naar april!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,31 maart 2011, 23:08
Datum: vrijdag 1 april 2011 19:49

Na zoveel bijval kan ik niet achterblijven: hier is het stuk, zelfs de uncut version, die maar liefst tweehonderd woorden langer is!

Rik

Hier dus.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,31 maart 2011, 23:08
Datum: vrijdag 1 april 2011 18:04

Vandaag in de NRC een ingezonden stuk van Rik: Martin Bosma heeft mijn vader niet goed begrepen. In de digitale editie moet je scrollen om het helemaal te kunnen lezen, daarom kan ik het niet van het scherm plukken en hierin plakken. Ik hoop dat Rik niet te bescheiden is om het naar het log te sturen. Het is geweldig!

Vol verwachting...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,31 maart 2011, 23:08
Datum: vrijdag 1 april 2011 11:30

Zijn tent. Nog een heel gedoe, maar met de tijdbalk van Google Earth kwam ik erachter. Of is dit weer zo'n misselijke aprilgrap?

Rik

Andere lezertjes: die twee lange getallen hi-lighten, dan naar Google, dan naar maps. Niet die vertaling van Google gebruiken, dan kom je ergens midden in de stad uit. Inzoomen en dan vooral op de schaal letten. En nee, geen aprilgrap, stond er wat dagen eerder ook al op. Kwam 't toevallig tegen toen ik naar de landingsplaats van de helicopter zocht. Die was vlak bij die L-vormige, door Haskoning gemaakte, havendam, een eind naar het oosten.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,30 maart 2011, 23:16
Datum: donderdag 31 maart 2011 8:40

Kijk nou: het lijk is nog niet koud of ze gaan er al met het tafelzilver vandoor:

http://twitpic.com/4f1srf/full

Rik

Ik had er moeite mee dat ik instemmend aan het lezen was. Tot ongeveer de helft, dan noemt Bosma Fox News en Arianna Huffington. Iemand die dat serieus neemt hoef ik niet meer serieus te nemen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,29 maart 2011, 23:14
Datum: woensdag 30 maart 2011 13:40

Tja die Bosma. Reve zou zeggen: 'Domheid is geen schande, maar men moet er niet mede te koop lopen.'

Hiero het stuk. Past vast nog wel in de rubriek 'Familieberichten.'

Rik

Mooi stuk, het staat er bij.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: Fwd: bosma
Datum: woensdag 30 maart 2011 9:45

-------- Originele bericht --------
Onderwerp: bosma
Datum: Wed, 30 Mar 2011 08:26:27 +0200
Van: <->
Aan: <->

Ha Minke,
Wil jij deze reactie aan Frank doorgeven? Marja en ik hebben overnacht in een hotel in Zutphen (met airmiles). Mooi stadje, zeker met al die zon. Ik tik dit op een hotelcomputer, maar ik ben niet zeker van Franks mailadres. Gefeliciteerd met het nieuwe kleed. Dag, Ellen

Hier de reactie:
Frank, Bosma erreg oké, dat meen je toch niet, hè? Ik vind hem ontzettend niet oké. Zijn columns in NRC zijn mij een gruwel: rancuneus, negatief, niet verrassend, altijd hamerend op hetzelfde aambeeld. Helaas kan hij wel een beetje schrijven.

Ik ga een klein woordenboekje maken. Eerste, voorlopig enige, lemma:

erreg: niet erg

Over Bosma.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,29 maart 2011, 23:14
Datum: woensdag 30 maart 2011 7:35

De Noorse Yamaha buitenboordmotor, waarvan de kop stuk was gegaan doordat er zout in de kanalen zat, had ook geen kleppen, vanwege 2-takt. Maar de pakking was nog heel, want die zat er niet op, zodat ik de nieuwe kop er gewoon met een beetje loctite op kon schroeven.

Het proefdraaien in een kliko met water was een waar festijn.

Rik

De Zweedse Albin was een ouderwetse motor. Het grote voordeel daarvan was dat je alle onderdelen kon begrijpen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,28 maart 2011, 23:25
Datum: woensdag 30 maart 2011 7:21

Ha, ik hoop dat hij die column schrijft. Dan zal je zien wat ik van hem vind.

Rik

We zochten naar dat artikel, Nederland eenpartijstaat. Onvindbaar, dit lijkt er in de buurt te komen. Staat wel een 'schetste' teveel in.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,28 maart 2011, 23:25
Datum: dinsdag 29 maart 2011 17:42

Gelukkig heb ik andere problemen dan de domme uitspraken van PVV-ers:

Geachte heer Oerlemans,

Ik las vorige week het overlijdensbericht van prof J. W. Oerlemans. Ik vroeg mij af of dat dezelfde persoon is als de schrijver van het artikel Nederland Eenpartijstaat uit 1990. Dat heeft nogal indruk op mij gemaakt. Ik overweeg hieraan te refereren in mijn column in NRC Handelsblad.

Ik maak graag van de gelegenheid gebruik mijn medeleven uit te spreken. Ik vond het overlijdensbericht zeldzaam mooi geschreven.

Vriendelijke groet,

Martin Bosma
Partij voor de Vrijheid

En nog gelukkiger heb ik ook een praktisch probleem:

Klepstoter/koppakking OM601

Rik

Door het oog van de naald, ik. Onder Iris haar tekst had ik een link naar de bespreking van dat boek van Bosma, met nog wat sjagrijnigs van mezelf erbij. Gelukkig gewist wegens niet leuk genoeg. Bosma is heel erreg OK!

kopOns bootje in Amsterdam wilde een nieuwe koppakking maar ik kon de moeren niet loskrijgen. Gelukkig kwam Leonard met vriend Jan langsvaren. Jan is een soort tovenaar op mechanisch gebied, die kreeg ze wèl los. Onze Albin was een vier cylinder, maar wel een zijklepper: geen klepstoters. En de PVV bestond nog niet eens.

Van: "Iris Hoekstra-Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,28 maart 2011, 23:25
Datum: dinsdag 29 maart 2011 13:22

Inderdaad een heel mooi sieraad. Sneeuwuil heeft haar kunsten nog niet verleerd. De reparatie is helemaal onzichtbaar.

Maar die filmpjes van vandaag! Ik moet niet lachen, ik moet alleen huilen en niet zachtjes. Die Stepford Wives zijn heel eng maar je kunt betogen dat ze er zelf voor gekozen hebben. Maar dat eerste filmpje, dat vond ik veel erger. Hoe heeft het zover kunnen komen met ons mooie land? Overigens heb ik die mevrouw even gegoogled en ze is advocaat geweest! Een advocaat die statistisch onderzoek ongeldig verklaart, of althans er niet in slaagt om haar bezwaren tegen dat onderzoek op logisch sluitende wijze over te brengen, dat kan toch haast niet? Misschien snapt ze het eigenlijk best maar vindt ze taakstraffen gewoon stom. Dat kun je niet zeggen natuurlijk. Dus dacht ze misschien: als ik nou maar net zo lang onzin uitkraam totdat iedereen het opgeeft, win ik het debat wel.

Niet zo'n waarschijnlijke theorie hè? Ik klamp mij vast aan strohalmen.

En er zijn zelfs nog mensen (van GroenLinks!) die vinden dat Helder gelijk heeft.

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,27 maart 2011, 23:21
Datum: maandag 28 maart 2011 10:25

Mooi sieraad. Doet zijn naam eer aan. Respect!

Al Sneeuwuils sieraden zijn mooi, dit is wel een van de toppers.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,27 maart 2011, 23:21
Datum: maandag 28 maart 2011 8:20

Een mooie operatie, die me eraan doet denken dat ik de gehaarscheurde slang van mijn geiser moet vervangen. Het resultaat zal minder vakkundig zijn dan deze profi restauratie, hoewel Nienke er vanuit lezersperspectief wat bekaaid afkomt.

Rik

Nienke leest dit niet, teveel afkeer van computers. Ze heeft veel aanleg voor ongelukken, we hebben mogen meemaken dat ze door een gesloten glazen deur liep. Je kon daarna zien hoe een hand er van binnen uitziet: witte touwtjes. Die hand is gerepareerd, maar nu heeft ze (in de keuken) in haar duim gesneden waarbij een zenuw geraakt werd. Dat is onlangs ook gerepareerd maar nu mag ze drie maanden niets doen met die hand. Niet zo makkelijk als je een winkel hebt.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,26 maart 2011, 23:21
Datum: zondag 27 maart 2011 16:17

Dat petje in spiegelbeeld, dat wil ik wel.

Rik

Klant worden bij Hendrik is de eerste stap. Dan een foto van het petje in de spiegel. Vervolgens de witte letters op het petje blauw maken. De vierde stap is het petje in de printer, nee dat gaat niet lukken. Helaas.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 maart 2011, 23:16
Datum: donderdag 24 maart 2011 16:56

Heeft het log ook een rubriek 'Familieberichten'?

Rik

Sinds vandaag wel: familieberichten.

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 maart 2011, 23:16
Datum: donderdag 24 maart 2011 11:28

Sorry, maar kunnen honderden mannen (of vrouwen) niet elk op zijn (of haar) eigen manier enig zijn?

Weet niet, ken er van beide soorten maar een stuk of tien.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 maart 2011, 23:16
Datum: donderdag 24 maart 2011 10:13

Die salvia's laat ik meestal in de schuur overwinteren, maar het begon in november al te vriezen en toen kreeg ik ze niet meer uit de grond. Ik heb ze vervolgens wel afgedekt, maar niet grondig genoeg vrees ik.

In de schuur hiero vroor het binnen ook. De potten watergedragen verf vonden dat niet zo fijn.

Van: "K. Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,22 maart 2011, 23:18
Datum: donderdag 24 maart 2011 10:06

Ik geloof dat Bert iets te vroeg zijn isje heeft vergroot. Er staan enige isjes in het stuk en die na 'geschikt' mag voor mij groter.

Ik heb, al jaren geleden, de computer geleerd hoe hij een mail in dit log moet plakken. Ik heb hem er niet bijgeleerd hoe je vet, cursief en onderstreept mee moet nemen. Dat moet ik zelf, met de hand, doen. En zoals gezegd, vervette ik de verkeerde is. Als het Vreemdelingenlegioen nog bestaond zou ik nù dienst nemen.

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 maart 2011, 23:16
Datum: donderdag 24 maart 2011 9:43

Ik vind jou een enige man, Frank, maar zondag ontmoette ik in Haarlem de man van Hannah, in de wandeling Bol genaamd, en die vond ik, ik wil niet zeggen nog eniger, maar toch minstens net zo enig als jou, als jij, als ik jou vind, waarbij - en dat had ik willen vermijden, maar hoe? - het woord minstens in dit verband de suggestie in zich draagt dat eniger dan enig inderdaad mogelijk is.

Twee reacties lager heb ik al aangetoond erg onenig te zijn.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 maart 2011, 23:16
Datum: donderdag 24 maart 2011 9:41

Ja Bert, wat Ellen zegt, dat zei ik ook al tegen Frank gister. Maar Frank is blijkbaar zó onzeker van zichzelf op grammaticagebied, dat hij er maar gemakzuchtig ovenheen stapte.
Maar wiskunde "is" iets, en niet "zijn" iets. Dat kan je onmogelijk met ons oneens zijn.
Ik wou het eerst ook laten passeren, want ik heb als kind iets van m'n opa geleerd. Diens stopwoord was: "Altijd eerst denken dat je zelf gek bent." (Hij deed dat zelf nooit, voegde mijn moeder daar hartelijk aan toe toen hij dood was.) Maar dat heeft bij mij toch mooi doorgewerkt hoor. Als ik netjes op de stoep loop en er fietst iemand op diezelfde stoep tegen me op, dan heb ik allang "sorry" geroepen voor ik erover heb nagedacht.
Maar nu schaar ik me, lafhartig dus als tweede, toch geheel achter Ellen. Of het sop dit kooltje waard is, die vraag is dan weer eens voor een ander om te beantwoorden. Dat vind ik er echt eentje voor Allah.

Maar ik is dus gek.

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 maart 2011, 23:16
Datum: donderdag 24 maart 2011 9:34

Ellen, je hebt helemaal gelijk. Slons die ik zelfs met mijn nieuwe leesbril op de neus ben, en trouwens ook niks van wistkunde wetende, benadrukte ik het verkeerde woordje is. Het andere "is" had wel degelijk "zijn" moeten zijn. Ik behoor helaas tot een van degenen die altijd precies weet hoe anderen het moeten.

Niet alleen Ellen heeft gelijk, maar jij ook, Bert! Als ik jullie mail in het weblog plak dan gaan dingen zoals vet verloren, die moet ik er dan later bijmaken. En ik deed dat bij de verkeerde 'is'...

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 maart 2011, 23:16
Datum: donderdag 24 maart 2011 8:42

Bert, IS hoort toch bij wiskunde en is dan toch goed? Niet te hopen dat ik het mis heb, want verder kan ik niet zoveel. Ik weet niks van wiskunde, mijn hartige taarten zijn niet zo lekker en mijn favoriete salvia's houden zich dood.

Dat jouw salvia's zich dood houden is toch niet jouw eigenschap? En jij kan websites maken, wat wil je nog meer!

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,22 maart 2011, 23:18
Datum: woensdag 23 maart 2011 19:59

Heb je gezien, Frank, zojuist, dat een van jouw Wiskundemeisjes in DWDD was? En heb je gehoord dat ze een stevige taalfout maakte, zeggende dat wiskunde een van de wetenschappen is die het meest geschikt is om op internet te doen? Waarschijnlijk had ze ook geen schijn van kans gemaakt bij de wereldkampioenschappen baanfietsen in Apeldoorn vanmiddag, of als invalster bij de damesvoetbalwedstrijd Duisburg - Everton. Zijn er bij jouw weten ook meisjes die op meer dan een enkel gebied uitblinken? En jongens? En hoe leg ik aan allochtone taalcursisten uit dat er een verschil is tussen enige honderden mannen en honderden enige mannen?

Nee, niet gezien, DWDD gaat ons veel te snel. Die taalfout heb ik dus niet gehoord, zou me waarschijnlijk niet opgevallen zijn. De fout van Leonardo da Vinci, daar hebben we het de hele dag al over.
Qua meervoudig uitblinkende meisjes: Sneeuwuil kan schrijven, schilderen, muziek maken en koken. De weg vinden kan ze ook, maar dat kan wel eens lang gaan duren.
Enig is een teveel versleten woord. Ooit was het iets waar er maar één van is. Twee enige mannen, dat is er al eentje teveel. Enige in de betekenis van 'enkele' zou verboden moeten worden. Je kunt die allochtonen beter een andere taal leren, bijvoorbeeld Chinees.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,19 maart 2011, 23:04
Datum: zondag 20 maart 2011 17:10

Ja, ik vind de website van Iris ook heel mooi. En de wolkenfoto's ook. Marja, neem toch Chrome, de browser van Google. Die vraagt niet of je het venster wilt sluiten, maar doet het gewoon braaf.

Of Firefox, of Safari, die zeuren ook niet.

Van: <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,19 maart 2011, 23:04
Datum: zondag 20 maart 2011 9:07

Wat Iris gemaakt heeft, is prachtig. Ook de toon van intelligente computerminnaars onder elkaar bevalt me. Waarom, o waarom krijg ik bij het werken op de computer juist zo vaak het gevoel dat 'iemand' (de programmeur van Microsoft?) denkt dat ik imbeciel ben? Een voorbeeld van drie minuten geleden: als ik de (fantastische) wolkenfoto's bekijk, en daarna op het bordje 'terug' klik, verschijnt deze tekst op mijn scherm: 'De webpagina die u nu bekijkt, probeert het tabblad te sluiten. Wilt u dit tabblad sluiten? ja/nee.' Nu zegt mijn monitor: 'Het toetsenbord waarop u zit te tikken, probeert het woord schuimbekken te tikken. Wilt u het woord schuimbekken tikken? ja/nee'. Jaaaaaaaaaaaa.

Die vraag van Microsoft is inderdaad irritant. Erger is dat ik, in dit geval, de foto's zo had kunnen tonen dat je terug kan zonder dat die vraag gesteld wordt. Gemiste kans.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,19 maart 2011, 23:04
Datum: zondag 20 maart 2011 9:03

Over de website van Iris: Weet wel dat die nog helemaal niet voor publicatie bedoeld was, en Frank is m.i.behoorlijk buiten zijn boekje gegaan maar dat zie ik nu pas, te laat dus.
Nu dat toch eenmaal gebeurd is kan Iris er misschien wel van profiteren als jullie ook nog aanmerkingen hebben en aandragen, want met dat verzoek stuurde ze hem aan ons.
Ik zeg niet wat wij vonden, maar er is vast éen aanmerking bij waar we het allemaal over eens zijn......

e,k,m,a,r,i,m,b,t,l. Er zijn maar tien lezertjes van mijn log, Iris meegeteld. Het is dus niet zo dat de hele wereld nou naar Pixelkracht zit te kijken. En het zou niet verkeerd zijn als de hele wereld dat wel deed!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,18 maart 2011, 23:12
Datum: zaterdag 19 maart 2011 9:11

In dit belangrijke boek wordt heel aanschouwelijk uitgelegd dat de angst dat er iets met de aarde gebeurt altijd nog vele malen groter is dan de kans dat er iets met de aarde gebeurt. Intussen vind ik Libië erger en interessanter dan Japan, omdat in het eerste land mensen voor de problemen zorgen en in het tweede tektoniek. Wat een prettig woord is dat zeg! Het knettert. Maar afgezien daarvan: aan een natuurramp kan niemand iets aan doen, dus opdweilen en doorlopen. Wat zeggen de astrologen over Khadaffi?

Rik

kuifje

Ook in Japan zorgen mensen voor de problemen door dingen te bouwen die niet tegen natuurgeweld bestand zijn. Natuurgeweld waarvan men al heel lang weet dat het te verwachten is.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,18 maart 2011, 23:12
Datum: zaterdag 19 maart 2011 9:01

schuivende platenIk moest bij de term wegduiken denken aan Rudy Kousbroek, die schreef over het gevreesde wegduiken van poezen die niet geaaid willen worden. Ik hoop tenminste dat hij die term gebruikte (in mijn herinnering wel, maar dat zegt niet zo veel). Als je naar het gedrag van die oceanische platen kijkt vind ik dat je ook wel van wegduiken kunt spreken.

Ik heb meer last van poezen die wel geaaid willen worden. Anemoon geeft kopjes tegen mijn kopje. Kopje koffie, bedoel ik, terwijl ik de eerste mail zit te lezen. Met grote tegenwoordigheid van geest mors ik net niet op het toetsenbord. Dan geeft Anemoon een kopje aan de laptop waardoor het enigzins gammele stroomsnoertje geen stroom meer levert. Opeens gaat de laptop in de slaaps

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,17 maart 2011, 23:17
Datum: vrijdag 18 maart 2011 13:11

Die som lijkt moeilijker dan hij is. Bij de cursus hoort een fraai geïllustreerde reader, waarin de benodigde gegevens snel te vinden zijn. Dus ook iemand als ik, wier verstand stil staat bij grote getallen, kon dit wel oplossen. De tekst in de reader is soms bijna poëtisch, ik las zinnen als: Door ‘sleur’ van de naar het noorden wegduikende Afrikaanse oceanische aardkorst, beweegt Kreta naar het zuiden

'naar het noorden wegduikende Afrikaanse oceanische aardkorst' bedoelen ze daarmee dat de Afrikaanse plaat in de Middelandse Zee duikt? Dan kan ik me voorstellen dat Kreta zich zo gedraagt.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,17 maart 2011, 23:17
Datum: vrijdag 18 maart 2011 10:25

Wees maar blij dat de aardkorst in beweging is, anders zou al het land in zee spoelen. Niet meteen hoor, maar toch wel binnen 16.8 maal 10 tot de 6de jaar. Vorige week ben ik begonnen aan een cursus geologie, als huiswerk moesten we uitrekenen hoe lang het bij een niet-dynamische aarde zou duren voordat er nergens meer land in zicht zou zijn. Volgende week komt de plaattektoniek aan bod, joepie.

Ik las net bij Bill Bryson dat we de Aarde beter de Water kunnen noemen: het meeste oppervlak ìs al water. Die tektoniek zal toch wel eens een keertje stoppen als de Water voldoende is afgekoeld, dan krijgen we toch dat wegspoelen. Maar misschien kunnen we 'm tegen die tijd beter de IJs noemen.

Maar na een week al dit soort berekeningen, het lijkt me een vrij pittige cursus!

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,16 maart 2011, 23:06
Datum: donderdag 17 maart 2011 16:22

Met lede ogen volg ik, hoestend, je vermakelijke vorderingen. Mocht de zojuist door de Bosnische werkster geadviseerde yoghurt met knoflook eerstdaags genezing brengen, dan zal ik zeker weer eens op iets reageren.

Yoghurt met knoflook, dat lijkt me iets om vampiers af te schrikken. Mochten die de oorzaak van je kwaal zijn dan zal het zeker helpen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,15 maart 2011, 23:07
Datum: woensdag 16 maart 2011 10:45

'Demonstratiebos' is anders ook niet mis.

Rik

Dat bos grenst aan een ander bos. Ga je van 't ene naar 't andere dan kom je langs een bord 'demobos'. Bijna 6000 hits bij google.

Van: "Iris Hoekstra-Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,14 maart 2011, 23:14
Datum: dinsdag 15 maart 2011 11:27

Jammer dat je niet dik bent, dan konden we dit t-shirt voor je kopen:

pi-shirt

Ik kan proberen dik genoeg te worden, maar eigenlijk mag ik van Sneeuwuil geen t-shirts.

Van: "Iris Hoekstra-Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,13 maart 2011, 23:30
Datum: maandag 14 maart 2011 16:28

Krijg nou wat. Ben je in een verlate carnavalsstemming terecht gekomen?

Dat kennen we niet in Ermelo, carnaval.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,13 maart 2011, 23:30
Datum: maandag 14 maart 2011 9:39

Zou ik aanmerking mogen maken op de keuze van je behangselpapier?

Ja, dat mag.

Van: <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,13 maart 2011, 23:30
Datum: maandag 14 maart 2011 9:13

Roze met confetti? Pardon?

Niet zo maar confetti. Een vierkant en een cirkel, en daarvan heel veel.

Van: "Iris Hoekstra-Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,11 maart 2011, 23:11
Datum: zaterdag 12 maart 2011 16:42

Toevallig las ik gisteren, toen ik langs een stel kranten draafde, de kop: "dementie vaak erger voor de omgeving" of zoiets.

Ik heb geen idee hoe het is om dement te zijn maar ik kan me wel voorstellen dat het van je karakter afhangt. Als je iemand bent die tijdens een transient global amnesia episode aldoor heel blij roept: "wat interessant!", is dementie misschien ook niet zo erg. Tenzij je hele karakter door de dementie totaal verandert. Dan gaat dit verhaal niet op.

Er zijn ook altijd mensen die zeggen dat dement zijn niet erg is maar dement wórden wel. Ik vraag mij dan af: hoe weten ze dat?

Hoe is het om iemand anders, Hans Hillen bijvoorbeeld, te zijn? Dat is al onvoorstelbaar. Liever niet, in dit geval en in elk ander geval dat ik kan bedenken. Maar wat denkt een dementerende? Niks? Dan is het misschien zo gek nog niet.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,10 maart 2011, 23:06
Datum: vrijdag 11 maart 2011 9:26

Als die van Teardrops gaan samenwerken met die van Dommelpool krijg je vast iets moois.

caravan

Hoewel, dan toch liever dit

huisje

De Teardrops worden gemaakt door Amish, die vinden sauna's vast veel te frivool. Dat huisje, daar zien ze waarschijnlijk wel wat in. Met wat minder ramen en kaarsverlichting.

Van: "Iris Hoekstra-Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,6 maart 2011, 23:17
Datum: maandag 7 maart 2011 8:05

Toevallig viel mij dat modelbouwschip ook op. Het geluid stond uit dus ik kon het niet helemaal volgen maar ik dacht nog: hoe kan je met de winst van zo'n scheepje die dure reclamezendtijd bekostigen? Nu weet ik het.

En wat is de OSP? Google zegt: Onafhankelijke Socialistische Partij. Maar dat bedoel je vast niet.

Klopt, ik bedoelde www.osf.nl. Deze OSP ken ik wel, die doet hier iets met de centrale verwarming.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,3 maart 2011, 23:23
Datum: vrijdag 4 maart 2011 11:26

Ja hoor, Ellen heeft gelijk, het is een ordinaire ficus. Van Lidl nog wel, en dan ben je pas echt ordinair.
"Kamerlinde" is zo'n prachtig woord, daarom is het denk ik bij de poetische Frank blijven hangen in de tijd dat ik het vaak gebruikt heb. Want ooit begeerde ik er heftig een, maar kocht hem niet omdat ik er het voorgeschreven raam niet voor had: geen zon en wel licht. Dat raam heb ik nu wel, maar nu begeer ik totaal geen kamerlinde meer. Want die ficus wordt aldoor dankbaar als klimboom gebruikt door onze veestapel, en is daar vast beter tegen bestand dan zo'n fraai lichtgroen prachtstuk. Neem jij die maar, dan heb je tenminste ook wat moois bij gebrek aan acht van die prachtige katten. Of had je er nou al een? Een kamerlinde bedoel ik?

lindeficusErgerlijk, ze lijken niet eens op elkaar. Zelfs de kleur van de pot wijkt af.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,3 maart 2011, 23:23
Datum: vrijdag 4 maart 2011 8:38

Geweldig, die rechter foto van het poppenmeubilair. Het lijkt alsof jullie nieuwe terrasmeubels hebben aangeschaft. Eigenlijk zou je jezelf en Sneeuwuil erin moeten photoshoppen en dan de opstelling wat gezelliger natuurlijk. Dat gezwel is ook mooi, een beetje fossielachtig. De kamerlinde paste zeker niet in die emmer, de afgebeelde plant lijkt me een ficus.

We hadden ooit twee van die gigantische planten, ik vrees dat we dan de kamerlinde hebben laten inslapen. Maar ik blijf dat geval in de emmer een kamerlinde noemen, dat vind ik een mooier woord.

Van: <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 maart 2011, 23:06
Datum: woensdag 2 maart 2011 17:38

Die prachtige speelgoederen mogen niet naar de Kringloop, hoor! Daar zijn toch specialistische verzamelaars voor, met eigen beurzen? En anders wachten jullie maar tot de moeders van Eken en Nijlen zich voortplanten.

Nog minstens negen maanden met al die obstakels in ons kleine huisje? Vooral die poppenstoeltjes...


Nog even naar de februari reacties?

reacties





opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www.Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.

zoek in frankslog: