de route door Landgoed de Beek (nu vrij toegankelijk) kwam, en dat Mouwtje is een exacte kopie van zichzelf in de jaren Vijftig. Was het op de Sijsjesberg dat er bij het sleeën een foto werd gemaakt van Frank in korte broek?

Deze route? Al lezend zie ik het enigzins voor me, maar helemaal duidelijk is het me niet. Parallelweg langs de Montessorischool? Het Mouwtje wordt niet genoemd maar goed herkenbaar in de tekst.
Die foto zie ik nog wel voor me, twijfel over de locatie.

Van: "AHS Dutch section" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2005, 06:20
Datum: dinsdag 20 december 2005 15:12

Wij vonden de mooiste boeken:
Joe Speeboot (Tommy Wieringa). Zoals Pieter Steinz in NRC schreef: de AKO prijs is Jan Siebelink van harte gegund, maar Tommy Wieringa had hem moeten krijgen.
De schaduw van de wind (Carlos Ruiz Zafon).
Sonny Boy (Annejet van der Zijl).
Specht en zoon (Jan Willem Otten).

Knielen in een bed violen staat voor de kerstvakantie genoteerd, dus de lijst kan nog veranderen!

Koen

Ik vond Sonny Boy heel mooi, maar Sneeuwuil vond het niks. Ze kocht het omdat ze Anna, de biografie van Annie Schmidt, ook van Annejet van der Zijl wel prachtig vond. Maar Anna was van 2003.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2005, 06:20
Datum: dinsdag 20 december 2005 14:34

Mijn leuk wereldje, Richard Scarry.

Rik

Ik wou zeggen "Polleke", maar dat was 2004. Dus: "Het boek van alle dingen", ook van Guus Kuyer, kort maar prachtig.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2005, 06:20
Datum: dinsdag 20 december 2005 12:31

Die Frantzen had maar drie sterren in het Parool.
En die Nova-man heb ik ook gezien en gehoord. Ik begin ook niet meer aan de nieuwe spelling, hoor.
Het Zuid-Afrikaans spreekt me steeds meer aan: "long stay" is dan gewoon "langblijf".

Een maand geleden begon ik aan "Een verhaal van liefde en duisternis" van Amos Oz, héél dik zonder plaatjes......
Aangezien ik helaas heel langzaam lees en alles de volgende dag weer terug moet bladeren om het me weer te herinneren, zal dit wel voor mij het mooiste boek van 2005, 2006 en 2007 worden.....
Net als "De ontdekking van de Hemel", dat was mijn mooiste van 1997,1998 en 1999.
Tja.....
Die van 2000, 2001, 2003 en 2004 ben ik al weer vergeten.
Iets van Hella Haasse, geloof ik.

"The Hitch Hikers Guide to the Galaxy" van Douglas Adams, ook heel leuk. Ik moest even op de boekenplank kijken wat ik nou ook weer gelezen had. Er staan boeken bij die me helemaal nieuw lijken, terwijl daar alleen gelezen boeken mogen staan.
Drie sterren voor Frantzen vind ik wat weinig.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2005, 06:20
Datum: dinsdag 20 december 2005 11:24

Mijn mooiste boek uit 2005? Als ik stand op wil houden is dat: "De correcties" van Jonathan Franzen. Maar anders wel de negentiende eeuwse roman "De familie Lorenz", van Wilhelmina Heimburg.

Het mooiste voorgelezen boek is het telefoonboek, door Arnon Grunberg.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2005, 06:20
Datum: dinsdag 20 december 2005 9:28

Erg blij ben ik, dat de getallen en het commentaar aangaande mijn bmi weer te deleten zijn.....
En ik had nog gesmokkeld ook.....

En? Hoeveel fouten hadden we in het G.N.D.?
Wie durft?

De tekst van het dictee vond ik (en velen met mij) erg leuk. Maar die spellingsonzin, dat moet nou maar eens afgelopen zijn. Later, in Nova, was er zo'n doorgeleerd persoon die Fran-krijk zat te verdedigen. Opsluiten, in een 'long stay' afdeling.
Waarom dat zo moet heten, 'long stay' is me ook een raadsel.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2005, 06:20
Datum: dinsdag 20 december 2005 9:04

Ik hoop maar dat Froukje meer hersens heeft dan een makreel, want dat zijn echt enorm domme vissen. Moesten we in Noorwegen de kabeljauwen nog listig verleiden door een garnaal aan een eindeloos lange draad tot op de zeebodem te laten zakken; om een makreel te vangen hoefde je alleen maar een draad met een haak uit je varende boot te mieteren en hap: makreel. Bovendien vind ik ze niet lekker.

Maar ze glimmen wel leuk.

Rik

Ik moet diep graven om mij de smaak van een makreel te herinneren. Ik geloof dat vooral de structuur mij niet beviel. Froukje haar hersens vallen niet tegen, zoals uit dit lijstje blijkt:

katIQ
Rozepoot129
Bontje105
Froukje101
Dromdrosje99
Wolfi81
Bereklauw80

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2005, 06:20
Datum: dinsdag 20 december 2005 8:57

Als iedereen nu eens zijn/haar mooiste boek van 2005 meldde? Of zijn jullie nu al kalkoenen aan het volproppen?

Voorzover ik mij herinneren kan, zie mijn lijstje met sterren van 18 december. Maar misschien was er wel een prachtboek in januari dat ik nu geheel vergeten ben.
Wij doen het zonder kalkoen. Bijna zonder kerstmis zelfs.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 december 2005, 06:16
Datum: maandag 19 december 2005 22:19

Wat Bontje overkwam, weet Bontje alleen, en zo hoort het ook.

The dog in the nighttime is het eerstvolgende werk op mijn programma. "Nu pas?!" zal je zeggen, maar je weet niet wat voor stapels boeken ik hier heb. Voor Voskuil vindt Sneeuwuil me geloof ik nog te jong. Ik wil ook wel meedoen met de midwinterleesclub. Moet je daar eigenlijk iets voor doen, behalve lezen?

Wat Bontje overkwam is heel belangrijk voor B&F: die krijgen al dan niet nogal veel geld.

Belangrijk voor de midwinterleesclub is dat je een titel van een boek noemt en je oordeel geeft over dat boek. Liefst ook het adres waar je het boek voor minder dan €2,50 kunt kopen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 december 2005, 06:32
Datum: zondag 18 december 2005 10:10

Ja leuk, een midwinterleesclub, ik doe ook mee. Met de buitenlanders op Franks lijstje ben ik het eens, maar ik kan wél tegen Vogels en niet tegen Voskuil. Het is jammer dat Saturday van Ian McEwan waarschijnlijk nog niet bij de Kringloopwinkel ligt, want dat moet je nodig lezen. Mensen die dat niet mooi vinden, houden niet van eindeloos gedetailleerde stream of consciousness of zijn jonger dan vijftig.

Antiqbook meldt drie Saturday exemplaren, van 15 tot 100 $$. Te duur. Ik weet niet precies waarom ik Voskuil zeer leesbaar vindt en Vogels niet of nauwelijks. Maar het is wel zo.

Die reisdagboeken beschrijven reizen die steeds hetzelfde zijn. Het regent, het is koud, er lopen teveel andere mensen, andere mensen hebben rotkoppen, er is teveel asfalt, dat zijn de steeds terugkerende thema's. Kennelijk houd ik daarvan...

Van: "Noëlle Keesom" <->
Aan: <->
Onderwerp: Wil je alsjeblieft
Datum: zondag 18 december 2005 9:34

'verhuist' even veranderen?

Rik

Nee. Op dit weblog geldt per 18 december 2005 maar één spellingregel: 'de tekst mag niet onbegrijpelijk worden door te alternatieve spelling'. Verhuist, verhuisd, verhuisdt en verhuistd zijn derhalve eekwievaalendt.

Van: "Noëlle Keesom" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 december 2005, 06:32
Datum: zondag 18 december 2005 9:28

Ik ben erg vroeg boeken gaan lezen. Dat was toen goed, maar nu weer, want steeds opnieuw stel ik van bepaalde titels vast dat ik absoluut niet meer weet wat erin staat. En zo krijgen boeken die al vele malen zijn meeverhuist en die de vertrouwdheid hebben aangenomen van oude kledingstukken ineens een hele andere dimensie: want ik blijk ze totaal niet te kennen.

Dat was me al eerder overkomen met 'Turks Fruit' en zo heb ik vorige week stomverbaasd 'Terug naar Oegstgeest' gelezen. Om maar eens twee prachtboeken op te rispen. Ook van 'De Avonden' kan ik me alleen maar schimmeldunne verhaaldraden herinneren, dus ook hier ligt een vers meesterwerk voor me klaar. En soms herinner je je een verhaal dat nog wel ongeveer hetzelfde in het boek staat, maar een diepere lading krijgt omdat je er als lezer van beginnend middelbare leeftijd iets van je eigen verheven gedachten aan kunt toevoegen.

Ik kan bijna niet wachten tot ik dement ben.

Rik

Nou je het zegt, ik zou alles van van 't Reve wel eens kunnen herlezen. Een schrijver die al dement is, en een lezer die aardig op weg is. Over demente bejaarden gesproken: als je dat bent kan je altijd nog voorzitter van de spellingcommissie worden.

Van: "Noëlle Keesom" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 december 2005, 06:10
Datum: zaterdag 17 december 2005 8:57

Ik vind dat jullie goed wegkomen met die wateraanslag. Ik had jullie, vrees ik, gewoon laten dokken. Maar ik ga het wel proberen bij de belastingdienst: 'Tja, ik maak mijn post nooit open; logisch dat ik dan ook niet weet dat ik iets moet betalen.' Wie weet hebben ze in Breda ook zo'n lieve Turk.

En wat die bloemen-wc betreft: kunnen we niet een pot-pool opzetten? Dan krijgt iedere deelnemer hem telkens drie maanden in huis. Scheelt een berg in de kosten. En houden we zo'n Gammapotje achter de hand voor de overige kwartalen.

Rik

bloem wc tweeWij hadden niet verwacht dat het zo gemakkelijk en vooral zo pijlsnel zou gaan, met dat Waterschap. In Elburg heeft het waterschap zelfs een fietsroute. Die leidt langs meerdere gemalen en oude sluisjes. Leuk. Het startpunt is de Elburgse rioolwaterzuivering.

Wij vinden de andere bloemenwc mooier. De pool zou dus minstens twee potten moeten omvatten. Ook deze heeft het door Marja genoemde probleem: je krijgt er geen normale bril op. En dan aldoor dat potten wisselen...

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: Fw: dwangbevel
Datum: vrijdag 16 december 2005 9:35

----- Original Message -----
From: Ozdemir.A
To: -
Sent: Friday, December 16, 2005 9:16 AM
Subject: RE: dwangbevel

Geachter heer Roscam Abbing,

In antwoord op uw onderstaand e-mail deel ik u het volgende mede.

De aanslagen waterschapsomslagen worden opgelegd aan de eigenaren c.q. zakelijk gebruikers van percelen en/of objecten. De gegevens worden door het Kadaster en de gemeente geleverd. Wij hebben van het Kadaster te Arnhem u als eigenaar voor het gemeentelijk object Drieënweg 130 te Ermelo doorgekregen.

De aanslag is echter niet naar uw woonadres, Hanengewei 33 te Ermelo, maar naar het adres Drieënweg 130 verzonden. Wij zijn dan van mening dat de kosten in dit geval niet terecht zijn. Deze worden dan ook door ons afgeboekt.

Ik verzoek u derhalve alleen het aanslagbedrag, ? 11,40, over te maken op rekeningnummer 63 67 51 821 t.n.v. Waterschap Veluwe, onder vermelding van het aanslagnummer 503264710 als betalingskenmerk.

Tevens hebben wij de collega's van de afdeling belastingen verzocht om het juiste adres in te brengen in het systeem.

Hopende u hiermee naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten.

A.D. Özdemir
medewerker invordering.
055-5272429

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Sneeuwuil [mailto:-]
Verzonden: donderdag 15 december 2005 15:25
Aan: Belastingen
Onderwerp: dwangbevel

15 December 2005,
F. Roscam Abbing (niet: "Abbing F.R." zoals op uw rekeningen staat)
Hanengewei 33
3851LA Ermelo
aanslagnummer 503264710

Heden ontving ik vier enveloppen tegelijk van u, die mij waren doorgestuurd door de beheerder van het bungalowpark "De Toverberg" te Ermelo.
Adres van dat Bungalowpark is: Drieërweg 130, 3852MG Ermelo. Daarheen waren dus deze voor mij bestemde enveloppen gestuurd.

Het betreft:

1 belastingaanslag
1 herinnering
1 aanmaning en
1 dwangbevel.
Het dwangbevel is gedateerd 11-11 '05. Ik word daarin gesommeerd om 52,40 te betalen binnen twee dagen. Dat is dus niet bepaald gelukt.

Dat ik dit alles pas vandaag ontving, komt omdat we op het belaste adres - een vacantiehuisje dus - niet wonen, maar slechts sporadisch aanwezig zijn. En dus ook sporadisch in het postvak kijken. Als ik had geweten dat waterschapsbelastingaanslagen niet naar mijn woonadres werden gestuurd maar naar mijn vacantieadres, had ik uiteraard wel vaker even daar gekeken.
Ik stuur dan ook vandaag nog de machtigingskaart op, die ik bij de eerste rekening aantrof, om herhalingen van deze misere te voorkomen.

Ik hoor graag nog van u of u het met me eens bent dat ik ook deze keer ten onrechte een dwangbevel ontving.
Ik afwachting van uw antwoord en hopend op uw begrip, wacht ik namelijk nog maar even met dat allemaal te betalen.
Met vriendelijke groet,

F.Roscam Abbing

Een kusje voor A.D. Özdemir. En zo snel!

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 december 2005, 06:00
Datum: donderdag 15 december 2005 13:03

Vergeleken bij jouw operatie zijn de plannen minuscuul. Maar toch: vele kastdeurtjes schilderen en van nieuwe knopjes voorzien, badkamer schilderen, andere lampen, plankje in de douche, beneden andere wcpot plaatsen om de beenruimte te vergroten. Grootste probleem is de grondstof van onze badkamermuren: gipsplaat. Daarop zitten van die opengesprongen blaren - wat doe jij daaraan, zo'n beetje plamuren of meters lossteken? Ook hangt alles wat we aan die gipsplaten schroefden na twee jaar naar beneden. Helaas vond ik voor die wc-vervanging de allermooiste wc van Nederland (internet is soms ook een vloek: www.achterhuis.nl, kijk bij sanitair naar nr DSC06177), helemaal bebloemd, met maar twee nadelen: geen enkele voorziening om er een bril aan te maken, en de prijs: 950 Euro. Daarna blij verrast over de Gammawc: 28 euro. En we maken het onszelf nog wel lekker moeilijk met een gietijzeren stortbak.

bloem wcIk gebruikte rigidur, dat zijn gips-vezel-platen. Minder vochtgevoelig, veel sterker. Opengesprongen blaren: lossteken is beter.

Die wc hier links? Leuk, maar veel geld voor een grap. Als ik ooit nog eens een pot koop moet het een hangpot zijn. Met of zonder bloemen, in elk geval hang.

Het Achterhuis, daar woonden we ooit in de buurt, kochten er ook wel eens iets. We keken er naar schouwen, vonden ze toen (20 jaar geleden?) ook al te duur.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 december 2005, 06:00
Datum: donderdag 15 december 2005 11:30

Een half jaar verbouwingsverslag vond ik tegelijk inspirerend en frustrerend: het was hier altijd te mooi weer voor sanitaire verbeteringen en uitstapjes naar de Gamma - en die ene vrijdag dat jullie op de Veluwe de nacht in ingesneeuwde auto's mochten doorbrengen, miste ik ook al. Op Schiphol kon je alleen aan de monitoren met vertragingen zien wat voor weer het was. Maar nu komen er winterse buien: eindelijk aan mijn baslaka.

vertel, vertel: wat zijn de plannen?

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 december 2005, 06:09
Datum: woensdag 14 december 2005 20:56

Leuk, sendatent. Daar hebben ze tenminste wat aan. We hebben ook een stuk tent gegeven.

Baslaka, ja zeg, als je nou bakaslaka had gezegd... dan had ik het waarschijnlijk nog niet begrepen maar was het toch iets voor de hand liggender geweest. Dus nu is 't af, en je rug zit nog op zijn plek? Ga dan maar eens een foto van e.e.a. maken.

Heel goed, een stuk tent! Maar een foto, dat is nog niet zo eenvoudig, omdat het kamertje zo klein is. Een panorama, dat zou kunnen. Uw aanvraag is genoteerd.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 december 2005, 06:14
Datum: dinsdag 13 december 2005 19:35

Ik zal wel iets gemist hebben maar ik kom er niet uit: wat, in naam van de duivel, is een baslaka?

Dat vroeg Sneeuwuil zich ook al af. Ik zei, ze zoeken het maar uit, maar zij vond het te onduidelijk. De kontekst is: "de allerlaatste hand aan baslaka wil leggen". Waar ben ik nou al bijna een half jaar mee bezig? BAd en SLAap KAmer.

Van: "Noëlle Keesom" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 december 2005, 06:14
Datum: dinsdag 13 december 2005 8:08

Rik via Noëlle:

Die variabele doorrijhoogte interesseert me wel. Ooit woonde ik in Tilburg aan het Insulindeplein. Mijn kamer keek uit op het spoorviaduct over de Ringbaan-Oost. Als je heel erg van treinen houdt best fijn, maar ik houd meer van auto's. Ik weet niet meer wat de Max Headroom was voor het viaduct; maar een heleboel vrachtauto's die net ietsje hoger waren, konden er toch onderdoor. En dat wisten ze. Kennelijk had de bordenman een marge ingebouwd.
En toen werd tot mijn onuitsprekelijke vreugde het stukje ringbaan voor mijn huis opnieuw geasfalteerd. Wonderlijk: zo'n laag is altijd dikker dan je denkt. In de zes maanden die erop volgden, raakte er iedere dag wel een vrachtauto bekneld tussen het staal van het viaduct en het asfalt; met als klapstuk een trailer met Opel Kadettjes, die zo van rang-rang-rang - één voor één een stukje geplet werden.

Daarom is het nooit iets met mij geworden aan die KUB. En nog altijd kijk ik iets te vaak uit het raam.

Rik

Het viaduct bij station Beukenlaan in Eindhoven, daar liep ik dagelijks onderdoor. Heel vaak trof je daar nieuwe krassporen aan in het betonnen plafond. Als je veel geluk had ook wel eens een vastzittende vrachtauto.
In de ouwe, niet zo trouwe Bedford zat een dakraampje wat ik ooit versplinterde dankzij een net iets te laag viaductje. Het was een heel mooi oranje raampje, een soort zonnebrillenglas. Maar Sneeuwuil haatte dat oranje, nooit helemaal begrepen waarom. Het vervangende raampje was glashelder.

Veel uit het raam kijken, dat kan ik iedereen aanbevelen.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 december 2005, 06:59
Datum: zondag 11 december 2005 23:28

Ja, die koffietest. Wat kan iedereen dat goed zeg! Ik steek wel een beetje raar af: voor 60% / 1250 en na 85% / 1093. Dat was de eerste dag, toen vroeg ik mij af of er misschien sprake is van enig leereffect: misschien snap je de tweede keer gewoon iets beter wat je moet doen. Dus ik heb het de volgende ochtend nog een keer gedaan en toen was het resultaat: voor 70% / 1166 en na 80% / 1139. Het verschil tussen voor en na lijkt dus kleiner te worden maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.

Dat leereffect is er zeker, als je de test vaak doet ontstaat er vanzelf een of andere methode die het makkelijker maakt. Ik moest de test tientallen malen doen om het programma een beetje netjes te laten werken. Dat broer en zusters zoveel beter zijn dan ik bevalt me niet erg, maar tot mijn verbazing kunnen de percentages slechter. Je bent wel heel erg snel!

naamvoorna
Iris 160%1250 85%1093
Iris 270%1166 80%1139
Koen70%1722100%1336
Marja90%1546100%1339
Sneeuwuil-------100%1403
Ellen95%1930100%1598
Frank75%1907100%1736

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 december 2005, 06:59
Datum: zondag 11 december 2005 16:11

Hoe moet je doen als je 's morgens bij het ontwaken meteen een 100mg coffeïnepil eet, om de op handen zijnde aanval van zes hongerige poezen vreugdevol te doorstaan?
Ik kan het dus nooit zonder koffie meten. Wel met, 100% in 1403 seconden. Maar dat scoor ik alleen als ik de langskomende letters halfhardop lees. Ik herinner me dus alleen de klank, en niet het beeld. En van die sterke concentratie krijg ik bovendien het heen en weer.

naamvoorna
Koen70%1722100%1336
Marja90%1546100%1339
Sneeuwuil-------100%1403
Ellen95%1930100%1598
Frank75%1907100%1736

We kunnen de (draadloze!) laptop toch naast je bed zetten?

Van: "AHS Dutch section" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 december 2005, 06:59
Datum: zondag 11 december 2005 12:33

Ik geloof dat het tijd is voor enige sibling rivalry: Wij hebben de meest effectieve koffie!
Voor: 70%, 1722 ms. Na: 100%, 1336 ms.
Zelfs met de ene milliseconde die je Marja schenkt in de tabel versla ik jullie (dankzij de Lavazza koffie?)
Als je de snelheid na als percentage van de snelheid voor berekent en daarmee de algemene stramheid elemineert, krijg je:
Marja 86,6%
Ellen 85,8%
Frank 91%
Koen 77,6%

De jongens van Sun wisten al hoe heilzaam koffie is in een tijd dat het heel moeilijk was om in Amerika een serieuze kop koffie te vinden (lang voor het Starbucks tijdperk).

Overigens geloof ik dat het meer een test is van een soort buffergeheugen (als dat al bestaat) dan van korte termijngeheugen, want als je na afloop van de test zoveel mogelijk voorlaatste letters zou moeten noemen (in de juiste volgorde) zou volgens mij niemand daar veel van terecht brengen.
Verder onderzoek gewenst?

Koen

naamvoorna
Koen70%1722100%1336
Marja90%1546100%1339
Ellen95%1930100%1598
Frank75%1907100%1736

Die tabel niet met knippen en plakken maken, dat is funest. Maar ik heb Marja's milliseconde gecorrigeerd. Bestaat Lavazza ook in pads voor de Senseo?

Sneeuwuil en ik zijn het er over eens dat je meer je concentratievermogen test dan je korte termijn geheugen. Ook blijkt de test iets te gemakkelijk: het zou bijna onmogelijk moeten zijn om 100% te halen. Het verschil tussen 'voor' en 'na' zou dan waarschijnlijk nog groter worden.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 december 2005, 06:59
Datum: zondag 11 december 2005 12:30

Ik heb laatst ook voor arme vrienden een gebruikte HR-ketel gekocht.
Zelf ben ik daar helaas te rijk voor; of te dom om hen aam te sluiten, moet ik natuurlijk zeggen. Maar Mascha schrijft er inderdaad een meeslepend verhaal over. We hebben hier in Breda een jongen die zo'n enorme tegelkachel uit Oost-Duitsland heeft gehaald of misschien wel nog verder weg. Hij had hem zo in elkaar, maar toen moest-ie eindeloos drogen. Weken duurde het wel. Ik vond dat maar kinderachtig, maar waarschijnlijk moet ik daarom nieuwe HR-ketels kopen. Nu hij klaar is, brandt de kachel dagen op één houtje en kun je er drie weken nadat het vuur uit is nog thee op zetten. Bij wijze van spreken.

Mijn eigen onvolprezen houtkacheltje deed het niet meer zo lekker. Ik verdacht natuurlijk meteen de schoorsteenvegers, want die lopen me altijd bang te maken met eng nieuws dat zich zo hoog afspeelt dat ik niet durf te gaan kijken. Het ruitje werd voortdurend zwart: te weinig zuurstof. Hadden ze hun ragebol in de pijp laten hangen? Was er een nest ingeduwd? Omdat ik alleen maar laag dingen durf ben ik toen de kachel uit elkaar gaan halen. Toen de hele kamer vol onderdelen lag, zag ik tegen de kale achterwand de veer van een ouderwetse wekker.
Verrek: de thermostaat! De ruimte tussen de wikkelingen zat vol as. Ik heb de stofzuiger erop gezet en nu brandt hij weer als de olieopslag in zuid-Engeland, maar dan met veel minder rook.

Wat me op Marja's Engelse slaap brengt. Ik heb daar het tegenovergestelde. De keren dat ik er sliep kreeg ik beneden in de pub zoveel emmers vreemd bier van mensen die me tiger en love noemden, dat ik de hele nacht smoezelige wandelingetjes maakte tussen mijn nylon bed en de w.c., die met hoogpolig roze tapijt omgeven was.

En dan maar zeggen dat de Fransen niet hygiënisch zijn.

Rik

Hotels met vaste vloerbedekking, naadloos tot in de badkamer zijn me in Engeland ook opgevallen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 december 2005, 06:59
Datum: zondag 11 december 2005 10:25

Java geüpdate, weerzin overwonnen, koffietest gedaan: vóór 90% goed, 1546 milsec, na 100% goed in 1339 milsec. Wat een overtuigende test. Ik ontdekte het krachtige effect van koffie vijfentwintig jaar geleden in Engeland, waar ik in hotels zoveel beter sliep dan thuis: dat kon niet liggen aan de doorgezakte bedden of de nylon lakens, dat moest liggen aan slootwater after dinner in plaats van sterke koffie. Heb je al overwogen Douwe Egberts aan te bieden, deze test op hun site te zetten in ruil voor levenslang gratis koffie? Ik ga de test nu naar Stockholm sturen, waar Sarah (indien al wakker) zit te leren voor haar laatste twee tentamens aan het Karolinska Institutet.

naamvoorna
Marja90%1546100%1338
Ellen95%1930100%1598
Frank75%1907100%1736

Ik lijk dan wel achterlijk, maar ik heb nog cursus gegeven aan het Karolinska Institutet. Niet helemaal waar, het was de Stockholm Universitet, Frescati, het K.I, hoort er (geloof ik) wel bij maar niet op dat adres. In de lunchpauze liepen we naar een tropische kas die er zeker bijhoorde.

Van: "kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 8 december 2005, 06:23
Datum: zaterdag 10 december 2005 23:02

Wat fijn dat Rik het gebruikte-radiator-onderwerp aansnijdt. Ik heb daar goede ervaringen mee: Op Marktplaats kocht ik een HR-ketel voor 30 euro. En 7 oude radiatoren voor 50 euro. En toen nog 3 vrijwel nieuwe radiatoren voor 30 euro. Met pijn in het hart heb ik toen nieuwe knelkoppelingen, buizen en expansievat gekocht, en toen had ik al bijna cv.
Ik heb de oude radiatoren zo goed mogelijk schoongespoeld van binnen, en de pomp doet het al een paar weken prima. De rest van de ketel ook, gelukkig.
Ik moest wel 2x een klokthermostaat kopen via Marktplaats. De verkopers van nummer 1 beweerden dat het display wat onduidelijk was, maar dat bleek een understatement. Ze accepteerden mijn bod van 5 euro ook al zo gretig...
Veel mensen willen vloerverwarming, dat levert een groot aanbod van nog prachtige radiatoren op.

Frank, een paar maanden geleden legde ik je mijn plannen voor een warmtewisselaar voor mijn gaskachel voor. Jij had daar een paar bedenkingen bij. Achteraf ben ik blij dat ik die plannen niet heb uitgevoerd. Nu ik die cv heb, is mijn volgende project het bouwen van een finoven. Een finoven is een gemetselde houtkachel met een tweede verbrandingsruimte voor de houtgassen en een warmtewisselaar in de vorm van kanalen waarin de rookgassen van boven naar beneden gaan voordat ze de schoorsteen in mogen. Hierdoor moet een finoven een rendement van 90% kunnen halen. (Een open haard heeft een rendement van ongeveer 10%) Als je hem een uurtje brandt, blijft hij urenlang warmte uitstralen. Door de volledige verbranding van het hout is hij ook nog een keer prettig voor het milieu.
Er zijn mallerds die hun centrale verwarmingssysteem op de finoven hebben aangesloten, maar dat gaat me iets te ver.

Kun je het niet eens met de lezertjes hebben over de warme golfstroom die sterk afneemt in de oceaan, waardoor het hier al betrekkelijk snel vele graden kouder kan gaan worden? Ik vind het geen goeie beurt voor de wetenschap: eerst jarenlang mekkeren over de opwarming van de aarde: wordt het nu ineens weer kouder. Ik hoop dat ik de finoven op tijd af heb.

Een heel goed verhaal over die cv. Ik denk dat je veel minder dan 1/10 hebt uitgegeven van het bedrag dat een installateur zou vragen. Die finoven lijkt me ook leuk, er is heel veel brandhout ontstaan bij de natte sneeuw van twee weken geleden!

Over dat afkoelen staat een goed artikel in New Scientist. Dat komt erop neer dat waarschijnlijk de golfstroom aan het afnemen is waardoor West Europa mogelijk zal afkoelen. De aarde als geheel lijkt nog steeds iets op te warmen. De voorspelde opwarming is veel kleiner dan de voorspelde afkoeling, maar beiden zijn nog erg onzeker.

In New Foundland is een tamelijk bar klimaat. Als je daarover leest (in "The Shipping News", van Annie Proulx bijvoorbeeld) vind je dat vanzelfsprekend, het ligt zò noordelijk, daar moet het wel rotweer zijn. Als je dan eens op een globe kijkt zie je dat Nederland net zo noordelijk ligt! Dat klimaat, 1 of 2° warmer zouden we mogelijk hier krijgen...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 10 december 2005, 06:16
Datum: zaterdag 10 december 2005 12:11

Nog even over de koffietest: ik zie nu dat mijn reactie op blind tikken nergens op slaat. Mijn wijsvinger zweefde helemaal niet boven de cijferrij, want je moet bij deze test geen cijfers, maar letters tikken. Beleefdheidshalve (?) heb je me daar niet op gewezen. Wat wel klopt is dat ik normaal blind tik, maar bij deze test met één vinger.

Nee, geen beleefdheid maar verbazing. Ik dacht dat het wel een geheime truc van blindtikkers zou zijn. Zoiets als boven de cijfers zweven en dan snel de letters tikken. Ik moet toegeven dat ik niet begreep hoe dat kon werken, maar dat onbegrip wilde ik stil houden.

Van: "Noëlle Keesom" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 december 2005, 06:16
Datum: zaterdag 10 december 2005 8:32

Ik ben Rik en niet Noëlle, maar dat weet je nou wel.

Wat ik altijd zo lullig vind van radiators of radiatoren, is dat je ze waar je ook rijdt scheef in aanhangwagentjes ziet liggen, uit containers met puin ziet steken, of tegen een lantaarnpaal wachtend op God. Maar als je er een nodig hebt is de wereld ineens zo schoon als een meisje in de morgendauw. Als ik al die ouwe meuk uit die karretjes zou trekken en gesorteerd zou opslaan in een garagebox, zou er dan geen handel inzitten?

En nog wat: gisteren bedacht ik dat Olle's school ons het wachten zou kunnen verlichten door het gegalvaniseerde hek waar ik altijd tegenaan hang aan te sluiten op de centrale verwarming. Maar ze zullen zich wel weer liever om de kindertjes bekommeren...

Rik

Als ik van het Hanengewei loop naar Ermelo-centrum dan kom ik langs een container die steeds iets voller wordt. Prominent aanwezig, vanaf dag 1, is een radiator van ongeveer de goede afmetingen. Maar Simon heeft dat verboden, oude radiatoren gebruiken. Het bezinksel wat heel stil onder in die radiatoren geen kwaad doet komt los zodra je me die dingen gaat slepen.
En dat blokkeert dan de pomp.

Als je dat stil houdt zit er natuurlijk wel handel in.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 9 december 2005, 09:57
Datum: vrijdag 9 december 2005 13:02

Chippen? Daar weet ik alles van:

Peugeot 206 2.0 HDI 90pk

Voor: 66 kW / 90 pk Na: 85 kW / 115 pk

Koppel

Voor: 205 Nm bij 1750/min. Na: 265 Nm bij 1750/min.

En die floppies, tja:

fokke & sukke

Dat van die Peugeot, dat snapt natuurlijk niemand. Gelukkig weet google alles.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 9 december 2005, 06:26
Datum: vrijdag 9 december 2005 8:49

Letters tik ik blind, maar cijfers vallen buiten dit systeem. Bij de test zweefde mijn linkerwijsvinger boven de cijferrij om snel te kunnen toeslaan.
Over ouderwets gesproken: wat vind je dan van de AIVD die nog met floppies werkt? Zelf heb ik die dingetjes ook nog niet afgezworen, maar ik ben geen spion, die associeer ik toch met geavanceerder spullen. En wat te denken van Paul Witteman, die gisteravond zei dat er een bepaald bericht op de telex stond? Grapje?

Die floppies zijn op z'n laatst van 2002 als ze nog over Pim Fortuyn gaan. Nu laten de AIVD-ers van die USB geheugentjes in hun auto's slingeren.

Met Telex lijkt heden ten dage bedoeld te worden: "berichten die vroeger per telex verspreid werden". Onderste regel van 'Telex': Copyright © 2004 NU.nl

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 8 december 2005, 06:23
Datum: donderdag 8 december 2005 22:12

In het geelgroene kader staat alleen een kruisje. Drop klikken leidt nergens toe.

Jouw computer wil geen Java. Is dat wel geïnstalleerd? Zie ook Sun. Je kan daar een controle laten doen of Java op je computer staat. Zo niet, dan kan je het daar (gratis) krijgen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 8 december 2005, 06:23
Datum: donderdag 8 december 2005 9:45

Je test start niet! Niet voor mijn eerste kop koffie tenminste. Omdat ik straks zeventieneneenhalve km van Rhenen naar Veenendaal moet lopen, kan ik die kop niet langer uitstellen. Zal de test morgen doen.

Start niet? Verklaar u nader! Ellen en Sneeuwuil ondervonden geen startprobleem. Rhenen, daar is Wolfi geboren. Veenendaal, daar is Poedel geboren. Om even mijn lange termijn geheugen te demonstreren.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 8 december 2005, 06:23
Datum: donderdag 8 december 2005 9:43

Ja, koffie werkt! Voor mijn eerste kop scoorde ik 95% in 1930 milliseconden, erna 100% en 1598. Ik wist wel dat ik een goed kortetermijngeheugen heb, maar of je daar nou zoveel aan hebt betwijfel ik. Ik zou liever een goed langetermijngeheugen hebben, als ze dat zouden testen zou ik een erbarmelijk figuur slaan. Heeft u deze film gezien? Eh ja...of niet...? Dit boek heeft u een half jaar geleden gelezen, waar gaat het over? Nou...eh... Leeft Fats Domino nog? JA! (Dit laatste weet ik toevallig omdat hij bij de watersnood in New Orleans vermist werd. Goh, leeft die nog? dacht ik toen. Van veel bekendheden weet ik niet of ze nog leven)

Ja, dat is beter dan wat er hier aan het Hanengewei gepresteerd wordt.

Dat iemand vermist wordt is geen bewijs dat hij nog leeft, maar:

November 3, 2005

Fats returned home on October 15th to New Orleans. He cancelled the November 5 concert at Paragon Casino Resort, Marksville, LA.

September 4, 2005:

Fats was missing since last Sunday, but thanks to this picture taken on Mondaynight he could be identified by Karen Domino White, his daughter. Here he's being helped off a boat near his home in Lower 9th Ward. Later he was brought to the Superdome and put on a bus to an evacuee triage center in the Louisiana State University' basketball arena. There he was reunited with his family and they stayed a couple of days in the apartment of friends just off the LSU campus.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 december 2005, 06:09
Datum: woensdag 7 december 2005 22:44

Ik heb het de afgelopen dagen een beetje druk gehad, vooral met het lezen van Harry Potter 6, maar ik wil even zeggen dat die kater die jullie scharrig vinden er bepaald prinselijk uitziet vergeleken bij onze Barrabas. En die is toch heus ook niet zo verkeerd. Dus wat klagen jullie nou? Bontje vindt hem vast prachtig.

Bontje vindt alles prachtig. Als er iets nieuws in de kamer is dan gaat zij daar als eerste op af. Daarna probeert ze wel of het door te bijten of stuk te krabben is, maar toch. Een nieuwe kater zal ze afgezien van z'n uiterlijk belangwekkend vinden. Ze is prachtige katers gewend, maar eentje die 'het' nog kan, dat is wat anders...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 december 2005, 06:09
Datum: woensdag 7 december 2005 7:41

Take me where the Action is! Op lampengebied verslaan ze bijna iedere lokale specialist. De led-verlichting voor fietsers en honden was volledig uitverkocht toen ik er kwam om te regelen dat mijn oude schoonmoeder weer hip en veilig door de donkere nacht kan rijden. Tijdens een andere boodschap kwamen we langs de Boerenbond in Ulvenhout. Tegen beter weten in ging ik naar binnen. Aan een ijzeren wandje hingen naast treurige slappe binnenbanden alleen maar dynamo's, grote, haast antieke koplampen en vooroorlogse achterlichten. Tegen een meisje dat al heel lang niet in bad was geweest en bezig was een stelling ernaast bij te vullen, zei ik:

"Goeie help! Jullie hebben alleen maar fietsverlichting uit de vorige eeuw." En toen antwoordde ze, gevatter dan de meeste Boerenbondsters die ik ken:
"Ja meneer, maar we hebben ook bijna alleen maar klanten uit de vorige eeuw."

Rik

Briljant meisje! Bewijst dat je helemaal niet in bad hoeft; dat had ik liever niet geweten.
Zo'n opwindzaklantaarn van Action hebben wij nu ook. Hij woont in de meterkast, heeft al goede dienst gedaan toen er een stop knalde.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 5 december 2005, 06:32
Datum: maandag 5 december 2005 14:31

Ik heb ook pluimpjes aan de oren - en Olle niet. Maar om nou te zeggen dat hij scharrig is...

Rik

Het gaat niet alleen om de pluimpjes. Heeft Olle ook zo'n staart die wel een stuk touw lijkt? Nee? Dan is hij, wat dat betreft, niet scharrig. Maar z'n vacht, hoe staat het daarmee? Qua pluimen kan je toch beter een lynx nemen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 5 december 2005, 06:32
Datum: maandag 5 december 2005 9:03

Geloven B&F niet in pluimpjes aan de oren?

Een gevoelig punt. Al hun katten vallen een beetje in de categorie 'scharrig'. Terwijl er toch heel wat Kampioenen, zelfs Internationale Kampioenen bij B&F rondlopen. Het is niet het beste seizoen, de gemiddelde katleeftijd is nogal hoog, scharrig dus. Dat impliceert niet of nauwelijks pluimpjes.
B&F reizen stand en land af voor hun katten, ze haalden zelfs een kater uit Denemarken. Wij zijn niet zo reislustig, het ultieme pluimoor binnen een straal van 50 kilometer is er gewoonweg niet.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 2 december 2005, 07:43
Datum: zaterdag 3 december 2005 18:04

Heel interessant, dat 'Unshake', ik ga het zeker proberen. Donderdagavond maakte ik nog een onscherpe foto van twee kindjes die een groot spandoek vasthouden met deze beleefde tekst: 'Mevr. Verdonk, toon meer begrip aub - 7 jaar asiel' Hier ga ik Unshake op loslaten. Mijn Olympus maakt doorgaans wel scherpe foto's, maar van het onrustige schijnsel van fakkels heeft 'ie niet terug. Ik zette hem op 'nachtopname', waarschijnlijk krijg je dan ook eerder onscherpte.

'Nachtopname', dat zal wel (onder meer) een tamelijk lange sluitertijd betekenen. Er bestaan camera's die tijdens de opname beweging van die camera proberen te compenseren. Simon had/heeft zoiets. (Is die nou gestolen, of de nieuwste?)

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 3 december 2005, 06:12
Datum: zaterdag 3 december 2005 11:14

Ik moet mezelf nu al corrigeren: zwart-wit is in het Frans noir et blanc. Ik weet dat Piet Grijs ooit een lange lijst heeft gemaakt met koppels die in het Engels andersom naast elkaar liepen. Bow and arrow en zo meer.

Rik

pijl en boog, .be 574
pijl en boog, .nl 37000
boog en pijl, .be 160
boog en pijl, .nl 137

Dat moet nauwkeurig geanalyseerd worden! Helaas is het nu tijd voor de lunchpauze, daarna moet er iets op katgebied gebeuren.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 3 december 2005, 06:12
Datum: zaterdag 3 december 2005 10:36

Ik heb me ooit de woede van alle Vlaamse deelnemers aan nl.taal op de hals gehaald door te opperen dat Vlaams gebaseerd is op een Franse grammatica met Nederlandse woorden. Je zou eens moeten kijken of al die volgordes niet gewoon blijken te kloppen in het Frans. Voor die zwart-wit tv klopt het in elk geval al. Ik ben nog even te lui om de rest uit te zoeken.

Rik

'Solden', dat is F woord met NL meervoud, ook heel leuk. bateau et quai, quai et bateau, dat scoort verschillend maar lijkt geen wal-schip vertaling. Is die er wel?

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 2 december 2005, 06:10
Datum: vrijdag 2 december 2005 11:19

Onze Piet, (voor degenen die dat niet weten; een van onze twee poezen) pist vaak op de slaapkamer in de wastafel. Wij vinden dat heel begaafd van hem. Onze eerste poes deed het op de grond in de w.c. Ook niet slecht gedacht. Maar we hebben er ook een die eerst van buiten naar binnen komt, door de achterdeur want andere deuren zijn uiterst verdacht, en dan op de bak gaat met zijn billen over de rand. Maar ja, die gaat ook nog steeds schuilen voor de regen onder een conifeer die we een jaar of vijf geleden hebben omgezaagd.
Anja

Ja, zo bekeken is die gootsteen nog niet zo'n slechte keus. Daar heb je ook een concentratie van reinigingsmiddelen die de pisafhandeling vereenvoudigt.
Bontje's eerste keus is buiten, maar dat is 's nachts onbereikbaar.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 1 december 2005, 06:11
Datum: donderdag 1 december 2005 7:18

'Zilverschoon' is de beste naam voor een oude menseninrichting die ik ooit gehoord heb; 'De Hang-wc van Zilverschoon' zou maanden in de Ako-top 10 staan. Jammer dat ik alleen maar titels schrijf en nooit wat erin staat.

'En zo wordt uw hang-wc weer zilverschoon. Want het is veel beter zo.'

Rik

Krantenkop: 'Hangouderen naar Zilverschoon', niet onmogelijk, zie NU.


Nog even naar de november reacties?



opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.