reacties

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 november 2007, 06:01
Datum: vrijdag 30 november 2007 23:16

Leonard werd een keer als klein jongetje berispt omdat hij lastig was, waarop zijn broertje vergoelijkend zei: Hij kan er niks aan doen, want zijn bloed stroomt de verkeerde kant op.

Ja, dat citeren wij nog vaak. Z'n hartkleppen zullen wel verkeerd om gemonteerd zijn door het Opperwezen. Hij lijkt er nu nog maar weinig last van te hebben, wat de stroomrichting ook mag zijn. Zou Simon nog weten hoe hij aan deze informatie kwam?

Van: "Leonard Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 november 2007, 06:04
Datum: donderdag 29 november 2007 9:11

Frank, ik heb zoals je waarschijnlijk weet van jongs af aan al grote affiniteit met mijn eigen hart (noem het gerust obsessie) Als kind de angst dat het ding er mee zou ophouden, en op latere leeftijd “voelde’ ik nogal eens mijn hart zomaar harder dan normaal bonzen. Vandaag de dag ken ik mijn hart zó goed dat ik van te voren kan voorspellen of ik die dag overslagen ga krijgen. Heb ik een aantal nachten minder dan 4 uur per nacht geslapen, nou reken maar dat er vooral in rust een extrasystooltje zal plaatsvinden. Soms word ik wakker met een hartslag van 120 bpm of iets in die buurt, tachycardie heet dat. Even Googelen en diverse “lotgenoten’ verwijzen naar een gebrek aan vitamine B12. Een dag later potje pillen bij het Kruidvat gekocht, een paar dagen trouw geslikt en inmiddels vergeten waar ik het potje ná de US-trip gelaten heb. Geen behoefte hiermee naar de dok te gaan, maar het moet niet te gortig worden. Mijn bloeddruk is aan de hoge kant, dus de dok heeft een aantal jaren geleden het medicijn Enalaprilmaleaat voorgeschreven. Dit slik ik trouw, maar check nooit mijn bloeddruk want alleen al door de wetenschap dat ik check gaat deze volgens mij omhoog… Tijdens mijn medische keuring een jaar of 7 geleden (voor het sportvliegen) werd ook een hartfilmpje gemaakt en volgens de computer analyse was er sprake van lichte ischemie de cardioloog aldaar heeft echter aan de hand van de ecg curve niets bijzonders gezien, dus ik werd terecht goedgekeurd. Ik maak me veel minder zorgen dan vroeger, maar zou wel iets aan mijn conditie mogen doen. En daar gaan we aan werken want mijn lieve Romke heeft gisteren bij Mediamarkt een Nintendo WII gekocht!!!! We konden helaas geen tweede controller kopen omdat die zeer schaars blijken te zijn dus spelen we vooralsnog om beurten. Maar geloof me, fanatiek wii-en is een flinke workout voor een couch potato als ik. Mijn wii-leeftijd is momenteel 70, maar afgelopen zondag bij kennissen nog 80! Ik ben dus in een paar dagen 10 jaar jonger geworden!

Enfin, een nieuwe hartklep is tegenwoordig een routine ingreep maar ik zou geen varkensklep nemen want de huidige kunstkleppen zijn zeer betrouwbaar en produceren bovendien een geruststellend tikgeluidje zoals een mechanisch uurwerk maar dan niet net zo regelmatig uiteraard…

Tot slot wil ik je ter leering ende vermaeck nog wijzen op deze site gemaakt door een vriend van Romke. www.edam1740.nl je moet wel 2 plug-ins in je browser installeren maar dat zal geen probleem zijn.

Blij te horen dat je je minder zorgen maakt dan vroeger, we waren al bang dat jij problemen met mijn berichten zou krijgen.
Lezertjes die niet weten wat wii is: WII.
Qua hartklep: het liefst zou ik kleppen van een wild zwijn hebben. Maar omdat ik nog redelijke afstanden kan fietsen met mijn eigen kleppen heb ik niet zo'n haast met die vervanging. En Edam, dat is heel mooi gedaan. Ik moet nog eens veel langer gaan kijken!

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 29 november 2007, 06:00
Datum: donderdag 29 november 2007 8:20

Frank,

Wist je niet dat de wereld vijftig jaar geleden ook al bezig was in snel tempo gek te worden? Ik ben gevorderd tot ergens in het begin van laatste hoofdstuk van Zomer te ter-Muren (Louis Paul Boon 1956) - nou, dan weet je het wel. Ik herinner me trouwens hoe mijn opa (van moederskant) in die periode te keer ging tegen van alles en nog wat, zoals de invoering van het zelfbedieningssysteem bij Simon de Wit en de dagelijkse seksaffaires van de voetballer Faas Wilkes, die een of twee seizoenen voor VVV gespeeld heeft, en waar een vriend van hem het geluk had schuin tegenover te wonen.

Omdat men al sinds het begin der tijden waarneemt dat de wereld aan het gek worden is zou je verwachten dat de wereld nog veel gekker zou zijn. Misschien is het een fout in de waarneming...

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 november 2007, 06:04
Datum: woensdag 28 november 2007 18:26

Oh, en 'Normaliter' dan?

Weest er
op bedacht: normaliter is prachtig
maar het rijmt niet echt machtig
op zeester

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 28 november 2007, 06:04
Datum: woensdag 28 november 2007 13:35

Er was eens een winkel in Putten
Waar Sneeuwuil wel uren kon tutten.
Ze kocht er twee kleertjes -
De Rexen weer heertjes!
Althans als ze zich erin laten frutten.

Door een samenloop van omstandigheden kwamen we vandaag bij de Kringloper in Ermelo. Daar schafte Sneeuwuil zich een verzameling zeesterren aan. Grote vraag: wat doen we daar nou weer eens mee? Een echt mooi rijmwoord op zeester is er ook al niet.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 november 2007, 06:14
Datum: dinsdag 27 november 2007 21:40

Hm. En waarom krijg je niet zo'n kastje? Meten is toch zeker weten? Nou ja, een hartecho is ook interessant, en minder omslachtig, lijkt het?
En mag je nou eigenlijk nog wel lekker fietsen, van de dokter en van Sneeuwuil?

De dokter wil eerst alles van de ruis weten, daarna krijg ik misschien zo'n kastje. Hij opperde de mogelijkheid van het vervangen van een hartklep (door een klep uit een varkenshart). Zo'n operatie is nogal een gedoe, waarschijnlijk is het helemaal niet nodig.
Later zei ik tegen Sneeuwuil dat ik met die ruisende kleppen makkelijk 60 kilometer fietste en dus met die varkenskleppen wel 90. Toen zei ze meteen dat die operatie dan niet doorging. Het lijkt er dus op dat ik van haar niet mag fietsen, zeker niet lekker. De dokter heeft er niets over gezegd.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 27 november 2007, 06:14
Datum: dinsdag 27 november 2007 16:07

Jammer, het au-bout-du-souffle-dingetje doet het niet. Herstel, le souffle au coeur. Wat zong Eedje Mus ook al weer over iets dat froid deed aan haar coeur? Weet je, heb ik ontdekt, waar tegenwoordig ook leuk op gezongen wordt? Op de Griekse zender. Bij ons kanaal 25, maar dat zegt niks, hè? En meestal dansen ze er dan een soort sirtaki bij. Wat is er aan de hand met Griekenland? Voetballen kunnen ze ook al zo goed! Nee, mijn lees-reacties-dingetje doet het nog steeds niet.

Deze tekst, een andere mooie meid. Griekenland, dat kennen we in Ermelo niet. Als je nou eens Internet Explorer repareert of Firefox installeert, dan werkt het. Goede raad, al zeg ik het zelf, maar onbereikbaar voor jou...

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 november 2007, 06:14
Datum: dinsdag 27 november 2007 11:54

Je lezers googlen nu allen Hartruis, en zien dat daar veel onder valt, ook veel onschuldigs gelukkig. Die souffle klinkt wel minder Frans romantisch als je weet, dat medisch studenten zoiets een soefel noemen. En waar ga je precies voor, incest?

Onze dokter heeft doorgeleerd, die schreef netjes 'souffle' op een formulier. Dat formulier moet je aan de assistente geven, die faxt het dan naar het ziekenhuis. Hier is, op ICT gebied, nog een slagje te winnen.
De film in z'n geheel, waar een heel mooie incest-scene in voorkomt, zonder dat daar over gemoraliseerd wordt. Zal wel 30 jaar geleden zijn dat ik 'm zag.
En klinkt souffle in Frankrijk niet ook als soefel?

Van: "Romke Rouw" <->
Aan: <->
Onderwerp: FW:
Datum: maandag 26 november 2007 14:09

Dag Frank, ik dacht dat mijn e-mail was geboycot wegens niet leuk genoeg, Leonard dacht dat de mail was kwijtgeraakt en ik het nog eens moest sturen..
R


From: Romke Rouw
Sent: vrijdag 23 november 2007 12:12
To: -
Subject:

Hè hè!!!!!

Ik ben zover!! !!

Welliswaar een slaaptekort, maar ik heb nu ook Het Einde bereikt:

Harry Potter uit!
Ik wilde het laatste deel in het Nederlands lezen. Omdat Perkamentus voor mij nu eenmaal Perkamentus is. Ik kan me nu met een gerust hart weer onder de mensen begeven, hoef niet bang te zijn dat iemand iets 'laat vallen' waardoor ik Het Geheim zou weten: WIE gaat er dood in het laatste deel?

Nu kan ik ook eindelijk terugkomen op een vraag die ik al een half jaar geleden wilde stellen. Maar wegens Het Geheim op dat moment niet wilde weten (ontkennen,negeren,verdringen)

Hoe zat het precies met waarom Iris toch zo moest huilen. Misschien kan Iris zelf me een mailtje sturen; hebben alle lezertjes HP uit ?

Veel liefs en groetjes en sterkte met de griep,
Romke

maandag 23 juli 2007, 06:27 reageer lees reacties

Zondag, weinig geslapen, daarom nog even extra slapen van 11:00 tot 12:00. Ik droom dat Iris op bezoek gekomen is en dat ze bij Sneeuwuil zit te snikken. Van dat bezoek klopt niet, het snikken wel. Het laatste deel van Harry Potter...

Ik cot nooit iets boy. Ik geef meteen toe wel eens die neiging te hebben, maar ik doe het niet. (Als ik het al zou doen, boycotten, dan toch nooit stilzwijgend!)Als je gewoon op de 'reageer' knop klikt komt je mail wel aan, ik heb namelijk het adres veranderd van - naar -
Dit vanwege de overvloed van spam voor frankslog, door de adresverandering gereduceerd tot nul.

Het snikken van Iris? Ja, dan zou ik eerst HP moeten lezen. Ik ben ooit wel eens tot bladzij twee van deel een gekomen, maar nooit verder.

Van: <->
Aan: <->
Onderwerp: Video from Yahoo!
Datum: zaterdag 24 november 2007 9:56

Poezen kunnen niet praten.:
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/popup/index.php?cl=5036624

Gauw naar Marktplaats: een gratis piano en eentje voor €40! Maar we hebben geen ruimte voor een piano, en helemaal niet voor twee. Eigenlijk zouden we er 17 moeten hebben, er is genoeg aanbod voor €50...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 november 2007, 05:59
Datum: vrijdag 23 november 2007 21:34

Ik snap wel niet wat die pratende katten te maken hebben met die foto, maar het was allemaal erg de moeite waard. Gaat het al wat beter met je?

De katten bespreken de foto. Het gaat soms heel veel beter, soms wat slechter, golvend dus. Of bespreken die katten iets anders?

Van: "Yvonne" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log,23 november 2007, 05:59
Datum: vrijdag 23 november 2007 8:04

Hoe zo wel weer klaar met de griep?
Je hebt Dries in het camping-bed weggemoffeld.....
Nee, niet op de camping met oma, maar wie weet, komt dat ooit ook nog wel eens een keertje.....

Ik heb het gerepareerd. Wel wat laat, deze verwerking, maar dat komt door tegenstribbelende computers.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,22 november 2007, 06:07
Datum: donderdag 22 november 2007 22:31

this thread has been awarded with a cat

Voor commentaar

Van: "Yvonne" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: een afbeelding voor u
Datum: woensdag 21 november 2007 9:16

Hij wordt soms wel moe van zijn oma, maar dan hebben we gelukkig het camping-bedje.....

camping

Nou, de foto is er weer, maar mijn uiterst grappige tekst die hier stond is in de griep-mist verdwenen.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log,21 november 2007, 05:50
Datum: woensdag 21 november 2007 9:13

Gelukkig zijn er ook oma's, die zeer objectieve antwoorden geven op deze specifieke vragen:

DRIES is de: mooiste, liefste, slimste, stoerste, lekkerste, hipste, ondeugendste, gekste, heerlijkste, handigste, behendigste, vrolijkste, openhartigste, onzindelijkste, pittigste, aandoenlijkste, enz. enz. peuter van de héééééééle wereld!
Zo!!!

die was ook verdwenen...

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 november 2007, 06:06
Datum: dinsdag 20 november 2007 19:30

Toch zijn er wel vragen die je niet aan Google kunt stellen. Bijvoorbeeld: is Dries nu de liefste of de mooiste kleuter van Nederland?

Je kunt het wel vragen,, maar de antwoorden zijn wat moeilijk te interpreteren. 'liefste en mooiste' geeft nog meer hits!

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 20 november 2007, 06:06
Datum: dinsdag 20 november 2007 8:21

Ha Frank,

Problemen met stekkertjes, jij ook dus, fijn, dat ik niet de enige ben.

Nogmaals dank voor je secondenlijmadvies, mijn bril doet het weer prima.

Ook geschikt om schuimrubber tegen de oordoppen (?) van een koptelefoon te lijmen?

Kun je dit soort dingen trouwens ergens opzoeken of moet je ze altijd aan jou vragen?

heb de goedheid, vriend, om de uitdrukking van mijn meest hartelijke gevoelens te aanvaarden,

Bert

Die laptops doen het eigenlijk best goed. Er zit het equivalent van miljoenen transistors in en die doen het allemaal. Het hele ding kost wel wat, waarom maken ze er dan een stekkertje van een dubbeltje aan?

Bij Gamma kan je (gratis) een lijmwijzer pakken, een schrijfsel van een lijmfabrikant dus niet geheel neutraal. Maar verder is er altijd Google!

Van: Yvonne [mailto:-]
Verzonden: maandag 19 november 2007 17:37
Aan: Frankslog
Onderwerp: 4 afbeeldingen voor u

Terwijl opa Sinterklaas probeert te ontwijken en pappa beult in zijn keuken, zoeken Dries, mamma en oma het juist op..... en dat was leuk!

..... en toen ook nog naar Artis!

Ja, Artis, dat lijkt me ook wel wat. Vooral de laatste foto, daar voel ik helemaal mee mee.
Ik heb de foto's in een album gestopt.

Van: "Simon Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,17 november 2007, 06:16
Datum: zondag 18 november 2007 20:22

Dat geval wordt inderdaad een afzuigkap en in die gaten daar komen dus vakjes in voor kruidenpotjes en flessen. En dat afvoerkanaal, moet dat? Nou vooruit gauw even het dak op. En jawel nu zit er ook een afvoerkanaal in van slechts 10 cm diameter, vervolgens blijkt dat tegenwoordig bijna alle afzuigkappen een afvoer van minimaal 12,5of 15 centimeter nodig hebben. Dat beperkt mijn keuze tot 1 model dat bovendien het goedkoopst is, goed gekozen dus die 10 cm. Een bouwtekening heb ik niet voor je, wel een plaatje dat ik een paar maanden geleden met de Ikea keukenplanner heb gemaakt. Ik zal deze week nog wat foto's van de dan hopelijk voltooide keuken toevoegen.

Simon

keuken

Dat plaatje is erg mooi, maar de geheimzinnige vakken staan er net niet op. En dat ronde ding op de rechter (koel?)kast, is dat het IJzeren Kruis? Een foto, liefst een panoramafoto, dat zou wel wat zijn!

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,17 november 2007, 06:16
Datum: zaterdag 17 november 2007 11:12

Zeg jongetje,
Moet jij niet gewoon eens naar een dokter?
Niet alleen de katten zijn belangrijk!
X Anja

Ja, dat hoor ik wel vaker, dat ik naar de dokter moet. Er schijnt zelfs al iemand met een afspraak bezig te zijn.
Ik ben wel ontzettend belangrijk, maar ik lever geen €500 op!

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log,17 november 2007, 06:16
Datum: zaterdag 17 november 2007 10:31

Toevoeging, die misschien licht op het spook werpt:

Ik zocht "the pointer sisters" [onlangs op de televisie in een top 2000 programma - fantastisch!] met "alle zoekmachines", maar dat leverde weer alleen dat geluidssignaal op. Maar met "yahoo" lukte het meteen.

Ik vind de zusters probleemloos met Google, 1.470.000 keer, om precies te zijn. Snap het niet...

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,17 november 2007, 06:16
Datum: zaterdag 17 november 2007 10:09

Die rechthoekige gaten zijn natuurlijk kattenluikjes.

Mogelijk, maar waar komen die katten dan terecht? En hebben ze wel een kat?

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log,17 november 2007, 06:16
Datum: zaterdag 17 november 2007 9:37

Frank, het werkte, dat speciaal-voor-Bert-dingetje. Maar andere dingetjes in je tekst van vandaag, met name dat fotoalbum-ding, en bijvoorbeeld ook die Hema-verwijzing in een reactie van Rik, die werkten niet, behalve dan dat ze een dubbel geluidssignaal opleverden. Ik geloof dat je vorige veronderstelling juist was, dus dat er een spook in mijn machine zit.

Er zijn twee manieren om iets nieuws op je scherm te krijgen: (1) overschrijf het vorige scherm met het nieuwe, of (2) open een nieuw venster en bekijk daarin de nieuwe inhoud. Methode (1) werkt op jouw machine, methode (2) is op de een of andere manier geblokkeerd. Ik gebruik liefst methode (2) omdat je dan weer terug kunt keren naar het punt waar je vandaan kwam, het speciaal-voor-Bert-dingetje gebruikt methode (1).

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,16 november 2007, 05:58
Datum: vrijdag 16 november 2007 8:08

Ja, dat dacht ik gisteren ook, Frank, goed fietsweer, maar na een uur en twintig minuten was ik onbehoorlijk verkleumd, zulks ondanks, voor het eerst dit jaar, zogenaamde winterhandschoenen, en toen moest ik nog helemaal terug. Weet jij iets over wielen die moeilijker ronddraaien als het koud is? Ik ben wel drie keer afgestapt om te kijken of de remmen misschien te strak zaten, maar dat leek niet het geval te zijn. Volgende keer méér over de Utrechtse Heuvelrug en de Vijfvoudige Bewegwijzering van Fietspaden..

Het is heel slecht voor je image, maar wanten zijn veel warmer dan handschoenen: het afkoelend oppervlak is kleiner. En wielen zullen in theorie iets moeilijker draaien als het lagervet koud is, maar ik denk dat dat effect nauwelijks meetbaar is bij temperaturen boven de -20°. Was het geen vals plat?

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,13 november 2007, 06:16
Datum: dinsdag 13 november 2007 21:46

Zeg hartritmegestoorde,

ik kom naar Suikervlied dit weekend. Je kan ook wat bladeren voor mij laten liggen, mits je op de Toverberg mag harken op de Dag des Heren.

Je moeder suggereerde ook al zoiets. Je mag op alle dagen harken, nu, buiten het seizoen mag je zelfs lawaai maken. Bladblazers, kettingzagen en dergelijke, kan allemaal. Er liggen nog genoeg bladeren...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,13 november 2007, 06:16
Datum: dinsdag 13 november 2007 9:30

Enigszins off-topic, maar als je van knappe sites houdt, moet je even naar de Hema. Zet je geluid niet te hard.

http://producten.hema.nl/

Rik

Heel interessant voor javascript geinteresseerden (ikzelf). Maar het belangrijkste is het idee, zoals vaker bij Hema, erg goed. Het geluid staat altijd uit op mijn computer, nu toch maar eens aangezet. Zelfs het geluid is goed!

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,12 november 2007, 06:25
Datum: maandag 12 november 2007 19:05

Frank,

Is er iets aan de hand met je weblog? Ik kan al dagenlang de reacties niet meer lezen. De toegang wordt me geweigerd. Ligt dat aan mij of aan jou? Ik wilde je een vraag stellen, maar als ik het antwoord toch niet zal kunnen lezen...

Sint Maartensavonturen... Ik fietste gisteren precies onder die knal ergens in de buurt van Hilversum. Wandelaars van alle leeftijden keken verschrikt omhoog. Verder ijskoude regen, een beetje hagel, een zeldzaam mooie regenboog boven, jawel, St. Maartensdijk, miljarden herfstbladeren en heel veel modder.

Maar nou die vraag: het gebroken pootje (armpje?) van een hoornen bril, met wat voor lijm zou jij dat lijmen? Een spoedig antwoord [zie tevens eerste alinea] wordt op prijs gesteld, want mijn reservebril ben ik kwijt.

Groeten, ook aan Sneeuwuil en de hele poezenpenoze.

Er was iets aan de hand, de hoster liet het 24 uur afweten. Maar als je het log zelf kunt bereiken dan moet dat ook lukken met de reacties. Er zal wel een geheimzinnig spook in jouw computer zitten.

Secondenlijm! Cyanoacrilaat dus, van Pattex. Een seconde is wel erg kort, maak er een minuut van. Knoei niet: vingers krijg je nooit meer van elkaar.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,10 november 2007, 06:02
Datum: zaterdag 10 november 2007 21:29

pickpup? pickpup? heet zoiets niet een reu puppy?
Die ermelose verbasteringenen voor al die beesten, bah, schande.

Een reu, is dat zoiets als een rieu? Die komt er hier niet in.
En puppies, die al helemaal niet. Negen kittens, dat kunnen we nèt aan, gekker moet het niet worden.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,10 november 2007, 06:02
Datum: zaterdag 10 november 2007 13:41

"En een pickp-up construeren die van die fruitschalen kan afspelen, dat lijkt me wel een uitdaging."

Als je je beperkt tot platen van het Apple-label misschien nog wel een haalbare kaart.

Jammer van die p teveel, maar ik geef toe dat ik 'm zelf getikt heb. Er is eens iemand geweest die grammofoonplaten op de plaatjesscanner legde. In de afbeelding die je dan krijgt kan je het geluid terugvinden dat op die plaat is opgenomen. Een fruitschaal op de scanner lijkt me geen succes, maar met een nette foto zou het moeten lukken.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,10 november 2007, 06:02
Datum: zaterdag 10 november 2007 9:44

Nu ik uitgehoest ben, kan ik Bert van repliek dienen: ik woon intussen alweer acht jaar in Breda, dus ik kan het mis hebben, maar ik meende dat 'Weet' in het Tilburgs 'Wit' wordt, eventueel verlengd met een dubbel d - en geen dubbel t. Vanwaar anders het Tilburgse raadsel: Tis wit ennut zit in de waai. Witte gaait? Evenmin te versmaden de wereldgrap: Tis zwart ennut zitten innun boom. Drie kir raaien.
Complimenten voor het vinden van de Daf pick-up Frank. Kun je je de Daf Pony nog herinneren? Een soort utiliteitsvoertuigje voor gemeentebezemers op het vermoedelijke onderstelletje van voornoemde Daf 33. Truttenschudder met neukteugels, kan ik me in dat verband ook nog herinneren.

Olle weet ook niet meer wat een pick-up is. Dat krijg je als je je langspeelplaten inzet voor hergebruik. Vorig jaar laten maken op een braderie door een vent die een elektrische gril en een oude stofzuiger meesterlijk wist te gebruiken om fruitschalen te maken van oude elpees:

lp-schaal

Ja, de Daf Pony, die bestond zelfs als oplegger. En een pickp-up construeren die van die fruitschalen kan afspelen, dat lijkt me wel een uitdaging.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,9 november 2007, 06:05
Datum: vrijdag 9 november 2007 15:02

Of er tot voor kort ooit iemand keek in dat log betwijfel ik. De bazen in ieder geval niet, anders waren ze nu niet zo hels. De tijd vóór publikatie was niet altijd een kwestie van minuten, anders konden er nooit veranderingen gesuggereerd worden. Inderdaad komt een GPD-primeur in alle streekkranten tegelijk, maar daarom is het nog wel een primeur. Ik dacht dat er op die site ook de agenda van redaktievergaderingen stond.

De bazen weten waarschijnlijk nauwelijks hoe internet werkt. Maar er zal toch wel zoiets als een webmaster zijn? Die heeft dan toch wel eens van beveiliging gehoord? Ik kijk zelfs bij dit log wie er allemaal kijken. Zoals je in je vorige reactie al niet durfde zeggen, heel erg stom, die webmaster.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,9 november 2007, 06:05
Datum: vrijdag 9 november 2007 13:00

Frank, over de inbraak bij de GPD: ik denk dat de GPD hier zo hard over schreeuwt om de aandacht af te leiden van het feit dat ze die site zo slecht beveiligd hadden. Jarenlang hetzelfde wachtwoord: stom. Wachtwoord niet veranderen als ingewijden vertrekken: heel stom. Wachtwoord niet veranderen als ingewijden persvoorlichter bij een ministerie worden: hoe stom dit is kan ik op een beschaafd weblog niet omschrijven.
Jij vindt het niet zo erg, ik wel. Als publikaties vóór verschijning ongemerkt door onbevoegden worden ingezien kan er flink wat schade worden aangericht, denk ik. Primeurs kunnen verpest worden, mensen die onder vuur worden genomen kunnen zich voortijdig indekken. Het belang van primeurs wordt volgens mij vaak onderschat, nieuwsorganen die daar niet op jagen zijn suf en hebben weinig invloed.

Ik dacht al, waar blijven de lezertjes met een journalistieke achtergrond?

Als ik het goed begrepen heb kon je via de GPD-site alleen het nieuws klaar voor publicatie vinden, iets wat een krant de volgende minuut kon gaan drukken. Een primeur, die maakt een krant toch door eigen onderzoek? Via de GPD komen alle streekkranten met dezelfde primeur.

De GPD weet precies hoeveel keer er is ingebroken, kennelijk is er een log waarin staat wie wanneer waar naar kijkt. Ze wisten dus wat er gebeurde!

kranten

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,8 november 2007, 05:59
Datum: donderdag 8 november 2007 8:37

Weet Rik zeker dat Ivo "wit je hoe die draait" zei en niet "widde ge hoe die draoit"? Wie schoeën ôs Tilburgs is! Op een zondag met de trein ernaartoe en dan de stadsbus in, het liefst richting ziekenhuis! Maar als ik daar straks elektriese sjipkaartjes voor nodig heb, zal dat wel niet meer lukken. En waarom eerst nog een pasfoto voor mijn kortingskaart als die toch een aflopende zaak is?

'Wie schoeën ôs', dan volgt Limburgs toch zeker?
Kortingskaart? Over vijf jaar zijn we allemaal gechipt, net als de katten. Dan hoef je alleen het gechipte lichaamsdeel nog maar richting openbaar vervoermiddel te houden en de rest gaat automatisch.
Er zullen twee soorten criminelen ontstaan: zij die met- en zij die zonder verdoving je chip stelen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,7 november 2007, 06:20
Datum: woensdag 7 november 2007 16:18

Weet je dat het mij enige tijd kostte om te begrijpen wat jullie met pick-up bedoelen? Voor mij is dat zo'n auto met open laadbakje, misschien ook wel aangedreven door een elastiekje maar dan toch zonder invloed op het gedruis.

DAFMeestal bedoelt Rik ook zo'n pick-up, maar dit was toch wel duidelijk de andere soort.
Om de verwarring te vergroten, bijgaande foto toont een DAF 33 Pick-Up, aangedreven met behulp van twee elastieken!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,7 november 2007, 06:20
Datum: woensdag 7 november 2007 9:44

De vraag is nu wel of de verbaal begaafde helpdesk je een nieuwe stuurt. Het hele verhaal doet me trouwens denken aan een conférènce van Ivo de Wijs over zijn dure pick-up. Hij praatte toen nog Tilburgs:

"Een hille dure pick-up. En wit je hoe die draait? Meen illestiekje."

Rik

Nee, ik heb het al opgegeven om een nieuw elastiekje cadeau te krijgen. Ik vrees dat ik naar de modelbouwwinkel in Harderwijk moet, en het waait zo hard uit Harderwijk.

Er waren vroeger veel pick-ups die met een elastiekje werden aangedreven. Niet slecht, het voorkomt het gedruis van tandwielen, ook dat gedruis wordt namelijk upgepickt.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: een afbeelding voor u
Datum: maandag 5 november 2007 9:54

Zaterdag waren we trouwens even in het bos.
Dries ging helpen plantjes zetten, waar Oma Guurtje slaapt.....

4 11 13

Ik heb ze aanklikbaar gemaakt, voor een vergroting.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,5 november 2007, 06:21
Datum: maandag 5 november 2007 9:40

Wat dacht je van 2 meter hoog en 5 meter breed en dan op de muur van mijn huiskamer....?
Voor een naar boswandelingen hunkerende "stadse" misschien wel zeer helend.
En dan nog wat van die glibberige, soppige blaadjes op de vloer en wat dennenappeltjes, een paar rottende paddenstoeltjes.....
Heerlijk, ik ruik het al!

Je zou een paar dagen in Suikervlied kunnen gaan zitten. De bladeren liggen daar op dit moment enkeldiep omheen!

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 november 2007, 06:07
Datum: donderdag 1 november 2007 8:07

Mag ik hieruit afleiden dat je nog niet hersteld bent? Maar die site voor Lydia heb je toch maar mooi gemaakt, en dat zonder PHP of Java!

Oh ja, ik had een score 55% voor de bijbeltest, viel me niet tegen.

Op dit moment lijkt het wel wat beter te gaan. De kwaal is voornamelijk weerzinwekkend maar heeft geen invloed op je geestelijke vermogens. Bovendien was de site voor Lydia al klaar voordat de kwaal toesloeg.

Van: "Frank Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 november 2007, 06:07
Datum: donderdag 1 november 2007 6:44

eens even zien of dat werkt

Ja, m'n nieuwe e-mail adres doet het. Hoewel ik nu al zo'n 15 jaar met e-mail adressen zit te prutsen ben ik nog steeds verbaasd als ik alles in éen keer goed heb ingesteld.


Nog even naar de oktober '07 reacties?




opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.

zoek in frankslog: