reacties

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: IMGP2654.JPG
Datum: woensdag 28 maart 2007 8:28

Heel verstandig dat je het toch wat dichter bij huis zoekt. Villa Ivanhoe lijkt me evenwel een kakafonie van achterstallig onderhoud.
Neem dan zoiets als deze Roemeense schuur: gepotdekseld met eikenhout (!) en voorzien van 2 stopcontacten. Totale bouwkosten: €2.000,-. De Roemenen hebben de dakgoot zo netjes waterpas gehangen dat al het water erin blijft staan en exact boven de openslaande deuren (hardhout!) naar beneden druppelt. De rode Barbapappa naast de deur is een Chinese lampion van zijde. Oppervlakte 25 vierkante meter. Van het bouwpakket op de voorgrond kan de fanatieke doe-het-zelver nog gemakkelijk een cattery knutselen...

Rik

roemeense schuur

Perfect, een Roemeense schuur maar dan niet in Roemenië. Zoiets in Hulshorst, eens kijken wat bouwgrond daar kost.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 maart 2007, 06:07
Datum: dinsdag 27 maart 2007 8:46

Tja, in dat geval moet ik Frank groot gelijk geven. Noach kocht ook geen berg. Beleggen in iets wat de komende achthonderd jaar niet gebeurt, is misschien wat al te opportuun. Maar Suikerfluit inruilen voor dat huis van steen, dat lijkt me geen slecht idee. En ja, de Ardennen hebben ADSL...

Allons-y!

Rik

Een zwak punt bij het ruilvoorstel is dat de waarde van Suikervlied ongeveer de helft is van het Ardenner huis. Maar misschien merken die Belgen dat niet.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 maart 2007, 06:43
Datum: maandag 26 maart 2007 22:02

Sorry voor de anderen als ik leuke familiezaken even per log beantwoordt, maar ik moet zeggen: jullie zijn nu weer een beetje al te enthousiast. Want ik bedoelde écht alleen een interessante geldbelegging, en helemaal geen verhuizing. We zitten hier best. Lekker hoog als alles onderloopt, en met een suikerhuisje (zo noemt de Mua het,) erbij op schotsafstand.
De bedoeling is eigenlijk om met zo'n belegging terug te verdienen wat ik verlazerd heb met een paar iets te riskante beleggingen in turbo's. Bedragen worden niet genoemd. Snik.
Ik weet een leuk stukje land met een prachtig uitzicht, op een ardense heuvel, voor 37.000 euro. Als het waterpeil goed doorstijgt is dat over 20 jaar vast het vijfdubbele waard. Jammer dat ik dat zelf een beetje een onzekere factor vind in het plan, en Frank doet so wie so niks als ketteren bij het idee, en heeft er nu voor het eerst enorm de pest over in dat het mijn geld is en niet het zijne. Ik snap alleen z'n bezwaren niet helemaal. Ja, hij wil er niet naar toe, maar dat wil ik eigelijk ook niet, daarom moet Rik dat even doen.
Maar jullie wrijven je dus voor niks zo leuk in de handen, het gaat alleen maar over geld, en dat dan nog pas als ik dood ben. Deo volente dan nog, want wie weet heb ik dan álles intussen wel vergokt. Ik blijk ernstig erfelijk belast op dat punt.
Maar dat is zeker een voordeel van grondbezit: dat deel van het geld kan ik dan niet meer vergokken. Die dikke winst is niet zeker maar wel mogelijk, denk ik zelf, maar verlies lijkt me uitgesloten. Ja, als de hele aarde vergaat, dan wel.
Zie www.ardenneimmo.be. (Wat zo lijkt op een waterplas is het fundament van een vorig huisje.)

Het verlies zit al ingebouwd: geen renteinkomsten, wel vermogensbelasting. Plus alle grondbelasting enzovoorts die ze in België bedacht hebben. Verder zou die zeespiegelstijging ook wel eens kunnen tegenvallen: 75 centimeter over 100 jaar.
Je mag aannemen dat het toch wel redelijk waardevast zal zijn, België wordt niet groter. Wel wordt aangenomen dat de bevolking van West-Europa in aantal zal afnemen, dat zal de huizenprijzen drukken. Ik zou het geld gewoon op een rentedragende rekening zetten. Kan je er ook snel over beschikken, mocht dat nodig zijn.

Van: "Anna Bouyeure"
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 maart 2007, 06:43
Datum: maandag 26 maart 2007 19:09

Hehe, eindelijk. Natuurlijk gaan jullie in de Ardennen wonen. Een tijdje geleden kwamen er ook al een paar hele mooie huizen voorbij op het log, toen dacht ik al yes!!!
Maar een huis voor jullie uitzoeken, nee dat moet je zelf doen. Zelfs de voorselectie. Want laten we eerlijk zijn, als wij destijds een huis voor jullie hadden moeten zoeken waren jullie nooit in Elburg en al helemaal niet in Ermelo terechtgekomen. En dan heb je dus niet de goeie huizenuitzoekers uitgekozen, want die zouden vanzelfsprekend iets kiezen wat je zelf ook gekozen zou hebben.

Tjonge wat is dat fijn, een 22 inch monitor. Ik heb hem al vijf minuten en het is denk ik even fijn als een huis in ....
Tussendoor moet ik aldoor denken aan dat liedje. Het begint met: We gaan... en de rest kunnen jullie wel zelf invullen denk ik. Dat is dan mooi want ik weet alleen de eerste regel.
Anja

"We gaan naar Zandvoort", nee dat kunnen we niet betalen. En met die zeespiegelstijging loopt dat natuurlijk het eerste onder. Een grote monitor, dat lijkt me ook wel wat. Maakt wel eventueel verhuizen wat moeilijker.
Zouden ze in de Ardennen wel ADSL hebben?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 maart 2007, 06:43
Datum: maandag 26 maart 2007 18:13

Naar Breda is het 250 km. Dan heb ik gemiddeld 166 gereden; het zal wel twee uur geweest zijn. Het huis kost €149.000,- Een giller!

Rik

Om dat te betalen moeten we ons momentele huis verkopen en daar in België gaan wonen. Dat is dan weer wat lastig met het beheer van Suikervlied. Dus nee, bedankt.

Bij nader inzien, eigenlijk is het wel wat. Even Odeigne opzoeken...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 maart 2007, 06:43
Datum: maandag 26 maart 2007 15:15

Integendeel: het is een knalidee. Is het erg trouwens als er al een huisje op staat? Niet zo overdrijven met die 300 km; laatst ben ik in anderhalf uur uit Houffalize naar Breda gereden. Naar Ermelo duurt vaak een stuk langer.

Ik begin te vermoeden waarom je site drie dagen lang down was.

Rik

maison

Volgens Michelin is Houffalize-Ermelo 335 kilometer waar ze 3 uur en 20 minuten over rijden. En dat huisje is een huis, wat moet zoiets nou nog kosten?

De site was twee dagen down omdat de meneer in Tilburg down was. frankabbing.nl/log deed het wel.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 26 maart 2007, 06:43
Datum: maandag 26 maart 2007 10:43

Hm...agrarisch? Meer horticultureel. Jullie zagen de tuin niet op zijn voordeligst, gelukkig is er volgende maand weer een vlooienmarkt. Dan ziet het lapje grond er al aanzienlijk leuker uit, zie in april gemaakte foto.

tuin in april

f&m

Hier in het gemeentelijk groen waren tuinmannen bezig. Ik was er net aan toe om die lui hoveniers te noemen, maar op hun auto stond 'Landscaping Services'. Daarom dacht ik: 'landscaper'. Nu zie ik dat horticulturist ook gekund had.
Tuinier, zou dat woord nog bestaan?

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 24 maart 2007, 06:04
Datum: zondag 25 maart 2007 16:14

En ik had nog wel zo gehoopt dat jullie je wel een van allen spontaan zouden aanbieden om voor ons naar de Ardennen te reizen om een paar terreintjes te keuren, te kijken of er aan de overkant van de weg niet teveel varkensmesterijen staan, en daarna het zaakje meteen met de makelaar in orde te maken.
Leuk voor Rik en Olle toch, met de camper, op hun a.s. eenzame weekeind? De erven kunnen toch zeker wel eens wat dóen voor hun erfdeel? Wie heeft hier trouwens enig verstand van? Is dit nou echt zo'n dom idee als "sommigen" denken?

Mogelijk doen die erven wel het meeste voor hun erfdeel als ze niets doen...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 maart 2007, 05:57
Datum: zondag 25 maart 2007 12:03

Snel, laat Sneeuwuil diamanten halsbanden voor alle katten uitzoeken! Dat kost ook wel veel maar toch niet zóveel. Bovendien kan je er fijn de hele dag naar kijken en dat kan je van die Belgische vuilnisbelt niet zeggen.

Goed plan, zeven halsbanden, maar te goedkoop. Misschien moeten we ook 7x4=28 enkel/polsbanden aanschaffen.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 maart 2007, 06:12
Datum: vrijdag 23 maart 2007 8:22

Fraai stukje Bereklauw, Frank! Met welke camera had je dat ook al weer gemaakt? Zo eentje wil ik er graag hebben, en dan meteen ook een setje één-, twee- en drieharige penseeltjes. Me nooit meer vervelen - wat een vooruitzicht! Overigens nog eens gefeliciteerd met jullie nieuwe buren. Van welk soort muziek houden ze?

Camera: Canon A710, €260. Je moet er nog wel een gigabyte geheugen bijdoen en accuutjes. De penseeltjes kan je maken van de snorharen van Bereklauw. De nieuwe buren houden van het geluid van gereedschap, verder horen we helemaal niets van ze.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 19 maart 2007, 06:24
Datum: maandag 19 maart 2007 10:48

Jammer dat het Westerdok zo fantasieloos bebouwd wordt. Java- en KNSM-eiland hebben wél een fraaie skyline, maar die bouwtrant is natuurlijk aanzienlijk duurder en je kan er minder mensen in proppen.
Die bootjessite vind ik wel mooi, waarom vind jij hem zo overdreven intellectueel?

De IJ-oever tussen Centraal en Muiderpoort is, vanuit de trein gezien, ook geen architectonisch hoogtepunt. Maar wat er vroeger stond was nog lelijker, Blaauwhoedenveem bijvorbeeld.

Ik geef toe dat ik niet vies ben van enig sarcasme, maar die zin over intellectuelen bedoelde ik nou eens zoals hij er staat. De site van de bootjes is mooi om te zien èn de teksten zijn goed. Bovendien ben ik het erg met ze eens: de bootjes moeten blijven!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 maart 2007, 06:24
Datum: maandag 19 maart 2007 7:54

Toen mijn vriend Dik in Zuid-Amerika verbleef, stuurde hij me behalve een dikke envelop met coca-bladeren ook een biljet van tien Peruviaanse Inti, vergezeld van de tekst: "Het is goedkoper om hier je reet mee af te vegen dan om wc-papier te kopen."

Rik

Ik probeerde net om uit te vinden hoe het nou zit met dat Turkse geld. Sinds januari 2005 hebben ze een factor 1000000 ingebouwd. Een nieuwe 'Lira' is 1,8765 Euro. Kennelijk rekent 'men' nog met het 'oude' geld.
In Frankrijk hadden ze in 1960 aan een factor 100 genoeg, kennelijk is de franc 10000x stabieler dan de lira. (De oude gulden was weer 100x stabieler dan de franc)

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 maart 2007, 06:06
Datum: zaterdag 17 maart 2007 13:10

Leuke oogjes. Ik heb hier een EOS liggen; ooit van mensen gekregen die alles weggeven. Die doet het even goed.

Maar ja, rolletjes...

Rik

Een uitvinding die het niet haalde: het digitale rolletje.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 maart 2007, 06:07
Datum: vrijdag 16 maart 2007 16:05

Oh, wat mooi allemaal. De schapen en de pauwen en de zwaan en de nieuwe camera, bedoel ik. En wat heerlijk dat Wolfi zo goed terecht is gekomen.

Bij je beschrijving van ons bezoek aan de schaapskudde, afgelopen zondag, laat je een belangrijk punt onvermeld. De katten (onze katten dus) kregen een mooi cadeau van Sneeuwuil. Helaas snappen ze niet zo goed wat de bedoeling is. Helaas twee heb ik niet zo'n mooie camera als jij. Misschien moet ik even uitleggen dat die zwarte massa bovenaan de foto onze Baboffel is. Ik probeerde ook nog om het kussen op Bonita's vaste plek te leggen, omdat het daar zo leuk stond. Ze bleef net zolang zenuwachtig ronddrentelen tot ze niet meer kon en ging toen uitgeput zo ver mogelijk van het kussen liggen. Zorro vindt alle meubels in de woonkamer sowieso belachelijk. En alledrie lopen ze te zeuren dat ze toch echt liever op het nette jasje waarin ik altijd ga solliciteren willen liggen. "Dat heeft zo iets intiems." Slijmjurken.

baboffel

Je moest eens weten hoe ik aan het tobben ben met Dromdrosje en de camera. O nee, dat mag je niet weten, dat is m'n tekst voor morgen!

Van: "L. Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 maart 2007, 06:08
Datum: donderdag 15 maart 2007 22:23

Het is nog redelijk vroeg, Romke ligt naast me te ronken. Ik maak gebruik van het kleine toetsenbordje van mijn onlangs aangeschafte PDA/mobieltje. Als het goed is dan wordt de Avensis nu onderhanden genomen want er is iets met de brandstofpomp... Ik heb al weer zo'n 20000 km in dat ding doorgebracht waarvan de meeste op de rechter stoel. De remolie moet ook ververst en de remgeleiding zou 18000 km geleden al gangbaar gemaakt geworden moeten zijn, maar ja...geen tijd. Het typen op dit toetsenbordje gaat niet bijster snel of handig, wel vult het toestel mijn getypte letters aan tot woorden die ik soms wel bedoeld had. Het selecteren van zo'n woord moet via het touchscreen, helaas touch ik door mijn dikke duim vaak mis. Ook zit het knopje "verzenden" vlakbij de "t" dat ik al een paar keer onbedoeld ingedrukt heb. Gelukkig verzendt ie niet meteen maar slaat ie eerst op in een "outbox". Het euvel van het ongewild draaiende aan/uit/mode knopje heeft mijn Minolta S420 ook. Héél voorzichtig in de beschermtas doen hopen dat het knopje onverdraaid blijft is het enige dat ik kan doen! Romke speelt met de gedachte een camera aan te schaffen om te kunnen "vogelgraveren" is jouw nieuwe camera daar geschikt voor denk je? Ik dacht zelf aan een Nikon D50 oid, begrotelijker dan een compact camera maar volgens reviewers een perfecte multipurpose SLR en flink in prijs gedaald. Een lage shutterlag is wel een vereiste en die valt wat tegen vergeleken met de nieuwste camera's. Een heimachine is inmiddels begonnen aan haar bijdrage aan de Noord-Zuidlijn, mijn cue om op te staan!

Leonard

<helaas smtp werkt blijkbaar alleen vanaf mijn eigen wireless lan, alsnog dan maar...>

Nou, dat tikken is aardig gelukt, en het verzenden, heel veel later, ook.

Een groot voordeel van mijn A710 is dat 'ie in je zak past. Er gaat niets boven een SLR, maar het zijn wel grote knotsen. Heb je die zwaan gezien? Duidelijk geval van vogelgraveer!

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 15 maart 2007, 06:08
Datum: donderdag 15 maart 2007 13:17

Hé, zijn de ooievaars weggevlogen?

Door de (inmiddels verholpen) computerstoring is er iets mis gegaan. Maar ze zijn er weer!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: DSC00001.JPG
Datum: donderdag 15 maart 2007 8:11

Driekommatweemegapixels, dat zit tegenwoordig gewoon in mijn telefoon. Hij heeft een soort euvel als de Canon S20: als je hem in je zak stopt gaat hij in zijn eentje zitten internetten. Maar ik weet intussen hoe ik hem op slot kan zetten...

Wat voorwerpen die de dames op de foto vasthouden betreft: het zijn moderne stelten. Maar sinds de meisjes hebben ontdekt dat je ze kunt gebruiken om er K3 mee te playbacken, loopt er geen kind meer op stelten.

Rik

K3

Ik ben heel blij dat mijn camera niet aldoor aan het telefoneren is. Maar K3 is mooi.

ooievaars

Deze foto hoort bij een mail van Marja. De tekst daarvan is eventjes in de archieven verdwenen...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 14 maart 2007, 05:56
Datum: woensdag 14 maart 2007 12:33

Wonderschoon, die onverkleinde zwaan.

Een van de eerste foto's die ik maakte was van Dromdrosje. Haar prachtige blauwe ogen zonder flits, een zo'n oog was bijna schermvullend geweest. Maar omdat ik de gebruiksaanwijzing nog niet gelezen had wist ik niet hoe je één beeld kon wissen. Alles gewist, dus...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 14 maart 2007, 05:56
Datum: woensdag 14 maart 2007 8:54

Gefeliciteerd met je camera, mooi, die langwerpige foto. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die scherpe zwanen.

zwanen

Een beetje uitgesneden en een beetje verkleind. Dat verkleinen, daar worden ze niet mooier van.

zwaan 2Ik doe er nog maar eentje, dit is de hele foto, verkleind. Klik hier om een uitsnede onverkleind te zien. Alleen uitgesneden, verder geen kunsten mee gedaan. Maar ik had liever de een of andere scholver of domp gehad. Je ziet daar vaak de gekste vogels, zowel met vleugels als met verrekijkers en enorme telelenzen. Maar nu even niet.

Van: "kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 maart 2007, 06:33
Datum: zaterdag 10 maart 2007 22:43

Dag Frank,

Dit wiel leek me wel iets voor juliie:

http://www.youtube.com/watch?v=upxtHEeRcOM

Wel zorgelijk dat al 100 euro van je buit op is. Kun je het niet verstoppen? Kostte het veel moeite om die laatste landschapjes zo afschuwelijk te krijgen dat meelevende bloglezertjes je wel bijna een camera cadeau zouden willen doen?

Groeten aan Sneeuwuil, dag!

Mascha

Heel mooi, ik denk over een as met acht wielen. Als je aan die as een dynamo koppelt, voor de electriciteitsvoorziening, dan is het CO2 probleem ook opgelost.

En nee, niks cadeau. Ze sturen alleen maar producten van hun prachtcamera's.

Deze http://www.youtube.com/watch?v=2GWPOPSXGYI is ook niet slecht.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 maart 2007, 06:33
Datum: zaterdag 10 maart 2007 16:19

Ja, dat onderwerp had ik beter kunnen deleten. Heden onder die titel opgeslagen: drie opnamen van de Waal, 32 van een witte hond en 16 van de al vermoede kippen. Alleen de Waal zat stil genoeg. En welke rol de kwaliteit van al onze fototoestellen bij dit alles nu speelt, daar zullen we nooit achterkomen.

Terwijl juist de Waal geacht wordt te stromen.
Een fototoestel met veel ISO's, dat is tegenwoordig mode. Maakt kortere belichtingstijden mogelijk.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: E-mail met bijlage (attachment): hoog water en Jef 003
Datum: zaterdag 10 maart 2007 15:04

Ook hier verdwijnen paden (maar fietsers niet) bevredigend in het water

hoog water

Het onderwerp van deze mail 'hoog water en Jef' is voor mij een raadsel. 'Hoog water', ja, dat is duidelijk, maar wie is Jef? Een rechthoekige hond? Een stipvormige kip? Of de bestuurder van een voertuig die dacht dat het een amfibie-auto was? Jef 003 zelfs...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 9 maart 2007, 06:51
Datum: vrijdag 9 maart 2007 16:45

Nee, dat durf ik absoluut niet, tenzij ik zeker weet dat het een héél dun laagje is. Wat dat betreft ben ik net een paard, die durven ook niet door plassen als de bodem niet te zien is. Over dat fietspad kan je in droger tijden onder de brug door.
Tichelaar heeft zijn stem niet mee en moet op dieet, maar zijn optreden bevalt mij ook wel. Ook goed vond ik de woede waarmee Jeroen Dijsselbloem gisteren tegen de verwerpelijke Wilders tekeer ging.

Heel verstandig, om je niet in onbekende wateren te begeven. Maar soms erg gemakkelijk om het wel te doen. Als je op een bospad blijft steken moet je eerst met één voet in de modder om niet om te vallen, dan ook met de andere voet om uit de modder te komen. Dat gebeurt mij wel eens...

Het griezelige van Wilders vind ik niet Wilders maar het aantal mensen dat hem in de kamer gebracht heeft.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 9 maart 2007, 06:51
Datum: vrijdag 9 maart 2007 12:08

In Zwolle waren gisteren ook mooie wolkenluchten, maar de begaanbaarheid van de fietspaden was niet optimaal.
Ook ik ben de SP trouw gebleven, al hoop ik wel dat dit kabinet vier jaar mag blijven zitten en dat de PvdA er weer bovenop komt.

ijssel 1

ijssel 2

Durf jij door te fietsen over een betonnen pad wat onder water staat? De echte bospaden zijn bijna onbegaanbaar.

PvdA, nou ja, maar met Wouter Bos? Ik merkte dat ik een beetje een Tichelaar-fan aan het worden ben.

Overigens doet jouw camera het beter met contrasten dan mijn Canon S20, ik heb 'm net (voor straf) op Marktplaats gezet.

Van: "Leonard Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 maart 2007, 06:07
Datum: woensdag 7 maart 2007 17:52

Koopjes, koopjes en nog es koopjes… Dáár ben ik net als jij gevoelig voor! Voor sport niet maar toch kon ik de verleiding niet weerstaan om 2 paar Nordic-Walking stokken (ja je leest het goed) à raison van € 6,99 pp bij Dirk Van Der Broek aan te schaffen. Eén paar voor Romke en het andere, héél optimistisch voor mezelf… Nou ja het voornemen is er zullen we maar zeggen.
Stramme Ad is overigens verpatst maar dat is weer een geheel ander verhaal.

Leonard

Stramme Ad verpatst? Toch wel via Marktplaats mag ik hopen?

Ik denk qua nordic toch meer hier aan.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 6 maart 2007, 06:10
Datum: dinsdag 6 maart 2007 8:06

De eerste helft van de cardanaangedreven fiets is binnen. Haal er nou eerst € 50,- van af voor een fatsoenlijke derailleur, want jij weet nog steeds niet wat fijn fietsen is.

Ik heb een Marja-achtige ervaring met dat Rode Daar. Toen Het in volle gang was, lag ik slaperig op de bank te zappen. Bij CNN was de maan knalgroot in beeld. 'Live: the moon.' En toen dacht ik: dat is handig, ik ben veels te lui om uit het raam te gaan kijken.

Rik

Achterderailleur, voorderailleur, kabels, verstellers: hartstikke duur. Bij Yamanimpex aan de Hoenderweg koop je een fiets met 21 versnellingen voor net geen €100. Als je het derailleurgebeuren eraf sloopt en de fiets weggooit ben je nog goedkoper uit. Overigens is voor fijn fietsen de fiets het minst belangrijke item.

Ik mag elke avond een paar liter verse lucht binnenlaten in de slaapkamer. Dan sta ik toch al bij het raam, naar de maan kijken gaat dan in een moeite door.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 4 maart 2007, 06:46
Datum: maandag 5 maart 2007 11:50

Dat Rode Daar, daar heb ik ook naar gekeken, alleen toen het moment Daar was, toen was Dat Rode niet te zien door de wolken... jammer...

Thomas Bouyeure

06-48387312
2e Daalsedijk 55
3551 EB Utrecht

Had je maar naar Ermelo moeten komen. Hier was het wolkenloos.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 4 maart 2007, 06:46
Datum: zondag 4 maart 2007 10:11

Toen ik in de krant las, dat je voor Dat Rode Daar tot middernacht wakker moest blijven, dacht ik in volle ernst: ach, dat neem ik wel op.

Een webcam aan je videorecorder, dat moet kunnen. (Andere lezertjes: 'Dat Rode Daar' snappen jullie niet. Ik wel.)

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 3 maart 2007, 06:10
Datum: zaterdag 3 maart 2007 20:13

Ik ben blij dat Iris Auke ook nog prachtig vindt als hij slaapt. En die bussen zijn echt waardeloze rottroep. Ik heb er ooit hard mee moeten rijden toen ik tijdens een illegale afficheplakactie de politie van Haaren op mijn hielen had. Als het je niet kan schelen waar je uit komt, zijn ze wel handig, want ze sturen ongehoord vaag. Kan je niet wat anders winnen?

Rik

Ik kan wat anders winnen: dezelfde bus als modelauto, of een cadeaucheque van €35,00. Maar je hebt toch wel opgelet, die bus op ware grootte gaat meteen op Marktplaats.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 3 maart 2007, 06:10
Datum: zaterdag 3 maart 2007 12:03

http://www.nooitgedagt-ijlst.nl/speelgoed.html

Had jij niet zo een paard, Frank? Of vergis ik mij?
Onze auto's hadden zo'n rood dakje en dat ronde metalen merkje herinner ik me nog heel goed.
Ik had ook een molentje, maar anders dan op de afbeeldingen.

Heb ik net een plaatje gevonden en dan had jij het al. Dat paard ken ik natuurlijk wel maar of wij er een hadden? Ik had wel een houten auto maar die was van het merk ADO (Arbeid Door Onvolwaardigen).

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 3 maart 2007, 06:10
Datum: zaterdag 3 maart 2007 10:27

Van zowel schrijven als sturen is niets meer gekomen.
Het verhaal is misschien ook niet zó spannend.
Het gaat over "Nooitgedagt", dat speelgoed uit Ijlst ("Ylst" in 't Fries, spreek uit "ielst").
Daar valt vast wel veel over te googelen, maar ook dat heb ik nog niet gedaan.
En dan gaat het verhaal over twee speelgoedauto's met in ieder zes gekleurde houten blokken, die mijn vader tijdens de hongerwinter smokkelde onder een zak uitgelopen, bevroren aardappels, waarvoor hij minstens twee trouwringen moest inleveren!
En over dat het een levensgevaarlijke tocht was op een fiets met houten (ja, houten!) banden als ondergedoken jood!
En toen twee moffen hem gingen controleren bij de Afsluitdijk, vond één van hen de speelgoedauto's, helemaal onder in de gammele fietstas.
Hij keek mijn vader aan en zei: "Ich habe auch Kinder...." Gelukkig keek hij toen niet meer naar het valse persoonsbewijs (waar geen J in stond....) en bereikte mijn vader met de auto's en de patatten onze ouderlijke woning weer.
"Nooit Gedacht" en alle variaties daarop, doen mij altijd aan dit verhaal denken, dat heel veel indruk op mij maakte, vooral ook omdat ik me toen (als 5-jarige)niet kon voorstellen dat er moffen waren met kinderen....

Ik begrijp wel, dat er nu op het fototoestel gereageerd moet worden en op de beroerde MUA, maar ja, ik had nou eenmaal een verhaal beloofd.
Dan ga ik zo nog even Nooitgedagt googelen, want ik wil wel eens zien, wat dat allemaal oplevert.

Dat heeft de buurman vast helemaal nooit gedacht, hij lijkt me van na 1945. Maar 't is een mooi verhaal.

autoos Ik googelde deze auto's.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 2 maart 2007, 05:56
Datum: vrijdag 2 maart 2007 9:29

Vanavond zal ik een verhaal schrijven over "Nooit gedacht"....

Ja, maak het maar spannend! Vanavond schrijven maar dan ook versturen!

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 2 maart 2007, 05:56
Datum: vrijdag 2 maart 2007 9:27

Iris, is het jou bij het geluidloos aanschouwen van de lammetjesfilm wel voldoende duidelijk geworden, dat de herder ook nog LAMMERT heet....?????

Nee, dat weet ze nog niet. Sneeuwuil was er ook heel blij mee.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 2 maart 2007, 05:56
Datum: vrijdag 2 maart 2007 9:25

Nu moeten we natuurlijk gauw gaan reageren!

Maar ook nu heb ik geen tijd, want ik vlied zo weer heen naar het ziekenhuis in Hilversum, alwaar mijn oude moeder maar niet mag sterven van de artsen.....
Maar stof is hier natuurlijk in overvloed, in zo'n stad (in alle betekenissen van het woord weliswaar....)
En ook de natuur is hier prima te beleven: de prunus waar weer voorzichtige eerste bloesempjes aan zitten en de knalgroene halsbandparkieten, die daar dan prachtig in gaan zitten afsteken.....
De futen met hun paringsritueel en - niet te vergeten - de werklui, die al weken hier in de Wittenburgerstraat een plein aan het opknappen zijn en daarvoor dagelijks een elektries apparaat gebruiken dat een knetterende herrie maakt vanaf des morgens 07.00 uur tot zo'n uurtje of tien. Als ze denken, dat de hele buurt inmiddels wel foeterend wakker is geworden, stoppen ze er mee en gaan in hun keetje gniffelend koffie zitten drinken.

Nu zit er ook weer een ekster in de prunus en wel met een enorme tak in de snavel, die hij probeert naar het nest in aanbouw te manouvreren. Dat lukt maar matig, maar van vorig jaar weet ik nog, dat het een enorme doordouwer is, dus dat nest dat komt wel goed!
Dan heb ik tot diep in de nacht, weken lang, gesnater naast mijn raam, want ze zorgen zeer luidruchtig voor eieren en jongen, die eksters. Desondanks is het een verrukking!
Een heerlijkheid die stad!

Wij merken hier veel minder van lenteachtigheid. Er zit soms één vogel in de voortuin, daar staan dan minstens vijf katten opgewonden naar te kijken. In de achtertuin komen ze niet, behalve een duif op het dak van de schuur. Ook die vindt men zeer belangwekkend.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 2 maart 2007, 05:56
Datum: vrijdag 2 maart 2007 8:03

9 mei, moeten we bang worden? Als jij er mee stopt zou ik misschien wel kunnen gaan loggen. Maar dat zou best saai worden ben ik bang. Nooit iets over wat er in het bos te zien was, of over katten. In tegenstelling tot wat je vaak hoort hebben werkende mensen helemaal niet zo'n dynamisch leven. Cijfertjes in Excel typen. Vergaderen. Praten over wat vandaag het extraatje in de kantine zal zijn. Daar is weinig logwaardigs aan. (Je werkt niet, zal je zeggen. Nee, maar dat komt wel weer.) Dus als je werkt ga je al gauw loggen over Beatrix en d'r oude bek, de actualiteit, bedoel ik. En dat doen al zo veel mensen. Bovendien zou ik helemaal zenuwachtig worden van de logverplichting. Nee, ik geloof dat ik er maar vanaf zie.

Ik moest de schapenfilm zonder geluid bekijken want Auke slaapt nog maar dan nog is hij prachtig. Ik werd er helemaal blij van.

Doen jouw katten nooit iets?
Ik hoor geluid door een koptelefoon. Als Sneeuwuil iets hoort dan is dat de snijmachine. Maar die gebruik ik voor het afsnijden van papiertjes voor haar CD's. Daar durft ze niet over te klagen.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 1 maart 2007, 06:15
Datum: donderdag 1 maart 2007 12:24

Gelukkig, het is allemaal goed gekomen. Ik was dom. Maar er stond ook geen vermanende tekst boven 28 februari om je domme lezertjes de weg te wijzen. Maar wat is nou ook alweer die uitwijklocatie? Want dat is toch wel handig om te weten. Er was de laatste tijd veel op je log waar ik wat van vond maar ik heb het zo druk. Solliciteren is een baan op zich! Maar een ding wil ik alsnog even weten: ben je nou werkelijk te zuinig om dat geld van Cardemine aan iets moois uit te geven, zo'n bijzondere fiets ofzo? En zo ja, waarom nou toch?

En waarom moest Froukje weg? Moest er plaats gemaakt worden voor een nieuwe poes?

Uitwijklocatie: frankabbing.nl/log

Een bijzondere fiets, dat is niet niets. Maar vandaag had ik een zware dag: mijn horloge van de 29ste naar de eerste verzetten. Toen dacht ik, zo'n DCF77 horloge, dat heeft ook wel wat. Of een camera met anti-shake.
Mijn grote probleem is dat ik al zo gelukkig ben. Nog meer goederen die ik eigenlijk niet nodig heb, daar wordt ik maar 0,1% gelukkiger van.

Froukje moest niet zo nodig weg, maar die andere Rex had zo erg iemand nodig. Het is niet de bedoeling die open plaats te vullen. Als Wolfi nou ook een goed adres zou vinden dan hebben we nog steeds voldoende katten.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 februari 2007, 06:22
Datum: donderdag 1 maart 2007 11:30

Er staat geen nieuw verhaaltje op frankslog. Ben je kwaad omdat je al een week geen reacties hebt gehad? Of is er een storing? Kan je, in dat laatste geval, nog eens zeggen waar je uitwijklocatie is? Want ik weet het niet meer en ik ben ook niet zo slim geweest om het in mijn favorieten te zetten.

Groeten,
Iris

Welles. Wel nieuw verhaaltje. Maar het is geen 29 februari! Misschien heeft jouw broser moeite met het vernieuwen van index.html. Maar dan kan je dit ook niet lezen. Ik zal een postduif sturen.


Nog even naar de februari '07 reacties?




opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.

zoek in frankslog: