reacties

ga naar 2008

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 31 december 2007, 06:04
Datum: maandag 31 december 2007 11:04

Frank en Sneeuwuil en alle loglezers, ik wilde wachten met een nieuwjaarswens tot ik iets leuks had bedacht, maar dan is het misschien inmiddels 2057 of daaromtrent. Daarom nu maar: allemaal een gelukkig 2008! Met weer elke ochtend frankslog!

Zoals je zag ben ik ook nergens zonder Yvonne Pauli. Ik denk de gezusters P. nog veel nodig te hebben als ik elke ochtend een logje bij elkaar moet sprokkelen.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 29 december 2007, 06:10
Datum: zaterdag 29 december 2007 22:10

Die vogelgids, dat lijkt me wel wat. Ik herinner mij nog precies waar ik was toen ik als zesjarige verbluft tegen Sneeuwuil riep: kijk eens wat een leuk vogeltje!. Sneeuwuil glimlachte welwillend en zei: dat is nou een mus. In mijn herinnering is het net - maar dat kan natuurlijk niet - alsof ik toen al begreep dat de verwondering over alledaagse dingen iets bijzonders is, wat na je kindertijd nog maar zelden meemaakt, hoe hard je het ook probeert. Overigens is een mus in Den Haag bepaald niet alledaags maar in Oisterwijk, zo'n dertig jaar geleden, was hij dat wel.

Maar die vogelgids was dus uitverkocht bij de boekwinkel waar ik vandaag was. Gelukkig stond er nog wel een exemplaar van Black Box. Want diezelfde Sneeuwuil leende mij met kerstmis in Ermelo Black Box maar ik nam het niet mee. Ik kreeg het natuurlijk niet uit en ik MOEST weten hoe het verder ging. Het is echt heel erg spannend, vindingrijk en doordacht. Alleen het einde! Dat overviel mij zo! We krijgen zeker geen deel twee?

Heb je het interview met Anna over Black Box gelezen? Dat gaat er, onder meer, over dat ze niet van een open einde houdt.
Deel twee, lijkt me niet.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 december 2007, 06:10
Datum: vrijdag 28 december 2007 12:29

Wat leuk! Gefeliciteerd.

Bedankt!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 december 2007, 06:10
Datum: vrijdag 28 december 2007 9:08

Aha, dat verklaart waarom Martin Ros twee jaar geleden op de Puttense boekenmarkt ook al in het openbaar liep te giechelen. En ik maar denken dat iedereen die een knipje voor zijn neus wenst waard te zijn, in Amsterdam woont.

Maar wij hebben Pierre Kartner – in een Rietveldhuis in het Montensbos.

Rik

Iedereen woont waar wij vroeger woonden: in de Jordaan. Iedereen behalve Pierre Kartner en Martin Ros dan. En behalve Marcel van Dam want die woonde ook in Putten, maar nu in Hulshorst.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 25 december 2007, 06:35
Datum: dinsdag 25 december 2007 13:17

Verrassend, die Jack Johnson (familie van Jo Jackson?) op You Tube (whatever that may be)! Op RAI 1 een kerstconcert met een accordeonist op de voorgrond. Op ERT World (alle dagen feest!) werd zojuist een kerstsirtaki gedanst op devote schalmeimuziek. I

In Ermelo geen RAI UNO. En ERT, bedoel je ert? Hebben we ook niet.

Maar nu die I. Een romeinse Een? Bert I? Of iets te snel op verzenden geklikt? Dan zal er wel achter moeten:
'k dans accordeonspelend een sirtaki!'

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 december 2007, 06:20
Datum: zondag 23 december 2007 16:39

De aardigste mens op Youtube is Jack Johnson:

http://www.youtube.com/watch?v=63XFJnk-Nzk

Rik

Ik lees beter dan dat ik luister. Aardige tekst, ja, maar aardige Jack? Ik stem op Nora de Kat.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 december 2007, 06:20
Datum: zondag 23 december 2007 14:05

Alle goeds voor u allen, en het is gegarandeerd geen Elf die het wenst.
mijn nieuwe leerling

Prachtig! Ik heb drie keer gekeken, het lijkt niet getruct te zijn.
Maar die kat komt me toch wel bekend voor: reacties 3 mei
En ik sluit me maar meteen aan bij al dat goeds.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 december 2007, 06:20
Datum: zondag 23 december 2007 9:53

Jouw foto 'redelijk'? Ik vind hem prachtig.
Nog even over televisie, ik wou dat Inspecteur Linley weer eens langs kwam. De chemie tussen deze gekwelde aristocraat en zijn zogenaamd muizige assistente is minstens zo spannend als de zaken die ze moeten oplossen. Ook kijk ik graag naar dingen die voor kinderen bedoeld zijn: Het paard van Sinterklaas, de Daltons. En dezer dagen wordt Les Choristes weer vertoond, ook mooi.
Over vissen: de twee goudvissen in mijn vijvertje zwemmen onder een dikke laag ijs. Ik ben vergeten het borrelsteentje dat voor een mooi wakje kan zorgen tijdig bedrijfsklaar te maken. Hopelijk gaat het lang genoeg dooien.

Diep in mijn hart vind ik die foto natuurlijk ook prachtig. Maar eigenlijk is het het de bos/zon combinatie die prachtig was.

Als ik me goed herinner is de assistente in Linleys armen gesneuveld. Foyles War, ik heb het gevoel dat we daar nog wat afleveringen van tegoed hebben. En Frost, is die er nou echt mee opgehouden?
Van de Daltons is nu een vervolg, 7 jaar later, met dezelfde acteurs. We zouden dat graag zien maar het is er nog nooit van gekomen.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 22 december 2007, 06:25
Datum: zaterdag 22 december 2007 13:35

Ik kijk alleen maar krimi's en naar snookerkampioenschappen, dus de aardigste mens op de televisie was, net als in 2006, die ene Keulse commissaris, niet Freddy, maar, kom, ja, Max, Max Ballauf, dus niet die dikke blondgrijze maar die slanke donkergrijze, die er voortdurend uitziet alsof hij op het punt staat in huilen uit te barsten, zelfs als hij eens een keer een affaire of een ander mazzeltje heeft. Ik denk dat hij een heel strenge moeder heeft gehad en een afwezige vader.

Ja, krimis kijken wij ook graag, maar alleen als ze op NL1, 2 of 3 te zien zijn, anders kunnen we ze niet vinden. Ik weet precies wie je bedoelt dank zij je beschrijving van z'n meest opvallende kenmerken. Tatort, dus.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 december 2007, 06:25
Datum: zaterdag 22 december 2007 8:27

Voor de nrc•next-lozen nog even de gynaecologengrap van Fokke en Sukke. Vooral de blik van Jozef vind ik erg goed. De aardigste mens op televisie schiet me niet te binnen; ik kijk alleen nog maar naar Youtube.

foksuk

De aardigste mens van Youtube dan?

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2007, 07:02
Datum: donderdag 20 december 2007 17:04

Dit jáár???Wat denk je wel van ons geheugen?
Maar van deze week weet ik het wel: Dat was de marokkaanse kinderarts die in (ik geloof) Nova vertelde dat in Marokko alle vrouwen zich zonder morren lieten helpen door mannelijke gynacologen. En dat het dus alleen bij ons is, dat ze eisen om door een vrouw geholpen te worden.
Niet alleen die onthulling kwam me goed te pas, maar het was ook een erg vriendelijk mannetje. Had ik maar een kinderarts nodig.

Het was in Nova. Na 13 minuten zegt Henk Kamp dat artsweigeraars maar naar hun eigen land terugmoeten. Die heeft de Marokkaanse arts dus niet gezien.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2007, 07:02
Datum: donderdag 20 december 2007 14:40

Ja, ik vind Karina Wolkers ook geweldig. P&W neem ik altijd op, ik bekijk het bij het ontbijt, fijn hoor. Gisteravond las Karina het nationaal dictee voor. Na de laatste spellingshervorming deed ik niet meer mee, maar omdat ik vermoedde dat Jan Wolkers voor een vrij menselijke tekst zou zorgen heb ik nu weer meegedaan. Het trema heb ik nog steeds niet helemaal onder de knie. Gedweeë, met puntjes op de laatste e, vind ik gek staan, maar logisch is het eigenlijk wel. Dat Bijbels (als bijvoeglijk naamwoord) met een hoofdletter moet wil er bij mij niet in, de streepjes in kip-en-klaar trouwens ook niet. Fouten in Tiepolo en Jimi Hendrix telden niet mee omdat die niet in de Van Dale staan, jammer, want die had ik goed. Ik had 16 fouten.

Het dictee, zou dat ook bij uitzgem staan? Ja dus. Nog meer om te kijken, en ik moet dit ook nog allemaal zien. Ik heb bijna alles gelezen van het Internet, nou nog alles bekijken van Youtube, en dan nog Uitzending Gemist, ik moet 200 jaar oud worden om dat in te halen. En dan nog alles wat er tot 2135 bijkomt! Ik geef het op.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 december 2007, 07:02
Datum: donderdag 20 december 2007 10:41

Nu we het toch over televisie hebben (nou ja, hadden): wie is de aardigste mens die jullie dit jaar op de televisie hebben gezien? Ik stem op Karina Wolkers bij Pauw en Witteman, afgelopen dinsdag.

P&W, daar zouden we graag naar kijken, maar te laat. Even zoeken, ja bij Uitzending gemist kunnen we nog kijken. Nou nog even een moment vinden om dat te doen. Voorlopig komt mij niet meteen een andere kandidaat in gedachten.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 december 2007, 06:31
Datum: woensdag 19 december 2007 9:39

Wat een foto van die Klaas! Hij is nog kwaad dat hij er al die tijd ingetrapt is.

Therefore be at peace with God,
whatever you conceive Him to be

Rik

hendrikseDeze foto dan?
Je krijgt de indruk dat Klaas nogal tevreden is met de manier waarop de Schepper zijn kop geschapen heeft.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 december 2007, 06:31
Datum: woensdag 19 december 2007 8:10

Met dat boek van die atheïstische dominee heb ik laatst nog in mijn handen gestaan toen ik een cadeautje voor Auke zocht. Het leek me best aardig maar ik heb het niet gekocht, het was voor Auke niet rabbiaat genoeg.

Derwaarts, wat een mooi woord. Ik ga het ook gebruiken. Had Sneeuwuil trouwens die kerstkaarten niet van het oude papier dat je naar de Toverberg bracht kunnen maken? Had je een hoop gedoe bespaard! Het verbaast me dat je zelf niet met deze grap kwam. Of had je hem wel bedacht maar vond je hem te flauw?

Nu moet ik nodig naar kantoor. Ik spoed mij derwaarts.

Misschien is dit iets voor Auke, video, 2 x 48 minuten, Dawkins, gratis!

En dat papier, je weet niet half hoe belangrijk de juiste kleurnuance is. Sneeuwuil ontmoette een andere dame in de winkel die ook zo'n subtiel kleurgevoel had. Samen hebben ze een bak met 'speciale aanbiedingen' zitten doorgraven, de andere dame kon het niet gevonden krijgen, Sneeuwuil gelukkig wel. Anders waren we nu nog aan het zoeken.

De grap is heel goed, ik moet bekennen dat ik niet op het idee kwam. De link tussen kartonnen dozen die ooit Nieuw-Zeelands lamsvlees hebben bevat en kerstkaarten, daar had ik wel wat van kunnen maken. Iets met het Lam Gods of zo. Jammer, gemiste kans.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 december 2007, 06:45
Datum: maandag 17 december 2007 20:52

Gunst, wat hebben jullie moeilijke televisie gekeken. Ik kijk al jaren alleen maar naar Boer zoekt Vrouw, een mooier programma dan dat bestaat er nergens. Behalve dan het Miezelientje-filmpje. Ik kan het toch niet beter zeggen dan Bert maar het was prachtig!

Wij kijken eigenlijk alleen maar naar actualiteiten programma's. En Commisaris Rex natuurlijk, maar die wordt nooit meer uitgezonden.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 17 december 2007, 06:45
Datum: maandag 17 december 2007 11:08

Ja, ik vond De Beus ook beter dan anders. Rutte en Van Geel deden qua vervelendheid niet voor elkaar onder. Dat gezeur van Rutte over het generaal pardon, wat een slechte verliezer. Terugdraaien kan niet meer, zie je hem denken, maar laten we in ieder geval ons best doen om die mensen zich zo onwelkom mogelijk te laten voelen. Velen hebben geen werk, ja vind je het gek als je ze zoveel jaar laat verpieteren zonder dat ze mogen werken of studeren. Zoiets had Van Geel kunnen aanvoeren, maar dat deed hij niet.
Nova was vrijdagavond trouwens ook weerzinwekkend, heb je dat gezien? Twan Huys interviewde mensen die de laatste keer SP hadden gestemd, maar nu naar Verdonk overliepen. Het gebruikelijke stompzinnige gelul in de trant van er zijn 'teveel buitenlanders' (overal shoarmatenten, nauwelijks nog een fatsoenlijke kroket te krijgen) en 'er wordt niet meer naar de burgers geluisterd'. Hierna werd Marijnissen naar zijn mening werd gevraagd. Hij kon natuurlijk moeilijk zeggen "Blij dat ik dat tuig kwijt ben", maar dat hij graag bij ze op bezoek zou gaan om ze terug te winnen viel me toch lelijk van hem tegen.

Ja, ook Nova hebben wij mogen genieten. Stemrecht koppelen aan IQ, zou dat wat zijn?

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 17 december 2007, 06:45
Datum: maandag 17 december 2007 11:02

Frank,

Ik heb in het weekend alleen maar naar de Britse snookerkampioenschappen gekeken, aldus ontsnappend, begrijp ik nu, aan veel plaatsvervangende schaamte, maar als ik had kunnen uitwijken naar een continue vertoning van het Miezelientjefilmpje, had ik dat graag gedaan, als ik tenminste geweten had wat te me wachten stond. Fantastisch! Je ziet tegenwoordig in musea wel doorlopende videos, bijvoorbeeld monologen van beeldend kunstenaars, opgenomen in hun atelier, of die ontmoeting - van de hand van Saura, of was het een ander? - van drie Griekse vrouwen, gekleed - ach, nu weet ik het weer, het was Bill Viola! - in lange, enigermate vertraagd, lijkt het, in de wind wiegende gewaden, maar dit Mie, nee, eigenlijk Esmeraldafilmpje, deze heerlijk soepel bewegende beelden met die dissonante, maar daardoor juist functionele en betekenisvolle tekst erbij, dit paradijselijke samenspel van mens en poes tegen de akoestische achtergrond van, laat ik maar neutraal zeggen, de wereld van vandaag, dit dient ergens een ereplaats te krijgen. Wat jammer nou, dat Het Vierkante Ei net voorbij is. Met deze méér dan funny home video hadden jullie voor de hoofdprijs kunnen gaan.

Ik zal dit commentaar aan Miezelientje voorlezen. Als ze nou maar niet heel verlegen wordt...

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 14 december 2007, 06:21
Datum: vrijdag 14 december 2007 9:10

Hartelijk dank voor de uitnodiging om eens na te denken, wat ik nog maar zelden doe. Ik was tegen Turkije in de EU, maar sinds we die aardige Turkse werkster hebben, die van het geld dat ze hier verdient elke twee dagen met haar oude zieke moeder telefoneert, ben ik om. Okay, dat is een emotioneel, particularistisch argument, maar verder heb ik weinig in de aanbieding. Wel ben ik van mening dat zowel religie als vrijzinnigheid zowel ten goede als ten kwade kunnen worden aangewend. Herstel, "religie" en "vrijzinnigheid", want beide worden misschien wel vaker als dekmantel voor domme en dubieuze dingen gebruikt dan dat het eerlijke overtuigingen zijn.
Bedenk zelf voorbeelden.

Moet ik nou ook al gaan denken? Terwijl het probleem van kattenbrokjes c.q. rauw vleesvoer nog niet eens is opgelost? Misschien morgen, als de laatste kittens zijn afgeleverd.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 december 2007, 06:00
Datum: donderdag 13 december 2007 17:22

Ik ben het ermee eens dat religie de mensheid tot nu toe nog niet verder gebracht heeft; maar moeten de religieuzen het slachtoffer worden van hun dwalingen; bijvoorbeeld door niet bij de EU te mogen? En bovendien: emancipatie heeft tijd nodig. Hoe lang geleden is het dat het Ezelproces gevoerd is? Nog maar heel kort.

Ik stel voor dat we over vijftig jaar verder praten.

Rik

Je staat in m'n agenda voor 13 december 2057. Maar ik ben bang dat 50 jaar niet genoeg is, al die lieden die net van hun geloof gevallen zijn geloven nu in 'The Secret'. En over 50 jaar is er vast wel weer iets nieuws om in te geloven.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 december 2007, 06:00
Datum: donderdag 13 december 2007 10:06

Frankie,

Ik vind wel dat Turkije bij de EU moet en ik vind het zelfs steeds meer. De wereldgeschiedenis wordt min of meer bepaald door mensen die zich beledigd voelen in hun religieuze denken. Als persoon mag je best vaststellen dat dat jammer is, maar om daarom een heel land af te wijzen is natuurlijk net zo fanatiek en sektarisch als het vervolgen van een uitgever omdat hij een boek uitgeeft. We kunnen onze vrijzinnigheid er niet in hameren bij anderen; zelfs niet als we denken dat onze vrijzinnigheid de enige waarheid is. Dat denken zij van hun waarheid namelijk ook. En er is niemand die gelijk heeft.

Je kunt je afvragen of vrijheid van meningsuiting het hoogste goed is als we hem voornamelijk nog gebruiken om het hoogste goed van anderen te beschimpen. Hij zal er in elk geval niet toe bijdragen dat mensen elkaar beter leren verdragen. Turkije kan juist een geweldige brug zijn tussen de westerse en de islamitische wereld. En het is uiteindelijk eenvoudiger om vast te stellen wat mensen bindt, dan wat ze scheidt.

Rik

Lot woonde in Sodom of Gomorra, die steden moesten nodig verwoest worden. Omdat Lot toevallig heel erg OK was werd hij gewaarschuwd door twee heren. Het volk bonkte op de deur omdat zij die twee heren wilden bezitten. Lot riep door de brievenbus: "ik heb hier nog twee dochters, maagden, kan je die niet nemen?"

Dit prachtverhaal staat precies hetzelfde in Bijbel en in Koran. Ik zou gaarne liefhebbers van deze boeken zoniet beschimpen dan toch wel vragen hoe de Almachtige God die Liefde is dit nou bedoeld kan hebben. Het verhaal loopt nog wel een beetje goed af: de twee heren zijn engelen, ze slaan het volk met blindheid. Dat lijkt ook erger dan het is, over een paar uur is het volk toch verbrand.

Kortom, religie deugt niet.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 11 december 2007, 06:05
Datum: dinsdag 11 december 2007 17:32

Ja, Frank, je bent wel een bourgondisch typje, ergens. Toen ik laatst mijn bril gelijmd moest hebben, heb ik gewacht tot we ergens - i.c. bij mijn zwager - op visite waren waar ze secondenlijm hadden. En toen hoefde ik het niet eens zelf te doen! Wel heb ik al jaren een tube Porzellankleber liggen, nog uit Luxemburg, waar het geld ook mij op de rug groeide. Dus als je nog eens ooit iets van porcelein kapot laat vallen, zou je hier terecht kunnen.

De poezen breken nogal wat borden, maar omdat die bij Action maar €0,65 kosten doen we geen moeite die te kleben. Overigens kan je ook porcelein heel goed met Sekundenleim plakken.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 december 2007, 06:05
Datum: dinsdag 11 december 2007 11:00

Jullie zullen er als grootverbruikende racisten wel schamper over doen, maar we hebben 1 Europese Korthaar! Een meisje Frank! Van een maand of drie, schatten we. Zeer ondernemend en in het geheel niet bang voor de Hond. "Leuk zeg!" zei de hond in kwestie. En erachteraan: "Oh... NIET om op te eten? Nou ja, toch leuk."

Rik

kat

We hebben gemerkt dat we de katten, nu er vijf weg zijn, leuker vinden. De katten vinden elkaar ook leuker. Vanavond gaat er weer eentje: nog leuker. Éen kat zou wel eens optimaal kunnen zijn.
Of geen kat, net als homeopatische drankjes.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 december 2007, 05:55
Datum: maandag 10 december 2007 10:56

Betekent 'zeer opvallend' in de context van 'Marja's haantje' nou 'mooi' of 'overdekt met open zweren'?

Deze choice is niet multiple genoeg. Jannies tuin is in herfstkleuren uitgevoerd (kan aan het seizoen liggen). Daarin een haanverzameling eveneens in herfstkleuren. Maar éen haantje is in het wit, met zwarte vlekken, opvallend dus. En mooi, ja, dat ook wel.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: een afbeelding voor u
Datum: zondag 9 december 2007 12:49

Wat nou, meisjes leuker dan jongens!
Jij bent natuurlijk jaloers op hun speelgoed!
Ik verheug me er al op om voor Dries van die dozen aan te schaffen uit de reactie van Rik.....
Hier was het eindelijk weer eens echt Sinterklaas!
Met een ontzettend leuk jongetje!

sint

Ik vind zelfs meisjespoezen leuker dan jongenspoezen. Alle deskundigen zijn het er over eens, katertjes zijn leuker, maar ik ben geen deskundige, geef mij maar poesjes. En de collage is aanklikbaar!

P.S. Die met die baard, is dat Sinterklaas?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 9 december 2007, 06:02
Datum: zondag 9 december 2007 10:07

Door een onduidelijk misverstand krijgen wij dagelijks de Next en de NRC en de digitale editie. Het verhaal van Bot is me dan ook niet ontgaan. Wat ik niet helemaal begrijp is dat er nu geen volksoproer ontstaat. Ik zou in elk geval de minister president weleens aan zijn tandjes willen voelen over het een en ander.

Rik

Dat tandjes voelen moet niet moeilijk zijn, Jan Peters bek is groot genoeg. Dat volksoproer ontstond ook al niet toen JP bleef weigeren om te zeggen waarom hij zo graag achter Bush stond qua Irak. Het volk heeft kennelijk wat anders aan z'n hoofd.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 8 december 2007, 06:15
Datum: zaterdag 8 december 2007 10:24

Ik vind de strijkkralenkunst bijzonder mooi. Vooral de roze binnenoren zien er levensecht uit. En de hartekat is inderdaad goed gelukt. Hang die maar boven je bed als hartbewaking. Olle heeft intussen heel ander speelgoed gekregen; het antwoord op de experimenteerdrift van jongens (!) is gevalueerd tot een werkelijk zeer fraai product.

http://www.youtube.com/watch?v=gcQrP4dr-QA&feature=related

Rik

Meisjes zijn vaak leuker dan jongens, maar jongensspeelgoed is altijd leuker dan dat van meisjes.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 5 december 2007, 05:28
Datum: woensdag 5 december 2007 9:41

Na zo'n hartkleppenonderzoek de auto laten wassen iets heel anders? Hoe verklaar je dan dat ik na elk willekeurig diepergravend medisch onderzoek de onweerstaanbare behoefte had om minstens de keukenvloer te schrobben?

Dat zou onderzocht moeten worden: wat doen mensen gedurende twee uur na een medisch onderzoek? 'Diepergravend', dat moet dan wel even gespecificeerd worden. Dit onderzoek groef niet zo diep, er was ook bijna geen wachttijd.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 2 december 2007, 06:05
Datum: zondag 2 december 2007 14:46

Ook nog een reactie op rik, er zijn meer muzikale dieren die piano kunnen spelen!

www.youtube.com

Doe mij deze maar www.youtube.com

Van: "Yvonne" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 1 december 2007, 05:59
Datum: zaterdag 1 december 2007 18:23

Dit hoort eigenlijk nog bij november, bij de reactie van Ellen.
Ik kon me de opmerking van Simon niet meer herinneren, maar leuk is t ie!

Het was in Oisterwijk, ongeveer 1970, Simon zo ongeveer 7 jaar?

Van: "Leonard Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 november 2007, 06:01
Datum: zaterdag 1 december 2007 17:52

Inderdaad, wat de stroomrichting ook wezen mag. Ik kan zelf mij deze anekdote niet herinneren maar dat was een wel heel gevatte uitspraak van Simon!

Ik denk dat jij hem niet gehoord hebt. Simon zei het enigzins terzijde tegen ons.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 1 december 2007, 05:59
Datum: zaterdag 1 december 2007 13:01

In de bijlage M van NRC Handelsblad staan vandaag mooie 3D foto's, gemaakt in Afrika, en een leuk stuk over 3D kijken. Je krijgt er een brilletje bij. Als je het blad niet koopt zal ik het voor je bewaren.

En ik heb het al zo druk: de site van Miranda, de filmpjes van Sneeuwuil. Ik ren toch maar even naar Bruna!


Nog even naar de november '07 reacties?




opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.

zoek in frankslog: