naar de mei reacties

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,30 april 2009, 23:26
Datum: vrijdag 1 mei 2009 11:34

Een fietsaanhanger kan misschien geregeld worden. Er rijden nu twee prototypes rond van mijn eenwielige fietskar. Als ze sterk genoeg zijn, dan gaan ze in productie!

Dat is goed nieuws! Ik zag al eenwielige aanhangers die het tienvoudige kosten van wat ik ooit voor de fiets betaalde. Graag een foto!

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,29 april 2009, 23:07
Datum: donderdag 30 april 2009 10:30

Dat kan niet, he, dat zogenaamde fietsfilmpje van Rik, dat bestaat niet, dat is godsonmogelijk! En dat terwijl ik net een verhaal van Tsjechov over een doodskistenmaker die vijftig jaar lang met zijn vrouw in een éénkamerwoning zonder haar ooit eens te.

Er is heel veel mogelijk met videomanipulatie, maar ik vermoed dat het filmpje echt is. En in de buurt van dat filmpje nog veel aanklikbare meer soortgelijke filmpjes, uit allerlei landen. Er zijn misschien wel meer fietsacrobaten dan goede videomanipulatoren!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,26 april 2009, 23:08
Datum: maandag 27 april 2009 16:34

We hebben er een in staat van ontwikkeling. Al drie jaar trouwens. Het leuke is dat ik er ook op pas. 'Ook' mag eventueel worden weggelaten.

Maar nou die schijfremmetjes... Hoe krijg ik dat voor elkaar.

fietsje

Ik zag op YouTube dat je geeneens een zadel nodig hebt. Maar minstens éen schijfrem, dat dan weer wel.

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: FW: 10 afbeeldingen voor u
Datum: maandag 27 april 2009 12:53

Dries met oma mee naar "het Piratenschip". Hij heeft ook in het bed van de kapitein gelegen!

De 'Amsterdam', als ik mij niet vergis. Die heb ik ook wel eens bezocht, toen was Dries er nog niet. De foto's heb ik in een album gestopt.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,26 april 2009, 23:08
Datum: maandag 27 april 2009 10:56

Stroopwafels! Foei. Ik wilde nog wat kwijt over de motorsportavonturen van Olle en mij. Ongeveer twee keer in de week bezoeken we een terrein met putten, rioolbuizen, betonplaten en boomstammen. We leren snel. Ik leer soms iets te snel. Na een uur denk ik: nu kan ik ook wel tegen zo'n betonplaat omhoog. Ze staan min of meer loodrecht en de eerste twee meter gaan moeiteloos, ritje naar de bakker. Dan kom ik erachter dat ik net iets te weinig gas heb gegeven en lazert de hele combinatie naar beneden. Het is ook wat, een nieuwe sport als je 47 bent. Maar als ik dan thuis mijn schaafwonden lik en op zoek ga naar de jonkies, begrijp ik precies wat me zo fascineert. Speciaal voor de milieufanaten: een fietsfilmpje uit Edinburgh.

http://www.youtube.com/watch?v=Z19zFlPah-o

Rik

De stroopwafels dienen alleen ter decoratie. Wij eten ze niet en onze bezoekers ook niet. Sommige katten zouden er misschien aan beginnen, als ze de kans kregen.

Dat filmpje is erg mooi. Heb meteen 'Next level street trials' bekeken, ook prachtig. Zo'n fietsje is toch heel wat leuker dan een skateboard!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,25 april 2009, 23:09
Datum: zondag 26 april 2009 10:33

Die ocicatten spreken me wel aan! Als er ooit nog een uit het nest dondert, dan hebben we best belangstelling. Hij ziet eruit als iemand die mee op vakantie kan en dat is een niet onbelangrijk criterium voor een goede relatie met een kat. Verder zijn hier deze week aangeboden: een zeer jong konijn, een Kroatische vrouwtjeshond die heel lief was en alleen maar soms een fietser beet en een zo goed als nieuw zijnde dove drugshond (type: Mechelse Herder), compleet met een lijst commando's, variërend van 'wiet' tot 'kill'. Maar die begint vermoedelijk al bij onze voordeur te blaffen dat er binnen drugs liggen en bovendien zie ik me al de keel schor schreeuwen als we belaagd worden. We zijn dus knap kritisch als het op dieren aankomt, maar zo'n luipaard mag er wel in. Rik

Het vrouwtje van de ocikater, Geertje, is een heel leuk vrouwtje. Maar wat ze vertelt is niet altijd even duidelijk. Op haar erf staat nog een huisje, daarin woont haar dochter. Die heeft een ocipoes die soms nestjes produceert met medewerking van Geertjes kater. Maar de dochter heeft ook Maine Coons en New Foundlanders. Drie moederdieren hebben geworpen, de ene drie weken geleden, de andere een dag eerder en de laatste niet zo lang geleden.

Vanwege de recente worp mochten we niet, met al onze varkensgriep, in het huisje van de dochter, we konden niet vaststellen hoe het nou precies zat. Het zou zelfs wel kunnen dat er een ocikitten tijdelijk in Lelystad zit.

Maar een ocikat wil aan de lijn lopen, heel geschikt voor de vacantie. Op kittentekoop staan er ook wat, twee Brabantse fokkers! Erheen, zou ik zeggen!

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 april 2009, 23:19
Datum: vrijdag 24 april 2009 11:54

Wat al warme belangstelling voor het kattenkwartet!
Die waar Iris mee gespeeld heeft, dat was in kleur, met foto's, en voornamelijk informatief. Kwijt dus.
Die zwart/witte die Yvonne bedoelt en niet kan vinden is tamelijk hoogwaardig. Tekenares Ella van Schaik, al bijna even oud als ik. En dus niet meer te krijgen. Oude aanbiedingen ervan op Ebay maken dat duidelijker dan me lief is.
Maar aan de andere kant is dat natuurlijk juist heel goed nieuws. Want wat moet ik met m'n plan als er al een mooi zwart/wit kattenkwartetspel bestaat?
Het lijkt me toch al niks voor kinderen, zonder kleur. En met kleur is weer niks voor mij, want daar krijg ik telkens zo'n hoofdpijn van. Ik ben een kunstenares met enige beperkingen. En van potlood rust ik uit. Ik kan dus wel eens gaan hopen op allemaal volwassen en zeer verfijnde kattenfreaks, die gezellig samen gaan zitten kwartetten als de kinderen naar bed zijn. Met mijn kwartet. Ik zie het helemaal voor me!
Intussen: Marja had gelijk toen ze vreesde dat iedereen alleen maar z'n eigen kat uitgeportretteerd wou hebben, en niet de mijne. Ik krijg wel af en toe vererende opdrachten, die ik dan vadsig weiger. Te lastig, met foto's maken. Maar vanmiddag gaan we toch kijken naar een Ocicat die graag geportretteerd wil worden, omdat die in Ermelo woont.

Een Ocicat, zijn die niet gevaarlijk?

oci

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 april 2009, 23:19
Datum: vrijdag 24 april 2009 11:04

Heb me wild gezocht, maar: gevonden! Het Kattenkwartet (het mijne…..)
Rood doosje met groene kat er op en 12 Kattegorieën!
Uitgave van “Het Kattenkabinet”, distributie: Art Unlimited Amsterdam.
Maar nu ik in het doosje kijk, zie ik, dat het niet het kwartetspel is, dat ik eigenlijk zoek…..
Ook ik had er een met leuke getekende poezen, volgens mij in een zwart/wit doosje.
Dus: verder zoeken!

Jij bent ook nogal eens verhuisd, dat is heel slecht voor kwartetspelen!

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 april 2009, 23:19
Datum: vrijdag 24 april 2009 9:09

Frank,

Die mail lijkt me van een Somalische kaper afkomstig, alles beter dan tyfusherrie, inderdaad, en waarom niet gewoon een paar van die tinnetjes groene textielverf?

Dat zou best kunnen, mail uit Somalië, maar dan wel via Marseille. Iets zeer licht gekleurds kan je wel groen verven maar je weet zelf wat er gebeurt als je een rood gewaad in de groene verf stopt. Je moet dus eerst ontkleuren voor het verven. Erg veel werk en die verf is ook nog eens erg duur.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,22 april 2009, 23:14
Datum: donderdag 23 april 2009 22:26

Er is een kattenkwartet in de familie geweest. Ik weet het zeker. Ik heb daar nog mee gespeeld, onder andere met Sneeuwuil en Zus.

Ja, maar waar is 't?

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,22 april 2009, 23:14
Datum: donderdag 23 april 2009 16:02

Voor kwartetkaartjes moet je gewoon even langs de drukker. Die heeft kaartjes die ze in standaard formaat uitstansen! Ik zal even zoeken, maar je kan na printen zelfs "diep" laten lamineren, zodat het kunststof ook in het papier komt te zitten. Kan je er nog onderzetters, placemats, frisbees, dakgoten, stoeptegels en auto's met poezenprint van maken.

Dat klinkt goed. Vooral die auto met poezenprint lijkt me wel wat!

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,20 april 2009, 23:10
Datum: dinsdag 21 april 2009 0:24

Even terugkomen op kometen sterren en planeten.

Ken je deze site http://www.worldwidetelescope.org/Home.aspx al? Het is een soort Google Sky maar dan met interactieve rondleidingen, weetjes en ditjes en datjes, best leuk!

bizcat

Kende ik nog niet, is heel mooi. Het kost wel veel tijd maar het spaart je de aanschaf van een telescoop. En al die uren in de vrieskou buiten staan!

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,19 april 2009, 23:00
Datum: maandag 20 april 2009 13:40

Juist, een na-moderne bevredigingszoeker, dat heb ik altijd al gedacht, dat jij zo iemand bent. Geen ouderwetse, geen moderne, maar een postmoderne. En tevens dat het breken met morele en sociale conventies voor jou doel op zichzelf is geworden. Nooit eens lekker doen wat de anderen ook allemaal doen en kopen wat iedereen koopt. Een zijpad inslaan zelfs als er tegenliggers aankomen. Was er aan deze ontmaskering nog een veranderadvies gekoppeld, of vonden ze het niet erg bij Motivaction, dat je bent zoals je bent?

Nee, geen enkel advies, de getoonde brief is alles. Je kunt in die brief nog wel ergens op klikken, waardoor je gaat meedoen met StemPunt. Als deelnemer aan StemPunt kunt u uw mening geven over allerlei onderwerpen waarmee u als consument te maken heeft. Meedoen kost u niets. Bovendien spaart u automatisch (en zonder bijbetalen) voor leuke cadeaus.

Als dat Stempunt weet dat ze met een postmoderne hedonist te maken hebben dan zouden ze daar met het kiezen van die 'leuke cadeaus' mee rekening kunnen houden. Maar ik vrees dat die koppeling er niet is, ik waag het er niet op.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,19 april 2009, 23:00
Datum: maandag 20 april 2009 9:58

Frank fietskar wil?

Het is niet helemaal zeker wat ik wil. Als je bij Gert kijkt naar z'n andere advertenties dan zie je twee keer dezelfde fietskar bij 'gezocht'. Er staan bijna 1000 fietskarren op Marktplaats, en ook ruim 100 fietsaanhangers. Niet alles is wat je denkt, niet iedereen kan foto's maken, heel bizar bestaat ook. Kortom, of je nou wel of geen fietskar wil, Marktplaats is reden tot veel vreugde.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,16 april 2009, 23:10
Datum: vrijdag 17 april 2009 15:59

Eén pad? Ik heb er minstens zes gebruikt. Steeds na het filteren van twee koppen citroenzuurmengsel een nieuwe ouwe pad, vindt Philips. (De lezertjes denken nu: Alweer over ontkalken? Get a life!)

Over ontkalken kan je niet genoeg schrijven. De snelontkalker wil dat je een mengsel half laat doorlopen (met andere woorden, éen druk op de knop voor twee koppen), dat je daarna minsten vijf minuten wacht en dan de andere helft laat doorlopen. Daarna moet je spoelen met schoon water. Ze reppen niet van een pad, maar die tip had ik uit de Philips tekst opgepikt. Maar spoelen met een pad, dat leek me onzin.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,16 april 2009, 23:10
Datum: vrijdag 17 april 2009 8:14

Da's toevallig, ik kwam gisteren ook eindelijk eens op het idee om mijn Senseo te ontkalken. Zou het in de genen zitten, of ging het in jullie geval uit van Sneeuwuil?
Ik wist vagelijk dat er een terughaalactie was omdat bepaalde types door teveel kalk gevaarlijk kunnen worden, maar had me daar niet in verdiept. Nu zag ik op de site van Philips dat bepaalde bouwjaren van mijn type Senseo op de verdachtenlijst staan, maar mijn bouwjaar niet. Ook las ik dat bij ontkalken je géén azijn moet gebruiken. En over sparen gesproken: heb je al gebruikte pads gespaard, die heb je nodig voor de onkalkingsprocedure.

Sneeuwuil stelde zich nogal veel voor van het ontploffen van de Senseo, maar het ontkalken was mijn actie. Een gebruikte pad zat nog in het apparaat. Jammer dat je er zo weinig van merkt, van dat ontkalken, de koffie smaakte net als anders.
Bij Vitens kan je je postcode opgeven om de hardheid van het plaatselijke drinkwater te vinden. Ermelo: 5,5. De wettelijke norm is 5,6 tot 14, ons water is maar net hard genoeg. Ontkalken lijkt niet zo nodig, ik krijg de neiging om de Senseo een kalktabletje te geven.

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,15 april 2009, 23:06
Datum: donderdag 16 april 2009 10:55

Frank, Wat een rijke dag had jij gisteren! Om jalours op te worden! Jaloers? En dan praat ik nog niet eens over de positieve grondhouding. Ooit had ik een schoonzoon die bij TNO ging werken op de afdeling Karton, dus Inpaktechnologie. Die heeft, zoals wij allen weten, een hoge vlucht genomen, zij het niet, veronderstel ik, door zijn toedoen.

Karton, dat meldde ik nog niet eens. Twee kartonnen dozen met allerlei vernuftige tussenschotjes. Eigenlijk zou je ze permanent in een vitrine willen zetten, zo mooi zijn ze. Maar wegens plaatsgebrek toch maar richting Stari Papir gestuurd.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,14 april 2009, 23:03
Datum: woensdag 15 april 2009 11:12

Ja, die Rozepoot. Ze heeft inderdaad heel lang in de file op de A28 moeten staan maar we hebben haar uitgelegd dat het nog erger kon: wij werden tenminste nog omgeleid via een officieel nog niet bestaande weg. Wie vooraan stond (dus voorbij de laatste afslag vóór de file) heeft letterlijk uren stil moeten staan. Rozepoot doorstond alles zonder miauwen. Toen kwamen we eindelijk thuis, alwaar die andere twee natuurlijk tegen haar bliezen. Dat vond ze geloof ik nog tot daar aan toe maar dat grote, vreemde huis boezemde - en boezemt - haar wel wat angst in.
Auke en mij heeft ze zonder aarzelen aanvaard, dat is wel fijn. Ze laat zich gewillig optillen en aaien. De eerste nacht dachten we haar een plezier te doen door haar mee naar de slaapkamer te nemen en de andere katten buiten te sluiten. Maar ze wilde eruit dus we deden de deur maar weer open. En toen we wakker worden had ze zich dus verstopt. Pas om zeven uur 's avonds vonden we haar terug, in het (inpandige) fietsenhok, achter een krat en onder een kast. We houden haar nu in één kamer totdat ze een beetje gewend is. Er zijn in die kamer veel boeken waar ze achter kan zitten als het haar even teveel wordt. Ze heeft trouwens de bijbel in de kattenbak gegooid. Maar ook Auke's collectie atheïstische lectuur, die ernaast stond. "Ik ben agnost. Wij weten slechts, dat wij niets weten.", zo verklaarde ze.

Mooi dat die agnostische opvoeding toch is aangeslagen!

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,13 april 2009, 23:22
Datum: dinsdag 14 april 2009 8:32

Geen idee waarom, maar ik heb van oudsher een groot zwak voor Rozepoot. Wil Iris alsjeblieft ook hier vertellen hoe de verhuizing doorstaan wordt?

Rozepoot was verreweg de slimste van het stel. Dat wist ze zelf niet, ze liet zich door iedereen intimideren. Hoe het met de verhuizing gaat krijg je ongetwijfeld te horen.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,10 april 2009, 23:04
Datum: zaterdag 11 april 2009 9:39

Het waren niet zomaar hortensia's hoor, maar KLIM-hortensia's! En dat was om de dooie dood geen loze verspilling, maar dringend noodzakelijke bedekking van de nog altijd kale muur die buurman Peter vorig jaar optrok.
Omdat bijna alle groenblijvende clematissen die ik vorig jaar hoopvol probeerde inmiddels bevroren zijn, diende er nu ijlings berust te worden in niet-groenblijvende groeisels, die dan tenminste gaan groeien. En rap een beetje, zo hopen we.

Buurman Peter kan bij mij niet meer stuk sinds hij deze toevoegingen aan de palen bij z'n voordeur vastkitte:

katten

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,10 april 2009, 23:04
Datum: vrijdag 10 april 2009 23:33

Oh jee, ik kan die foto niet scrollen.

En wat deed je om Sneeuwuils computer sneller te maken? Dan doe ik dat met die van mij ook even.

Dat had ik ook al gemerkt, dat het scrollen off-line wèl, maar on-line niet werkte. Zit waarschijnlijk in het fullscreen gedoe, dat heb ik er even uitgehaald, nu werkt het wel.

Sneller door zoveel mogelijk rommel op te ruimen, maar vooral door systeemherstel. Dat heeft het nadeel dat je allerlei eventuele updates van programma's weer terugdraait, maar het voordeel dat je weer de snelheid zoals op de datum dat het herstelpunt gemaakt werd terugkrijgt. Sneeuwuil doet zo min mogelijk aan updates, dus dat nadeel is voor haar maar klein.

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,4 april 2009, 23:03
Datum: zondag 5 april 2009 9:18

Die zwevende vlekjes heten, geloof ik "glasvochtloslatingen", iets met maculadegeneratie, of iets dergelijks. Niets aan te doen! Wel wanneer je aan het begin van hun ontstaan lichtflitsjes hebt en dan naar de oogarts snelt, dan kunnen ze het "laseren" tegenwoordig.

Ik moet me nu spoeden naar de trein, maar ik zal het morgen wel even opzoeken in de brief van de oogarts.

Ze kunnen zeer hinderlijk zijn, die vlekjes...

Het lijkt er op dat Leonard van twee kanten erfelijk belast is!

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,3 april 2009, 23:19
Datum: zaterdag 4 april 2009 19:30

Dan bevinden onze vlekjes zich waarschijnlijk in het glasachtig lichaam, daar valt zonder er een enorme bende van te maken niet bij te komen. Ik denk dat het niet mogelijk zal zijn die drab te "verversen" ik moet er dus maar mee leven met die vlekjes.

bizcat

Het gekke van mijn vlekjes is dat ze soms onzichtbaar zijn. Als ik ze wel zie dan lijken ze te kunnen bewegen. Als je op de computer een foto tot op de pixel wil bewerken dan zit zo'n vlekje soms net voor die pixel. Overigens vind ik ze weinig hinderlijk.

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,2 april 2009, 23:11
Datum: vrijdag 3 april 2009 0:16

Tja nu dan toch het onderwerp fotografie ter sprake is gekomen…

Ik heb een nieuwe smartphone een Samsung Omnia. Je kan er uiteraard mee bellen en verder is het net een I-phone maar dan met een 5Mpixel camera met een hele hoop belangrijke maar vooral onbelangrijke features. Het ding heeft autofocus, macro-stand, een led-schijnwerper, anti-shake… Dit zijn voor een camera toch wel prettige features. Maar dan… automatisch panorama’s maken, allerlei kunstzinnige effecten, maar het leukst en meest onzinnige is toch wel glimlach detectie en gezichtsherkenning (deze camera heeft dan ook absoluut geen last van prosapagnosie!)

smile

Het is niet altijd een straf om rijles te geven ;-)
Ik glimlach zelden, maar dankzij de Omnia weet ik nu hoe dat moet!

Maar je vraagt je wel af of deze dames überhaupt rijles gehad hebben. http://www.youtube.com/watch?v=SbiYHND7lK4

Leonard R.A.

Dat zoeken we op! Ik vraag me af hoe dat werkt, die glimlachdetectie. Je zou de gefotografeerde dame kunnen vragen te glimlachen tijdens een handstand en dan kijken wat de camera telefoon daarvan maakt. Of, misschien makkelijker, de telefoon ondersteboven houden. Vervolgens niet glimlachen maar juist kwaad kijken...

Youtube is mooi, de leukste vind ik dat van bovenaf gefilmde parkeerprobleem. Je mag aannemen dat al die brokken niet met opzet gemaakt worden. Dat betekent dat er altijd wel iemand filmpjes staat te maken...

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,31 maart 2009, 23:13
Datum: donderdag 2 april 2009 23:37

Wat goed dat zo'n staaroperatie relatief moeiteloos verloopt en vooral pijnloos! Dat is een tandheelkundige behandeling inderdaad meestal niet, daar weet ik alles van. Ik zie al jaren (zeker al 25 jaar) een soort vlekjes in mijn gezichtsveld meedraaien met m'n oogbewegingen, vooral bij het turen naar een horizon of een lichtbron zoals mijn monitor tijdens Word. Ik heb begrepen dat dit littekentjes zijn van minuscule bloedinkjes in het netvlies. Dus mocht ik aan de beurt zijn over een jaar of 20 voor zo'n operatie zouden die vlekjes dan weer verdwenen zijn? zou ik een leuke bijkomstigheid vinden :-)

bizcat

Die vlekjes heb ik ook. Om die te verwijderen moet het hele oog gedemonteerd worden, ik ben bang dat je het dan niet meer in elkaar krijgt. Bij de staaroperatie wordt alleen dat troebele lensje er uit gepeuterd, de rest blijft intact. Daarom is het zo'n kleine ingreep.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 april 2009, 23:19
Datum: donderdag 2 april 2009 12:33

Kan je nou al stereo kijken, waar je je zo op verheugde?
Niet alle mensen met een vertebril of vertelenzen hoeven na een staaroperatie een nieuwe bril c.q. lenzen. Als je geluk hebt (zoals ik) krijg je zulke uitgekiende lensjes ingeplant dat je voortaan zonder hulpmiddelen goed in de verte kan zien. Er zijn sterk bijziende mensen (zonder staar) die zo genoeg hebben van hun bril dat ze kunstlensjes laten plaatsen. En ik ken iemand die graag leest in bed en dan een leesbril lastig vindt. Toen ze een staaroperatie moest ondergaan koos ze lensjes waarmee ze geen leesbril meer nodig heeft. Mijn oogarts houdt denk ik niet van zulke fratsen, hij heeft me niet verteld dat ik de sterkte kon kiezen.
Ik vond de operatie wel eng maar kreeg geen valium

Mijn oude oog ziet scherp vanaf anderhalve meter tot oneindig, het nieuwe ziet scherp van een halve meter tot drie of vier. Samen doen ze het dus heel goed! Maar ik vermoed dat het nieuwe oog iets bijziend is omdat de oogbol nog wel wat gezwollen zal zijn. Maar stereo kijken, vooral bij klein gepruts op korte afstand gaat geweldig!


Nog even naar de maart reacties?

reacties





opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.

zoek in frankslog: