reacties
Van: "AHS Dutch section" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 november 2004, 06:14
Datum: dinsdag 30 november 2004 18:26
Mag je als nieuw lezertje teruggrijpen op (heel) oude items? (bestaat er een 'Weblogs voor dummies'?)
Het huisverhaal:
Voor mij ligt de advertentie (zal wel uit de Bussumsche Courant zijn) waarin de veiling wordt aangekondigd, op 22 april 1953, van een woonhuis, etcetera, Jan Toebacklaan 27, huur fl 60,- per maand!
Ik weet nog dat pappa op een morgen de gordijnen open deed en het bord 'te koop' in de tuin zag staan. Hij boos, want wat moet je vrezen bij een nieuwe huisbaas, dus in arren moede maar kopen (wil je helemaal niet, als tevreden huurder). Het huis kostte fl 12.500,-! (oude zooi bewaren is makkelijk, maar terugvinden, dat is nog eens wat!).
Ik kocht het in december 1970 van zus voor 91 kiloflorijnen en verkocht het in de zomer van 1976 voor 285.000,-!
Vervolgens kocht ik Tilburg (nou ja, een huis, niet de hele stad) en verkocht zeven jaar later met licht verlies. Juni 1983 Haarlem gekocht, verkocht in december 2000 voor het zesvoudige. Zijn er Beta's die hier geen grafiek van maken?
Als je aan dit log niet mee mag doen zonder poezenverhaal, heb ik er ook een:
Zus had in de zestiger jaren een geheel zwarte poes, ik geloof dat hij Maurits heette. Hij sliep graag op de rugleuning van een rood-beklede stoel. Ouder geworden was hij niet echt slank meer en tijdens het slapen wilde zijn zwaartepunt regelmatig naar de achterkant van de leunig verplaatsen. Dan kon je er op wachten tot hij eraf lazerde, maar volgens mij heeft hij nooit de grond geraakt omdat hij van de val wakker werd en razendsnel zijn nagels in de bekleding van de stoel zette. Vervolgens klom hij lui weer omhoog om zich opnieuw te nestelen. Deze avonturen waren Maurits niet aan te zien, de stoel wel.
Over klokken heb ik ook nog iets, maar ik zal mij in mijn eertse reactie beheersen.
Koen
Zoals je misschien gezien hebt zijn er lezertjes die gloednieuwe zelfbedachte onderwerpen vermommen als reactie. Als dat al mag, dan mag teruggrijpen zeker!
Buitengewoon dat je die advertentie nog hebt! Dat de huizenprijzen, mede dankzij de hypotheekrenteaftrek enigzins vreemd doen hebben wij ook al gemerkt...
Maurits, ja die staat me nog vaag voor de geest. Ik geloof niet dat ik die val ooit meemaakte.
En een klokkenverhaal? Ja, graag!
En lezertjes van de kopregel: AHS zou in ons geval 'American Headache Society' betekenen, maar bij Koen is dat 'Antiquarian Horological Society'.
Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 november 2004, 06:14
Datum: dinsdag 30 november 2004 10:03
Beste Frank,
Na lezing van je migraineverhaal betreur ik het geen kwalen meer te hebben waartegen het nulsuikerstandpunt zou kunnen helpen.
Na lezing van je lateropdeavondverhaal besef ik dat de zelfpresentatie van Katrien optimaal is of was.
Ja, je kinderen laten je steeds verder achter zich, zo gaat dat. Maar jouw verbazingwekkende dochter correspondeert nog met je, terwijl de mijne zich beperkt tot één kerstmaal per jaar en een halve foxtrot op haar bruiloft.
Ja, katten. En die foto van één sneeuwuil en twee katten voor de pc-buis!
Ja, huisjes die restloos worden afgebroken.
Ja, kouwe schapen in de wei, en dikke handschoenen, en de open haard.
Heb ik mijn tweede kopje koffie al genuttigd of was dat pas het eerste zojuist? Nou, dan stap ik maar eens op. Niet vergeten bij de HUBO langs te gaan voor een doosje kruiskopschroefjes. Wist je dat die los 900% duurder zijn dan per doosje?
Het zou kunnen dat nulsuiker overal goed voor is, behalve voor CSM.
Mijn dochter is prettig verbazingwekkend.
pc-buis? Plat-laptop-scherm zal je bedoelen!
Die open haard, daar staat dus wel de kattebak in...
Kruiskopschroeven koop ik in een voordeelverpakking bij Gamma. Geen topkwaliteit, maar voor de meeste toepassingen ruim voldoende. Bij Formido kan je ze per gewicht kopen, handig voor kleine hoeveelheden. Dan moet je wel heeelemaal naar Putten. HUBO, daar kwam ik in Zundert, als de Boerenbond het niet had.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 29 november 2004, 06:54
Datum: maandag 29 november 2004 21:39
En zo gaat het vandaag toch over katten. Een tomcat, weet ik sinds een
paar minuten, is gewoon een mannelijke huiskat. Dat logo lijkt wel wat
op Wolfi. Het stylesheet probleem is trouwens inmiddels opgelost.
Over illegale software: ik ken geloof ik niemand die het niet heeft (nu
jij die Nero serienummers hebt niet meer in elk geval). Tegelijk ken ik
niemand die bijvoorbeeld eten uit supermarkten steelt. Het verschil is
natuurlijk dat het eten niet kopieerbaar is, doordat je het steelt, moet
een ander het missen. Maar wat ik ook wel eens denk: als ik echt het
astronomische bedrag voor Windows XP had moeten betalen dat er in de
winkel voor gevraagd wordt, dan had ik het nooit gekocht. Dan had ik wat
anders gekozen en aldus een slagje toegebracht aan de Microsoft
hegemonie. Wat moet ik er nou van vinden?
Ik had het zeer fraaie tekenprogramma 'Micrografx Designer', met een perfect werkende crack. Ik heb ooit al m'n disks schoongemaakt en opnieuw gevuld, ook met die Designer. En toen kon ik nergens die crack meer vinden. Ik heb ooit zelf 4DOS gekraakt, maar die versie is inmiddels freeware geworden. Zo kom je, als je maar lang genoeg wacht, vanzelf op het rechte pad.
Wat je zegt over bedragen klopt: had ik Designer moeten betalen dan had ik het nooit gebruikt, maar was doorgegaan met het wat primitievere Micrografx Draw. Zo gek veel teken ik toch niet. En Micrografx bestaat niet eens meer, ging op in Corel. Heel lang geleden gebruikte ik een illegale copie van Drawperfect, zeg maar Wordperfect, inmiddels ook Corel. Stelen van bedrijven die niet meer bestaan, zou dat mogen?
Nou je het zegt, m'n Windows versie is ook niet zo zuiver als pasgevallen sneeuw.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 28 november 2004, 06:22
Datum: zondag 28 november 2004 18:18
Ach, zo'n nummertje; het is in elk geval geen aanzetten tot haat.
Ik haat mensen die reacties sturen waar ik niet zeer komisch commentaar op kan geven.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 28 november 2004, 06:22
Datum: zondag 28 november 2004 14:34
nero serials
1A23-6080-1784-7614-1031-7340
1A23-0017-2811-3845-8747-3146
1A23-7035-7081-4487-2734-6317
1A23-2026-4324-5835-4810-1776
1A23-3017-6011-4584-6261-5513
1A23-0006-7130-1234-5678-4475
1A23-0062-2030-1888-0653-5111
1A23-0006-7130-1234-5678-4475
1A23-0056-7030-1607-0554-4934
1A23-0086-5030-1658-4126-5779
1A23-0008-7030-1575-8198-7741
Von: Aline Havard [Ahead Software AG]
Datum: 19.12.2003 20:39:01
An: edgar gramm
Betreff: DVD-Video Plug-in - Ihre Bestellung #6619888
Hallo edgar,
vielen Dank für Ihre folgende Bestellung:
DVD-Video Plug-in Email Euro 24,99 pro Stück
Dies ist Ihre Seriennummer zum Freischalten von DVD-Video Plug-in:
1A4C-0800-0000-1278-3505-3952
Wenn Sie Ihre Rechnung ausdrucken möchten, klicken Sie hier
http://213.144.12.27/de/invoice.asp?ON=6619888&EM=--online.de
Um das Plug-in zu installieren geben Sie bitte die oben genannte
Seriennummern in Nero Burning ROM im Menü "Hilfe -> Neue Seriennr.
eingeben..." ein. Für Nero Express klicken Sie bitte auf das "?" links
unten und dann "Neue Seriennummer eingeben". Anschließend das Programm
erneut starten.
Das DVD-Video Plug-in hat die folgende Funktionalität:
MPEG-2/DVD dekoden und enkoden
MPEG-2/SVCD dekoden und enkoden
Dolby Digital 2 Kanal dekoden
Bitte beachten Sie unbedingt, daß Sie mindestens die Version 6.0.0.9
von Nero Burning ROM/Nero Express installiert haben müssen, um dieses
Plug-in zu benutzen.
Hier können Sie die neueste Nero 6 Version mit Komponenten runterladen:
http://www.nero.com/de/nero-up.php
Bitte besuchen Sie unser Webseite regelmäßig, um die neuesten
Informationen über neue Produkte, Updates und Support zu bekommen.
Wir wünschen Ihnen viel Spaß bei der Benutzung unserer Produkte!
Viele Grüße,
Aline Havard
Dat is heel mooi gevonden, maar is dit niet aanzetten tot een misdrijf? (ik moet bekennen dat ik ook al een bruikbaar nummer gevonden had...)
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 28 november 2004, 06:22
Datum: zondag 28 november 2004 14:31
Nero 5.0.3.8
Normal: 150854-155364-343135-350030
OEM: 150612-233391-105576-316620
MP3: 150000-341416-230590-274466
Ja, prachtig, maar Nero 5.0.3? Is dat niet een klein beetje verouderd?
Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 november 2004, 06:27
Datum: zaterdag 27 november 2004 13:39
In de NRC van gisteren een mooi artikel over Muybridge (de fotograaf die onthulde hoe een paard galoppeert) dat iemand die poezenfilms maakt van poezenfoto's zich niet mag laten ontgaan. Al was het maar om het onvergetelijke woord zoopraxiscoop - bewegende beelden van het ding zelf staan op
web.inter.nl.net/users/anima/chronoph/muybridge.
De NRC, zouden ze die hebben in Ermelo? De website is heel mooi.
Om iets terug te doen: cybergata, daar komt bovenspringende kat ook vandaan.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: Fwd: Reactie op artikel: Raadsel rond Heilige Graal opgelost ( http://nu.nl/news.jsp?n=447754 )
Datum: vrijdag 26 november 2004 9:43
Hij is er al af...
Begin doorgestuurd bericht:
Van: Rik Oerlemans <->
Datum: 26 november 2004 7:30:49 GMT+01:00
Aan: -
Onderwerp: Reactie op artikel: Raadsel rond Heilige Graal opgelost
(http://nu.nl/news.jsp?n=447754 )
Als jullie nou even de moeite nemen om een bericht te verifiëren, ziet
het er heel anders uit:
http://www.timesonline.co.uk/article/0,,2-1375396,00.html
Heel goed. Maar als ik op de kop van Donner klik staat onder dat bericht over dat je geeneens je eigen kinderen zou mogen slaan toch nog dezelfde graal-link...
Heel goed, ik neem dat 'meelifters op hype' terug. Hoe NU van een solitaire amerikaan een brits echtpaar maakte is een mysterie dat nog niet is opgelost. Een echtpaar waarvan meneer ontbreekt. Nooit meer NU lezen lijkt me het beste.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 26 november 2004, 06:12
Datum: vrijdag 26 november 2004 7:16
Ali Baba van de Ven krijgt toch gelijk:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=447754&c=20
Meelifters op een hype.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 26 november 2004, 06:12
Datum: vrijdag 26 november 2004 7:05
Ik moest bij llama met twee ll-en meteen hier aan denken:
http://www.cruzers.com/~twakeman/LR/Llama.htm
En bij het verhaal over je onderkoelde extremiteiten aan de
fietswinkel. Er moet er een zijn in Ermelo. Misschien zelfs twee, want
God houdt van wielrijders. In het kledinghoekje kun je jezelf helemaal
voor gek steken - al die peletontruitjes. Maar wat ze er ook hebben -en
als jij ze draagt vind je ze ineens heel goedkoop- zijn neopreen
overschoenen voor wielrenners. Iets van twee tientjes. Je moet even
kijken of ze over jouw schoentjes gaan, dat wel. Er zit geen zool in,
maar dat geeft niet, want de kou komt ergens van boven. Ik heb er vorig
jaar de hele winter mee doorgereest - met knalwarme voetjes. Maar als
ik weer aan die kouwe kop denk, weet ik weer waarom ik deze winter
alleen nog maar hol. De handschoenen in de fietswinkel zijn peperduur
en van zeer matige kwaliteit. Bovendien krijg je er kouwe vingers in.
Rik
Llama voor de arny?
Er zijn veel fietswinkels: ten NW, ZW en O op minder dan 500 meter. Neopreen overschoenen? Eerst maar eens even op Marktplaats kijken. Handschoenen hebben een slechte verhouding inhoud/oppervlak, dat is bij wanten veel beter. Ik ben erg blij met de wanten die ik uit het gesloopte schuurtje redde. Moest er wel een muizennest uit verwijderen.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 november 2004, 06:09
Datum: donderdag 25 november 2004 16:34
Ik dacht dat ook even, wat Rik zegt over stuiters en kuikens. En van
Schiphol naar het Midden-Oosten, kom je dan ook niet langs Ermelo.
En bedankt voor je zelfbeheersing.
Vroeger was er een lijn Schiphol-Enschede, die kwam vast ook over Ermelo. Even googelen om te zien of die lijn echt is opgeheven: 72 hits! O jee, maar bij nader inzien zijn dat allemaal treinen. Eindhoven-Schiphol heb ik wel eens gevlogen, maar dan kom je niet eens in de buurt van Ermelo. Lelystad-Terlet is ook een belangrijke lijn precies over Ermelo-Centrum, alleen voor zweefvliegtuigen en die maken geen strepen.
Schiphol-Moskou is niet slecht, en die lijn bestaat echt, Poetin nam net nog een retourtje.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 25 november 2004, 06:09
Datum: donderdag 25 november 2004 9:38
Apple heeft het nog steeds moeilijk met AVI-bestanden, maar de
bordesfoto waar Marja op doelt spreekt eveneens boekdelen.
Frank, die vliegtuigen schrijven een boodschap in de lucht, maar
niemand neemt de moeite om hem te lezen. De mensen worden aangestuurd
door het Grote - en de mensen die ergens naar toe vliegen, de piloten
die het vliegtuig besturen en zelfs de doelen waar naar toe gevlogen
wordt werken onbewust mee aan één ding: "Geef Frank de boodschap door.
Vandaag is hij in Putten." Maar je moet het natuurlijk wel willen zien!
Bij ons in Frankrijk heb je dat ook - die strepen. En 's nachts de
lichtjes. Zonder ophouden. Tientallen per uur. Wij denken dan altijd:
blijf thuis! Hoeveel mensen zouden er gemiddeld continu in de lucht
hangen?
En ik dacht serieus dat het zakje stuiters bij de scharrelslager een
metafoor was voor een zak bevroren kuikens; totdat ik begreep dat je
daarvoor naar Putten moest.
Rik
In Frankrijk blijf thuis denken, wat moet ìk daarvan denken?
Dat AVI is niet écht universeel, ik zou mpeg kunnen nemen. De editor die ik nu gebruik wil alleen maar avi's produceren. De camera maakt weliswaar mpeg, maar dan moet ik alle troep onge-edit de wereld insturen. Ik kan gaan oefenen in de in één keer perfecte opname.
Vandaag is het lekker mistig: geen hemelse boodschappen.
De scharrelslager doet niet met metaforen. Hij is een tamelijk dominante figuur, met z'n klanten maakt hij leukere grappen dan met z'n personeel. Sneeuwuil bestelde een hele lijst, per internet. Producten die samengevoegd kattenvoer worden. En ook wat biefstuk voor ons. En dus die echt glazen stuiters. En ik mocht Sneeuwuils plakje worst.
Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 24 november 2004, 06:46
Datum: woensdag 24 november 2004 17:57
Je kunt iemand niet de mooiste kat van Ermelo noemen zonder een staatsieportret op het log te zetten!
Een filmpje van matige kwaliteit, met Polleke in de hoofdrol: klik
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 24 november 2004, 06:46
Datum: woensdag 24 november 2004 7:54
Volgens mij zijn dat dezelfde pannen die op ons huisje liggen. Tuile du
Nord? Maar ja, je kan niet alles bewaren. En toch, met twee wielen
eronder was het nog wel een handig ding geweest. Nou ja, Stiefbeen en
Zoon mogen tzt mijn kampeerbus wel intimmeren. Zonder pannen.
Jullie kattenmanie neemt religieuze vormen aan. Heeft Sneeuwuil daar
een nieuwe tweedehandse laptop? Kunnen er al liedjes op afgespeeld
worden?
Rik
Tuile du Nord? Moeilijk te zien, maar ik dacht dat het de 'opnieuw verbeterde hollandse pan' was. Je zou de scherven nog kunnen analyseren.
Sneeuwuil heeft een gloednieuwe HP. Die kan zelfs DVD's lezen/schrijven. Liedjes afspelen is geen enkelprobleem, ware het niet dat ze het geluid altijd zo zacht mogelijk zet. Dit om de commercial van de ABNAMRO niet te horen, die nogal hinderlijk is.
Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 november 2004, 06:44
Datum: dinsdag 23 november 2004 21:07
Frank, Dank voor je romboïdenantwoord. Google gaf ook antwoord, en dat begon als volgt...
1) Pomdo MpoekTbi BewAyWnn... [of iets dergelijks, want ik weet niet hoe ik cyrillische letters moet typen, br]
2) Detta domännamn kräver en frames kompatibel...
3) Rombo tactiek website project...
4) El rombo es un polígono de cuatro lados iguales, pero sus cuatro ángulos son distintos de 90a...
5) Kenia Project van Agnes van der Weijden in Loitokritok en Rombo en ...
6) Rombo is one of several Maasai group ranches in Southwestern Kenya. Beautifully situated at the foot of Mt. Kilimanjaro...
7) Filetto di rombo alle piccole verdure...
8) The Rombo Contemporary Italian Made Dining Table...
Er waren nog een stuk of tachtig andere treffers, maar ik moet voor het eten gaan zorgen. Antwoord 4 is precies wat ik zocht, zoals je ziet. Als ik me, zoals ik eerder van plan was (en waar ik in feite mee was begonnen, maar dat heb ik teruggedraaid), Rombo zou gaan noemen, zouden ze me in Italië gaan aanzien voor een schilderende tarbot. Wat is het net toch leerzaam! Zou je via het net ook sloophout kunnen bestellen en dat dat dan thuisbezorgd wordt? Groeten, sterkte, en tot ziens!
Ja meelezers, jullie weten dat niet maar Bert was zichzelf aan het zoeken in Van Dale. Je had nog even verder moeten bladeren naar Roskam. Zeer verhelderend!
dat zeg ik ook altijd.
Van: "Simon Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 november 2004, 06:16
Datum: dinsdag 23 november 2004 13:03
OK een nieuwe Roscam Abbing is ook wel nieuws maar nu had er best in
hele grote letters AFGESLACHT! op het log mogen staan.
Die foto is van zondag, zou eigenlijk vandaag weer een foto moeten maken. Maar ik ben bang dat ik met al m'n tranen niet door de zoeker kan kijken.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 november 2004, 06:16
Datum: maandag 22 november 2004 16:32
Zelfs ik herinner me de werkzaamheden aan het dak nog en ik was er niet
eens bij, want ik zat in St. Maarten, alwaar de berichten over in de
sneeuw op een dak zitten grote indruk op mij maakten. Ik neem aan,
gezien de in scherven liggende dakpannen, dat het plan van de
terreinbaas om het huisje op te pakken en ergens anders neer te zetten
niet doorgaat. Jammer, het had zo mooi dienst kunnen doen als
internetcaffeetje.
Die nieuwe huisjes zijn wel mooi, die bovenste twee dan. Maar 10 bij 40?
Is dat niet erg groot voor een vakantiehuis?
De terreinbaas bewaart de enige helemaal originele, achter Suikervlied gelegen. Daar gaat hij een bibliotheekje in vestigen. Een internetcafeetje zou ook leuk zijn, maar dan heb je wel wat toezicht nodig, daarvoor zullen er niet voldoende klanten zijn bij al die bejaarden.
10x40? Was me nog niet opgevallen! Een veluws vacantiehuisje mag niet groter zijn dan 66 m2. Ik ga meteen Huub e-mailen.
Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 november 2004, 08:06
Datum: zondag 21 november 2004 12:58
In Ermelo wonen, 't klinkt best aantrekkelijk....
En ja, vaak snak ik naar een boom of wat, met tsjippende koolmezen, flutelende vinken, sneeuw op de takken, geritsel van afgevallen bladeren, dennengeur en kleine huisjes met snorrende houtkacheltjes, waar het heerlijk toeven is, naast zo'n kacheltje met een portje op een koude zondagmiddag......
Maar gelukkig denk ik dan ook aan al die miezerige motregen-momenten met eenzaam beslagen ramen, een muf ruikend schuurtje, dat nodig opgeruimd moet worden, een verstopte dakgoot (dóór die bomen, waar ik zo naar verlang.....) donkere avonden en zo. En vooral het "en zo" boezemt mij angst in!
Dus ik durf zoiets niet meer aan.
Gelukkig zijn hier de grachten, is hier de Hortus als een oase, Artis als een bron van plezier, de vele bioscopen, de musea, de toch wel aardige parken en vooral de terrassen met heerlijke cappucino's.....
Ja, de mensen in het filmpje horen de vliegtuigen niet. Het is een feit, dat bijna alles te maken heeft met tolerantie. Het burengeluid van een mij onsympathieke buur is tergend, terwijl ik mij al verheug op het gekrijt van de aanstaande Roscam Abbing baby..... Als dié in Ermelo gaat wonen..... dán kom ik ook!
Ik vrees dat de ouders van die baby niet willen, en dat ze bovendien Ermelo te duur vinden. Kampen, daar is het goedkoop, port hebben ze daar ook. Terras met cappucino weet ik niet zeker, wel een redelijk goede Kringloopwinkel. Maar dat willen die ouders natuurlijk ook niet, Kampen...
Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 november 2004, 08:06
Datum: zondag 21 november 2004 11:19
HOFJESVERDRIET
Dat filmpje, van signor Bozetto, is angstaanjagend realistisch......
Toevallig belde ik twee avonden geleden om 23.40 uur naar een van de buurvrouwen om haar te vragen, of de TV wat zachter kon. Zij ontkende glashard, dat het bij haar te hard klonk en ten bewijze daarvan hield ze "de telefoon omhoog" zodat ik het zelf kon konstateren...... Inmiddels was het geluid zachter gezet. Aangezien in deze minihuisjes alles binnen handbereik is, gaat dat heel goed: telefoneren en aan knoppen draaien tegelijk. Je zou ook nog tegelijkertijd op het toilet kunnen zitten, koffie kunnen zetten, je visite uitlaten, je was ophangen en de brandblusser hanteren, die in de klokkenpoort hangt voor gemeenschappelijk gebruik.....
Aangezien mijn buurvrouw stelselmatig ontkent:
op harde klosschoenen te lopen, terwijl ze het wel doet,
haar kleedjes te kloppen uit het raam waarnaast het mijne openstaat,
voor het open raam urenlange harde telefoongesprekken te voeren,
- en ga zo maar door -
is het héél jammer, dat naast de brandblusser geen vlammenwerper hangt......
Als dan de vliegtuigen over denderen (ondanks de nieuwe vijfde baan, waartegen ik nog protesteerde door drie bomen te planten voor het Bulderbos.....) kunnen ze me helaas niet horen vloeken.
Kom in Ermelo wonen! Onze linkerbuurvrouw is geruisloos, alleen haar gezinsverzorgster knalt met de deur om 08:30, maar dan mag 't wel. Ons rechterbuurpaar maakt bijna nooit ruzie. Als ze het wel doen niet hard genoeg om het te kunnen volgen. Vliegtuigen? Zijn dat die dingen die de witte strepen maken? Die zien we wel, vooral vandaag, maar we horen ze niet. (De mensen in het filmpje horen wèl elkaar, maar niet de vliegtuigen...)
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 november 2004, 06:01
Datum: vrijdag 19 november 2004 11:49
Je besluit het stukje om 6:39 en je plaatst het om 6:01. Hoe kan dat,
vraag ik mij dan af.
Als ik begin te tikken maak ik de kopregel, waarin automatisch de tijd van dat moment wordt ingevuld. Dan tik ik m'n verhaal, vaak onderbroken door zoektochtjes op het www. Tenslotte doe ik een upload, soms wel een uur later. De uploader maakt een logboek:
2004.11.19 07:10 c:\weblog\nov2004\reacties.html-->home.hetnet.nl/nov2004 reacties.html
2004.11.19 07:10 c:\weblog\nov2004\nov04.html-->home.hetnet.nl/nov2004 nov04.html
2004.11.19 07:13 c:\weblog\nov2004\nov04.html-->home.hetnet.nl/nov2004 nov04.html
2004.11.19 09:26 c:\weblog\nov2004\reacties.html-->home.hetnet.nl/nov2004 reacties.html
Om 7:11 zag ik een tikfout, vandaar een tweede upload om 7:13.
Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 november 2004, 06:01
Datum: vrijdag 19 november 2004 8:53
Nog nooit gehoord dat ''wat anders, voor de variatie'' in het verkeer goed uitpakt. Voorkomen dat W dat leest. Wij deden over de terugweg na geslaagd Frankslog-lezersuitstapje bijna drie uur.
Jullie hadden achter mij aan moeten rijden, de N201. Dan de N212, maar verder moet je het dan zelf uitzoeken. Je kan vast wel zonder snelwegen te nemen van Haarlem naar Tiel komen. Best mogelijk dat je dan vier uur onderweg bent.
Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2004, 06:26
Datum: donderdag 18 november 2004 22:24
Je moet een of andere java plugin downloaden daarvoor, werkt prima hier!
het is alleen vervelend als er een aantal gebruikers zijn, dan klik je meer
in het wilde weg enzo...
Ik zie nog steeds geen webcam. De rode markeringen van de route zijn ook niet helemaal foutloos.
Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2004, 06:26
Datum: donderdag 18 november 2004 12:56
laten we met z'n allen even lekker alles vergeten, lekker niet na hoeven
denken... en HEEEEEEEERLIJK alleen treintjes besturen...
http://rr.informatik.tu-freiberg.de/index.php?js=1
deze site is van een aantal studenten, via internet kan je ze besturen
rangeren etc...
Een aantal studenten besturen, dat lijkt me wel iets. Maar ergens deed ik het niet goed, ik kreeg geen videoplaatjes, wat waarschijnlijk wel de bedoeling is.
Op de HCC-dagen zag ik, heel eventjes, Train Simulator. Dat is zeker voor hobbyisten met vliegangst. Ik vind het ding in Freiburg leuker, maar dan moet die camera wel werken.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2004, 06:26
Datum: donderdag 18 november 2004 10:24
Toen ik in St. Maarten was, verscheen daar een dagblad dat eens in de
week een overzicht van het nieuws van Saba plaatste. Daar stonden dan
van die berichten in als: meneer A kreeg woorden met meneer B omdat de
geit van meneer B het erf van meneer A in was gelopen. De politie gaf de
heren "a good talking to". Dit was niet zo zeer illustratief voor het
feit dat op Saba de ruzies zo snel uit de hand liepen, als wel dat de
politie er niets te doen had. Wel repressief eigenlijk, bedenk ik me nu,
als je even ruzie maakt met iemand staat meteen de politie op de stoep.
Maar misschien vertel ik het niet goed, het is ook al lang geleden. Ik
weet in ieder geval dat de berichten op ons in het woeste (nou ja) Sint
Maarten heel vredig, bijna lieflijk overkwamen.
Je conclusie omtrent je loopsnelheid vind ik wel aannemelijk, het
zelfde probleem heb je namelijk met teenslippers: reuzemakkelijk maar je
bent niet vooruit te branden.
Ik denk aan emigratie, maar wist niet waarheen. Nu weet ik het: Saba! Zouden ze daar ADSL hebben? En zou Sneeuwuil wel mee willen? En zou daar wel Aldi en/of Lidl zijn? Of zal ik toch maar thuisblijven?
Die teenslippers moet je van tevoren van secondenlijm voorzien. Ik hoorde vandaag dat je oom Wout daarmee z'n uitgevallen tand vastplakte.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 18 november 2004, 06:26
Datum: donderdag 18 november 2004 8:41
Een andere verklaring voor je trage tred is mogelijk de afwezigheid van
koolhydraten in je lijfje. Ik zag mijn gemiddelde snelheid op de
racefiets dalen van 30 km naar 26. Nu ik weer hol (fietsen is nu echt
niet leuk), constateer ik hetzelfde: wat zo rond de 14 km. gemiddeld
hoort te zijn, gaat terug naar 12. Eigenlijk sjokt dat veel lekkerder.
Er zijn intussen al duursporters die tijdens hun training
koolhydraatarm voedsel eten en een dag of vijf voor de wedstrijd
beginnen met Brinta en macaroni. Ze komen dan een kilo of vier aan,
maar op de dag zelf knallen ze als voetzoekers over het parcours -
ongeveer zoals wanneer je traint in de bergen om beter te presteren op
zeespiegelniveau. Ik denk dat als je een marsreep eet voordat je een
snaartje zoekt, je heel Ermelo verslaat. Maar gelukkig is traag in.
Slow food, onthaasten; de Cosmopolitan staat er vol mee.
De link hieronder verwijst naar een interessant stuk voor wie zijn
mening over ons collectieve probleempje nog wenst te funderen
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1100674251766.html
Met Mars op mars, dat is wel heel extreem. Sneeuwuil eet al héél bittere chocola, dat mag van haar geloof. Ik durf dat waagstuk nog niet aan.
Bij dat artikel over Engeland een link naar een artikel over Duitsland. Het lijkt wel alsof Nederland niet alleen geografisch tussen Engeland en Duitsland ligt.
Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 november 2004, 06:15
Datum: woensdag 17 november 2004 15:10
Ik zou sowieso bij het zien van (Najib en) JULIA helemaal niets meer weten,
dat terzijde...
Het is nogal frustrerend om alles zo om me heen als een enorme
hype/heisa/blaat/wat-dan-ook te zien gebeuren. Ik krijg er namelijk totaal
geen hoogte van. Iedereen neemt het weer voor een ander op, iedereen heeft
een andere schuldige om aan te wijzen. Voor mij komt het erop neer, althans
zo lijkt het, dat als je de discussie niet aankan/aandurft je iemand maar
uit de weg moet ruimen. Dit soort simpel denkend gedachtengoed kan ik niet
helemaal in mijn vogelhuisje plaatsen. Oorzaak kan zijn dat dit een soort
stoffig spinnenhok (net als de gemiddelde vliering) aan het worden is.
Ik denk dat ik mijzelf gelukkig mag prijzen in Velp opgegroeid te zijn, daar
kennen ze het woord Moslim nog niet, alleen ik, ik kom namelijk ook wel eens
buiten Velp. Onze buurvrouw komt ook nog wel eens buiten Velp, die heeft
echter zo'n hoog puddinggehalte dat ze net als het puddingmodel van Thomson
een theorie is, en daarom nog de nodige bestudering nodig heeft om begrepen
te worden. Het kan dus dat ze wel degelijk op de hoogte is, maar dit niet
laat merken.
Daar ging het dus niet over thomas, ohwnee...
Al het hersenloze gezeur van "Den Haag" komt me ook de strot uit, Cohen die
nergens iets van scheen te weten, nog steeds niet trouwens. Ik schaam me er
gewoon voor dat ik PvdA heb gestemd de vorige keer, beter dan CDA maar toch.
Eigenlijk had ik gewoon moeten stemmen wat ik wilde stemmen, i.p.v. mijn
anti CDA stem.
Kan er niet een wet in Nederland opgenomen worden dat geen enkele politieke
partij een geloof als grondslag mag hebben? lijkt me een strak plan. Ze zijn
namelijk ook al bezig met een Islamitische Partij. Straks krijgen we ook de
partij voor de democratische jehova's (mogen ze dan vieren als ze de winst
te pakken hebben?)...
Ik hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden voor al deze supermoeilijke
problemen waar ikzelf nooit mee in aanraking ben gekomen of in de nabije
toekomst mee in aanraking zal komen. Misschien ben ik ook wel een van de
kronkelende lammeren die overal voor uit de weg gaan. Toch ben ik geen
bloedverwant aan de abbingen.
doei!
1) Klik hier voor het model van de buurvrouw.
2) Cohen is geen Hagenaar.
3) We zijn al blij dat we de scheiding van kerk en staat nog hebben. Jouw wet tegen het geloof is al te strijdig met de fameuze 'vrijheid van meningsuiting'.
4) Deze supermoeilijke problemen worden niet opgelost. Je zult er in de nabije toekomst mee in aanraking komen. Niet kronkelen! Je kunt beter een onopvallend lam zijn, in camouflagekleur.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 november 2004, 06:15
Datum: woensdag 17 november 2004 11:31
Als je roept dat homo's viezerikken zijn, wordt je NIET bestraft. Zie de
zaak El Moumni. En als je in het ADO-stadion over Sylvie roept, wordt de
wedstrijd inderdaad gestaakt maar je wordt er niet voor vervolgd. Als je
bij mij op bezoek komt en roept dat Adolf Hitler een groot man was, zal
ik je een volgende keer de toegang ontzeggen maar ik zal niet de politie
gaan bellen.
En dat iedereen Theo van Gogh zo'n geinig ludiek type vond klopt volgens
mij ook niet helemaal. Hij heeft heel veel kritiek gekregen en kon op
het laatst in geen enkele krant of tijdschrift meer publiceren behalve
in de Metro. Niet dat ik dat erg vind, overigens. Je mag je mening uiten
maar niemand heeft de plicht je een podium te geven.
Zou je wel de politie bellen dan zou die geen reden tot ingrijpen hebben. Wel als de bezoeker probeert je "Mein Kampf" te verkopen.
Theo van Gogh regisseerde ook Najib & Julia. Als ik een Marokkaan was zou ik na het zien van die serie helemaal niet meer weten wat ik van TvG moest denken.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 17 november 2004, 06:15
Datum: woensdag 17 november 2004 8:44
Dat deurknoppenverhaal hebben ze bij Alfa Romeo ook standaard op alle
auto's: je komt aanlopen, geeft een energieke ruk (het was ook nog een
rode Alfa) en de deur blijft dicht maar de knop gaat stuk. Ik heb het
opgelost door de knop aan de Rik-kant met die aan de Noëlle-kant te
verwisselen, me baserend op de gedachte dat zij minder vaak instapt dan
ik. Sinds jouw Opel (ik meende trouwens gehoord te hebben dat het een
Kapitän was) is er wel wat veranderd op de slopen. CPU's liggen er
naast ABS-sensoren in schone schappen. Je kunt nog steeds voor een paar
tientjes vier gloednieuwe banden op je BX krijgen door van vier BX-en
het ongebruikte reservewiel te halen. En die enge hond loopt er ook nog
altijd.
Nog heel even over het vermeende verband tussen de tweedeling in de
samenleving en de vrijheid van meningsuiting.
Als ik in het ADO-stadion roep: "Sylvie is de hoer van Amsterdam," dan
wordt de wedstrijd gestaakt.
Als ik in krant, weekblad of moskee roep dat homo's viezerikken zijn,
dan moet ik tachtig uur vloeren vegen in bejaardentehuizen.
Als ik roep dat joden misbruik maken van hun slachtofferrol, moet ik
nog langer vegen.
Maar als ik roep dat de Islam een achterlijke cultuur is, mag ik voor
de VVD in de tweede kamer gaan zitten.
En als ik jarenlang roep dat moslims geitenneukers zijn, moeten mensen
om mij lachen. En als ik dit roep, lachen ze ook:
,,Als iemand kanker verdient, is het Paul Rosenmöller, de hopman van
politiek correct Nederland. Mogen de cellen in zijn hoofd zich tot een
juichende tumor vormen en laat ons dan beluisteren of er enig verschil
is in meneers gekwebbel, vergeleken met wat er uit kwam voor die Blije
Boodschap. Laat ons pissen op zijn graf. Oplichter.''
Want dan is het ineens blije moet kunnen satire geworden. Dat is geen
klasse-justitie, het is elite-justitie. De Nederlandse moraal wordt
bepaald door een kleine groep intellectuelen, die voor ons vaststelt
wat mag en wat niet. En omdat we zo tolerant zijn, mag je hele erge
dingen zeggen - als je de boodschap maar geinig of cultureel verpakt.
Dat is een Sinterklaascultuur. Alles wat ludiek en aaibaar is, omhelzen
we. Maar wat een boos, dom of on-Nederlands gezicht heeft, dat zetten
we over de grens of we laten het voor straf niet naar voetbal kijken.
En dat is niet eerlijk.
Rik
Kijk, een Opel Rekord. Tot Kapitän ben ik nooit bevorderd.
Zowel Christendom als Islam hebben achterlijke takken. Het voordeel van achterlijke Christenen is dat ze zich zelden opblazen temidden van een gezelschap andersdenkenden. Overigens heb je wel gelijk, hoewel ik twijfel hoeveel invloed de 'kleine groep intellectuelen' heeft buiten die groep.
Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2004, 06:12
Datum: dinsdag 16 november 2004 22:49
Ondanks mijn Abbingengenen, die mij zo plooibaar zouden moeten maken dat ik me nooit ergens tegen verzet, heb ik voordat de oorlog in Irak uitbrak meegelopen in een demonstratie tegen de oorlogsplannen (ik was in gezelschap van nóg een Abbing). Dat er weldenkende mensen waren die vóór de oorlog waren kon ik me wel voorstellen en toen het land zonder veel bloedvergieten bezet werd begon ik te twijfelen: had Bush toch gelijk? Intussen is gebleken dat deze oorlog is begonnen zonder goede reden en zonder enig plan wat er daarna zou moeten gebeuren. Het land raakt steeds verder ontwricht en dreigt af te stevenen op een burgeroorlog.
Ook ik vond het idee van Donner zo gek nog niet. De toon die de laatste jaren in Nederland wordt aangeslagen is wel erg grof geworden, je vraagt je af of we ons dat eigenlijk wel kunnen permitteren. De Volkskrant schreef vorige week over een verslaggever van de New York Times, die naar Nederland was gekomen om over de moord op Theo van Gogh te schrijven. Hij was verbijsterd dat een term als geitenneuker hier zomaar in de krant stond en vroeg zich af hoe hij dat zou moeten vertalen. Nou wil ik niet pleiten voor Amerikaanse preutsheid, maar het zou allemaal best wat fijnzinniger mogen. Ook andere landen staan van ons te kijken.
Rik, wat je schrijft over de positie van moslims en Tokkie-achtigen is mij uit het hart gegrepen..
Ruim voor het begin van de oorlog was er een ex-wapeninspecteur die zei dat er geen massavernietiginswapens waren. Geen erg leuke man, maar hij overtuigde mij wel. Ik was daarom erg tegen de oorlog en erg tegen ons schootchristenhondje.
Ik vind wel dat we aan de wederopbouw van Irak moeten meewerken, ware het niet dat je dan een redelijke kans loopt vermoord te worden. Het lijkt er op dat zelfs Margaret Hassan vermoord is.
Het artikel over godslastering is er al. Nog geen moslim heeft geklaagd op grond van dit artikel, en vrijwel geen christen.
Anderzijds is het verband tussen 'godslasteren' en 'vrijheid van meningsuiting' me niet helemaal duidelijk: wat is lasteren? Als ik zeg: "De Torah, de Bijbel, de Koran en de Baghavat-Gita hebben gemeen dat ze door mensen geschreven zijn. Het is zeer de vraag of daar enige hogere macht aan te pas gekomen is", is dat dan lasteren? Sommige gelovigen zouden je gaarne zonder discussie het zwijgen opleggen als je zoiets zegt.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2004, 06:12
Datum: dinsdag 16 november 2004 19:09
Verhitte discussies op frankslog! Mag ik ook nog even?
Wat Theo van Gogh betreft: ik vind dat iedereen mag zeggen wat hij wil,
mits hij niet aanzet tot geweld. Ik vind dat dit geldt voor Ayaan Hirsi
Ali en voor meneer El Moumni. Ja, zelfs voor Geert Wilders, hoewel ik
die vanuit het diepst van mijn hart veracht. Ik vind kortom dat dit
grondrecht geldt voor iedereen in Nederland. Dat er daarbij mensen
beledigd worden, is jammer. Misschien moeten we allemaal maar eens leren
om wat beter tegen beledigingen te kunnen.
Ik wond me op over Donner omdat hij een ondergestoft artikel over
godslastering uit de kast wilde trekken. Gerard Reve wees er vele jaren
geleden, tijdens dat gedonder met die ezel, al op dat het vreemd is dat
godsdienstige gevoelens zo'n aparte status heeft. Wie gelooft in het
feminisme, het communisme of in kaboutertjes hoeft niet op
rechtsbescherming te rekenen als zijn opvattingen beschimpt worden.
Waarom moet dat dan wel als het om een godsdienstige opvatting gaat?
Het gaat mij er niet om dat ik Van Gogh nou zo'n leukerd vond. Geloof
me: dat vond ik niet.
En over Irak: als ik de indruk heb gegeven dat ik de Al Sadrs en de
onthoofders van deze wereld toejuich, wil ik dat hierbij recht zetten.
Maar ik heb wel erg te doen met de gewone Iraqi's.
En de taliban in Afghanistan hebben de Abbingen volgens mij al helemáál
niet verdedigd.
Mijn vader placht over godslasteringen te zeggen: "Als iemand daardoor gekwetst wordt in zijn diepste gevoelens dan zitten ze niet erg diep". Kennelijk was dat 40 tot 50 jaar geleden ook al een onderwerp waarover gesproken werd.
Donner zegt nu zo'n beetje dat 'ie 't niet zo bedoeld heeft, maar dat hij de discussie op gang wilde brengen. Dat is gelukt: de Kamer wil nu het hele godslasterartikel schrappen. Opeens worden ze daadkrachtig!
Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2004, 06:12
Datum: dinsdag 16 november 2004 15:04
Na de reactie van Iris riep ik meteen: "Ha, de Abbing-genen spreken weer." Eigenlijk dacht ik : ik wacht nog even tot Ellen ook nog gereageerd heeft, voor ik dat ook ga opschrijven. Maar dat duurt te lang. Ze is vast aan het wandelen.
Ik geloof dat Abbingen het altijd zullen opnemen voor iemand die zich met geweld tegen het gezag verzet omdat hij zich verdrukt voelt. Dat is vreemd als je bedenkt dat juist deze Abbingen allemaal van die zachtaardige lammeren zijn, die zich zelf veel liever handig plooien dan zich tegen iets te verzetten. Laat staan met geweld verzetten. Je ziet deze lammeren zich echter regelmatig in wolfsvacht hullen. Want ze generen zich niet om het op te nemen voor de meest bloeddorstige moordenaars, mits die zich maar verdrukt voelen. Ik vind Bush ook een engerd en een gluiperd en een machtswellusteling, maar is Mohammed B, of Al Sadr daarom meteen een verzetsheld? Is het te verdedigen om zomaar wat mensen dood te slaan omdat hun landgenoot, coalitiegenoot, rasgenoot jou wil doodslaan? Trouwens, is het te verdedigen om boeddhabeelden in Afghanistan op te blazen omdat je het niet met de leer eens bent? Ben je dan ook een verzetsheld? Dat zou ik eerder oorlogszuchtigheid willen noemen. Het verschijnsel "oorlogszuchtigheid" is behalve een op te wekken verschijnsel ook vaak een karaktereigenschap, en waarschijnlijk zelfs enigszins een volkskaraktereigenschap. En niet zo'n leuke eigenschap.
Misschien is bloedvergieten wel nooit te verdedigen. Ook niet als je aangevallen wordt. Boeddha zegt daarover : "Probeer het gezelschap van dwazen te vermijden. Als dat niet kan, hou dan je mening voor je." En dat is gelukkig wat deze mij dierbare Abbingen in de praktijk ook plegen te doen.
Rik heeft gelijk: wij kunnen altijd weg, de aapjes niet. Maar je hoeft als regel helemaal niet weg, als je een beetje plooibaar je eigen gang gaat, en je niet door halve garen van de wijs laat brengen. Mohammed B had Theo kunnen negéren, en Theo had de fundamentalisten naast zich neer kunnen leggen. "Gek is lastig" zeiden we dan als kind luchtig, en dan was het weer klaar. Gemakzuchtig misschien, maar vredig, en de wereld gaat dan vast langer mee.
Mohammed B. is een goed geïntegreerde hoog-opgeleide meneer, helaas ook psychisch gestoord. Levenslang tbs. Al Sadr heeft z'n eigen agenda, die hij mij niet ter inzage geeft. Maar de gewone Irakese meneer, wat zou die denken? "Bush komt mij bevrijden, daar vallen wel een paar doden bij, maar ja. En dat 't na een maandje nog niet allemaal in orde is, dat snap ik ook wel. Maar dat er nu nog steeds zo enorm veel geweld nodig is, dat pik ik niet". (19 maart 2003 begon 't, 20 maanden zijn ze nu bezig)
Dat hoor je vaak 'dat pik ik niet', en vervolgens wordt het wel gepikt. Sommige Irakese meneren zijn daar wat consequenter in, die pikken het echt niet. Gesteund door de gedachte dat ze regelrecht de hemel ingaan bij eventueel overlijden. Ik kan mij daar iets bij voorstellen, al ben ik geen Irakese meneer, en al zeker geen gewone.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2004, 06:12
Datum: dinsdag 16 november 2004 12:28
Wilders' aanhang bestaat uit een aanwassende groep xenofoben die de
moord op iemand die eigenlijk voor de rechter gesleept had moeten
worden, maar jammer genoeg door zijn bast is geschoten, misbruiken om
voeding te geven aan hun eigen onheilspellende onderbuikgevoelens. En
hoe meer we opkomen voor onze onnozele vrijheiden, hoe meer we hen in
de kaart spelen. Ik begrijp best dat Theodoor Holman en al die andere
kwetsers een ander recht verdedigen - en heel in de verte kan ik me nog
wel identificeren met de gedachte dat het leuk is om te kunnen zeggen
wat er in je opkomt. Maar de onderbuikers gebruiken die vrijheid nu om
de moslims het land uit te ranselen en dat kan nooit de bedoeling zijn.
Toen Fortuyn's aanhang groeide, zijn we allemaal even geschrokken. Toen
hij dood was ook. Maar daarna zijn we weer ingedut, terwijl de Tokkies
zich als schimmeldraden verspreidden over buurten waar niemand van ons
ooit komt en zoet gehouden werden met een elektrische rolstoel en net
genoeg gratis geld om niet dood te gaan. Dat zijn de aanhangers van
Wilders. Geef ze eens ongelijk. We hebben ze geleerd hoe ze kunnen
overleven. maar wie heeft ze ooit geleerd om gelukkig te zijn?
Rik
Kan je dat leren, gelukkig zijn? 'Domweg gelukkig, in de Dapperstraat', dat schijnt ook te kunnen. Ik denk dat gelukkig zijn een gave is. Geluk, dat maar in beperkte mate door de buitenwereld bepaald wordt.
(Het volgende slaat op je reactie hieronder.)
Het hele moslim-gedoe is aangewakkerd door Bush en consorten. Dat is nieuws dat er is. Je kunt moeilijk van de krant verlangen dat die dat verzwijgt.
Het is waar dat sommige kranten wat minder frisse koppen hebben. Jammer genoeg is dit net wel de meest door autochtonen gelezen krant. De allochtonen hebben hun schotels die hen van weer wat anders gekleurde info voorzien.
Niet alleen Bush z'n schuld, het gedoe was al veel eerder begonnen. Wat mij hindert is dat het steeds over terrorisme bestrijding gaat en dat je bijna nooit iemand zich publiekelijk hoort afvragen wat nou de oorzaak is.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2004, 06:12
Datum: dinsdag 16 november 2004 12:10
En nog wat: als iemand hier het vuur aanwakkert dan zijn het die stomme
kranten en die stomme nieuwsrubrieken die nog steeds alleen maar uit
zijn op effectbejag en op het formuleren van standpunten die zo haaks
mogelijk op andere standpunten staan. Het zaaien van tweespalt is een
eitje in een samenleving die al ongeveer dertig jaar gespleten is.
Laten we niet vergeten dat éénendertig jaar geleden een heleboel
Nederlandse vrouwen ook nog met een hoofddoek om naar buiten gingen,
niet op straat mochten roken en niet zonder begeleiding naar feestjes
mochten. Laten we niet vergeten dat we ons eigen fundamentalisme nog
maar net zijn ontworsteld. En hoeveel tijd en gesteun dat heeft gekost.
Maar heeft het ons echt de vrijheid gebracht die we nu met
schijnheilige krokodillentranen verdedigen?
Laten we eerlijk zijn: we zijn blij dat we gelovers in de achterlijke
Islam naar binnen hebben gehaald, want in onze arrogantie kunnen we
onze gebreken heerlijk op hen projecteren. En onze zogenaamde vrijheid,
die duwen we hen gewoon door de strot.
Rik
Ietwat kort door de bocht, maar grootlijnig eens.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2004, 06:12
Datum: dinsdag 16 november 2004 11:04
Ik vond dat van Donner niet eens zo gek. B mag best tegen A zeggen dat
A niet bestaat, maar ik vind dat met poep gooien bestreden mag worden.
De minister moet er niet tussen gaan staan als mensen met poep gooien,
maar A kan leren dat hij de wet kan gebruiken om te voorkomen dat hij
met poep bekogeld wordt. En B kan leren dat met poep gooien wel fijn is
om jezelf te manifesteren in onze vrije tolerante samenleving, maar dat
je tegelijk altijd iemand anders treft.
Het is niet de vraag of er mensen zijn die voor mij te ver gaan; ik kan
me verdedigen - met een stukje in de krant of desnoods met een rechter.
Dat zijn de mieterige mogelijkheden de we daarvoor hebben. Veel mensen
die onze samenleving nog niet zo goed kennen, kunnen niet bevatten dat
je iemand die je beledigd heeft, niet op zijn minst op zijn bek mag
timmeren.
Wanneer we onze vrijheid van meningsuiting als hoogste recht blijven
zien en hun integratie als eerste plicht, dan meten we met twee maten.
Dan zijn we kolonisten in eigen land.
Harmonie kun je niet afdwingen. Inschikken kunnen we zelf ook. Ik wil
me niet aanpassen aan moslimextremisme, maar ik wil me wel degelijk
aanpassen aan weldenkende moslims. Dit land is niet van ons. Nooit
geweest trouwens. Het enige wat van ons is, is dat we dat denken. En
daar ontlenen we die Godvergeten tolerantie aan.
De aanpassing die nu geforceerd wordt afgedwongen, dat gelul over die
hoofddoekjes, daarmee maken we aapjes van mensen, tweederangs burgers.
En ik heb het niet alleen over moslims en andere buitenlanders, maar
ook over de mensen die in de volksbuurten wonen. De mensen die de zorg
zo zwaar belasten. De Tokkies treden op in discotheken. Dat is lachen
zeg! Kom kijken naar de bizarre voortbrengselen van onze
verzorgingsstaat.
De tweedeling in Nederland wordt steeds schrijnender - de groep die de
dienst uit maakt steeds minder pluriform. Femke Halsema lijkt
tegenwoordig wel een VVD-er. We stevenen af op een dictatoriale
democratie. Ik wil dat het volk het hier voor het zeggen heeft. En ik
maak me wel degelijk zorgen over wat ze dan gaan doen. Maar ik kan weg.
De aapjes niet.
Rik
Als Donner dat nou eens net vòòr de moord gezegd had... De groei van de Wilders aanhang, daar word ik niet vrolijk van.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 november 2004, 06:12
Datum: dinsdag 16 november 2004 9:43
We beleven duistere tijden. Ik ben blij dat je hierover begint, ik zat
me net weer enorm op te vreten na lezing van mijn ochtendblad. Die
Donner is echt van de ratten besnuffeld. Laat hij samen met al die
mensen die nu zeggen dat "de vrijheid van meningsuiting wel een beetje
uit de hand begint te lopen" in Iran gaan wonen.
Ik wil een regering die pal staat voor onze vrijheden, niet een die ze
verkwanselt zo gauw het lastig begint te worden.
En voor wat het waard is wil ik nog even zeggen dat ik er spijt van heb
dat ik die inval in Irak ooit een goed idee heb gevonden.
Van het zootje ongeregeld wat ons regeert vond ik Donner nog niet de slechtste. Dat hij deze enorme steek liet vallen vergeef ik hem: hij heeft tenslotte ook vrijheid van meningsuiting. Komt ook omdat ik hedenmorgen een erg vergevensgezinde bui heb.
Als je erg veel moeite doet zou je die inval nog wel kunnen rechtvaardigen. Alles wat daarna gebeurde niet.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 15 november 2004, 06:08
Datum: maandag 15 november 2004 9:39
Het oorspronkelijke bestand van dit filmpje is ongeveer 700 MB - en je
kunt ook wel zien dat er wat af is gegaan. Maar het onvolprezen iTunes
heeft er geen moeite mee. Dit is overigens wel de kleinste maat. Toch
niet gek voor 2 minuten en 38 seconden.
Rik
Niet slecht. Ik zou dit filmpje hier kunnen zetten, als ik maar ruimte had. M'n film-ruimte is vrijwel vol met Sneeuwuiltje. Die haal ik er pas af als heel West-Europa 'm gezien heeft. iTunes for Windows doet het niet op mijn win98se machine, dus op die manier verkleinen lukt niet.
Meelezers: het gaat hier om een filmpje over betonstorten. Wil je het zien, vraag Rik om het je te mailen. Je hebt wel Quicktime (gratis speler) nodig om het te bekijken.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 november 2004, 06:40
Datum: maandag 15 november 2004 0:39
Eerlijk, eigenzinnig, niet eerzuchtig en niet dik - nou, dat is aardig
gelukt. En wat is er uit je reactie gecensureerd? Ik heb nog geen e-mail
gekregen!
In mijn advertentie stond trouwens ook "niet te dik". Timmertalent
durfde ik niet te vragen maar gelukkig heeft hij het toch. Alleen zijn
kat-tolerantie laat nog wat te wensen over.
Ik heb het gevoel dat deze reactie eigenlijk een e-mail aan Sneeuwuil is. Maar wie ben ik om in deze speling van het lot in te grijpen? 0:39, dan hoor je al lang in je bedje te liggen!
Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 november 2004, 06:40
Datum: zondag 14 november 2004 12:00
Frabb is een lekkere schat, vinden jullie ook niet?
Toen ik 35 jaar geleden per advertentie een man zocht, had ik allerlei vergeestelijkte eisen. Eerlijk. Eigenzinnig. Dat moest-ie allemaal zijn. Eerzuchtig mocht niet. Dik mocht ook niet. Nou ja dat is eigenlijk geen vergeestelijkte eis. Wist ik veel dat ik "timmergetalenteerd en computertechnisch onderlegd" had moeten wensen? En extreem toegewijd? En kat-tolerant? Maar God is Goed voor de achterlijken, dat blijkt maar weer eens. Amen.
Eens kijken of hij dit ongecensureerd op het log zet als hij thuiskomt.
Ja Sneeuwuil, jij bent de enige die kan zien wat ik allemaal geschrapt heb. Of je moet het origineel e-mailen aan alle meelezers, voorzover je hun adressen kent.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 14 november 2004, 06:40
Datum: zondag 14 november 2004 7:34
Je bent al een stuk verder dan ik. Ik heb een werkend netwerk waar mijn
buurman op kan inloggen, maar ik niet.
Rik
Onze bejaarde buren in de wijde omtrek doen niet aan draadloos. Er komt wel eens iets heel uit de verte, misschien wel van het politiebureau, maar niet zo dat ik daarmee verbinding kan maken. Je kunt je draadloze ding beveiligen, WEP heet dat. Dan kan de buurman nog wel zien dat het 'aan' staat maar inloggen is er niet meer bij. Tenzij hij kraak-ervaring heeft.
Ik kan nu met twee laptops en nog een oeroude computer tegelijk draadloos doen. Kom handen en ogen tekort.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 13 november 2004, 06:35
Datum: zaterdag 13 november 2004 22:32
Die foto staat hier in huis te boek als 'de flauwe grap van Rik'. De
echte echo was beeldschoon:
Maar ik heb een Defender 90 uit de Land Rover catalogus gehaald en die
net zo lang bewerkt totdat hij leek op een ongeboren vrucht. Toen was
ik de enige die erom kon lachen. Tegenwoordig heb ik een medestander in
de geboren vrucht zelf.
Rik
Een bokshandschoentje, duidelijk. 'Terreinwagen' was niet zo'n slechte gok.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 13 november 2004, 06:35
Datum: zaterdag 13 november 2004 9:19
Ik weet nog precies hoe ik me voelde toen we deze echo van Olle zagen:
in één bloedstollend ogenblik besefte ik dat ik het meest waardevolle
uit mijn genenpakket had overgedragen op de spruit. Als je het plaatje
bekijkt, begrijp je ook waarom er een takelwagen aan te pas moest komen
om hem om de wereld te krijgen.
Rik
Ik zie duidelijk twee wielen. Motorfiets? Raceauto? Terreinwagen? Achteraf lijkt het een heel normaal kind, maar z'n voorliefde voor vuilisauto's zie ik nu in een ander licht.
Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 10:29
Datum: vrijdag 12 november 2004 22:25
Natuurlijk heb ik vanavond minstens drie uur naar dat kleine handje enzo gekeken, te zien op DE echo........
Wat enorm aandoenlijk.......
Daarna heb ik hééééél erg gelachen om Sneeuwuiltje. Prachtig! Lijkt op de katten-bloepers, die ik ook ooit op het log zag.
Wat zijn ze al groot, zeg! Maar die gemalen kuikens..... Nou ja, ze groeien er dus goed van.
Op wie lijkt het nou het meest, Joke of Simon?
Vooral Bereklauw wordt enorm. Er komt vast een moment dat we de kamer niet meer indurven.
Ik heb gisteren vier kilo kip gemalen. Je raakt daar vrij gauw aan gewend, om kip als grondstof te zien.
De kuikens malen drie van de vijf gelukkig zelf. Bereklauw en Dromdrosje vinden kuikens niet te vreten. Wel erg geschikt om mee te gooien.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 10:29
Datum: vrijdag 12 november 2004 21:56
De dialoog van Bert herinner ik me anders, maar wel uit de derde hand:
'Wannes, waar is mijn vulpen?'
'Daar en daar en daar en daar.'
Rik
Ik herinner me geen details, behalve de laatste regel. Welke versie waar is doet er niet toe, welke versie is de mooiste? Ik twijfel nog.
Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 10:29
Datum: vrijdag 12 november 2004 20:40
CDA stemmen? Nou moet je niet meteen grof worden. Besef je wel dat sites die al te onfatsoenlijk zijn op zwart gaan?
Jan Marijnissen pleitte deze week weer eens voor afschaffing van al het niet-openbaar onderwijs. Dat hoor ik Balk nog niet doen.
Nee, Balk begint liever een nieuwe schoolstrijd. Maar goed, dan stem ik weer op Jan. (waar is Agnes eigenlijk?)
Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 10:29
Datum: vrijdag 12 november 2004 17:55
Nog even over Balkenende: voor de tweede maal ben je lichtelijk positief over deze man en ditmaal ben ik het wel met je eens. Balkenende was bij zijn bezoek aan Uden zo getroffen door een jongetje van 10 dat vroeg of het niet beter was als zijn school zich voortaan niet meer islamitisch zou noemen. Dat vond Balkenende erg, een kind dat zich op school zo onveilig voelt, en dat is het ook.
Ik kan me niet voorstellen dat vakbonden, werkgevers en collega-ministers hem helemaal serieus nemen. Toch was 'ie maar net uit het ziekenhuis of er was een accoord. Zullen we volgende keer dan maar CDA stemmen, of gaat dat je toch wat te ver?
Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 10:29
Datum: vrijdag 12 november 2004 17:31
- Wannes, waar is mijn vulpen?
- Nmnnnngrzw.
- Wannes, waar is pappa zijn vulpen?
- Wrvwrrrrzzzw.
- Wa...
- Ik geloof dat hij hem in het putje gegooid heeft.
- Wat zeg je?
- In het putje gegooid.
- In het putje gegooid?
- Ja.
- In welk putje?
- In het putje op het terras.
- Wat!? Wat heb jij gedaan? Mijn vulpen? Dat betaal je godverdomme vuile klootzak van je eigen zakgeld terug!
- Maar Bert, zoveel zakgeld krijgt hij toch helemaal niet.
- Dan verhogen we NU zijn zakgeld!
Het is duidelijk dat hier minstens twee personen aan het woord zijn, Wannes en pappa. De zin die begint met - Ik geloof... wordt, geloof ik, door een derde uitgesproken. Laten we die voor het gemak Jeanne noemen.
Mij lijkt de volgorde: P, W, P, W, P, J, P, J, P, J, P, J, P, J, P.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 10:29
Datum: vrijdag 12 november 2004 15:28
Sneeuwuil was in exact twee minuten binnen. Wolf in been vind ik het
mooist.
Rik
Wij vinden de Wolvensprong, iets later, het hoogtepunt.
Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 10:29
Datum: vrijdag 12 november 2004 15:02
Heel mooi, het laatste poezenfilmpje en het laden duurde echt niet lang. Mooie kleuren, goed contrast en de hersenen hebben er geen moeite mee om de beelden vloeiend te maken.
Vooral het stuntwerk is mooi door de uitstekende acteurs.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 10:29
Datum: vrijdag 12 november 2004 12:09
Ik ga niet slagen voor de IQ test, jammer. Maar de film van vanmorgen is
van onvergelijkbare pracht. Vooral de sprong van Wolfi!
Die dialogen, gek word ik daarvan! Die van jou gaat nog, vier regels is
eigenlijk het maximum. In boekjes zonder literaire pretenties wordt het
probleem vaak zo opgelost:
"Ik weet niet wat je bedoelt" zei Kate snibbig.
"Dat weet je maar al te goed" grauwde Colin.
"Zonder jou was dit alles nooit gebeurd!" voegde Alice er bijtend aan toe.
"Jullie zijn gek!" gilde Kate overspannen.
In mijn volgende leven word ik Boeketreeksschrijver.
De I.Q. test wordt gemakkelijker als je kans ziet de naam van de schrijfster te achterhalen (twee muisklikken) en dat koppelt aan de naam van de reactiegeefster.
Sneeuwuil droeg haar harnas niet, speciaal voor de film. Allerlei eerdere sprongen van Wolfi werden niet
op de film vastgelegd maar als krabsporen op haar rug.
Je hebt niet voldoende gescrolld, in de wat diepere diepte vind je een reactie van Rik die erg lijkt op de jouwe. Iets minder Boeket.
Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 07:01
Datum: vrijdag 12 november 2004 9:13
Misschien denken jullie dat alleen poezen kunnen spinnen?
I.Q. test
Bovenstaand commentaar slaat op:
- poezen
- boeken
- schrijfsters
- moeders van schrijfsters
- minister Remkes
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 12 november 2004, 07:01
Datum: vrijdag 12 november 2004 8:25
Dat van die streepjes in dialogen is wel waar. Maar met
aanhalingstekens heb je er evenveel last van. Daarom zijn dialogen
moeilijk. In een boek bedoel ik. Maria Goos heeft er helemaal geen
moeite mee in haar scenario's - en er lopen haar geen lezers in de weg.
Vanwege het verschijnsel wat jij noemt (dat je niet meer weet wie wie
is) zien de meeste dialogen in boeken er tamelijk krampachtig uit:
'Wil je me daarom niet meer zien?' Hij zei het gelaten. Zijn
brillantine rook naar boter.
'Het klooster is voor mij nou eenmaal een veilige haven.' Ze ritste
haar laarzen dicht en keek hem aan met een blik die verried dat ze zin
had om over hem heen te kotsen.
'Dan ga ik weer op de vrachtwagen.' Hij peuterde een pluisje uit zijn
navel.
'Mijn vader zou hierom gelachen hebben,' zei ze terwijl ze probeerde om
een rauwe slavink in het stopcontact te duwen.
Je zou eens moeten experimenteren met kleuren. En in fora, daar kunnen
mensen plaatsjes (avatars) voor hun berichten zetten. De dialogen op
internet verlopen vrij soepel - in technisch opzicht dan. Zolang ze
niet gaan quoten.
Rik
Mijn dialogen zijn een vreemde vorm van monoloog. De belangrijkste functie ervan is mijn verhaaltje wat langer te maken. Kleuren, of cursiveren of vet is me teveel werk.
Jouw voorbeelddialoog smaakt heel erg naar meer.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 11 november 2004, 11:59
Datum: donderdag 11 november 2004 19:59
Lang klein, kort groot: wat zeuren de mensen toch allemaal! Alsof er op
de televisie iets beters te zien is. Ik ben inderdaad wel bang dat je
Sneeuwuil morgen in de tuin moet parkeren om iets nog mooiers te maken.
En anders heb je misschien een night vision knop op je camera; u waant
zich in Bagdad! Maar liever kadden dan Bagdadden.
Rik
Er zitten talloos vele knoppen op de camera. Het is een groot wonder dat ik erin geslaagd ben de juiste knop te vinden om het filmpje te maken. En niks night vision, het was ochtend. De knop 'morning vision with a lot of tegenlicht' heb ik nog niet gevonden, maar hij zit er vast wel op.
Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 11 november 2004, 11:59
Datum: donderdag 11 november 2004 17:31
Ja, mooi filmpje! Lang maar klein. Nou graag kort maar groot.
En met wat minder tegenlicht, door de open keukendeur dus. Sneeuwuil sprak een minuut geleden dezelfde wens uit. Daar krijgt ze spijt van: morgenochtend vriest het. Brrrr.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 november 2004, 11:59
Datum: donderdag 11 november 2004 13:31
Zo hé, wat kan jij lange filmpjes maken. Hij is erg mooi. Nu.nl kan wel
inpakken!
Ik bespaarde €60,00 door mijn camera bij Quelle te kopen. Dat geld besteedde ik aan een flink geheugen, 256 Mb. Daar kan je bijna drie uur lang mee filmen, als je zo'n klein beeldje kiest. Neem je 640x480 dan is het na ruim 10 minuten op. Veel mooier, maar veel te veel om op het web te zetten.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 november 2004, 06:28
Datum: donderdag 11 november 2004 11:14
Ik heb alles gezien wat jij ook gezien hebt, ik heb gekeken tot ik gaar
was. En nu is het de volgende dag en weet ik dit:
- Een gedeelte van het Laakkwartier was afgezet na een mislukte inval.
- Er was heel erg veel politie, ME en BBE.
- Er zijn uiteindelijk twee mannen aangehouden.
- Er zijn vier agenten gewond
Ik vind dat heel erg weinig informatie na zo'n groot circus. Waarom mag
ik niet weten wat voor mensen die arrestanten zijn? Waarom mag ik niet
weten of er explosieven zijn gevonden? Waarom zitten die belangrijke
mannetjes er op zo'n persconferentie bij alsof ze een of ander vies
werkje op moeten knappen en ieder woord ze te veel is? Ik word een
beetje kwaad van dat geheimzinnige gedoe.
Dat ze niet teveel willen zeggen tijdens het lopende onderzoek kan ik wel begrijpen. Maar wie de arrestanten zijn is voor hun kameraden geen geheim, dus dat hadden ze wel kunnen vertellen.
En de explosieven: misschien viel de hoeveelheid te erg tegen...
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 10 november 2004, 06:08
Datum: woensdag 10 november 2004 9:18
Het verhaal is zelfs zo goed dat het je op een bepaald moment niet meer
kan schelen of het waar is, omdat het zich voor je ogen afspeelt.
Daarna denk je: maar het is gewoon een boek, toch? Of toch niet? Daarom
fascineert het me: je weet niet wat het is, maar er is wel iets aan de
hand.
Dat mensen Maria Magdalena voor Johannes aangezien hebben is niet zo
gek. Er circuleren ook foto's van voor de restauratie op internet en
daarop is de figuur naast Christus nog net waarneembaar als figuur -
maar niet expliciet als man of vrouw of eventueel als giraffe. Dat
deuntje in Rosslyn was me nog niet opgevallen. Staat dat ook in het
boek? En wat is er nog meer dat we niet weten? In het algemeen? Ik kan
haast niet wachten tot ik dood ben.
Rik
Had nou toch even op 25ste geklikt, dat wijst naar die foto's voor, tijdens en na de restauratie.
Meer wat we nog niet weten, en ook nog in het algemeen? Bijna oneindig veel, veel meer dan we wel weten, vermoed/hoop ik.
Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 09 november 2004, 06:59
Datum: dinsdag 9 november 2004 17:30
Dank, Frank, voor die verwijzing naar die koeienbladzijde, met al die aandoenlijk zwijmelende boerendochtertjes. Ik zou er haast van vergeten dat Ka er ook een is geweest. Maar die zat destijds niet aan de computer, die sloeg liever met een hakbijl kippen de kop af en dergelijke. Overigens vergiste ik me met die nepkunst. Het woord dat ik me (dus niet) herinnerde ergens te hebben gelezen was "antibourgeoiskunst". Kijk daar eens goed naar. Het is vooral visueel een mooi woord, vind ik, dat volledig op zijn plaats zou zijn in een cryptogram, maar allez, ieder zijn meug.
'antibourgeoiskunst', ja het toont wel aardig. Het voordeel van er zo naar kijken is dat je het niet inhoudelijk hoeft te analyseren. 'inhoudelijk' vind ik een rotwoord, 'knuffelkalf' vind ik mooi.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 08 november 2004, 06:20
Datum: maandag 8 november 2004 19:08
Frank, het is heel lullig, want terwijl jij naar die stomme katten liep
te kijken, was deze
http://www.humancalculator.com/
meneer ook in Nieuwegein. Nou ja, één dag eerder volgens de krant. Maar
een calculator die daarop let.
Rik
Ik kom liever zo min mogelijk in Nieuwegein en vooral niet als ik eergisteren moet vertrekken. Maar op de site die je noemt zag ik een aanklibare Oprah. Leuk (en lekker goedkoop).
Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 08 november 2004, 06:20
Datum: maandag 8 november 2004 17:09
Behangsel? Behangselplaksel? Behangselplak? Behangplaksel? Behangplak? Plak peperkoek. Plak behang. Plak behangsel. Ik kom er niet uit. Maar ik hoor dat dit jaar al de anderhalfmiljoenste Maxhavelaarbanaan verkocht is, dus hoera! In de NRC was sprake van de dikbilprikpil. En waar las ik over nepbourgeoiskunst? Als ik een hobby nodig had zou ik denk ik kiezen voor Mooie Woorden Verzamelen. Want om te fietsen is het dezer dagen toch te koud.
Samenstellingen als 'nepbourgeoiskunst' stellen mij voor het probleem wat nou de nep is: de bourgeois of de kunst. Een nepbourgeois, dat moet wel een kunstenaar zijn. En een echte bourgeois verzamelt natuurlijk nepkunst. Het kan dus allebei.
De dikbilprikpil voorziet zeker in een behoefte. Het kalf van een dikbil koe is namelijk zo dik dat de keizersnede de enige uitweg is. Dit is duidelijk het topwoord van je verzameling, met vier keer dezelfde klinker! Soms kan het zonder keizersnee, vervangt een Devon Rex.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 08 november 2004, 06:20
Datum: maandag 8 november 2004 16:20
Ik vind de Devon Rex erg leuk. Ik meld het maar even. Maar jullie moeten
geen kat meer nemen! Zaterdag waren wij bij een echtpaar waarvan de
vrouw een Russische is. Ze hebben een kater uit Moskou die
Boris-Petrovich-Sheremetev heet.
Jammer dat ik geen camera bij me had want Sjeremetev schijnt Main Coon
bloed te hebben en is heel mooi.
Nu moet ik de trap schuren en verven. En dan de voordeur. En dan een
traploper laten maken die netjes de hoek omgaat. Over meetkundige
problemen gesproken.
En had je nou buikpijn?
Nee, we nemen geen kat. We beseffen dat het huis vol is.
Het traploper probleem wordt door de lopermaker opgelost, die dat vast al vaker gedaan heeft. Als je plooien maakt die je achter het verticale deel laat vallen..., zo zou ik het doen.
Buikpijn: er was zoveel biefstuk in de aanbieding dat de pizzas nog diepgevroren zijn.
Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 08 november 2004, 06:20
Datum: maandag 8 november 2004 11:18
Devon Rex...
Dat lijkt me nou niet het toonbeeld van een gezellige aaibare kat. Het ziet
er ook teveel uit als zo'n naakte kat (weet de naam niet) en dat is bij
voorbaat eng. En trouwens, is 5 niet al genoeg? straks zien jullie door al
die staarten de mooie fijne niet brede mensenTV niet eens meer!
die Devon Rex van die website lijkt meer op een soort gemuteerde Gremlin!
(film met enge groene beestjes)
Googlen op Gremlin bracht me wel dit lieve katje:
jennifaerie
I (hartje) HTK! (en Polleke)
Ik hartje alle vijf, maar geen dee erretjes!
Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 08 november 2004, 06:20
Datum: maandag 8 november 2004 10:20
Karakter:
De Devon Rex heeft een zachtaardig en aanhankelijk karakter. Hij is
intelligent en sterk op mensen gericht. Hij kan slecht tegen alleen zijn.
Het liefst heeft hij de hele dag mensen om zich heen. Ze zijn erg
nieuwsgierig en willen overal bij betrokken worden. Omdat ze intelligent en
gericht op hun verzorgers zijn kunnen deze katten kunstjes leren. Devon
Rexen gaan gewoonlijk goed om met andere katten, maar ook met honden.
Intelligente, aanhankelijke dweil?
Op mensen gericht: bijten en klauwen, dat kennen we. Nieuwsgierig: als je iets in de kamer wil doen moet die d.r. in de isoleer. En sinds wanneer is kunstjes leren een bewijs van intelligentie?
Een geribbelde dweil die van honden houdt...
Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 08 november 2004, 06:20
Datum: maandag 8 november 2004 8:59
Hoor ik daar eigenlijk een licht verongelijkte toon? En is het daar niet Te
Laat voor?
Lief zeg, die Devon rex.
Verongelijkt? Nee. Spijt? Ja. We hadden met onze vrij-reizen-dag naar Utrecht gekund, en dan met de tram naar de Heidehal. Dat kost maar 3 strippen, wel maal 4, dus 12. Dat kost ongeveer €4,20. Nu hebben we wel 8 liter benzine verstookt à €10,00.
Voordeel van autotocht: mooie brug. Mooi, maar geen zes euro waard. Ander voordeel: je kunt de auto als alternatief van de Heidehal gebruiken. Dat is wel zeven euro waard. Bij nader inzien toch geen spijt.
Een Devon rex is niet aaibaar. Tenzij je een dweil aaibaar vindt.
Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 07 november 2004, 06:35
Datum: zondag 7 november 2004 19:02
Zomer 1959 ging ik over van de eerste klas hbs naar de tweede. Hadden we op de eerste al de merkwaardige producten gehad, of kwam dat pas in de tweede? In dat laatste geval was het in de zomervakantie van 1960 dat ik ineens veel meer vrienden had dan gewoonlijk. Ik mocht er volkomen onverwacht en onverhoopt zomaar bij blijven zitten, wanneer zij gingen eenentwintigen, hetgeen met nogal ruige taal gepaard bleek te gaan, en later mocht ik zelfs aan dat eenentwintigen deelnemen. Later = toen ik klaar was met hun taken voor wiskunde, overwegend merkwaardige producten. Het merkwaardigste is wel - product van mijn fantasie of slechte geheugen? - dat wij de uitdrukking "merkwaardig product" nooit of te nimmer in verband brachten met iets anders dan zo'n algebraïsche formule, terwijl er toch heel wat producten van allerlei soort voor dat predicaat in aanmerking kwamen. Nooit als scheldwoord gebruikt ook. Wat was het toch een vredige tijd!
a2+2ab+b2, even een demo dat ik zo mooi kwadraatjes kan maken. Nu kan ik dat, toen, ongeveer 1950, niet. Ik kon op school helemaal niets, te veel vervuld van weerzin. Zo veel mogelijk alles langs me heen laten gaan was mijn manier om de schooldag door te komen. Vredig? Nou ja, je zou het vredig kunnen noemen.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 07 november 2004, 06:35
Datum: zondag 7 november 2004 15:14
Ik weet niet met wat voor kleuters je omgaat, maar ik vind het een
moeilijke uitleg. Moeilijker dan in de DVC, in elk geval.
Waarschijnlijk spreekt de symbolische verklaring me meer aan dan de
mathematische. Ergens tussen wetmatigheid en wonder, daar gebeuren de
leukste dingen. En dat is hier wel aan de orde als je het mij vraagt.
Ik ben erg benieuwd of jullie buikpijn krijgen van de pizza's. Dat
overkomt mij wel eens met koolhydraten.
Rik
Kleutertaal is een wat overdreven reactie op 'www.phys.tue.nl'. TUE = Technische Universiteit Eindhoven. Nou zie ik dat de site 'www.phys.tue.nl/TULO/' en nog wat heet. TULO = Technische Universitaire Leraren Opleiding, waarschijnlijk is deze tekst bedoeld voor de toekomstige leerlingen van de op te leiden leraren. MAVOtaal dus.
Buikpijn? Dat wordt nog spannend! Maar ik hoorde iets over een verandering in het menu, ik weet niet of de pizza reeds hedenavond geserveerd wordt.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 06 november 2004, 07:45
Datum: zaterdag 6 november 2004 9:02
Fijne tip. Ik was Jacq alweer vergeten. Maar nu niet meer.
Rik
De laptop zegt 'een ogenblik', daarom heb ik een ogenblikje om een reactie te verwerken. Ha, hij gaat weer verder, ik ook.
Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 04 november 2004, 06:34
Datum: donderdag 4 november 2004 16:58
Zojuist mijn impulsaankoop op de veiling in Hilversum afgehaald, een tapijtje (a), alsmede de weloverwogen schriftelijke aankoop van Ka, waaronder eveneens een tapijtje (b). Ze zijn zowat even groot, maar (a) is "70 jaar oud" en erg versleten en (b) zo te zien nieuw en nog geheel gaaf. (a) kostte precies vier keer zoveel als (b). Vraag: is (a) mooier dan (b)? Antwoord: integendeel, (b) is mooier dan (a). Vraag: zal ik dit laatste straks tegenover Ka toegeven? Vraag: zal ik voortaan alleen maar via het web kopen? Vraag: zal ik voortaan überhaupt nog iets anders kopen dan, hoe zeg je dat ook alweer, levensmiddelen, nee, primaire levensbehoeften, ja, zoiets.
Een tapijt kàn, voor sommige mensen, een eerste levensbehoefte zijn. Wel toegeven, tegenover Ka. Ik zou helemaal nooit tapijt (a) of (b) kopen. 70 jaar oud en erg versleten, dat ben ik zelf al.
Het liefst zou ik een rooster als vloer hebben, met daaronder een trechtervormige kruipruimte. In de tuit van de trechter een emmer, die ik jaarlijks, op 1e kerstdag bijvoorbeeld, zou legen.
40$ verzendkosten! Alternatief: helemaal naar Californië, zover gaat m'n vrij reizen kaartje niet. En Majikka overbiedt me toch.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 04 november 2004, 06:34
Datum: donderdag 4 november 2004 9:11
Kopen op internet, mensen doen alsof het risicovol is, maar je hoort
niemand over het grote risico op impulsaankopen in een gewone winkel! Ik
wilde gisteren een monitor, vertrok naar de Mediamarkt en zag mijzelf
verbaasd terugkomen iets heel duurs (voor mijn doen) met meer inches dan
gepland.
Hij is heel mooi, dat wel.
Vragen: hoeveel inches? Glas of LCD of wat? Mijn computer, met beeldscherm, is ook van de Mediamarkt afkomstig, precies als gepland.
Voor impulsaankopen ga ik naar de nieuwe Action winkel, 2x zo groot als de oude.
Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 03 november 2004, 11:06
Datum: woensdag 3 november 2004 14:52
Liefst alleen maar over tuingereedschap in deze tijd van het jaar. Vanmorgen zag ik bij de Gamma je bladblazers hangen, Frank, en ook elektrisch aangedreven steelonkruidmaaiers (?). In Italië lopen ze achter, kennelijk, of ze wonen verder uit elkaar, want daar hadden ze die dingen (falce con moto = gemotoriseerde zeis) alleen maar met bromfietsbenzineaandrijving, met zo'n luidruchtig buitenboordmotortje dus dat je aan de praat krijgt door stevig aan een koordje te trekken, net zo vaak totdat. De laatste keer dat ik op een bromfiets met wielen reed was in 1965 op de Berini Pluvier van opa, met heele grote fietstassen. Opa was grossier in bezems en dweilen en had zo'n last van spit dat kleinzoon de bezorging van hem mocht overnemen à raison van 10% van de omzet en gratis gebruik van het voertuig in het weekend om de danszalen in de regio af te struinen. Nu is kleinzoon zelf opa en ging hij bij de Gamma een dweil kopen. Ik bedoel maar!
In Radewijk had ik iets wat bosmaaier heette: zo'n draadjesmaaier maar dan met pretenties. Was bij de aankoop van het huis inbegrepen. Na reiniging van de carburateur en vervanging van de bougie wilde die wel draaien en maaien. Alleen de automatische aanvoer van het maaidraadje weigerde nogal zodat je telkens moest stoppen om dat draadje weer 'lang' te maken. Naarmate hij warmer werd wilde hij slechter starten. Verkocht met het huis, ik zou hem nu nog wel even willen hebben voor het Suikervlied gras.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 03 november 2004, 11:06
Datum: woensdag 3 november 2004 12:45
Grr, grr grr! Ik wil mijn k**humeur niet afreageren op je mooie log.
Daarom houd ik het kort.
De foto van de jongetjes is erg mooi.
Over rare dingen die bij je opkomen als je naar ernstige zaken zit te
kijken: ik zat me steeds af te vragen wat de schrijver van "The Pet
Goat" denkt bij het zien dat ene fragmentje uit Fahrenheit 9/11.
Dat weet ik, wat de schrijver van de Pet Goat denkt! Rechts een foto van jou in dezelfde periode.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 03 november 2004, 06:45
Datum: woensdag 3 november 2004 7:36
Het herkennen van de locatie is voor jou kennelijk even belangrijk als
voor mij de vraag: wat eet hij op zo'n dag? Weer iemand anders vraagt
zich af waarom zijn haar zit zoals het zit, of zijn vrouw nu de hele
dag zit te breien; we hebben allemaal onze eigen fetisj.
Gisteren hoorde je ook mensen zeggen dat ze nu wel weg wilden uit
Nederland. Dat kan. Ik heb een veel groter probleem: na vannacht wil ik
wel weg uit de Verenigde Staten. En dat is fysiek onmogelijk.
Rik
Naar Mars dan maar? Als daar leven mogelijk is, zit er vast ook wel een fundamentalistisch marsmannetje. Ik hou het toch maar op Nederland. De keuze tussen de ene amerikaanse christenhond of de andere maakt me niet zoveel uit, ik begin zelfs al een heel klein beetje van ons eigen christenhondje te houden.
Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 02 november 2004, 14:52
Datum: dinsdag 2 november 2004 21:02
Hè wat fijn om weer eens even keihard te lachen!
en geheel in de geest van Theo van Gogh.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 02 november 2004, 14:52
Datum: dinsdag 2 november 2004 20:37
"Pap, wanneer is die dode man voorbij?"
Rik
Ik voel met hem mee. We hebben 5 minuten geleden (20:45) besloten de tv maar eens even uit te zetten.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 02 november 2004, 06:18
Datum: dinsdag 2 november 2004 9:23
Wij hebben in Frankrijk de auto gekocht waarin Kuifje rondrijdt in
'Kuifje in Afrika'. In de vertaling heet Afrika trouwens 'Congo'. De
marktman waar we het blikken vehikel kochten, was ermee in zijn nopjes.
"En weet je," zei hij, "wat het mooie is? Die dingen worden helemaal
door kinderen gemaakt. Ik ga zelf naar Madagascar om ze in te kopen. En
dan zitten ze daar te solderen. Mooi hè?"
Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk ook wel mooi vond. Misschien zijn
sommige dingen minder verkeerd dan we denken met onze westerse
hoofdjes.
Rik
Deze auto? Zo te zien helemaal geen in twee richtingen gebogen vlakken. Ideaal voor kinderarbeid.
Het boek verscheen in 1931, toen was de Congo nog volop Belgenland.
Ik krijg wel zin om een blikken Fiësta te maken. Moeilijk om bollingen in blik te kloppen. Maar als het nou eens heel lang en hard gaat regenen?
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 01 november 2004, 08:02
Datum: maandag 1 november 2004 12:24
Nu kan ik de tekst in het groene raampje lezen. Er staat dat de
schrijver ervan een enorme snob is, die vindt dat iedereen die
niet zo goed kan denken als hij
niet zo goed kan schrijven als hij
zijn bek moet houden.
Wat hij heeft opgeschreven is dat hij niet zo goed kan denken. Maar ook
dat mag.
Rik
Sneeuwuil is het met je eens, zie haar reactie. Maar als je een tijdje nl.wetenschap (of een willekeurige andere nieuwsgroep) volgt dan begrijp je het groene raampje beter.
Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 01 november 2004, 07:27
Datum: maandag 1 november 2004 11:40
Het is een boomhutje met een plank als dak en de deur ligt ervoor op de grond. Het kan ook golfplaat zijn..... Gepost in Oisterwijk. Zomerachtige streep-T-shirtjes. Datum onleesbaar.
Niet wat ik me herinner, en ook niet wat Rik zich herinnert, lijkt me. Heb alle fotoboeken doorgesnuffeld, niks gevonden. Mysterie. Nog maar eens snuffelen...
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 01 november 2004, 08:02
Datum: maandag 1 november 2004 10:38
Sneeuwuil is heel scherp deze morgen!
Overigens gaat het smartelijk fout met de maand november in Opera,
Mozilla en Mozilla Firefox. Die gebruikt niemand, zal je zeggen, maar
hoe zal het gaan op de Apple?!
Ja, Sneeuwuil is een adelaar in uilsvacht. En dat Opera enz. het fout doen is goed nieuws: dat kan ik tenminste testen. (ze doen het!)
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 01 november 2004, 08:02
Datum: maandag 1 november 2004 9:36
Ik kan niet zien wat je van usenet geplukt hebt; een groen vak met niks
erin, maar dat kan het niet zijn.
De foto die Yvonne zoekt is denkelijk iets jonger dan deze. Hier zijn
we op de Pierenberg, terwijl de boomwortelhut bij het Palingven stond.
Ik zie nu pas dat ze een gekke combi vormen, die namen. Ik denk dat we
op de bellenblaasfoto nog in de winter zitten, hoewel Simon ook bij
hittegolven zijn laarzen droeg, net als Olle trouwens. We hadden
vroeger ook iets wat we 'de lachfoto' noemden: Simon in de kamer,
dromerig over een krukje hangend, met schaatsen aan. Of laarzen.
Je inmengen in het aankoopbeleid van anderen is altijd lastig. Want nu
word ik 's nachts drie keer wakker en denk ik drie keer: hij zal het
toch nog wel doen? Dus geniet van je dure mastodont Bert - en kijk in
vrede. Maar niet te vaak.
Als ze nog beter geluisterd hadden, M+F (of F+S), hadden ze nu tien
tv's aan elke vinger gehad. Want de koers van CSM is van 17,5 gestegen
naar 19,10, binnen een etmaal. Dat mag ik eigenlijk niet zeggen zonder
het hele verhaal erbij. Het zou voorkennis geweest zijn mensen! Ik zie
dingen. Ik weet zelfs wie de volgende president van Amerika wordt: een
sukkel.
Rik
Er zat een fout in de code, die mijn computer niet opmerkte. Kennelijk jouw Mac wel.
Er is ook een boomwortelachtige setting in de Pierenberg, welke zou ze nou bedoelen? En Simon heeft op genoemde foto schaaten en laarzen aan.
De t.v. (1): 's Avonds doet 'ie 't, 's nachts niet.
De t.v. (2): Ha, maar vergeet Crucell niet. Sneeuwuil was zo handig die in te slaan, net voor hij ging stijgen. Van de winst zouden we een HDTV van twee meter kunnen kopen. Met schotel en installatie van die schotel. Maar we willen niet meer nu we die pracht-tv hebben.
Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 01 november 2004, 08:02
Datum: maandag 1 november 2004 9:30
Ja, sinds Google zo helpful vraagt 'bedoelde je ....." als je iets fout spelt (en soms ook als dat niet het geval is) kan je hem/haar heel goed als spellingscontrole gebruiken. Daarvoor was het link, of merkte ik dat al eerder op in dit log en heb ik a? Boeuf bourgignon levert 1540 hits op, maar als je niet verblind bent door dit succes en klikt op het regeltje 'bedoelde je boeuf bourguignon?' krijg je er 18000.
a? wat nou a? alz? Die vindt 'ie zonder vragen, alz. al trouwens ook: al
Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 01 november 2004, 08:02
Datum: maandag 1 november 2004 9:09
Als ik dat groene citaat in andere woorden opschrijf staat er: "Ik, de schrijver, kan beter denken dan sommige mensen die zo graag zeggen wat ze denken."
1. De spreuk is in mijn woorden ook iets duidelijker, want in het origineel weet je niet eens of hij bedoelt: "ze kunnen niet denken" dan wel: "Ze kunnen niet verwoorden wat ze denken."
2. Laten we aannemen dat hij bedoelt: ze kunnen niet denken. Hoe heeft hij dat gemeten? Ik voel me persoonlijk en zeer ten onrechte aangevallen door deze halve gare.
Er staat bij: "van usenet geplukt". Het usenet, dat zijn de nieuwsgroepen. Daar voert men discussies waaraan iedereen met een internetaansluiting mee kan doen. Soms wordt daar iets zinnigs opgemerkt, waar anderen zinnig op reageren. Meer dan de helft van de reacties in bijvoorbeeld nl.wetenschap is afkomstig van mensen die niet kunnen denken en dat bovendien niet kunnen verwoorden. Daarom beviel dit citaat mij wel. Buiten deze contekst ben ik het wel met jouw bezwaren eens.