reacties

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 30 november 2005, 06:41
Datum: woensdag 30 november 2005 22:38

Gelukkig zat ik er met de enquête redelijk naast, anders had ik zo'n spijt gehad, dat ik niet eerder gestemd heb.
Nou, de badkuip met het deurtje is dus helemaal niks dus!
Maar ik zou dus ook helemaal geen recht op een fraaie badkamer gehad hebben.
Wat een zielerust! En daar gaat toch niets boven!
Nu ga ik even naar Ellen haar website kijken.

Even naar het lijstje kijken:

7+5+9+4+1=26
9+8+7+3+0=27
2+2+4+9+6=23
6+4+2+5+1=18
8+0+2+5+0=15
5+5+0+0+0=10
5+8+5+8+0=26
9+7+4+2+9=31
7+8+8+3+6=32

Die laatste moet van jou zijn. Het gemiddelde is nu 6,5,5,4,3, de afwijking is 1+3+3+1+3=11. Je zou inderdaad buiten de prijzen vallen. Ik heb er een nieuw sommetje bijgemaakt, de totalen, daar scoor je hoog. Ik weet nog niet of dat recht geeft op een troostprijs.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 29 november 2005, 06:06
Datum: dinsdag 29 november 2005 23:00

Een fraaie badkamer! Die geef je dan kado....?
Wat is er aan de hand?
Ik begon onmiddellijk te fantaseren over een badkamer met een bad met zo'n deurtje er in.
Dat lijkt me - vooral over enige jaren - toch zo fijn!
Alleen vraag ik me af, hoe dat in zijn werk gaat: moet je dan huiverend zitten wachten achter het gesloten deurtje, tot het bad is volgelopen? Of gaat het met een soort sluisje.... of stap je dan toch maar gewoon over de rand?
Ooit heb ik mijn moeder zo een bad willen aanpraten, want nog steeds moet zij - met haar 91 jaren - moeizaam in zo'n glibberige badkuip stappen. Doodeng vind ik dat. Er zijn wel allerlei handgrepen aangebracht, maar toch....
En ze weigert ook altijd op de hulp te wachten, die haar komt helpen met wassen, als die later komt dan een uur of half tien. Dan roept zij uit het raam:"het hoeft al niet meer, hoor, ik ben al in bad geweest!"
Daar doet zij mij dan vrolijk kond van.
Vandaar mijn fantasieën over zo'n kuip met deurtje.
Maar natuurlijk droom ik ook van smaragdgroene tegels, een stuk of drie ronde patrijspoort-achtige raampjes, een brede rand om het bad (dat héél licht turquoise is), waarop ik allerlei heerlijkheden en kaarsen kan uitstallen en ook mooie nisjes in de muur (aan de binnenkant diep koningsblauw bijvoorbeeld) waarin fraaie flesjes met lekker geurende dingetjes staan......
Grote handdoekenrekken met heerlijk zachte badlakens (niet van die lullige kleine ruige handdoekies, nee! die niet!)
En dan liefst een echte mozaïkvloer! Jottum! Met van die prachtige moskee-kleuren!
O, ik zie het al helemaal voor me....
Bedoel je zo een badkamer, Frank, of heb je het over zo'n douche-celletje met grijs granito-vloertje?
Nou, dat heb ik al. Dat hoeft dus ook niet.

Trouwens: wees maar niet ongerust, ik ben erg slecht in van die cijfer-toestanden en wat dat met arm, glob en klim te maken heeft, snap ik al helemaal niet.
En ook snap ik niet, dat er niet al een heleboel bollebozen reageren, die dolgraag een badkamertje willen.

Kennelijk heb je mijn enquête gemist. Die is echt heel gemakkelijk in te vullen. Rekenen kan ik ook niet, maar ik heb een computer die daar heel goed in is. En ik kan niks onthouden, het geheugensteuntje arm-glob-klim zal je na invulling ook duidelijk zijn.

Het badkamertje wordt geheel volgens de wensen van de winnaar uitgevoerd. Maar die winnaar is er al! Ik heb de gemiddelden gepubliceerd: een nieuwe deelnemer zou die kunnen invullen bij de enquête en zo automatisch winnaar worden, die vlieger gaat dus mooi niet op.

Zo'n bad met een deurtje, dat betekent inderdaad wachten. Ze lijken me wat kleiner dan 'gewone' kuipen, zijn dus redelijk snel vol. Na het baden is het handig om het bad te laten leeglopen voordat je de deur opent. Daar moet je dan, nu nat! nog eens op wachten...

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 29 november 2005, 06:06
Datum: dinsdag 29 november 2005 11:03

Het kan zijn dat ik moeite had met verzenden omdat ons netwerk mij nogal eens dwarsboomt. Dan wil hij me eerst een nieuw IP-adres aansmeren en allerlei dingen uit en aan zetten, terwijl ik alleen maar iets wil verzenden.
Thomas wist inderdaad van de prins geen kwaad.
Badkamer hebben we.
Anja

Een netwerk dat maar net werkt. Met een afwijking van 11 kom je hoogstens voor een gedeelde derde prijs in aanmerking. En er zijn maar twee prijzen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 november 2005, 06:37
Datum: maandag 28 november 2005 16:35

Ik begrijp niet wat je bedoelt met 'lezers die bij andere lezers' enzovoorts. Ik heb het naar eer en geweten ingevuld. Eigenlijk baarden die eerste twee me ook geen zorgen, maar om nou met alleen maar nullen aan te komen...

Rik

Het ging hier over computer hardware. Mijn programmaatje kijkt waar het ingevulde vandaan komt, via het zogenaamde IP-adres. Jouw IP-adres is, toevallig, bijna hetzelfde als dat van Anja. Omdat Anja problemen had met verzenden dacht ik dat er via het IP-adres van Huize Bouyeure al iets verzonden was. Te snel gekeken, 80.126.10.171 en 80.126.28.199 met elkaar verward. Mijn opmerking sloeg dus op niets, m'n andere opmerking, 'niet zo'n zorgelijk typje' klopt dus wel. Blijft het mysterie waarom Anja moeilijkheden had met verzenden...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 november 2005, 06:37
Datum: maandag 28 november 2005 14:07

Die laatste was van mij. Ik heb nog even teruggekeken, maar dat zijn echt de enige dingen (uit het lijstje) die me zorgen baren. Over de klimaatverandering hoef je je geen zorgen te maken want daar is niks aan te doen, vergrijzing idem en 'het terrorisme' is een klein ventje met een wit laken over zijn hoofd dat BOEH roept.

Dat Veerman niet mag zeggen wat hij denkt, dat is pas zorgwekkend.

Rik

Die 5,5,0,0,0 bedoel je? Lezers die bij andere lezers enquêtes gaan zitten invullen, daar is het systeem niet tegen opgewassen. Je zuster kon haar invulsel niet meer kwijt, dat moest met de hand aan de lijst worden toegevoegd.

Dat Veerman het toch zegt is wel weer leuk. Ik vind niet alles verkeerd van het nieuwe zorgstelsel. Het privatiseren van de energievoorziening vind ik wel helemaal verkeerd. Evenals de eerdere privatisering van trein en post. Het vertrouwen op marktwerking is mij een gruwel, marktwerking bij zorg een gruwel in het kwadraat.

Het terrorisme is een klein probleem, maar er is een Bevriend Staatshoofd dat zijn uiterste best doet het heel groot te maken.

Vergrijzing staat erbij omdat vier problemen zo weinig is.

Klimaatverandering zou wel eens het grootste probleem kunnen worden. Er hoeft niet zo heel veel te gebeuren of grote delen van de aardbol worden onbewoonbaar. (Woestijnvorming, zeespiegelstijging) Waarschijnlijk heb je gelijk dat er weinig aan te doen is.

Van: "AHS Dutch section" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 november 2005, 11:50
Datum: zondag 27 november 2005 12:19

Je hebt wel trouwe lezers! Binnen een half uur al drie reacties. Mag over de uitslag gecorrespondeert worden?
Krijgt de stemmer die het dichtst bij het gemiddelde zat een prijs?

Koen

Correspondentie is welkom, maar prijzen, daar kunnen we niet aan beginnen. Bovendien veronderstelt dat dat ik zou weten wie die enquête ingevuld hebben. (Om je de waarheid te zeggen, daar kàn ik wel achter komen.)

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 november 2005, 06:44
Datum: zaterdag 26 november 2005 23:44

Trots zijn op een bekende Nederlander lijkt me net zoiets engs als trots zijn op de Nederlandse vlag. Als ze hadden gevraagd voor welke B.N. ik de meeste waardering heb was ik weer komen aanzetten met Aboutaleb. Als vrouw zou ik Marijke Vos gekozen hebben. Wie heb jij genoemd of intussen bedacht, Iris?

De vlag, ik ben er enorm trots op dat ik er nu, dankzij de laatste verhuizing, eentje heb! Maar Aboutaleb en Vos, die had ik ook wel willen noemen.
Heb je gehoord dat van Aartsen Wiegel heilig heeft verklaard? Die twee dus niet.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 november 2005, 06:44
Datum: zaterdag 26 november 2005 14:19

Ik had eigenlijk wel een filmpje van Dromdrosje in de sneeuw willen zien. En nu is je kans alweer verkeken!

Eerst was je het eens met Balkenende, nu weer met Verdonk. Waar moet het heen met jou? Ik weet niet goed wat ik ervan denken moet. Ik lees net dat je een versnelde naturalisatieprocedure kan krijgen als er een "groot nationaal belang" mee gediend is. Waarom is dat wel zo als er een kroonprins wil trouwen en niet als er een WK gewonnen moet worden?

Nou nog eens wat anders: daarnet belde er een interviewer en die vroeg op welke Nederlander ik in 2005 het meest trots was. Ik mocht één man en één vrouw kiezen en het moest gaan om bekende Nederlanders. Moeilijk hoor! Wat zou jij geantwoord hebben? En je lezertjes?

Je moeder zei "je maakt nooit meer een filmpje". Dit naar aanleiding van de Dromdrosje sneeuwloop. Maar ik heb het al zo druk!

De duwkracht van B. van Oranje lijkt groter dan die van het Oranjeteam. Er was indertijd wel enig rumoer over die snelle naturalisatie, als ik mij goed herinner.

Die keuze: André Rouvoet en Agnes Kant. De eersten die me invallen, nu kan ik weer verder met de randjes langs het plafond.

Van: "AHS Dutch section" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 november 2005, 06:44
Datum: zaterdag 26 november 2005 13:45

Wat een prachtig stuk van Dawkins. Vooral de strofe 'nonrandom cumulative ratcheting' vind ik een perfecte samenvatting. Maar dat jij dat in jouw woonplaats durft te citeren lijkt me erger dan timmeren op zondag! Dat is het probleem met de creationisten: ze geloven en zijn daarom niet te overtuigen. Intelligent design wordt er nu bijgehaald om wetenschappelijk te lijken, maar de discussie daarover zal volgens mij altijd uitzichtloos blijven.

p.s.: ik weet niet waarom mijn reacties van ahsnl (mijn klokkenadres) komen. Wordt bij verzending gewoon het alfabetisch eerste adres genomen?

Koen

Wij hebben een plaatselijke ondernemer die leesmappen samenstelt en verdeelt. Hij noemde zich eerst "De Verantwoorde Leesmap". Onlangs heeft hij z'n naam veranderd in "De Neutrale Leesmap" omdat niet-klanten dachten dat hij alleen maar christelijke bladen had. Dit alles volgens het Ermelo's Weekblad. De Verlichting is hier niet helemaal onopgemerkt gebleven. Ik wilde dat stuk van Dawkins niet kwijtraken, nu kan ik het met de zoekfunctie altijd weer terugvinden.

In nl.wetenschap begint regelmatig weer een eeuwig dezelfde discussie over evolutie. Inderdaad: uitzichtloos.

Bij 'extra', 'accounts' heb je er kennelijk meer dan één. Degene die je als 'standaard' instelt bepaalt welke afzender er vermeldt wordt. Je kan klikken op de 'van' regel, dan krijg je een keuzelijstje. (Dit alles bij Outlook Express)

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 november 2005, 06:44
Datum: zaterdag 26 november 2005 10:30

En nu is het wachten op een sfeerverhaal over Haar Eerste Bad, al dan niet verluchtigd met een foto waarop de genietster tot haar nek in het schuim zit, plus een wav-bestandje met de door haar al badend beluisterde muziek (Schubert, schat ik)

Die foto, dat is een probleem. Het badkamertje is zo klein dat je alleen met een extreme groothoek iets meer dan één tegel op je foto krijgt. Ik zou een panoramaatje moeten maken, als dat schuim zo lang stil wil zitten. Qua muziek, dat met die Forel zou wel toepasselijk zijn.
We zullen zien.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 november 2005, 06:27
Datum: vrijdag 25 november 2005 10:48

Rita's Reisbureau mag nu van de rechter plotseling weer wel. Maar spugen vind ik effectiever. Is er geen maas in de wet waar we doorheen kunnen spugen? En wat is er toch met het moreel van onze bewindslieden aan de hand? Hans Wiegel zou er potverdorie trots op zijn om een fluim op zijn revers te krijgen! Die staat overal boven. Dat zie je ook weer aan de manier waarop hij in Trouw dat donkere meiske uit zijn partij tot kalmte maant.

Over het toevoegen van lidwoorden aan sommige bladennamen: wij zaten vroeger 'onder de Donald Duck'. Ik zeg nu meestal 'Trouw' in plaats van 'de Trouw' - inderdaad omdat het een bijvoeglijk naamwoord is, maar ook omdat het iets uitdrukt over je eigen mate van verhevenheid:

'Er stond een stuk in Playboy.'

of:

'Er stond een stuk in de Playboy.'

Weggelaten lidwoorden geven aan dat je erbij hoort; dat je praat over het blad als instituut en niet als een pak papier uit de kiosk. Om misverstanden uit te sluiten noem ik het tijdschrift dat ik ga beginnen 'Eldorado'.

Rik

Maar het volk zal al snel over 'de Eldorado' spreken, verheven mensen van 'Dorado'.

Een echt stuk heeft geen Playboy nodig.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 24 november 2005, 08:11
Datum: donderdag 24 november 2005 14:28

Wij hebben dat elke avond: een thuisdiner met een privé-kok. Maar in dat Ardense huis zou het me beter smaken. Weet jij of ze daar al adsl hebben? Dan ben ik eventueel wel bereid om te verkassen.

Rik

Niet te snel beslissen, kijk eerst even op dit lijstje. Waar alles precies is staat er niet bij, wel dat het in de omgeving van Charleville-Mézières is. En daar hebben ze ADSL.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 24 november 2005, 06:53
Datum: donderdag 24 november 2005 10:30

Wat intrigerend dat jullie bankafschriften het daglicht niet kunnen verdragen. Wij gooien ze altijd gewoon in de vuilnisbak. En die culinaire verassingen: is dat Bank of Frank?

Daglicht, dat kan nog wel, maar we willen niemand op ideeën brengen.

Te zuinig op m'n webruimte heb ik die tekst niet gescand maar overgetikt. Toen nog drrrie keerrr overrrgelezen, maar die rrr gemist. Helaas: Frrrank.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 november 2005, 06:27
Datum: woensdag 23 november 2005 21:53

Soms lees je op nu.nl hele opmerkelijke berichten die je nergens anders terugvindt en die ook nooit meer een vervolg krijgen. Maar dat van Bush heeft in elk geval ook de Trouw gehaald. (Altijd weer moeilijk, is het nou Trouw of DE Trouw? Mensen die het weten kunnen, serieus kijkende mannen op tv enzo, zeggen Trouw, dus zonder 'de' maar je zegt toch ook niet 'het stond in Volkskrant'?)

Ik vermoed, zonder enige kennis van zaken, dat Bush echt gezegd heeft dat hij Al Jazeera plat wilde bombarderen. Maar ik vermoed ook dat hij wel vaker iets geks roept en dat hij helemaal niet degene is die dergelijke beslissingen neemt. Hij is een soort marionet met een entourage van hele enge mannetjes dat hem influistert wat het regeringsstandpunt is en wat er gaat gebeuren. En het wordt vast niet aangemoedigd dat hij zelf wat gaat bedenken want daar komen maar moeilijkheden van, dat zie je maar weer.

Als de naam van een krant een ding is dan met lidwoord (Parool, Courant, Blad, Krant, Telegraaf) Is het een begrip, dan zonder. (Trouw, Vrij Nederland). Ik vermoed dat de inhoud van NU en de Telegraaf aardig overeenkomen.

Je analyse lijkt me wel te kloppen. Het helpt dus niet als we een subsidie verstrekken aan een Bush moordenaar, die enge mannetjes blijven toch.

Van: "Noëlle Keesom" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 november 2005, 06:27
Datum: woensdag 23 november 2005 18:26

Ik ben Noëlle niet, maar ik woon er wel bij in huis. Wat me opvalt is dat die hele affaire over Al Jazira nergens aandacht krijgt. De moslim die van plan was Bush te vermoorden krijgt daarentegen overal het volle licht.

Maar dat is eigenlijk niet raar.

Rik

Ook vandaag niets bij de NOS. De Mirror mag geen verdere details publiceren!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 november 2005, 06:18
Datum: dinsdag 22 november 2005 20:28

Jacques had -toen jij hem ontmoette- een witte Taunus. Zo eentje als je vanochtend beschreef maar dan met een koffer, want zo heette dat vroeger: een koffer. Toen Jacques en Sneeuwuil gescheiden waren, kocht hij om zijn ex-schoonfamilie en de wereld in het algemeen te zieken (kan ik best zeggen; hij heeft toch geen internet) een gloednieuwe witte Audi. Twee jaar later en een nieuw motorblok en twee versnellingsbakken later deed hij hem weg. Dat was het begin van het DS-tijdperk.
Maar die Ford, die heette Zandje. We hebben hem nog samen gekocht bij de handelaar vlak voor de brug in Tilburg. Ik weet zijn naam jammer genoeg niet meer. Toen we hem net hadden, heb je met een klein kwastje alle steenslagplekjes weer zandkleurig gemaakt. Na een jaar viel de knop van de versnellingspook. Je had toen net je eerste groene Bosch-boor - en een soort liggende standaard om er een draaibank van te maken. Van laagjes triplex heb je toen een cylindervormige knop gedraaid. Uittrekken, naar je toe halen en omhoog: dat was zijn achteruit. Nog behoorlijk opletten voor een tienjarige, want niet uittrekken, naar je toe halen en omhoog was zijn een.

Rik

Zand, niet Zandje, zo klein was hij niet! De naam van de handelaar weet ik bijna, hij trouwde met ons buurmeisje Maria Jansen. Die groene Bosch-boor heb ik nog steeds, hij zit nu permanent in een boorstandaard. Hij mag nog wel eens boren als het echt haaks moet zijn. Maar iets met een koffer, da's geen Turnier...

(Heel laat, in bed, bijna in slaap: handelaar heet Kees van Ostade.)

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 november 2005, 06:18
Datum: dinsdag 22 november 2005 16:37

Hooris Frabb, toen je bij ons kwam had je die DKW. Daarna kwam de Ford Cortina van je vader in de boedel - en die heb je ingeruild voor een Ford 15M. Deze: cgi.ebay.de/Ford-15M-selten-fuer-Sammler

Maar dan in Stationcar-uitvoering. Gekocht toen Iris geboren was, dus in of na 1970. Daarin heb ik (10) leren rijden. Daarvoor had je een Opel. Van die Turnier kan ik me niks herinneren. Dat moet voor mijn tijd geweest zijn. Jacques had er overigens wel een.

Ik raak in de war!

Rik

Die bedoel ik, de Ford 15M Turnier van ongeveer 1968. Hij heette echt zo, anders had ik die naam niet gekend. Ik dacht dat Jacques in die tijd, misschien iets later, een Audi had.
Stationcar-uitvoering = Turnier.

Van: "AHS Dutch section" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 november 2005, 06:18
Datum: dinsdag 22 november 2005 13:46

In 1966 was Volvo ongeveer de enige auto die al zes cijfers op de teller had. Het eerste cijfer van de Taunus mag je dus zelf verzinnen.

Wat leuk dat Hans er was. Ik heb in een grijs verleden zijn prachtige DKW motor eens een week mogen lenen en er een kras op gereden. Hij droeg dat mooi, ik geloof niet dat het de reden was dat hij naar Spanje verhuisde.

Koen

Ik hoopte dat 'ie van een eerste eigenaar was, die eens in de week naar een 20 kilometer verdere Aldi reed, dan zou 't een echt koopje zijn, belastingvrij ook nog. Maar ik had al bedacht dat er in 1966 nog geen (NL) Aldi was...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 november 2005, 06:26
Datum: maandag 21 november 2005 22:34

De laatste keer dat ik Hans Hekhuijsen zag was toen hij in Zwolle afscheid kwam nemen van Zus, kort voor haar dood. Zijn bezoek leek langs Zus heen te gaan, ik vroeg me af of zijn aanwezigheid wel tot haar door drong. Later die dag vroeg ze om pen en papier, ze wilde kijken of ze nog kon schrijven. Ze schreef: "Hans Hekhuijsen was hier vandaag. Je houdt het niet voor mogelijk. Waar heeft zo'n jongen zin in."

Mooi...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 november 2005, 06:26
Datum: maandag 21 november 2005 19:57

Met al dat geleuter over die badkamers zou je haast vergeten hoe je je step schoon krijgt. En dat systeem is voor mensen van vlees eigenlijk ook helemaal niet verkeerd. Voor vijftig cent kun je twee minuten kokend water met zeep over je heen krijgen. En voor nog een keer vijftig cent wordt er hete was over je heen gespoten. Als je nou dat lijstje met uitgaven er nog eens bij pakt, dan kunnen we uitrekenen hoe vaak je bij de benzinepomp onder de douche kan voor de prijs van een badkamer.

Maar een aflegplankje hebben ze ook niet. En ik zie tot mijn ontzetting dat mijn lensje bespat is!

Rik

olle poetst

Vooral die hete was lijkt me wel iets. Maar Sneeuwuil eist dat de ruimte zelf ook heet is, aan die eis lijkt het me niet te voldoen.

Spatjes op de lens? In sommige nieuwsgroepen denken ze dat dat UFO's zijn...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 november 2005, 06:26
Datum: maandag 21 november 2005 11:18

Ach, nou schiet me door die jeugdherbergherinneringen van Marja nog een badkamertip te binnen die ik afgelopen zomer op een camping in Frankrijk zag. Ik kom eventueel graag zagen.

Rik

warm water

Hout gestookt warm water, heel goed. Ik ben bang dat ons huisje iets te klein is voor deze oplossing. 25 jaar geleden, hier ergens:

veynes-gap

hadden ze in de doucheleiding wel een kilometer zwarte buis opgenomen. Die lag als een slordige spiraal op het dak van de douchehokjes. Werkt prima, maar je kon beter niet 's morgens vroeg gaan douchen. Ook deze oplossing lijkt me hier wat lastig toe te passen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 november 2005, 06:26
Datum: maandag 21 november 2005 10:10

Leuk dat Hans H. nog bestaat, en nog mooi oud lijkt te worden ook. Als hij bij volgende Nederlandreizen Ophemert wil aandoen, zijn wij daar niet tegen. (Ja zeg, als lezers het log nu gaan gebruiken om met elkander te communiceren! Zo is dat world wide web ook zo'n zootje geworden).

Ik ben heel dankbaar voor de douche, zeker nu je (in tegenstelling tot de eigenaren van alle campings, jeugdherbergen en vakantiehuisjes uit mijn leven) niet alleen merkt dat de aflegruimte ontbreekt, maar nog van plan lijkt die aan te brengen ook. Bij Gamma hebben ze knullige korfjes, gammele plateautjes, absurd design, je kiest maar.

Heb je wel eens naar die prijzen gekeken bij Gamma? Vorig jaar hadden ze iets plasticachtigs voor in een hoek, iets meer dan €1,00. Daar heb ik er meteen TWEE van gekocht en in de oude douche geschroefd. Helaas, tijdelijke aanbieding. Ik zou ze beneden kunnen weghalen en boven aanbrengen. Of ik ontwerp zelf iets!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 november 2005, 06:26
Datum: maandag 21 november 2005 9:44

Ik weet niet zeker of het verstandig is om naar Commissaris Rex te kijken als je allergisch bent voor honden en katten. Ik krijg ook telkens uitslag als Hans van der Togt op televisie is.

Rik

Ik denk dat Hans H. na één spaanse blaf meteen verder zapt.

Hans vdT, leeft die nog? Waarom?

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 november 2005, 06:18
Datum: zondag 20 november 2005 22:38

Wat een zeldzaam mooie spaarkat. Niet over katten, niet over badkamers EN niet over actualiteiten, dat begrijp ik niet. Is dat om het loggen extra uitdagend voor jezelf te maken?

Je lijkt erg enthousiast over Voskuil. Vind je dat we allemaal alles van hem moeten lezen? Je zegt 't maar hoor. Ik ga meteen naar ebay.

Vraag 1: ja. Vraag 2: ja.

We zijn beiden zeer gefascineerd door Voskuil. 'Het Bureau', een daar mee samenhangend boekje en een videoband en een jeugdwerk (Bij Nader Inzien) hebben we allemaal. Nog maar twee van de drie reisdagboeken, omdat het derde nog van de drukpers moet komen. Allemaal nieuw gekocht! Het meeste vind je (nu) ook wel op Marktplaats...

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 november 2005, 06:18
Datum: zondag 20 november 2005 20:24

MUIZENTEKENING??? Het zijn poezen hoor, en wel onze eigen poezen, in 2004 exact vijf in getal! Sommigen kennen echt hun eigen rijkdom niet. Wat heb je nou aan muizen?

Dat moet je aan de poezen vragen, wat je aan muizen hebt. Voor mij zijn wezens met zulke ronde oren muizen. Hoewel de snorharen wel te denken geven. En dat aantal klopt ook...

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 november 2005, 06:18
Datum: zondag 20 november 2005 19:00

Hallo Frank, Ben ik eindelijk weer helemaal bij in (op?) je weblog, heb ik geen puf meer om nog een reactie te verzinnen. Nou, dan vertel ik maar het volgende. Vanmiddag zat ik op het verjaardagspartijtje van Lonneke en Amy, kinderen van Jos en Relinde, te piekeren over de vraag wáár en wannéér ik nou toch die subliem getekende kat had gezien - want wie anders dan één van hen (hun?) beiden ooit? Nu weet ik weer dat het Mila was, de dochter van iemand die jullie kennen en ik, voorzover ik weet, niet. Jolanda of zo? Hoe dan ook, een geweldige tekening! Een heerlijke kat! Ga zo door, Mila! Ook de door Minke aangekochte kokosnootkat is in mijn ogen en haar soort een schoonheid. En dat allemaal terwijl het vandaag helemaal geen Culturele Zondag is!

Rechts van de kokoskat op de foto zie je een muizentekening, eveneens van de hand van Mila, 2004. Bij ons, met al onze kunstschatten, is het elke dag culturele zondag. En ja, Jolanda.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 november 2005, 06:18
Datum: zondag 20 november 2005 13:59

En anders hiervoor:

Mercedes bus

Zou die koe kat daar wel groot genoeg voor zijn? Wel een aantrekkelijk idee.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 november 2005, 06:18
Datum: zondag 20 november 2005 10:39

Voor een iPod?

Rik

Sneeuwuil voor een tomtom en ik voor een atb?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 november 2005, 06:25
Datum: zaterdag 19 november 2005 17:41

Ik weet nooit hoe het moet met zo'n referendum. Aan de ene kant is het geen goed idee om de onderbuik van Nederland te laten regeren. Aan de andere kant is het een bijna nog slechter idee om een bende opportunisten vier jaar lang je volmacht te geven. Ik blijf het zeggen: een milde anarchie of een benevolent dictator, dat zou de burger misschien wat meer moed geven. Zeker als we eerst een economische ramp krijgen.

Wat er ook gebeurt, hier kan het niet meer stuk; ik heb na veertien maanden eindelijk al mijn computers werkend en wel in een draadloos netwerk. Zodat ik nu op een ongemakkelijke keukenstoel zit te tikken in plaats van heerlijk op mijn Stokke-stoel in de werkkamer.

Tel uit mijn winst.

Rik

Ik zou het liefst de oude Drees re-animeren. Dat was in elk geval geen opportunist.

Het draadloze netwerken is heerlijk. Sneeuwuil zit tegenover mij aan de keukentafel, we zitten beiden op keukenstoelen. Sneeuwuil beantwoordt haar e-mail, ik tik dit. En allebei al anderhalf jaar draadloos.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2005, 06:09
Datum: vrijdag 18 november 2005 16:29

Franks angst voor een overijld huwelijksaanzoek laat bij mij een bel rinkelen. Eindelijk aanleiding de nieuwe zoekfunctie te proberen. Nee, trouwen geeft wel 19 hits, maar overal gaat het om trouwens, wantrouwen en vertrouwen. Het familieverhaal staat dus nog niet op het log:
De overbuurman, laten we hem meneer Pieterse noemen, in Amsterdam of Schiedam overlijdt. De Roscam Abbingen sluiten de gordijnen, zoals dat toen gebruikelijk was, maar Frankje blijft door de kier het buurhuis observeren. Als er een man aanbelt, zegt F: Zou hij komen vragen of hij met mevrouw Pieterse mag trouwen?

Men moet het ijzer smeden wanneer het heet is. Ik was ongeveer 1 jaar oud toen we naar Schiedam gingen, het zal dus wel aldaar geweest zijn. De gebeurtenis zelf herinner ik me maar heel vaag.

Als 'zoeken' teveel doet dan kan je 'zoek extra' proberen, 'hele woorden' aanklikken: dan krijg je 1 hit voor trouwen (met meneer de Kat).

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2005, 06:09
Datum: vrijdag 18 november 2005 13:38

Een dode mus, daar moet je mee       lees ik. Daar hoort vast nog iets achter. Mee naar de politie?
Volgens mij ben je nooit te oud voor een boormachine, ook al is het je eerste.

Daar staat een aanklikbaar ding achter, zichtbaar op alle computers hier in huis. Dit:
<A HREF="http://www.ad.nl/binnenland/article62025.ece" TARGET="_blank">oppassen!</A>

Ik snap niet waarom jouw computer dat niet laat zien. Die link naar Stanford bijvoorbeeld is qua structuur identiek!

Als je maar zestien gaatjes hoeft te boren dan is een fretboor helemaal niet zo gek. Geen accu die leeg is, ook geen snoer wat te kort is. Ik heb twee boormachines met heel lange snoeren, ook nog een accuboor. Toch gebruik ik zo'n fretboortje ook nog wel eens.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2005, 9:09
Datum: vrijdag 18 november 2005 10:41

Hm. Toch wel een beetje een dode mus, of zou zo'n camera binnenkort voor een leuk prijsje bij het Kruitvat liggen? Je hoort het wel, ik ben gewoon jaloers. Misschien ook omdat ik gisteravond tijdens de door mijn club georganiseerde wake deze onscherpe foto maakte

wake

Een dode mus? Daar moet je mee oppassen!
Maar Stanford, dat is een universiteit. Daar doen ze dingen die interessant zijn om te doen, niet om er geld mee te verdienen. Anderzijds, het schijnt chinezen wel te interesseren, en Kruidvat is ook chinees.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2005, 06:09
Datum: vrijdag 18 november 2005 10:20

Hoe oud was de Gammavrouw? Als ze jong genoeg was om nog iets te leren en enig geld uit te geven, had je haar moeten begeleiden bij de aanschaf van een boormachine; als ze die fase voorbij was, had je haar met planken en al mee naar huis moeten nemen om die boekenkast in elkaar te schroeven.

Te oud. Het knaagt nog wel een beetje aan m'n ziel. Als ik niet zo contactgestoord was dan had ik haar meegenomen naar de fretboren. Van die ijzerdraden met een scherp puntje, drie in een verpakking die je bijna niet open krijgt voor nauwelijks meer dan een €.
Mee naar mijn huis gaat wel wat ver. Mee naar haar huis gaat helemaal te ver. Dan zou kunnen blijken dat boekenplanken inderdaad het doel zijn, voor je het weet moet je ze dan nog ophangen ook. Nu ik dit bedenk, bedenk ik ook dat ze daar dan geen schroeven voor had, dus misschien is het doel toch iets anders. Nog een bedenksel: ik was een beetje bang dat ze me ten huwelijk zou vragen bij nog langer durende consultatie.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2005, 06:09
Datum: vrijdag 18 november 2005 8:50

Belangstelling voor techniek, dat valt wel mee, maar ik heb wel belangstelling voor het scherpstellen van foto's. Met mijn eenvoudige bewerkingsprogramma kan je foto's wel wat scherper maken, maar echt mooier worden ze daar niet van. Daarom klikte ik verlekkerd op Stanford, maar tenzij ik het helemaal verkeerd begrepen heb gaat het hier om een heel speciaal soort camera en niet om bewerking na de opname.

Scherpstellen na de opname, dat kan natuurlijk niet met een gewone foto. Je hebt dus een speciale camera nodig die een heel speciaal beeld maakt waar je met de computer gewone foto's uit kunt halen. Als je op Stanford geklikt hebt dan heb je toch die reeks foto's van een groep mensen wel gezien? Dat is steeds dezelfde foto, maar het achteraf met de computer bepaalde scherptepunt ligt telkens ergens anders. Door die beelden op de juiste manier samen te voegen kan je met volle lensopening toch een heel grote scherptediepte krijgen.
Als je iets verder geklikt had dan had je filmpjes kunnen zien. Het lijkt alsof je door een zoeker kijkt terwijl je aan de scherpstelling draait, maar het is een reeks beelden die uit één foto gedistilleerd is! Door de computer, dus...

De 'scherper' functie van een beeldbewerkingsprogramma is niet meer dan een rekenkunstje. Als tussen wit en zwart een vaag grijs randje zit dan kan je het lichtere grijs bij het wit trekken en het donkere bij het zwart. Soms werkt dat helemaal niet slecht, vaak maak je er zo rare effecten bij.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 november 2005, 11:44
Datum: donderdag 17 november 2005 13:42

"Ik bedoel maar, die zoekfunctie werkt nu echt goed, geeft zoekterm in kontekst."

Inderdaad. 'Borsten' levert drie hits op. Met context en al. Nou eens kijken wat ik wil zoeken.

Rik

De zoekfunctie zit er voornamelijk in omdat hij er vroeger ook in zat. Toen geleverd door Albert uit Tilburg, daarom weinig beïnvloedbaar. Nu als een duits programmaatje wat je helemaal zelf kunt aanpassen. Dat aanpassen is leuk. Leuk voor mij, de lezertjes hebben er niet veel aan. Echt goed zoeken doet 'ie ook nog niet omdat het archief nog niet compleet is. "hits op 1 bladzijden', dat is nog niet zo mooi, daar doe ik nog wel wat aan.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 november 2005, 06:11
Datum: donderdag 17 november 2005 9:00

En nu we het toch over woorden hebben: ze doen het weer bij nu.nl:

'Moord op Van Gogh leeft ontzettend in Marokko'

Ja, maar was dat niet een quote van Willem-Alexander?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 november 2005, 06:11
Datum: donderdag 17 november 2005 8:59

Inderdaad zijn de 30-kilometerzones de laatste plekken in Nederland waar je ongestraft zo hard kan scheuren als je wilt. De ene agent zegt dat de apparatuur het niet aankan, de andere mompelt 'landelijk beleid', maar het komt allemaal op hetzelfde neer; hoewel Ermelo's Weekblad alleen maar spreekt van 'handhaven' tout court. Had jij dat vroeger niet op je mouw? Wel een interessant woord. Je kunt iets handhaven, maar je kunt ook handhaven. Hoe heet dat ook al weer? Wederkerig en wederkerend?

En verder ben ik altijd in voor grotere borsten. Als ik ze maar niet zelf hoef te dragen.

Rik

"Je Maintendrai", dat waren tijden! Borsten vooruit en handhaven!

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 november 2005, 06:11
Datum: donderdag 17 november 2005 8:53

Jullie hebben nogal veel bungalowparken waar niet-Ermeloërs bivakkeren, misschien zijn dat wel allemaal gewetenloze hardrijders.

Ik ken een mevrouw die in een Ermelose 30-km zone woont, maar dat niet weet. Ze weet wel waar ze woont, maar niet dat dat een 30-km zone is. Ik ken die mevrouw nogal goed...

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2005, 13:49
Datum: woensdag 16 november 2005 14:28

Heel goed, de poster van reisbureau Rita. Ik heb hem in huis en bekijk hem zo nu en dan met instemming. Nee, ik hang hem niet voor het raam, niet in de eerste plaats omdat ik bang ben dat dat dan ingegooid zou worden (nou ja, ook wel een beetje), maar omdat ik er op geen enkele manier toe wil bijdragen dat deze vreselijke vrouw iets overkomt. Dan zou de situatie voor uitgeprocedeerde asielzoekers nóg erbarmelijker worden, hoewel dat nauwelijks kan.

Bizar, de moord op de Nijmeegse links-politieke activist. Zou het iets met deze, ook Nijmeegse, zaak te maken hebben?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2005, 06:18
Datum: woensdag 16 november 2005 7:41

Dus er staat een fout in de dagvaarding. Want ook ik kan in het enigszins korrelige plaatje nog wel een een beeld van iets modernerigs (Schiphol?) herkennen. Misschien kun je de advocaat van die jongens en meisjes even mailen. Wat mij betreft valt het volledig onder de vrijheid van meningsuiting. Gevoelsmatig bestaat er bij mij een verschil tussen het beledigen van het establishment en het voor geitenneukers uitmaken van een kwetsbare onderklasse, maar dat mag iedereen voor zichzelf bepalen.
Vorige week was ik het voor het eerst van mijn leven met Femke Halsema eens, toen ze zei dat ze in Den Haag wel erg snel opgewonden worden over niks tegenwoordig. Je had de affiches over Van Agt moeten zien indertijd.

Wat ik weleens moeilijk vind bij Rita is dat ze een gemakkelijk doelwit is, omdat ze niet alleen als minister een slecht beleid voert, maar ook omdat ze een heel naar mens is. En dat laatste kan ze misschien niet helemaal helpen. Dus ze hoeft niet de exponent te worden van een angstwaas die door Europa en de wereld waart. Maar intussen mag ze best een beetje op haar flikker krijgen.

Rik

(Mijn replica is een hele bijzondere replica, want het is een echte Seiko. Alsof Opel een Porsche namaakt. Ook bijzonder is dat hij geen batterijen heeft, maar een polsbewegingschudopwindmechanisme. Waardoor hij stopt als ik hem niet draag - of uitzonderlijk lui ben.)

Op europees niveau schijnt al te zijn vastgesteld dat bewindspersonen een groter incasseringsvermogen dienen te hebben dan het gewone volk. Mee eens.

Heb even gekeken op www.watch-replica.net. Die prijzen, daar wordt je niet goed van! Zouden de originelen nòg meer kosten? Zelf ziet ik meer in atoom horloges.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 november 2005, 09:39
Datum: dinsdag 15 november 2005 18:32

Neem nu toch vooral geen navigatiesysteem! We wonen in het best bewegwijzerde land ter wereld. Hiero is een navigatiesysteem even overbodig als een gebruiksaanwijzing voor een eierklutser. De enkele nieuwbouwwijk waar het lastig zoeken is, daar wil je niet heen, onder geen beding en waar zouden we zijn zonder het komische effect van de vrouw naast ons met de kaart ondersteboven op schoot? Zeg neen tegen het navigatiesysteen.

Maar voor replica's ben ik helaas nogal gevoelig.

Rik

horlog

Te bezoeken katten wonen, vreemd genoeg, vaak in nieuwbouwwijken. Maar dan werkt de geprinte kaart uitstekend. En zo'n replica denkt dat het zondag de zesde is, dat zal wel de datum in China zijn.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 november 2005, 06:15
Datum: maandag 15 november 2005 18:32

Wat ik me nu heel erg afvraag is dit: heb je de Telegraaf gekocht? Zo nee, hoe kom je dan aan dat knipsel?

En de dog in the nighttime is gearriveerd!

De telegraaf heeft een site die, onder meer, verwijst naar de krant van die dag. Rechtsboven, een krantje waar je op kunt klikken. Je kan dan de hele krant doorbladeren, maar zo klein dat je 'm net niet kunt lezen. Maar zo'n grote kop blijft leesbaar!

Mooi dat engelsen toch geen oplichters zijn, alleen een beetje traag.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 november 2005, 06:17
Datum: maandag 14 november 2005 22:25

Op het gevaar af dat ik in herhaling verval, wil ik mij nog één keer achter Sneeuwuil scharen en roepen: neem toch een navigatiesysteem! Dat van Auke heeft hij vijf jaar geleden gekocht, toen ze nog heel duur waren maar wat het voor ons geestelijk evenwicht heeft gedaan is van onschatbare waarde. Nooit meer huilend en/of tierend op zoek naar een plaats waar je al lang had moeten zijn. Ja, ik snap wel dat jij niet huilt of tiert maar we zijn niet allemaal zo gul bedeeld met ruimtelijk inzicht!

Er is een plaats die ik zelfs met navigatiesysteem niet kan vinden en dat is de bloedbank in Den Haag. Die bevindt zich in een soort omgekeerde Bermuda driehoek: als je er heengaat verdwijn je zelf niet maar je reisdoel wel. Echt waar!

Je wiskundige bewijs vond ik wel moeilijk hoor. Misschien heb ik die anderhalve bladzijde toch wel nodig. Maar ik mocht de dog in the nighttime nog niet ontvangen, en dat terwijl ik al op 27 oktober betaalde.

Wij gaan helemaal nooit ergens naar toe. Ja, soms naar een kat die ergens heel ver weg woont en dan werkt de methode met de geprinte kaart uitstekend.
Het duurde wel even voor ik gevonden had dat de bloedbank aan de Leyweg is. De kortste weg van de Schilderswijk naar de Leyweg, daar ben ik ook nog niet uit. Het eenvoudigst is de trein nemen naar Leiden, daar is de bloedbank naast het station.

Het langere bewijs in de nachthond is nogal onduidelijk, met kromme zijpaden. Maar iets wat je zelf bedenkt is voor de bedenker meestal duidelijker dan bedenksels van anderen, ik ben dus wel bevooroordeeld.

Van: "Simon Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 november 2005, 06:22
Datum: maandag 14 november 2005 18:07

mio 168 dit is inderdaad het apparaatje dat ik heb, het kan in diverse dames en herenstemmen Nederlands praten en is niet eens al te dom, je wordt maar af en toe met je auto een fietspad opgestuurd, en leuk hoor je hebt alleen geen tijd meer om op de weg te letten. Maar een kniesoor die daar op let.

Ik kijk even op Marktplaats, vind een mio voor €150, maar de biedingen staan al op €200!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 november 2005, 06:17
Datum: maandag 14 november 2005 7:26

Kouwer dan 4,3 hebben wij het in Breda aan Zee nog niet gehad. Er bloeien hier en daar bloemetjes in het bos en ook de homo-ontmoetingsplaatsen worden nog geestdriftig bezocht, merk ik op mijn moutainbiketochten. Het krijgt bijna iets heldhaftigs, alsof je in november nog in een onverwarmd openluchtbad zwemt, of motor rijdt:

'Heb jij je wintercondoom al om?'
'Ben je gek. Het is 4,3 graden.'

Ik zie in jouw badkamertabel zomaar een postje van € 299,- staan. Waar mag dat goed voor wezen?

Rik

Die 299 was op 25 juli. Het Grote Raam, dus.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 13 november 2005, 06:22
Datum: zondag 13 november 2005 14:24

Ja, o ja!
Ook een hartewens van mij, zo'n navigatie-systeem!
Maar niet voor in de auto, maar om mee te nemen, terwijl ik al mijn kilometers afleg par pieds en gewoon om lekker mee te spelen.
Kan dat wel? Zonder auto? Zonder accu dus ook?
Mijn eigen spanning levert vast niet het juiste voltage....
Of hebben ze een ingebouwd accuutje?

Enfin, in ieder geval wacht ik ook nog even op de scherpe aanbiedingen, die het in de toekomst vast wel zal geven.

Ja, ze hebben allemaal een ingebouwde accu. Ik hèb al een GPS-kompas dat mee mag met m'n fietstochten. Dat werkt niet met een wegenkaart, maar je kan wel een pijl te zien krijgen die bijvoorbeeld naar je eigen voordeur wijst. Je komt er dus wel mee thuis, maar niet altijd langs de kortste weg...

Van: "Simon Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 november 2005, 06:22
Datum: zondag 13 november 2005 12:35

Ken je deze: http://www.mio-tech.be/products/gps/168/default.asp ? Kost dit: http://tweakers.net/pricewatch/81202 en Tomtom3 Benelux heb ik wel voor je.

Die prijs is goed, de prijsgrafiek (scroll naar beneden) is nog beter. In anderhalf jaar van 440 naar 260, dan moet 'ie over nog eens anderhalf jaar in de buurt van de 150 zijn, dat begint erop te lijken!
Het ding zelf is leuk, zou je met Pocket Word een weblog kunnen onderhouden? En z'n stemmetje, spreekt 'ie nederlands? Is dit toevallig het apparaat dat jij hebt?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 november 2005, 06:22
Datum: zondag 13 november 2005 8:53

Ik ben het roerend met je eens wat die navigatiesystemen betreft. Hoewel de term 'intelligente fileontwijking' me erg ontroert, vind ik ze behoorlijk aan de prijs. Soms zie je een navigatiesysteem rijden dat duurder is dan de auto er omheen. In jullie geval kun je trouwens volstaan met drie potten verf in verschillende kleuren. Je trekt een streep naar de dierenarts in Putten, eentje naar de diervriendelijke slager en een naar de Gamma en klaar is je navigatiesysteem schaal 1:1.

Rik

Die drie potten verf, dat is een zeer strak plan. Ik zou er nog twee kleuren bijdoen, naar Aldi en naar de bibliotheek. En nog sub-kleuren, want de heenweg is niet helemaal hetzelfde als de terugweg. Wegenverf is niet erg duur, als je de streep 10 cm breed maakt is 10 meter lang 1 m2. Niet te dik smeren, dan doe je wel 15 m2 met een liter à 16,95+19%=20,17. 15 m2 dat is 150 meter, zowat 6 potten op een kilometer, dat is 6*20,17=121.02. Bij grote hoeveelheden krijg je wel wat korting, ik denk dat het voor €100,00 per kilometer wel kan. Moet je het wel zelf aanbrengen, natuurlijk. Naar de slager is al ruim 3 kilometer, de dierenarts is nog verder. Ik ben bang dat die tomtom toch nog voordeliger is...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2005, 06:15
Datum: zaterdag 12 november 2005 9:46

Mag ik nog even terugkomen op nu.nl? Want ze hebben niet alleen gekke koppen, maar doordat de gekke koppen in een rijtje staan worden ze soms helemaal gek:


Nederlander in Indonesië aangehouden bij drugsinval
Sinterklaas per stoomboot onderweg naar Sneek
Hoofdverdachte zaak-Melchers vecht uitlevering toch aan

Ik vraag me dan onmiddellijk af wat het verband is tussen die berichten. En zo krijgt het nieuws een hele eigen geheimzinnige dimensie.

Rik

Tijger bijt arm van zwangere vrouw
'Saddams voormalige rechterhand dood'

Hier is het verband helemaal niet geheimzinnig.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 november 2005, 06:13
Datum: vrijdag 11 november 2005 7:34

Een mailtje naar Mark Haddon lijkt me op zijn plaats: zijn boek kan nu anderhalve bladzijde langer - met letters dan. Ik heb die hele appendix gelaten voor wat het is: een heleboel getallen. Ik weet dat er mensen zijn die van getallen houden. Mijn eigen zoon houdt van getallen. Hij wilde gisteren zelfs een afstandbediening voor bejaarden aanschaffen, uit de grote getallenbibliotheek. Maar ik houd niet van getallen.

Ik hou wel van 12. En van 4. Maar verder niet.

Rik

Ik hou wel een beetje van getallen, maar ik hou erg van Pythagoras. Behalve van die stelling ook uitvinder van de dierenbescherming. Het op afstand bedienen van bejaarden lijkt me erg handig.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 november 2005, 11:36
Datum: donderdag 10 november 2005 12:02

Ook een inkoppertje:

Vrouwen met hartinfarct hebben hogere sterfkans

Rik

Niet slecht. Maar denk eens aan al die tijd die het mij kost een nog leukere te vinden. En ik moet nog zoveel latjes schaven, randjes plakken, eindelijk die wasbak eens installeren, ook nog van alles volsmeren met verf.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 november 2005, 06:02
Datum: donderdag 10 november 2005 10:33

"De lui die dat rapport schrijven worden daarvoor betaald. Ze hebben het gevoel meer waar voor hun geld te leveren als ze lange zinnen met moeilijke woorden gebruiken."

Rik leest voor uit eigen werk. Tip 9 voor communicerende ambtenaren:

9. SPREEK DUIDELIJKE TAAL

In bepaalde kringen is het gebruikelijk om moeilijke woorden te gebruiken. Ik begrijp niet wat de motieven in die kringen zijn; wil iemand bewust vaag zijn, zodat hij niet betrapt kan worden op stelligheden? Laat iemand door moeilijke taal te gebruiken zien hoe slim hij is? Is iemand dermate besmet door het jargon dat hij niet anders meer kan? Wanneer u besluit dat ingewikkeld taalgebruik iets voor u is, moet u aanvaarden dat veel mensen niet begrijpen waar u het over hebt en dat het minstens evenveel mensen niet kan schelen waar u het over hebt.

Heel goed, maar hoe krijg je dit advies er bij die schrijvers ingeramd? Een fatwa misschien?

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 november 2005, 06:02
Datum: donderdag 10 november 2005 9:26

Die sokken wil ik ook, en het woord Paardendrogist moet in van Dale. Pijn in de grote teen kwam bij Zus en komt bij Wout door jicht.

"De Paardendrogist, het adres voor paardenmiddelen!"

Bij ons in het dorp is een middenstander met een assortiment dat eruit ziet alsof het na 1950 niet meer vernieuwd is. Maar hij heeft wel die sokken! Op de markt kan je ze ook vaak krijgen.

Jicht krijg ik niet, dankzij de door Sneeuwuil verstrekte voedingssupplementen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 november 2005, 06:02
Datum: donderdag 10 november 2005 8:44

Trouwens, het persbericht is overgenomen van een verhaal van BiZa: http://www.minbzk.nl/veiligheid/crisisbeheersing/persberichten/ aanvullende

En die baseren zich weer op dat rapport 'De organisatorische voorbereiding op overstromingen van Rijn en Maas.'

Wij deden vroeger een spelletje waarbij een gezelschap in een kring zat en een zin doorfluisterde naar de rechterbuur. De laatste die aan de beurt was reproduceerde de zin van de eerste. Het bleek altijd om een totaal andere mededeling te gaan.

Kennelijk spelen overheid en pers dat spelletje nog steeds.

Rik

Het BiZa verhaal zou goed zijn als je in de kop 'tegen' door 'bij' zou vervangen, en nog een keer in de verdere tekst. Het rapport is goed, maar veel te lang. De lui die dat rapport schrijven worden daarvoor betaald. Ze hebben het gevoel meer waar voor hun geld te leveren als ze lange zinnen met moeilijke woorden gebruiken.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 november 2005, 06:02
Datum: donderdag 10 november 2005 8:00

Ik kan me een Sinterklaasviering herinneren bij mijn toenmalige zwager Luuk Rozenboom. Luuk is alpinist, dus ieder jaar krijgt hij van iedereen bergschoenensokken. Het is handig voor de anderen als je een hobby hebt. Dit keer kreeg hij van mijn andere zwager een paar buitengewoon luxueuze bergschoenensokken. In tegenstelling tot de jouwe is dit soort professionele sokken niet straffeloos uitwisselbaar.
Daarom staat er op de linker een L en op de rechter een R. Wat mijn wazige schoonmoeder de opmerking ontlokte:

'Leuk. Met zijn initialen erop.'

Rik

Zou ook een mooi cadeau zijn voor Ruud Lubbers, maar die zie ik nog niet bergwandelen.
Ik heb altijd van die 20x sterker sokken, en die zijn dat echt. Dit paartje is kennelijk door de kwaliteitscontrole geglipt, gaten maken doen ze anders nooit.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 9 november 2005, 06:23
Datum: woensdag 9 november 2005 19:34

Mijn associatie bij Albert de Hoster houdt het midden tussen katholiek (hostie) en gereformeerd (koster). Even dacht ik nog dat er opnieuw een Mokumse crimineel was omgelegd:

"Mierenreet en Fontaneel mogelijk betrokken bij liquidatie Albert de Hoster."

Of zou het De Hoster zijn die die ruit van Verdonk niet aan diggelen heeft geschoten?

"Kogelsporen volgens De Hoster vogelpoep."

En anders een nieuwe vertolker van het levenslied:

"Albert de Hoster betuigt met 'Jij met je bolle pensie' liefde voor zwangere Tamara in stampvol Ahoy."

Rik

Albert de Hoster komt uit Tilburg, kan dus geen crimineel zijn. En voor het zingen van liederen heeft hij helemaal geen tijd met al die serverproblemen.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 9 november 2005, 06:23
Datum: woensdag 9 november 2005 8:31

Toen je over Albert begon dacht ik even dat je een paar kratjes bier en frisdrank had besteld. Dat doen wij namelijk altijd bij Albert. Maar goed, meevoelen met Albert, ja, dat kan ik mij dan ook wel weer voorstellen. Dat een belangrijk stuk software (of hardware) ermee ophoudt op een cruciaal moment maakte ik gelukkig nog nooit mee maar ik kan het angstzweet op mijn rug voelen staan bij de gedachte. Aan de andere kant nemen computers tegenwoordig geen hele zaal in beslag en kan en moet je dus zorgen dat je overal back-ups van hebt. Maar dat doen die enthousiaste techneuten vaak niet! Alleen binnen grote bedrijven doen ze het, onder dwang.

En Dries zijn blauwe baret staat hem schattig.

Die Albert van jou hadden we in Amsterdam, hier in Ermelo is het bezorgen nog niet doorgedrongen. Albert de hoster had wel back-ups, maar die waren een paar dagen oud.

De zaalvullende computer had minder capaciteit (geheugen & snelheid) dan het ding wat nu voor mijn neus staat. Naast mijn neus staat er nog eentje, helemaal niks te doen. Onder allerlei bouwmateriaal nog een derde, ik weet niet eens precies waar. Allemaal met meer capaciteit dan die zaalvullende.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 8 november 2005, 06:15
Datum: dinsdag 8 november 2005 8:45

Ik heb ooit een glazen deur gezien die scharnierde op louter siliconenkit. Maar of je de deur dan ook halverwege kunt laten draaien waag ik te betwijfelen.

Rik

Plastic dozen met deksel uit één stuk, waarbij het scharnier bestaat uit hetzelfde plastic maar dan wat dunner. Die dozen dus, gaan best nog wel lang mee. Maar die glazen deur was vast geen twee centimeter dik...

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 07 november 2005, 06:11
Datum: maandag 7 november 2005 19:55

Ja, NATUURLIJK! Maar wat zijn het voor self-made scharnieren?

Pennen. Zie 8 november a.s.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 07 november 2005, 06:11
Datum: maandag 7 november 2005 9:22

De douchedeur begrijp en bewonder ik. Maar dat lokkertje 'niet met gewone scharnieren' dient ook uitgelegd, liefst met lichtbeelden.

Vroeg in de morgen, 06:16 bijvoorbeeld, mag ik geen gedruis maken. Hèt moment om tijdvretende tekeningetjes te maken. De muis is geruisloos, een enkele toetsklik dringt niet door in de slaapvertrekken. Maar op 9:22 kan ik aan het echte werk, dan is er geen tijd meer voor geteken. Hoe die deur met scharnieren links vastloopt kan je constateren door een model van het badkamertje te maken. Hoe jezelf vastloopt bij scharnieren rechts kan je constateren door aan het model van het badkamertje een model van jezelf toe te voegen. Het vervaardigen van deze modellen wordt aan de lezer overgelaten.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: E-mail met bijlage (attachment): IMGP0208
Datum: vrijdag 4 november 2005 11:54

Eigenlijk moet de vader van het Joodse bruidje ook afgebeeld: de oogopslag is wel die van zijn dochter.

hondje

Dat stond er niet bij in de NRC, dat de vader een hond is. Dat geeft wel weer een heel andere kijk op de zaak.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: Uw log....
Datum: vrijdag 4 november 2005 10:47

Dag, Frank!

Nu ben ik je log helemaal kwijt en Google stuurt me naar het Frankenslag.....
Heb ik iets oenigs gedaan?

Nou, ik hoor het wel, hé!

Groetjes aan Sneeuwuil.
Yvonne.

Vijf minuten later, maar wel via frankslog:

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 04 november 2005, 06:01
Datum: vrijdag 4 november 2005 10:52

Ja, ik heb je web toch weer gevonden!
Peter R. de V.!
Wat een enge stalen kop heb die kerel!

Dag! Ik heb enorme haast!

Ja, het schattige babykopje van Jan Peter is het niet.

De e-mail van frankslog doet het dus weer, nou de rest nog...

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: reactie
Datum: vrijdag 4 november 2005 9:37

Dat televisieprogramma van Peter R was een van Sarahs favorieten, toen ze klein was. Ze noemde hem 'Misdaadverslaggeviger' - alleen daarom zal ik hem al nooit serieus kunnen nemen. Op zijn website staan de hobby's van al zijn collega's: sport, sport en sport (op Jan Nagel na).
Als ik een scanner had (of beter kon knippen en plakken, ja dat heeft F me eens geleerd, maar ik weet niet meer welke afkorting je in het Engels en welke in het Nederlands moest onthouden) zou ik jullie de kop van het jaar sturen, gisteren groot op de voorpagina van de NRC: ''Is Joodse bruidje de dochter van Jefta?''

Net als de godsdienstles hoort gymnastiek bij het (niet meer gesubsidieerde) bijzonder onderwijs.

Prangende vragen: is ze joods? is het een bruidje? Cut & Paste? Uit de webeditie van de NRC:

jobrui

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: peter r.
Datum: donderdag 3 november 2005 19:47

Peter R. wil ik ook liever niet op de borrel hebben en eigenlijk ook niet in de Tweede Kamer, al ontken ik niet dat hij goeie ideeën heeft. Aan de al genoemde punten (allemaal mee eens) wil ik nog toevoegen zijn voorstel om asielzoekers en andere nieuwkomers recht op werk te geven. Maar toch. Hij heeft nog nooit gestemd, kennelijk vindt hij de bestaande partijen niks, hoe kan hij daar dan ooit mee samenwerken? Toch wel noodzakelijk wil er iets van die mooie ideeën terechtkomen. En ik ben ook niet bepaald gecharmeerd van zijn voornemen om niet in de Kamer te gaan als hij niet minstens tien zetels krijgt. Alsof je niet klein kan beginnen.

Wat er ook van komt, Peter R. zorgt in elk geval voor enig amusement. Maar Pim F. was amusanter.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: [Fwd: franks log, 03 november 2005, 06:04]
Datum: donderdag 3 november 2005 18:06

Wat een rund ben ik toch. Ik stuurde dit naar -!

-------- Original Message --------
Subject: franks log, 03 november 2005, 06:04
Date: Thu, 03 Nov 2005 07:16:56 +0100
From: Iris Hoekstra - Roscam Abbing <->
To: -

Hoe vreselijk is dit alles. Gisteren kwam ik op mijn werk en wat denk je: frankslog geblokkeerd!! Ik heb er blijkbaar te vaak op gekeken. En nu is je domein ook nog stuk.

Maar weet je waar je ook heen kan gaan: http://www.servage.com/ Heel veel ruimte voor je foto's en heel goedkoop. Ik zette daar ooit m'n klerenfoto's neer, toen werkte het goed maar heel langdurig was dat experiment niet.

Servage heel goedkoop? 12x7,50=€90 per jaar. Wel met erg veel ruimte, je zou geen externe fotoalbums meer nodig hebben.

De jongens van goedkoophosting.org zijn druk bezig. Het eenmansbedrijf heeft nu, geloof ik, twee man. Ze werken hard maar ze zijn kennelijk nog niet helemaal klaar. Ik geef ze nog een kans, voor €25,00 per jaar, eveneens inclusief domeinnaam!

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: [Fwd: franks log, 01 november 2005, 05:58]
Datum: donderdag 3 november 2005 7:13

Eindelijk snap ik het. Ik forward nu alles naar frabb.

Ik weet niet of ik Peter R. thuis op de borrel zou willen hebben. Die staalblauwe blik en die manhaftige kin, ik word er een beetje bang van. Maar zijn meningen vind ik niet helemaal verkeerd. Dit boezemt me wel wat angst in:

"Als 2/3 deel van de kiesgerechtigden dat wil, komen er nieuwe verkiezingen."

De kiesgerechtigden willen volgens mij elke week wel nieuwe verkiezingen. Zou Peter ook iets van een maximum aantal per jaar hebben bedacht?
En dit vind ik heel zielig voor de kinderen:

"Elke leerling krijgt in de toekomst minimaal zes uur per week gymnastiek en sportles, eventueel gedeeltelijk na de lesuren."

Meer in het algemeen vind ik de site wel een beetje een sfeer ademen van we gaan allemaal sporten en de hele dag flinke dingen doen. Daar word ik een beetje moe van maar misschien ligt dat aan mij. Ik volg het allemaal met belangstelling. Waarom wil je eigenlijk niet dat de minister-president rechtstreeks gekozen wordt?

2/3 van de kiesgerechtigden wil misschien wel iets, maar daarvan komt hoogstens de helft uit z'n stoel om dat mee te delen. Dat is dan maar 1/3. Zelfs als ze het allemaal willen kom je maar op 1/2.

Al die sport, dat is nogal walgelijk. Het rechtstreeks kiezen van de minister-president kan me niets schelen, ik had daar een vijf moeten geven.
Wiegel zei, over de gekozen burgemeester: "Van welk probleem is dat de oplossing?"

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: Re: weblog
Datum: woensdag 2 november 2005 18:33

Omdat we nu onze eigen reacties moeten verzinnen stuur ik je de allermooiste advertentietekst die ik ooit gezien heb. Bij de afdeling mountainbikes van Marktplaats:

"mooie ATB goed onderhouden.

Ik doe hem weg omdat ik er eigenlijk geen gebruik van maak. wat wel de bedoeling was bij aanschaf maar het is er niet van gekomen."

Ja, dit is zo mooi dat ik een noodoplossing voor de publicatie ervan bedacht heb.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 01 november 2005, 05:58
Datum: dinsdag 1 november 2005 8:48

We jammer dat er al een Nagel aan de doodskist van de partij zit. Waar Jan is komt rotzooi, dat weten we allemaal. Verder mag PRDV best een kansje krijgen. Alleen: wie lost dan al die onopgeloste misdaden op?

Rik

Jan is een tragische figuur. Vol goede bedoelingen die niet van de grond komen.
Klaas Wilting als partijprominent, daar ben ik ook nog niet helemaal van overtuigd. En Vincent, dat zal toch geen neef van Philip zijn?


Nog even naar de oktober reacties?

opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.