ga naar maartse reacties

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 februari 2008, 06:06
Datum: donderdag 28 februari 2008 9:57

Boodschap voor Sneeuwuil: Peloton Rivierenland vertrekt zaterdag. Over.
Boodschap voor de statisticus:: dit is je kans om bij het sorteren van de post de theorie te testen dat AH de verschillende provincies verschillend bevoorraadt.

Goed bericht. U kunt rekenen op een diepgaande analyse van alle smurfenzendingen die hier arriveren!

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 februari 2008, 06:06
Datum: donderdag 28 februari 2008 8:10

- Jazeker heb ik de reactie van Sneeuwuil gezien maar voor ik mijn smurfen post of breng, ga ik morgenavond nog een laatste keer naar Albert Heijn. Want ik heb er pas tien.
- Er is ook een lammetjesdag met de kudde van Haaksbergen. Ik weet dat, want ik heb een lam uit die kudde geadopteerd.
- Leuk, die woordstatistiek! Voer voor taalkundigen. Maar een snelle blik leert mij dat niet alle woorden van februari erin staan.
'Uitstaldoos' ontbreekt bijvoorbeeld, evenals 'raspen'. Hoe is deze selectie tot stand gekomen, vraag ik mij dan af.
- Die smurfen van vroeger, dat is nog eens wat je noemt. Ik wist niet dat ze nog in de familie waren! Wat gaan jullie daar nou mee doen?

lammetjesdag, meer dan 3000 hits. De eerste, jawel, Haaksbergen!

Ik heb uit de woordenlijst alle woorden verwijderd die minder dan 10 keer voorkomen, omdat de lijst wel heel erg lang was. De basislijst wordt gemaakt door NoteTab, het programma waar ik alles mee tik.

De smurfen zijn grondig gereinigd, er was een soort van algengroei ontstaan. Ze zitten nu weer in de doos waar ze uitkwamen. Ik vermoed dat die doos weer terug gaat naar Suikervlied zodat ze daar kunnen wachten op het einde der tijden.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 februari 2008, 06:24
Datum: woensdag 27 februari 2008 20:26 Ik heb slecht nieuws.

Asterix Rik

macsmurfBedoel je dat McDonalds geen smurfen meer verstrekt? Dat is heel triest, maar we kwamen daar toch al niet zo heel erg vaak.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 februari 2008, 06:24
Datum: woensdag 27 februari 2008 16:52

Aanstaande Woensdag is het bij onze A.H. winkel Grote Smurfenruil-middag! We worden om 13.30 verwacht!!!
Dat is echt waar, je moet je tevoren registreren, en dat hebben we gedaan (onder protest van Frank).
Maar ja het moest he? Dit in verband met de hoeveelheid klaar te zetten smurfensnoepjes en smurfendrankjes, zo vernam ik desgevraagd. Ook krijgen we dan nog een gratis smurfenspel mee! Joepie!!!
Maar nu het belangrijke: Een beleefd verzoek aan alle smurfspaarhelpers. Zou het teveel gevraagd zijn om jullie spaarvoorraad-tot-nu-toe aan ons toe te sturen vóor die datum?
Want als er niks te ruilen valt sta je zo voor aap, en krijg ik vast geen smurfensnoepje.

Woensdag? Jammer, dan kan ik niet mee, heb voor die dag het Rondje IJsselmeer gepland.

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 februari 2008, 06:24
Datum: woensdag 27 februari 2008 9:45

Ik heb acht verschillende. Helemaal vanzelf.
Kunnen ze door de brievenbus?
Anja

Geweldig!
Even proberen. Ja!

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 februari 2008, 06:00
Datum: dinsdag 26 februari 2008 8:46

Zoals ik al vermoedde: het uitpakken is het leukste. Dat mag ik nu nog bijna een maand, zonder daarna met die krengetjes opgescheept te zitten, het is geweldig.

We denken aan niets anders meer dan aan het compleet maken van twee sets. Mijn computer heeft net berekend dat de kans om twee sets van 12 aan te treffen in een groep van 40 smurfen slechts 1  op 21369 is. Progammeren is nog leuker dan uitpakken.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 26 februari 2008, 06:00
Datum: dinsdag 26 februari 2008 8:28

Frank,
Als je blindelings twee setjes van vijftien verschillende smurfen uit een verzameling van veertig wilt trekken, is de slaagkans geheel en al afhankelijk van de samenstelling van die verzameling, toch? Ik neem aan dat je de volgende voor ogen had: van tien smurfen drie exemplaren en van vijf twee. Maar nu ga ik twijfelen. Als er van alle vijftien types minimaal twee inzitten, maakt het waarschijnlijk niet, nee, nu ga ik twijfelen aan mijn eerdere twijfel. Maar, ha, gelukkig, de tunnel bij Roermond is weer vrij.

Die verzameling van 40 komt uit de voorraad van AH, die ik op oneindig stel. Maar het zou kunnen dat je 40 boodschappensmurfen gekregen hebt, dan hoef je niet lang meer te denken. Die veertig krijg je blindelings, daarna ga je met beide ogen wijd open proberen daar twee identieke sets uit te halen. Er worden ons steeds meer smurfen toegezegd. Ik vermoed dat we de 40 ruim zullen passeren, het wordt dan steeds gemakkelijker om die twee sets eruit te halen.

Als AH echt slecht is hebben ze éen smurf in zeer kleine aantallen geproduceerd. De klanten blijven dan naar de winkel rennen in de hoop die ene smurf te krijgen. Wéér voor €15 een fles wijn...

Problemen met de Roermondse tunnel zijn te verwachten omdat het 'systeem nog getest moet worden'. Merkwaardig, zouden ze dat testen niet beter voor de opening van de tunnel kunnen doen?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 februari 2008, 06:00
Datum: dinsdag 26 februari 2008 7:50

En gisteren hoorde ik op de radio dat Albert Heijn smurfgebruik afraadt aan kinderen jonger dan drie jaar: "Sommige smurfen vallen gemakkelijk uit elkaar en de onderdelen kunnen door jonge kinderen worden ingeslikt." Of woorden van die strekking. Dat wist ik al, maar het betekent dat de Sliksmurf een collectors item wordt. We krijgen het nog druk met consumeren.

Rik

De biologisch afbreekbare smurf lijkt me een gat in de markt.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 februari 2008, 06:11
Datum: maandag 25 februari 2008 12:12

Ja, maar als dat uitpakken nou eens gaat ontaarden? In hebzucht of zo?
Wat dan?

Of als blijkt dat het lot je de Gouden Smurf toegesmurft heeft...

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 februari 2008, 06:11
Datum: maandag 25 februari 2008 9:06

Gaat het smurfenliefhebbers alleen om het bezit, of ook om het uitpakken? Hier ligt ook een stapeltje voor De Zusjes te groeien, maar ik heb eigenlijk wel zin om ze uit te pakken - om te weten wat de score is, en om die dingen gewoon eens te zien. Mag dat? Of de zakjes netjes openknippen en dichtplakken, is dat beter?

Omdat de zusjes geen direct contact met AH hebben weten ze misschien niet eens van verpakkingen. Gewoon uitpakken dus!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 februari 2008, 06:11
Datum: maandag 25 februari 2008 8:24

Heeft er nou nog niemand een smurfenruilsite gemaakt?

Rik

smurfen ruilen, woensdagmiddag, 5 maart.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 februari 2008, 06:09
Datum: zondag 24 februari 2008 13:12

O Iris, (en anderen,) jaaaa, alle smurfen die je maar krijgen kan!!! Ook en vooral die smurfpoezen.
Het betreft hier namelijk twee zusjes die elkaar haten, en dus tot geen prijs iets samen willen delen. (En toch zijn ze leuk!)
Alleen Flosje hoeft geen smurfpoes, die vertrouwt het niet.

flos smurf

Bij 90 smurfen in totaal heb je er gemiddeld 4 van elke soort. De kans lijkt me redelijk groot dat je daar twee complete vezamelingen van 15 uit kunt halen. Wij heb er al 5, nog 85 graag. Jaaaa, dus.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 februari 2008, 06:09
Datum: zondag 24 februari 2008 11:45

Breek me de bek niet open over 'Nachttrein naar Lissabon'. Dit boek had zo'n sterke opening dat ik het kocht om cadeau te geven aan Anja voor haar 50e verjaardag. Vervolgens vroeg ik het aan Auke voor mijn eigen verjaardag. Wat bleek? Niet om door te komen, en ik heb ècht mijn best gedaan. Laten we het er maar op houden dat ik te dom ben om het te begrijpen. Het mag dan literatuur wezen, wat mij betreft is het volkomen terecht dat er van Harry Potter vijf keer zo veel verkocht zijn.

Trouwens, wij eten hier altijd als wolven en bijna alles komt van Albert Heijn. De smurfen zijn wel leuk maar ik heb ze niet echt nodig. Dus als je een wagonlading smurfen wilt hebben, dan kan dat. Ik deel trouwens de mening dat de smurfen niet meer zijn wat ze waren. Ze voelden veel lekkerder aan, vroeger. Niet zo hard. En ze waren uit één stuk gemaakt!

Ik lees "All the pretty horses". Mooi, bij tijden bloedstol, maar er komen hele alinea's spaans in voor. Nu pas gevonden, die vertaling, maar om het nou nog eens te lezen? Wel twee keer zoveel waar voor mijn €0,25, want dat kostte het bij de Kringloper. Nu zie ik dat het hele boek vertaald is, "Al de mooie paarden", klopt, maar wat zou de vertaler met het spaans gedaan hebben?

Een wagonladng smurfen, ja graag!

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 23 februari 2008, 06:09
Datum: zaterdag 23 februari 2008 12:18

Dank, Frank, voor deze wetenswaardigheden. Handig, zo'n lijstje. Van de tweeëntwintig beste sellers had ik er drie in handen, waarvan twee zelf gekocht. "De vliegeraar" bleek een zo hoog gehalte aan taal- en stijlfouten te hebben dat alle zin in de inhoud al snel webegde, nee, wegebde... "Het zijn net mensen" heb ik in sneltreinvaart gelezen, dus het boeide, hoewel ik ook dacht: dit had misschien op een a-viertje gekund, en: dit heb ik lang geleden allemaal al eens gelezen in "Politik und Verbrechen" (1963) van H-M. Enzensberger. "Nachttrein naar Lissabon", waar Katrien mee kwam aanzetten, heeft bij mij geen faire kans gekregen. Ik had net acht of negen Jeroen Brouwers' [hoort die apostrof daar wel?] ge-, deels herlezen, en in vergelijking met diens sprankelende stijl, die je van een zo morsige man niet direct zou verwachten, viel de kraak- en smaakloze taal van de waarschijnlijk erg interessante en aimabele Pascal Mercier (familie van de kardinaal?) niet te pruimen.

Zo, nu ga ik mijn geheugen weer pijnigen om erachter te komen hoe dat fantastische kinderboek uit 1908 heette waaruit ik vorige week in Amsterdam iemand hoorde voorlezen. Zou het vandaag trouwens nog dat mooie, ons in het vooruitzicht gestelde fietsweer worden?

"De vliegeraar", die paste nou net in mijn budget van €10, na jouw recensie eg ik 'm web. Nog een jaar of twee, dan verschijnen er al exemplaren van het lijstje bij de Kringloper.
Kardinalen en hun familie ken ik gelukkig niet.

Dat fietsweer komt zondag!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 februari 2008, 05:42
Datum: vrijdag 22 februari 2008 8:31

Ik heb gisteren de Grote Smurf doormidden gebroken! De AH-smurfen lijken in niets op de BP-smurfen van vroeger. Die waren van latex, daar kon je hooguit met je tanden een voetje afbijten. De AH-Grote Smurf had een dikke plak kaas in zijn handen, maar dat bleek later een geel boek te zijn. En toen ik zijn buigzaamheid testte: knak. Twee blauwe beentjes met rode slofjes stonden los op tafel. Kop en romp van het ventje hield ik los in mijn verbouwereerde handen.

Je vraagt je af waar dat heen moet.

Rik

De Grote Smurf, die hebben we nog niet. Hem door midden breken, dat is ondanks alles een soort heiligschennis. Wij zullen onze smurfen wel moeten afstaan aan M&Y, die kennen de oude versie niet. Maar je hebt gelijk, normen en waarden zijn hier ver te zoeken.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 februari 2008, 05:42
Datum: vrijdag 22 februari 2008 7:59

Hee Vrangk!

Nou, vandaag heb je dan misschien weinig avonturen om met ons te delen maar gisteren dan! Onder andere aan je verhaal over de smurfen had ik erg veel. Op kantoor laten wij Albert Heijn de boodschappen bezorgen. Je krijg dan acht smurfen. Maakt niet uit hoeveel geld je besteed hebt (is toch al minimaal 60 euro, anders komen ze niet bezorgen). Toen volgde het probleem: hoe de smurfen te verdelen tussen de oppermachtige baas (twee kinderen) en de jonge, onschuldige stagiaire (geen kinderen maar wel een schattig nichtje). Ik heb maar gedaan: zes voor de baas en twee voor de stagiaire. Was dat verstandig, denk je?

Die verhouding, 6:2, lijkt me wel goed. Maar de grote vraag is welke smurfen? Die twee kinderen moeten natuurlijk precies dezelfde smurfen krijgen. Ik moet bekennen er nog nooit een uitgepakt te hebben, kan je aan de verpakking zien welke smurf daar in zit?
Overigens, alle producten worden steeds groter en mooier, maar de hedendaagse smurf is een stuk kleiner dan die van 30 jaar geleden.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 februari 2008, 05:46
Datum: woensdag 20 februari 2008 15:28

Nee, ik dacht dat de familie ooit aandelen bezat van een oplichterige sinaasappelplantage, kan zijn dat mijn fantasie de 100 meter vrije slag van me heeft gewonnen.

Opa Menalda had een amerikaanse boerderij gekocht. Die leverde soms een heel klein beetje geld op, voornamelijk door landbouwsubsidies. Toen hij er weer af wilde bleek het ding erg moeilijk verkoopbaar. De kinderen B, G en M Menalda erfden de boerderij, het is Bert tenslotte wel gelukt hem kwijt te raken. Maar sinaasappels kwamen in dat verhaal niet voor, mais en andere saaie gewassen, dat wel.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 februari 2008, 05:46
Datum: woensdag 20 februari 2008 10:47

Hè jammer, nu noem je zelf de topografische kaart onmisbaar. Ik dacht dat je suggereerde dat je het ook wel met Google Maps aan zou kunnen en wilde het tegendeel aantonen. Dat is nu niet meer nodig, maar ik vind het leuke plaatjes (deel van een wandelroute bij Garderen), ik mail ze toch maar. Voor het globaal bekijken van een route zijn Google Maps en Earth wel heel bruikbaar.

kaart 1

kaart 2

Je zou de kaart van Google Maps kunnen inlezen in de Etrex. Liever nog van Google Earth, dezelfde kaart, maar met indicatie van de hoogte. Ik weet niet of de software daarvoor al bestaat, maar die schrijf je dan even.
Ik vermoed dat de bruine lijnen op jouw kaart hoogtelijnen zijn, om de 10 meter. Er zijn daar nogal wat hellinkjes, lijkt me een leuke route.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 februari 2008, 06:26
Datum: woensdag 20 februari 2008 9:48

Je kan die Etrex ook door een bevriende Amerikaan als gift laten verzenden. Vaak komt het dan gewoon voorbij het steekproefmeneertje. Wellicht kan iemand op de sinaasappelplantage van de familie hier beter niet in voorzien.

We kopen nogal veel voedingssupplementen in de USA, of edelstenen in India. Vroeger kreeg je die meestal zonder dat de douane moeilijk deed, tegenwoordig niet meer. Ook met giften schijnen ze niet zo makkelijk meer te zijn. En sinaasappelplantage, bedoel je dat je geen Etrex in een sinaasappel moet stoppen?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 februari 2008, 05:46
Datum: woensdag 20 februari 2008 9:30

Gisteren zag ik in een gevangenisprogramma dat ze het werkwoord 'to suitcase' bedacht hebben voor het rectaal transporteren van contrabande. Maar die Etrex zou ik dan wel eerst aanzetten.

Rik

Dat werkwoord is mooi, maar zou de Etrex in die situatie wel satellieten zien?

Van: "Yvonne" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 20 februari 2008, 05:46
Datum: woensdag 20 februari 2008 8:52

Tof, zeg, zo'n Etrex! En die topografische kaart lijkt me dan onmisbaar.
Waarschijnlijk ben ik nooit meer thuis, als ik zo'n ding heb!

Ja, tof. En ja, kaart onmisbaar. Mijn probleem is dat ik niet zover kan fietsen dat ik de weg niet meer weet.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 februari 2008, 06:26
Datum: dinsdag 19 februari 2008 17:32

Ja, 't is niet goedkoop, maar het is dan ook een heel mooie kaart, de kleinste weggetjes staan erop. Het zijn vectorafbeeldingen, je kan waanzinnig ver inzoomen. Vrienden of familieleden die met een koevoet of anderszins willen proberen hem open te krijgen zijn welkom.

Een laptop met mobiel internet, dan Google Maps, en dat koppelen aan je GPS. Bestaat vast wel. Jammer, nog duurder.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 februari 2008, 06:26
Datum: dinsdag 19 februari 2008 13:00

Frank, ik kocht mijn GPS bij Waypoint en betaalde 20 euro meer dan bij de firma die jij noemt het geval zou zijn geweest. Maar ik bestelde er een topografische kaart van Nederland bij en kreeg daar 15 euro korting op, dus het verschil is niet gigantisch. Zo'n kaart is ook weer een rib uit het lijf, maar je hebt hem wel nodig om echt plezier van het apparaatje te hebben. Er zit een basiskaart in (van de hele wereld), maar die is niet gedetailleerd genoeg. Stiekem kopiëren van de topokaart schijnt heel moeilijk te zijn.
Yvonne, zo'n GPS voor wandelaars en fietsers is echt geweldig. Je kan allerlei leuke tochten van Internet halen en op het ding laden, je kan tochten vastleggen door er gewoon mee op pad te gaan en je kan met de software routes van anderen aanpassen of zelf routes tekenen. Op de foto staat mijn fiets op een brug over het Zwarte Water, dat driehoekje op de brug ben ik (nou ja, ik, het ding).

etrex

Bij Amazon $136.67, maar die sturen 'm niet naar Nederland. Die dollars, dat is €93, daar kan je 'm bijna voor gaan halen. Of je neemt de omweg via Oyola Luiif, wel tamelijk duur en omslachtig. Nee, ga toch maar naar Waypoint of Navi.nl. Ik zie nu dat die topografische kaart €135 kost, dat moet toch te kopiëren zijn...

Van: "Yvonne" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 18 februari 2008, 06:29
Datum: maandag 18 februari 2008 10:04

Wat een leuke trouwfoto!
Het is heel duidelijk Leonard, die er op staat!
En ik ga onmiddellijk sparen voor zo'n Etrex!

SimonSimon, geknipt uit een foto die een uurtje later genomen werd.
De link die ik gaf naar Etrex is naar het goedkoopste adres!

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 februari 2008, 07:28
Datum: zondag 17 februari 2008 20:36

aan die trouwfoto zie je tenminste dat Simon van jou is. of was het nou Leo die precies zo'n kop had vr00g4h?

Ik weet het ook allemaal niet precies, maar reken maar terug naar mijn leeftijd die ik toen moet hebben gehad (8?-9?) dat ik voor het laatst je zoons heb gezien...

Het is niet helemaal zeker, maar ik vermoed dat je Leo daar op de achtergrond ziet. Wat Simon betreft, ik beklom ooit de trap naar een appartement waar hij in Amsterdam woonde. Ik kwam een mij geheel onbekend meisje tegen en die zei: "Ha, vader van Simon!"

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 februari 2008, 06:13
Datum: zondag 17 februari 2008 16:44

Zou het tijd zijn voor een tweede kattenbak?

bak

We kunnen beginnen met het verstrekken van volgnummers.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 februari 2008, 07:28
Datum: zondag 17 februari 2008 11:33

Jazeker.

click

Nu ik die datum weet kan ik zelfs de foto's terugvinden!

trouwfoto

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 februari 2008, 07:28
Datum: zondag 17 februari 2008 8:29

30 januari 1970. Merkwaardig, terwijl ik alle verjaardagen vergeet.

Rik

Heel goed. De foto's die je bij die gelegenheid maakte, dat was toch voor de tijd dat het fotoapparaat daar datum en tijd bijzette?

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 12 februari 2008, 06:20
Datum: dinsdag 12 februari 2008 9:30

Ik heb tijdens ons bezoek in Ermelo ook een krankzinnige foto genomen op iemand anders' toestel. Er vlogen toen wel 5 helikopters boven de hei, vlak voordat het begon te schemeren. Herriemakend en onzinning, maar heel mooi in combinatie met die loeiharde wind en het licht. Het leek wel een invasie. Waarschijnlijk is de wereld niet krankzinning, maar de vliegmeneren in de ijzeren vogels.

Maar die vliegmeneren vliegen niet voor eigen rekening. Die in de helikopters doen dat van ons belastinggeld, die strepenmakers van ons vakantiegeld en van een stuk 'kosten' van wat we met ons andere geld kopen. We zijn zelf gek: wel betalen voor een helikopter maar niet eens de lol van het meevliegen krijgen!
Maar die foto, waar is die gebleven?

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 11 februari 2008, 05:43
Datum: maandag 11 februari 2008 8:05

Wij hoorden gisteren ook een pauw blèren, Frank, indringend blèren, maar dat was Greetje Bijma in de niet onverdienstelijk tot tijdelijke concertzaal vertimmerde Leeuwenberghkerk, die een Afrikaans sprookje over vogels die een koning wilden. Wij herkenden het geluid meteen, want onze Italiaanse bed&breakfastburen hebben ook pauwen, die maar zelden hun bek houden. En die zitten ook in zo'n - hoe was het ook alweer?

Een pauw die 'pauw' zegt, kinderen doen hem graag na. Maar wat zo'n kind produceert haalt niet bij het origineel. Dat enorme volume uit dat enorm kleine kopje! Buren met een pauw, dat zou voor mij een reden tot verhuizen zijn.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 9 februari 2008, 05:55
Datum: zaterdag 9 februari 2008 10:18

Een geslaagd gevalletje van integratie, de lamlendige handelsmentaliteit van deze, eh, Jan Salih.

Rik

Hij heeft al wat uitgaven gehad (registratie naam en webruimte) en nog geen cent verdiend. Als die maar niet gaat radicaliseren.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 februari 2008, 05:53
Datum: donderdag 7 februari 2008 9:42

Wat hebben we opeens een speels logo! Of zie ik het al tijden lang over het hoofd? Reacties vind ik mooi, met dat ferme rood, het woord frankslog werkt grafisch minder, en daar mis ik het rood.

Goed opgemerkt, vadaag voor het eerst. Voornaamste doel is om geen ruimte te verspillen op het rechterscherm zodat je daar meer kunt lezen zonder scrollen. Even iets anders proberen:

frugal

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 6 februari 2008, 06:17
Datum: woensdag 6 februari 2008 8:06

Frabbante tekst! Poëzie? Misschien interessanter dan de 30.000 uur video (20 jaar lang iedere week 28 uur en 51 minuten kijken) die de Marahesjee Yoga heeft nagelaten.

Zouden dat banden van drie uur zijn? 10.000 banden, cassettes van 3 centimeter, 300 meter. Een kast met tien planken, die moet dan 30 meter breed zijn. Ik zie niets in wijsheid die niet op een A4-tje samengevat kan worden.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 5 februari 2008, 05:46
Datum: dinsdag 5 februari 2008 9:27

Heb je onder de reactie van Sneeuwuil nou bewust geen woordgrap met roerei gemaakt?

Rik

Het stond er al achter. Roerei. Ik haalde het weer weg omdat? Ja, waarom eigenlijk? Eigenlijk best leuk.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 5 februari 2008, 05:46
Datum: dinsdag 5 februari 2008 9:09

NEZO, dat wil ik louter hebben voor zijn smakeloosheid, en helemaal niet voor ons mineralen-evenwicht. Ik mag dan een freak zijn, maar zó erg...
Jozo smaakt behoorlijk naar jodium, tenminste als je het op een zachtgekookt ei strooit. Ben ik nou de enig die dat proeft? Lijkt me wel een reden tot trots eigenlijk.
Soms kennen echtgenoten elkaars roerselen toch echt te weinig.

Zelden of nooit eet ik een zachtgekookt ei. Omdat ik bovendien niet weet hoe jodium smaakt is deze subtiliteit aan mij verspild. Maar roerend is het.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 5 februari 2008, 05:46
Datum: dinsdag 5 februari 2008 7:37

Dat is toch goed, jodium? Waarom zijn jullie bang dat je daar teveel van krijgt?

Te weinig jodium is heel slecht. Struma, dat verschijnsel herinner ik me uit mijn jongste jaren. Niet bij mezelf, maar bij voorbijgangers. Griezelig, daarom toch wel fascinerend.
Teveel jodium, dan krijg je de ziekte van Basedow, ook nogal griezelig. Ik vermoed dat wij precies goed zitten qua jodium, een beetje Nezo meer of minder maakt weinig uit.
Ik was wel blij met Nezo, heb ik wat te loggen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 3 februari 2008, 06:15
Datum: zondag 3 februari 2008 15:42

Kees Smit is een eikel. Het wil ook dat we 'hij' zeggen tegen onze poes. Het meisje dat... Het jongetje dat...

Tuurlijk

Rik

Je raakt hier een zeer gevoelig punt. Hier in Ermelo kan je zinnen horen als "Hij heeft geen melk". Alle poezen worden hier met grote regelmaat met 'hij' aangeduid. En dat terwijl we maar éen kater hebben. Een kater die ook nog 'geholpen' is. Het kater.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 2 februari 2008, 06:06
Datum: zondag 3 februari 2008 15:12

Nee, eerder zoiets:

http://www.retrobike.co.uk/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=30308&g2_serialNumber=3

Carbon is een onzinmateriaal voor fietsen, van carbon moet je hengels maken. Geef mij maar staal!
Maar inderdaad met remmen en versnellingen, ook heeft een cyclocrosser meer ruimte voor iets dikkere banden zodat je ook nog over dunne takjes kan rijden. een soort hybride, maar dan sneller.

Mooie site, die Retrobike, een soort soft-porno voor fietsfreaks. Deze fiets zonder versnellingen lijkt me ook wel wat voor jou. O nee, met echte remmen...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 3 februari 2008, 06:15
Datum: zondag 3 februari 2008 10:58

Ik word gek. Het is toch zeker 'het meisje dat'? Ik begrijp die redenering van die meneer naar wie je linkt niet. Hij zegt: het meisje is een persoon, en naar een persoon verwijzen we nou eenmaal met 'die'. Heu? Sinds wanneer is dat zo? Het eerbiedwaardige genootschap Onze Taal kent die regel in elk geval niet, zie:
http://www.onzetaal.nl/advies/diedat.php.
En dan gaat hij verder: bijna de helft van de studenten die de taaltoets maakte, schrijft 'het meisje die', dat is een duidelijk bewijs dat het goed is. Mag ik even lachen? Misschien bedoelt hij: als zoveel mensen iets schrijven dat duidelijk tegen de regels indruist, dan is daarmee bewezen dat er sprake is van een acceptabele, want gevoelsmatig juiste, uitzondering op de regel. Nu weet ik ook wel dat een taal wordt gevormd door zijn gebruikers. Maar op het moment dat er algehele verwarring heerst rond die en dat - en dat is zo, het lijkt wel besmettelijk - hoef je niet iedere kromme constructie die door veel mensen gebruikt wordt tot nieuwe regel te verheffen.

Ik raak er helemaal oververhit van! Begrijp ik het nou verkeerd? Wil je even vertellen of je het nou wel of niet met die meneer eens bent en waarom dan?

Nog bedankt voor de gigantische schapenfoto, ik kijk er steeds naar.

Zoals PHM van de Kletersteeg zegt: "maar het woord "meisje" is onzeidig"...

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 3 februari 2008, 06:15 - problemen
Datum: zondag 3 februari 2008 10:03

Beste Frank (dit is geen loze formule, ik ken verschillende Franken),

Mijn PC pakt van het boek van Van der Craatz niet meer dan de eerste 45 blzden, en ik wil zo graag p. 49 e.v. nalezen. Weet jij een oplossing voor dit probleem?

Het boek is in uiterst kleine lettertjes gezet, zodat mijn ogen branden. Is er een truc om die lettertjes groter te maken? Dat had de schrijver/zetter/layouter trouwens makkelijk zelf kunnen doen, gezien de grote lappen wit rondom het corpus.

Mijn PC geeft ook de grafieken zeer onvolledig weer, maar daar kan ik mee leven, want de tekst is op zichzelf duidelijk genoeg.

Eén probleem is opgelost: dat die PABOers niet konden rekenen, dat snap ik nu, hoe dat kwam.

De hoofdrekenopgave 99x99 kwam ik trouwens laatst in een popiejopietelevisiekwis tegen, en de mooie jonge vrouw die na 8 seconden het goede antwoord gaf, werd aangekeken alsof ze van een andere planeet.

Ik gaf een link naar de 'html' versie van de tekst, er is ook een 'pdf' versie. Die komt wat trager op je scherm, maar oneindig veel mooier, probeer deze Craats maar. 99x99 mag met pen en papier volgens de tekst.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 1 februari 2008, 05:49
Datum: zaterdag 2 februari 2008 21:44

Bij de kringloopwinkel stonden maar 2 baanfietsen en een gewone racefiets, de 4e was een cyclocrosser, een Alan.
We hebben veel lol gehad, maar er is nog steeds geen merknaam uitgekomen. Wel een hele lijst met opties. Toch zijn ideetjes nog steeds welkom!

Zoiets? Dus mèt versnellingen en mèt remmen? Dan heb ik niet goed opgelet!
Merknaam, ik denk nog.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: knutseltechnische emoties
Datum: zaterdag 2 februari 2008 11:57

Frank,

Heb je in de Volkskrant van donderdag het artikel "Knutseltechnische ontroering" gezien over het werk van de jou wellicht niet geheel onbekende Dick Raaijmakers (1930) (ooit Philips)? Zie ook www.dickraaijmakers.nl. Bijgaand een eigen Italiaanse knutselprestatie: de katrol van een hulpvoorziening rondom een niet meer helemaal fitte stortbak.

Bert

katrol

Je kunt wel zien dat je in het land van Leonardo vertoefde. De heer Raaijmakers is mij onbekend, er werkten indertijd 75000 mensen bij Philips. Ik deed iets met computers die zich met machines bemoeiden, niet het soort waar muziek uit komt. Google kent hem goed, de Volkskrant wil het niet op het WWW zeggen.


Nog even naar de januari reacties?

reacties





opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.

zoek in frankslog: