reacties

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 30 juni 2006, 06:21
Datum: vrijdag 30 juni 2006 13:31

Ik zie wel wat in die motor van Rik, maar mis nog wat onderdelen. Kan Jan Marijnissen geen kathalisator zijn?

Net wat we nodig hebben! Rik kan even niet antwoorden want die is nu in Burgh-Haamstede, daar is van alles maar geen internetcafé.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 juni 2006, 06:21
Datum: vrijdag 30 juni 2006 9:28

Je zou het huidige demissionaire kabinet en de kamer moeten beschouwen als een koffieblik met verroeste schroefjes. Eerst moeten ze allemaal in de WD40 en daarna giet je ze uit op een tuintafel en ga je rustig zitten kijken wat op wat past - en wat je ervan kunt maken. Mevrouw Verdonk mag -nadat ze gevierendeeld is door vier Fiat Panda's- meewerkend hoofd worden van parkeerbeheer in Ermelo. Maar zo'n Donner, die is zonde om weg te gooien, en hij heeft hetzelfde schroefdraad als De Wit van de SP! Aan Pechtold lijkt je niets te hebben; een soort o-ring met een uitzonderlijke maat. Maar laat de diameter van Pechtold nou overeenstemmen met de buitenmaten van Halsema! Het een en ander onder de bezielde leiding van de Krukas Rouwvoet; dat moet toch een fatsoensmotor opleveren die ons land verheffen kan tot een volgende trede van blijdschap en menselijk mededogen.

En wat dat gristen worden betreft, zegt Reve:

'Geloven is het loslaten van elke zekerheid.'

Dus dat is een eitje.

Rik

Een goed plan. Jammer dat een democratie niet zo werkt. Afschaffen dus, die democratie, Hitler werd ook democratisch gekozen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 29 juni 2006, 06:18
Datum: donderdag 29 juni 2006 21:00

En nou allemaal naar André Rouw!

Rik

Ja, zijn wij het helemaal mee eens. Alleen de drempel van het gristen worden, daar zijn we nog niet overheen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 juni 2006, 05:51
Datum: maandag 26 juni 2006 9:00

Gisterenavond heb ik de kloek belasterd. Toen de regen even matigde, rende Emma terug naar het kuikenhok, toegejuicht door mens en dier.

Het moederinstinkt, dat kan je om een boodschap sturen. Ook Bontje is zeer zorgzaam waar het haar jongen betreft. Die maken nu plannen om het kattenpoortje te openen. Vandaag kunnen ze dat nog niet, maar over een paar dagen wel. We hopen op nog zo'n stortbui: zien of Bontje dan haar kittens naar binnen sleept.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 juni 2006, 06:09
Datum: zondag 25 juni 2006 19:47

Twee dingen houden mij bezig: jouw regenradar, en mijn op kamers wonende huisdieren.
Die regenradar is een zegen. De hoognodige regen gaat al uren pal over ons hoofd, en om de een of andere reden schenkt het grote voldoening om steeds op de regenradar te checken dat dat echt zo is. Net alsof het anders niet waar zou zijn.
Wat die huisdieren betreft: wees maar heel blij dat al dat bontgoed van jullie er nu warmpjes bij zit. Niet alleen worden mijn scharrelkippen in verre uithoeken van de tuin overvallen door wolkbreuken, maar ook heeft Emma, de tot dusverre zo trouwe kloek, deze avond uitgekozen om haar kuikens te ditchen. Zij zit nu met de anderen volwassenen in de overdekte ren te smiespelen, terwijl haar kinderen verbijsterd in hun ingeregende kraamkamer schuilen. Wat te doen? Kuikens in doos naar grotemensenhok, of op de natuur vertrouwen?

Ja, wij kijken ook graag naar de regenradar.
Je kunt altijd op de natuur vertrouwen als je er geen bezwaar tegen hebt dat er nogal flink gesneuveld wordt. Ik zou die kuikens maar ergens onder het een of andere dak brengen. Zie ook mijn log van 26 juni a.s.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 24 juni 2006, 06:07
Datum: zaterdag 24 juni 2006 13:23

Ik had nog geen RealPlayer omdat ik het wantrouwde, vanwege spyware en reclame enzo. Toen las ik ergens dat je bij de BBC http://www.bbc.co.uk/radio/audiohelp_install.shtml een versie kunt downloaden die dat allemaal niet heeft. Die heb ik gedownload en geïnstalleerd. Aan het einde van de installatie zeurde hij dat hij naar internet wilde en dat dat niet lukte. Ik heb dit scherm schouderophalend dichtgeklikt, want ik wist ook niet wat ik daar aan moest doen. Bovendien kon ik me niet goed voorstellen dat hij iets zinnigs te zoeken had op internet. Toen las ik ergens anders weer dat het gerucht over een speciale BBC versie grote onzin is.

Nou ja, ik weet het ook niet maar het werkt prima, ik heb nog geen reclame gezien en de kittens zijn om op te vreten. Een groot voordeel is dat ik de filmpjes nu ook vanuit Opera kan bekijken terwijl dat eerst om mij onbekende redenen niet lukte.

De oranje fontein vind ik verbluffend. Maar voor het vogelbad lijkt het me niet goed. Ja, je meende het wel niet maar ik ga nou eenmaal overal op in. Ik ben bang dat die kleurstof zich in het beton vreet. Ik stel me zo voor dat je daar naar staat te kijken in de herfst, als de blaadjes vallen en Duitsland het WK gewonnen heeft. Dan wordt men vast heel ongelukkig.

Ik heb al jaaaren RealPlayer op een van m'n computers staan. Je kan opgeven dat je geen reclame wil, dat krijg ik dan ook niet, en hij doet 't ook onder Firefox. Maar dat ding van Ellen, 'Media Player Classic' ga ik ook eens proberen.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 24 juni 2006, 06:07
Datum: zaterdag 24 juni 2006 10:05

Het is dus mogelijk tandwielen te vergeten aan de voet van een gigantisch oranje spuwend tandwiel. Leuk.
Ik had geen Real Player, en heb het nu nog niet, of weer niet, omdat bij de installatie mijn computer werkelijk even gecrasht leek. Oh my god, al die nooit op cd gezette foto's, en de hele rest! Enige tijd reageerde niks, tenslotte kwam het goed, maar ik wil nu nooit meer iets met Real Player te maken hebben. We komen de poezen wel live bekijken.

Begin nou eens met je foto's op CD te zetten. Ook als je zelf niets geks doet, je harde schijf heeft geen oneindige levensduur. RealPlayer heeft het probleem dat hij zich grotendeels in stilte installeert, je ziet geen streepje wat steeds langer wordt. Maar hij doet het. Bij talloos veel miljoenen.

De kittens zijn nu op hun top qua amusementswaarde!

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 24 juni 2006, 06:07
Datum: zaterdag 24 juni 2006 8:50

Ja, mijn computer kent Real Player en nee, er waren geen problemen met de installatie. Maar Real Player houdt zich dood als ik een poezenfilmpje aanklik. Dan opent volautomatisch Media Player Classic, dat het filmpje probleemloos toont. Die Classic heb ik eens gedownload toen ik problemen had met MP3 bestanden, het is een freeware programma dat goed lijkt te werken. Ik heb ook nog de gewone Windows Media Player, i-Tunes en Quick Time. Bedenkelijke wildgroei, ik zou er wel in willen wieden, maar durf niet.
Leuk trouwens, de spelende kittens.

Mooi. Wie wat afspeelt hangt af van de instellingen. De filmbestanden hebben het achtervoegsel 'rv', als je tegen RealPlayer zegt dat hij de 'rv's moet laten zien dan doet hij dat. Meestal doet het laatst geïnstalleerde programma het min-of-meer automatisch. Je kunt rustig wieden in programma's als je dat via het configuratiescherm doet.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 juni 2006, 06:18
Datum: vrijdag 23 juni 2006 9:51

Kan het prutsen aan de fimpjes sommige Bontgoedgebruikers ook van de regen in de drup helpen? Als ik een filmpje aanklik, laten ze me het opslaan en fabriceren ze terstond een snelkoppeling op mijn bureaublad maar daarna kan het bestand niet open. Ligt vast aan mij, maar de computerbehendigheid van veel poesvriendinnen is misschien ook niet fenomenaal.

Is RealPlayer geïnstalleerd op jouw computer? Zie de regel onder 'film', klik op 'gratis versie'!

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 juni 2006, 21:32
Datum: donderdag 22 juni 2006 22:33

Ja, ik bedoelde die laatste zin maar ook aan het gesprek dat zich daarna ontspon kon ik weinig touwen vastknopen. Inmiddels heeft Sneeuwuil mij alles uitgelegd, ze vreesde zeker voor mijn geestelijk welzijn. En in de war door Van Nistelrooij, dat had heel goed gekund maar het was niet zo, want de wedstrijd moest nog beginnen

Boulahrouz was inderdaad zeer scherp. En de manier waarop Babel van de bal afgetrokken moest worden vond ik erg grappig, al was het dan een overtreding.

Onze Barrabas is skeptisch maar ik zie oranje nog wel in de finale staan

wuppie

Onder onderstaande reactie van Ellen verklaar ik een en ander voor een ieder. Sneeuwuil weet dat je op je kantoor niet naar frankslog mag kijken, ze denkt dat je daar wel privé-email mag ontvangen...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 22 juni 2006, 06:26
Datum: donderdag 22 juni 2006 9:00

Afgezien van die ene mystificatie vind ik dit weblog goed te volgen en een dagelijks genoegen. Iris, misschien ben je wat van slag doordat Van Nistelrooy eruit moest...(Ja leuk, we gaan buiten de webmaster om over voetbal praten. Boulagrouz was goed, hè?)

Ik maakte al eerder links naar sites van dames met namen die op ie, i of y eindigen. Daarom bedacht ik zelf Nettie, ik dacht er niet aan dat die echt zou kunnen bestaan, internettie. De reden voor Nettie staat op haar eigen Nettie bladzij, heeft dus niets met een Zeeuwse Kreeft te maken.

Minstens twee nieuwe mystificaties: Nistelrooy, wat is dat en waar moest het uit? 'was goed', is Boulagrouz een wasmachine? Nee, zal wel een tikfout zijn, wasgoed, dat is 't.

Toen Iris 0 was brachten we veel was naar een wasserette, in een rieten mand. Sneeuwuil heette toen, in de administratie van de wasserette, "Mevrouw Rieten Mand". Kijk, dat snap ik, maar wasgoed dat Boulagrouz heet daar snap ik niets van.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 22 juni 2006, 06:26
Datum: donderdag 22 juni 2006 8:54

Ja, die poesjes! Wat een schattig gezichtje heeft Anemoon!
Maar: ik had ook nog alles over de TomTom willen weten. Ik wil n.l. een dergelijk apparaat voor mijn wandelingen, maar ik weet niet of dat kan. Of zou ik dan b.v.b. een accu met me mee moeten dragen?
Ik heb er dus helemaal niet meer aan gedacht om naar de TomTom te vragen. Jammer!
Nou ja, behalve over de poesjes hadden we dus ook no zó veel gespreksstof over alle recente familiegebeurtenissen.....
Daarvoor hadden we ook al een tijdstekort.
Maar het bewonderen van de kleine dotjes was een ware tractatie!

Je kunt wandelen met TomTom, hij heeft een ingebouwd accuutje. Maar er zijn andere apparaten, speciaal voor wandelaars. Omdat ze niet kunnen praten zijn ze lichter en (soms) goedkoper. Bij Demmenie kan je zo'n ding huren om het eens te proberen.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 21 juni 2006, 06:01
Datum: woensdag 21 juni 2006 19:06

Je datalimiet overschreden, dat snap ik nog. Je TomTom, snap ik ook wel. Verder kan ik het niet meer volgen. Volgens mij is de hele familie gek geworden.

Dat kan alleen maar de laatste regel zijn die je niet snapt. Ik lees wel eens teksten waarvan ik de helft niet snap, je hebt dus niets te klagen.
Het is niet uit te sluiten dat de hele familie gek geworden is maar uit die ene regel haal ik dat toch niet.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 21 juni 2006, 06:01
Datum: woensdag 21 juni 2006 10:54

Ja, ik bedoel die niet nader te noemen Kreeft. Had jouw onheuse commentaar wel willen lezen.

Die Kreeft heeft een website over één hond, dat past niet in mijn denkraam. En onheus over iemand met als hobby line dansen, dat zou ik niet kunnen.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 21 juni 2006, 06:01
Datum: woensdag 21 juni 2006 9:15

Ook gratis van het net te plukken tellertjes registreren gegevens van de bezoekers, alleen zijn hun overzichten meestal minder mooi dan de jouwe. Een link naar die site kon ik trouwens niet vinden op je log.

'die site', bedoel je Nettie? Die is toch uit het raam gesprongen?

Of bedoel je Marry, Cobi, Corry of Bertie?

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 21 juni 2006, 06:01
Datum: woensdag 21 juni 2006 9:08

Ach! Wat zielig!
Maar ik kom straks naar jullie toe om de poezen te knuffelen!
Ik zal een noodpakket meenemen.
Maar wat je daar zo al in hebt zitten, eten jullie toch niet....
Dan kan ik wel de 27,45 Euro meenemen, die in Dries zijn giro-blauwe spaarpot zitten, maar die jaag je d'r dan in één maandje ADSL-en ook weer doorheen!

Doe toch eens rustig, Abbing!
Maar ik schrik me natuurlijk wild, want hoe hoog zal mijn rekening dan worden?
De computer stond zowat dag en nacht aan voor Dries zijn verjaardagsfoto.s, de trouwfoto,s de poezenfilms én natuurlijk de webcam met de kittens. Ik zal dus maar gaan sparen.
Ik hoop dus, dat ik vandaag de trein nog kan betalen....

De foto's zijn niet zo erg, maar de webcam stuurt zo ongeveer elke 5 seconden ongeveer 80 kB de wereld in. Per minuut 12*80=960, bijna 1 MB. 60*24=1440. 4392 MB, dat is dus nog geen drie dagen.

Gelukkig is de webcam nu gestopt, tot het nest van Froukje. En aan haar twijfelen we weer heel erg: lekker voordelig dus!

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 19 juni 2006, 06:17
Datum: maandag 19 juni 2006 17:31

O, ja! Kakeliene de Kip! Had ik ook!
Heb ik nu ook gauw even besteld via 't net!
Dat is verheugen!

Nou maar hopen dat Dries ze net zo mooi vindt als wij...

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 18 juni 2006, 05:55
Datum: zondag 18 juni 2006 21:14

Jottum! Miezelientje!
Dat had ik ook als kind en ik heb het net besteld bij "de Terechte Kronkel" voor 9 euro!

Ja, en we genieten ook nog steeds van Suizebol en Bijdepink....

De Miezelientjes ken ik, natuurlijk. (Van M. en W. de B. ben ik niet helemaal zeker) Maar van S. & B. heb ik alleen maar via Sneeuwuil gehoord.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 juni 2006, 05:55
Datum: zondag 18 juni 2006 21:09

Late reactie door fantastisch weer, maar oh! Miezelientje! M en Prinses Rosmarijn heb ik ook, is prachtig, maar misschien nog wel mooier is Miezelientje en Kakeline de Kip. Daaruit komt de kreet 'Kwak, Tok, Miauw,' wat wij vroeger vaak zonder enige aanleiding riepen.

'Kwak, Tok, Miauw,' is ook hier een bekende klassieker.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 juni 2006, 05:55
Datum: zondag 18 juni 11:19

Die kinderachtige mensen die het leuk vinden om dingen te maken, zijn degenen die de centrale verwarming hebben uitgevonden, om maar eens wat te noemen. Dus van mij mogen ze blijven. Een vraag die mij erg bezig houdt is deze: hoe komt het dat mannen meer uitvinden dan vrouwen? Als het te maken heeft met de kinderachtigheid, zijn mannen dan kinderachtiger? Of komt het omdat vrouwen altijd kinderen om zich heen hadden en kunnen we, gezien het dalende aantal kinderen per vrouw, in de toekomst een toename van vrouwelijke uitvindsters verwachten? Of zijn vrouwen meer geneigd om de status quo te aanvaarden terwijl mannen steeds verandering zoeken? Ja, geef daar maar eens antwoord op.

Kinderachtig zijn is tegenwoordig wel een stuk duurder dan in mijn tijd. Voor mijn verjaardag ga ik geld vragen, zodat ik in de herfst dit kan kopen.
En dan bouw ik een robotje dat Auke zijn borrel kan brengen.

De grafiek van het kittengewicht is zeer indrukwekkend en de kittens zelf beginnen dat nu zo langzamerhand ook te worden. Ik zie nu pas op bontgoed dat jullie een keuze hebben gemaakt. Het lijkt me een hele verstandige.

Bij Gamma kopen de mannen hout, ijzer en gereedschap. De vrouwen kopen toch meer badmatten en gordijnen, uitzonderingen daargelaten. Jagers/verzamelaars, zit het daar in?

Ken je deze robotclub? Best interessant om door te bladeren.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 juni 2006, 05:55
Datum: zondag 18 juni 2006 10:30

Op gevaar af in lange zondagvullende opsommingen te vervallen: Wat dachten jullie van "Miezelientje"? Ik kocht het vorig jaar voor 17 euro voor Mila, bij www.quoop.nl.

mila miezelien

Ik ga voor Jules Verne

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 18 juni 2006, 05:55
Datum: zondag 18 juni 2006 9:56

Ja, heerlijk, dingen kopen die je had toen je kind was!

Onlangs kocht ik een boekje van "Okkie", en wel het deeltje "Okkie in de Kou".
Nu ook in het kader van het bestaan van het kleinkind natuurlijk.
Maar ik doe het minder goed dan Sneeuwuil: ik moest hier 15 Euro voor dokken en - nog erger - 20 Euro voor het boekje, waar ik helemaal gek op was en het dus kennelijk heb "verslonden":

"Sniffeltje Snorrepiep, de Zingende Muis"!

Maar toen ik dat bij Kok zag liggen, was ik echt niet meer te houden!

Leuk, al die namen voor de tekening van katten.

Altijd eerst bij antiqbook kijken! Sniffeltje is daar onbekend, misschien is €20,00 wel heel goedkoop voor iets heel zeldzaams...

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 16 juni 2006, 06:07
Datum: vrijdag 16 juni 2006 21:59

O, per ongeluk schreef ik overgrootvader, maar dat was een vergissing: het gaat (nog) niet over Dries.

Ik raak ook wel eens de tel kwijt. Van die overgrootvader heb ik nog maar heel vage herinneringen, van voor 1940. Zou niet weten wie dáár nou op lijkt.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 16 juni 2006, 06:07
Datum: vrijdag 16 juni 2006 21:57

....ja, komt er nog meer over de gelijkenis met opa Abbing.....?

Dat vind ik wel leuk, hoor!
Ik wil te berde brengen, dat Simon natuurlijk een veel ronder hoofd heeft en heel andere oren, maar de manier van lachen en ook de vorm van de ogen, daar zit zeker wat in. Een bepaalde manier van glimlachen met de tanden ontbloot. Maar de neus weer helemaal niet. Die heeft ie van Frank. Alhoewel mijn broer Ron ook een soort wipneus heeft.....
Ik zag ook wel eens iets van Koen zo af en toe.
Maar ook wel van mijn broer Leo.
Enfin, zeker is, dat hij een kind van zijn vader is en verder is hij zo heerlijk zichzelf!

En ook zeker is, dat de persoon in kwestie het vast vreselijk vindt, al dat vergelijk, maar er zeker geen bezwaar tegen zal hebben om op zijn overgrootvader te lijken.
Ik heb mijn hele leven dat vergelijken verschrikkelijk gevonden en werd meestal vergeleken met Flos, gelukkig mijn lievelingstante, maar dat was dan niet complimenteus bedoeld....
En mijn moeder wilde - en wil nog steeds - dat iedereen roept: "Oh, wat lijkt ze op u!", omdat ze niet wil, dat ik op mijn vader lijk....
En daar lijk ik kennelijk steeds meer op (dat wordt mij door kenners verteld).

Over Du Croo & Brauns heb ik het woensdag ook nog even met iemand gehad, maar het was zo'n lawaai in het restaurant, dat het gesprek eigenlijk verloren ging.....

Niet ingewijden: Du Croo & Brauns was de fabriek aan de Valkenweg 1. Na de verhuizing overgenomen door Hollandia. Mijn vader kreeg opeens twee bazen van een jaar of twintig: Rob en Ruud Lubbers.

Flos was leuk. Die étage met dat hele smalle trappetje, ook leuk.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 16 juni 2006, 06:07
Datum: vrijdag 16 juni 2006 15:26

De foto van Kees met vliegenmepper had ik met spaanplaat en al op de scanner gelegd om naar je log te sturen als bewijs dat Simon wel degelijk op zijn grootvader lijkt. Maar je bent me voor, gelukkig, want jouw foto heeft de tand des tijds beter doorstaan dan de mijne, die sinds we hem kregen permanent aan het daglicht is blootgesteld (altijd wel ergens hangt of staat).

Ik heb ooit alle fotoalba gescand en op vier CD's gezet, voor ons nageslacht. Als ik ongeveer weet waar ik zoeken moet kan ik soms nog wel eens wat terugvinden ook...

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 juni 2006, 06:07
Datum: vrijdag 16 juni 2006 14:18

De gelijkenis valt mij ook in het echt altijd heftig op. Vergelijk de foto die Frank nu geeft eens met die waar Kees, veel ouder, op het stoepje in Bussum zit te lachen. Jullie maakten die denk ik, vergrootten hem in ieder geval en plakten hem op spaanplaat - mijn exemplaar is verbleekt en gevlekt, jammer dat hij wel niet meer nabesteld zal kunnen worden...
En wat het karakter van Kees betreft: daarover krijg je geheel verschillende inlichtingen, al naar gelang je zijn zonen of zijn dochters ondervraagt (nog eens met puntjes afsluiten kan helaas niet door de beugel).

september 1969

Sneeuwuil maakte zelfs een tekening naar deze foto. Ik zie het, de gelijkenis met Simon is hier veel groter. Mogelijk hebben we het negatief nog, in elk geval hebben we de 'echte' afdruk.
Wat het karakter van Kees betreft, er zou wel eens een groot verschil tussen 1945 en 1969 kunnen zijn.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 juni 2006, 06:07
Datum: vrijdag 16 juni 2006 12:15

Vinden jullie ook niet dat Frank meester is in het zich tactvol op de vlakte houden? Ik zie hier wél een sterke gelijkenis: met Zus.

O, Sneeuwste der Uilen,
Ik zit hier zacht te huilen,
Ik wil vlakt'
Rijmen op takt.
Dat gaat niet goed,
En het ritme is ook al niet zoals het moet.
Hou toch je uilensnoet.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 juni 2006, 06:07
Datum: vrijdag 16 juni 2006 11:45

Vind je dat nou echt Marja? Ik zie er helemaal niks van. Die lol en losheid in Simons blik, en dan dat doorzetterige van dat schijnbaar permanent tegen de zon inkijkende domineeskind...Ik gun je de gelijkenis van misschien hier of daar een neusvleugel of een wenkbrauw, maar de twee hele types lijken me juist ongeveer elkaars tegengestelde.

Onze neef Ernst, die lijkt op Kees. Misschien is een keuze van beter gelijkende foto's mogelijk?

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 juni 2006, 06:07
Datum: vrijdag 16 juni 2006 9:26

De overgrootvader van Dries speelde mij gisteren ook door het hoofd, zelfs zonder de link van de Valkenweg waar De Fabriek stond. Mijn link was de vader van Dries, die zo opvallend op zijn opa Abbing lijkt. Zo knap had Kees er dus uitgezien als zijn haar niet altijd zo vooroorlogs was gemillimeterd.

simon keesFoto links, j.l. woensdag, foto rechts, 1945? Kees is hier ongeveer 38, Simon is nu 43, als ik me niet vergis. De gelijkenis is er, je ziet wel aan Kees dat de oorlog nog maar net voorbij is.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 15 juni 2006, 07:14
Datum: donderdag 15 juni 2006 13:00

Leuk, om die foto's al te zien!
Ze zijn reeds uitgeprint en gaan straks in enveloppe per post naar oma Guurtje.

Snel gedaan! Ik heb alles op een CD gezet en die naar de fotograaf gestuurd, hij gaat ze (laten?) afdrukken. Naar ik vermoed alleen voor het bruidspaar...

Kijk bij de fotoalbums!

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 juni 2006, 07:14
Datum: donderdag 15 juni 2006 11:46

Geheel afgezien van fotografische allure: wat Yvonne, Minke, Iris en liefst ook oma Guda zo zorgelijk uit hun kasten hebben gehaald wil ik erg graag zien.

Ik ben al bezig met een fotoalbumpje met ongeveer 1/3 van de foto's.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 juni 2006, 07:14
Datum: donderdag 15 juni 2006 10:40

Bij Simon en Joke dacht ik niet aan royalty, maar aan Nouvelle Vague filmsterren. Komen die andere 100 glamourfoto's ook alsjeblieft? En wel gefeliciteerd.

Ik heb jullie verkeerd voorgelicht. De fotograaf was z'n fototoestel niet vergeten, hij zou foto's maken met Simon z'n camera. En Simon was 'm vergeten.
De fotograaf was dus niet gewend aan onze camera, daarom zijn niet alle 102 foto's even treffend. Een strenge selectie, uitsluitend ons bekenden betreffend, dat zou misschien wel wat zijn.

Van: "kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 juni 2006, 07:14
Datum: donderdag 15 juni 2006 10:13

Goh wat een mooie foto van het paar!
Toen hij net op mijn scherm stond dacht ik dat je het over royalties ging hebben, daarna zag ik pas dat het veel belangrijkere mensen waren. Hun kleren passen duidelijk wel! Gefeliciteerd allemaal.

Joke is altijd wel een dame, maar Simon in een echt pak, je gelooft je ogen niet.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 juni 2006, 06:03
Datum: woensdag 14 juni 2006 13:06

Ook ik moest vanmorgen veel passen (ik heb heel veel niet-passende kleren) maar ik ben nu eindelijk klaar en heb gelukkig nog ruim de tijd om je mooie dierenfoto's te bekijken. Als je jou zo leest krijg je bijna zin om ook om zes uur een heel stuk te gaan fietsen. 'Bijna' zei ik dus hè! Het veraderlijke aan foto's is dat je niet ziet wat een gezwoeg het was om in de buurt van al dat moois te geraken. Ik fiets soms wel eens om half acht naar m'n werk. Herten zie je niet in de omgeving van Den Haag. Wel eens een konijntje en in het buitengebied rond Nootdorp vele schapen. Maar ik blijf het een heel gedoe vinden.

Wonderlijk dat ik, onlangs mijn niet-godsdienstige opvoeding, bij "grazige weiden" meteen aan psalm 23 moet denken. Heb jij dat ook? Is het misschien zo dat je sowieso niet op het idee komt om over grazige weiden te spreken als je psalm 23 nooit gehoord hebt?

Nu ga ik maar eens kijken of ik Auke zo gek kan krijgen om iets feestelijks aan te trekken.

"de heer is mijn herder, hij zal mij geleiden, naar grazige weiden", of zoiets, uit m'n hoofd, geen idee hoe die tekst daarin gekomen is. Nummertje 23, dat wist ik niet. Die tijd van het oude testament, dat zou iets voor jou geweest zijn. Ze zijn aan één stuk door met schapen bezig. Ja, er worden er nogal wat geofferd, dan zou je even een andere kant uit moeten kijken.

"het hijgend hert, der jacht ontkomen", die staat dus op de foto.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 14 juni 2006, 06:03
Datum: woensdag 14 juni 2006 9:05

Wat een prachtige foto's allemaal!
Je doet opeens wel erg je best om je lezertjes tevreden te stellen en nu hebben er een paar helemaal geen tijd.....
Er wordt aan- en uitgekleed, gepast, vergeleken, weer in de kast gegooid en vooral wordt er veel gebromd.....
In de spiegel kijken wordt eigenlijk gemeden, maar soms werpt er iemand een blik, waarna het brommen nog harder klinkt.

Maar gelukkig! De warmte is weg en Joke en Simon kunnen zo lekker fris het huwelijk in.
Toch wel prettiger.

Nou, goeie reis en tot straks bij het trouwfeestje van onze jongste zoon.

De natuur doet erg z'n best om mij tevreden te stellen, en wie ben ik om dat dan voor mijn lezertjes verborgen te houden.

Hier is ook iemand aan het passen. Ik begrijp daar niets van, ik heb helemaal geen niet-passende kleren.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 13 juni 2006, 05:54
Datum: dinsdag 13 juni 2006 17:31

Wat een mooie pauwenfoto! Nu zitten jullie waarschijnlijk te genieten van jullie gekoelde woning. Bij mij is het beneden ook zonder airco wel leefbaar, maar boven is het zo overdreven warm dat ik me afvraag of de computer dat wel leuk vindt. Ik heb een programma'tje genaamd speedfan, dat vermeldt onderaan het scherm een temperatuur die doorgaans schommelt tussen de 25 en 30 graden, maar nu 40 aanwijst. Ik weet niet of speedfan de computer automatisch uitschakelt als het te warm wordt, daarom doe ik dat zelf maar. Gauw mail checken, dan weer uit. Kunnen computers eigenlijk goed tegen hitte?

Ja, ik was wel blij met die pauw die zo mooi poseerde.

40°, dat zal de temperatuur in de kast wel zijn. Een erge warmtebron is de processor zelf, meestal wordt de temperatuur daarvan apart gemeten. Die kunnen wel 75° worden. Moderne computers schakelen zichzelf uit bij te hoge temperatuur.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 12 juni 2006, 06:05
Datum: maandag 12 juni 2006 10:26

In deze ronde kijkt men denk ik alleen naar z'n eigen land, anders kan je echt wel bezig blijven. Geen slecht begin, anders, voor Oranje! Alleen die hitte hè, die maakt het zwaar...

robben

Ik probeer zelfs naar eigen land niet te kijken. Sneeuwuil kijkt soms, dan gaat er wel eens iets mis. Was er nou maar een speler die Kittens heet...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 juni 2006, 06:07
Datum: zondag 11 juni 2006 23:56

Ik vind het zielig dat die kassière bij de Meermarkt "101" wordt genoemd. Dat is toch nergens voor nodig, die computer kan ook "Laura" onthouden. Mooie houtsnijwerkjes inderdaad, dat zou ik ook wel willen kunnen.

Ik wil jou en je lezertjes nog even melden dat ik voor het eerst in lange tijd een boek in een adem heb uitgelezen en dat was 'Incendiary' van Chris Cleave. Vertaald als 'Beste Osama'. Niet echt gezellig, gaat over een vrouw die haar dierbaren verliest bij een terroristische aanslag. Wel heel fraai geschreven en spannend.

De computer van de MeerMarkt kan maar 100 namen onthouden. Vandaar dat hij boven de 100 alleen maar het nummer print. Niet erg duidelijk is of de bon nou van kassa 1 of kassa 2 afkomstig is.

Ik lees 'A short history of nearly everything' van Bill Bryson. Iets te dik voor één adem, wel erg leuk. Allerlei wetenschappelijke feiten, met mooie verhalen achter die feiten.

Van: "*Ellen*" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 juni 2006, 06:07
Datum: zaterdag 10 juni 2006 15:16

PS: Wat een ongelofelijk mooie gedenktekens maakt Harry http://www.harrysnijdthout.nl/gedenktekens.htm
Als ik rijker was zou ik absoluut een grafmonument van Harry Leurink nemen ... nu begeer ik ze slechts.
Geweldig ook om deze man aan het werk te mogen zien, die boom/totempaal die jij meemaakte is ook grandioos.
Ellen.

Ik zou nog even wachten, eerst maar eens een graf.

Als je ergens op een hond klikt zie je dat Harry ook muziek maakt. Die dikke kale, dus niet het helpertje dat staat te schuren. Op deze extreem vergrote uitsnede zie je Harry (liggend) en Hond (lopend):

harry en hond

Van: "*Ellen*" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 juni 2006, 06:07
Datum: zaterdag 10 juni 2006 15:03

Hee Frank,

Even over dat grit eten ... dat doen kittens vaak wel hoor.
Mijn laatste kitten moest ik zelfs ieder kattebak bezoek goed in de gaten houden, want die at er nogal gretig van.
Dus klontvormend grit ..... nu geen goed idee inderdaad !
Maar ... op bijgaand plaatje zie je echter dat het gebruik van klontvormend grit (later in haar leven) weer wel tot uitzonderlijke resultaten heeft geleid.

kat kasteel

Dag ! , Ellen.

Rozepoot zou dat wel kunnen, ik zal haar dat plaatje laten zien.

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 9 juni 2006, 06:28
Datum: vrijdag 9 juni 2006 13:20

Waarom zie ik in plaats van een plaatje alleen een wit veld met een kruisje in de linkerbovenhoek? Ik verwacht wel iets spannenders.
Anja

Een mooi wit veld is anders niet lelijk. Spannend is het niet, daarvoor moet je computer Java begrijpen. Dat begrip kan je hem (gratis!) bijbrengen.

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 8 juni 2006, 06:43
Datum: donderdag 8 juni 2006 11:56

Iris, de poes had het pakje echt aan. Met elastiekjes om zijn buik en borst. Hij bekijkt ons nu nog steeds vol wantrouwen, zelfs als we geen poezenkam of stofzuiger bij ons hebben.
Anja

Blij te horen dat niet alles list en bedrog is!

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 juni 2006, 06:16
Datum: woensdag 7 juni 2006 21:31

Dat die kat niet echt op de maan is geweest kan ik nog net begrijpen maar heeft ie nou wel echt dat pakje aan? Of is dat ook om zijn lijf gephotoshopt? Als het echt is vind ik het een hele prestatie, zowel het maken van het pakje als het persen van de kat in het pakje.

En er is er hier maar één die handstand op de reling ging maken en dat was ik. Ik weet het 99,8 procent zeker.

Uit het verhaal meen ik op te mogen maken dat de kat het pakje echt draagt. Als dat niet zo zou zijn vind ik het photoshoppen van het pakje een minstens zo grote prestatie als het maken ervan.

Wat betreft die handstand, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Maar L&S hadden een soortgelijke tekst, ik weet nu niet meer of 'handstand' daarin voorkwam. Ik hoop dat L of S dit bericht aanvult...

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 juni 2006, 06:16
Datum: woensdag 7 juni 2006 10:22

Wegens tijdnood is de schaduw door J.M. gemaakt.
Anja

Ik dacht al die meesterhand te herkennen!

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: "frank roscam abbing" <->
Onderwerp: ruimtepoes
Datum: dinsdag 6 juni 2006 20:51

Het is toch niet Piet. Die had meteen door dat er iets niet goed was. Poet ook maar die gaat dan als verlamd op de grond liggen. Hij is daarna gewoon rechtgecomputerd.
Het kind had er een zeven voor.
Anja

poes wil ook schaduw

Zeer oplettende lezertjes zien dat de foto "Poes wil ook schaduw" heet. Jammer dat de school geen punten voor die schaduw geeft, dan had ze vast een 10 gekregen. (Zie 'reacties', 1 juni voor het begin van dit verhaal.)

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 6 juni 2006, 06:07
Datum: dinsdag 6 juni 2006 22:47

Leuk! Leuk fotootje ook.

Ik ben erg trots op mezelf dat ik dat fotootje nog kon vinden!

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 6 juni 2006, 06:07
Datum: dinsdag 6 juni 2006 21:13

Wat heb ik vreselijk zitten lachen om de herinneringen uit Simon zijn kindertijd!
Hij deed altijd zeer grappige uitspraken.
Een hele mooie is ook - toen we met de auto eens zijn oma van het station gingen halen, die altijd erg bangerig deed, omdat ze geen vertrouwen heeft in vrouwen achter het stuur -
"Mam, we gaan lekker scheuren met oma!"

Ja, het was me d'r een....

Wij staken eens met L&S per pont de Maas over. Sneeuwuil, die toen nog Minke heette, gaf allerlei instructies om overboord vallen te voorkomen. Ik weet niet meer of het L of S was die zei dat hij een handstand op de reling ging maken. Wij citeren dat nog steeds als we ons op iets varends bevinden.

handstand

Op de foto lijkt het alsof Simon zelf nogal bezorgd is.

L&S zaten ook eens bij ons achterin de auto en deden toen een heel overtuigend verhaal dat ze een windbuks zouden krijgen. Wij waren daar heel erg op tegen, spraken dat ook uit. Pas na lange tijd bleek dat de hele tekst ter plekke geímproviseerd was.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 6 juni 2006, 06:07
Datum: dinsdag 6 juni 2006 9:38

Dat over die tucjes doet me denken aan Simon, die als ongeveer 5-jarige eens met glinsterende oogjes zei: 'Weet je wat meisjes hebben? Een omgekeerde tuc!' Later die dag gingen we met Leo en Simon naar het Vestingmuseum (we woonden toen in Naarden). Simon was destijds een frêle verschijning, daarom verraste het ons nogal wat hij riep toen hij hoorde dat er op de vestingwallen kanonnen stonden: 'Kom op jongens, luizenpoten mee!'

Minstens zo verrassend is het diepe inzicht dat je bij zo'n oud kanon wat kon beginnen met een luizenpoot.
Maar ik begrijp nu wel waarom ik tucjes automatisch associeer met meisjes.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 5 juni 2006, 05:55
Datum: maandag 5 juni 2006 23:15

Was dat kind met die tucjes wel een meisje?

Wij hebben net nog de resten van de Chinese maaltijd verslonden, dat was heel goed te doen. Het was heel gezellig bij jullie. Het gazon van Suikervlied stelde teleur maar de katten en de schapen maakten veel goed.

Een lelijke schok voor mijn wereldbeeld. "Was het kind wel een meisje?" Ik weet zeker van wel, maar twijfel begint te knagen. Had ik maar een tucje bewaard voor DNA onderzoek...

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 4 juni 2006, 06:26
Datum: zondag 4 juni 2006 11:39

Waarschijnlijk is de advertentie door een Rus vertaald uit het Chinees.

Zou kunnen. Maar het is een krantje van 64 bladzijden, vol gekke producten en met maar één zo'n gekke tekst.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 4 juni 2006, 06:26
Datum: zondag 4 juni 2006 9:53

Ik vond bijgaand privemailtje van Ellen de G. wel iets voor het log.

krant

Goed nieuws. Balkenende moet wel oppassen dat Verdonk er niet van hoort: die stuurt ze meteen terug.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 4 juni 2006, 06:26
Datum: zondag 4 juni 2006 9:50

d1 = l;
n2 = u;

de rest mag u zelf invullen, een zelfstandig naamwoord bijvoorbeeld. "fles" zou kunnen. Iets anders mag ook, maar het kan moeilijk worden om er dan ijsstaafjes in te stoppen....

Eens even zien: "Eenaltijd koude!" Niet slecht, een spatie erbij maakt 't nog beter. Maar hoe verwisselt iemand een 'd' en een 'l'? Zit niet echt naast elkaar op je toetsenbord...

Date: Sat, 03 Jun 2006 18:26:58 +0200
From: Iris Hoekstra - Roscam Abbing <->
To: -
Subject: franks log, 3 juni 2006, 06:06

Je kan ook dit nemen!

Dhillon

Je hebt een bijl nodig om het te verwerken maar de smaak is prima. En met het geld dat je bespaart kan je bij Albert Heyn dan dit kopen:

eipan

Wat wil je nog meer? Affijn, ook bij ons stond dus die onheilspellende tekst bij Conimex kokosmelk. Wat zou er toch zijn, is er sprake van een internationale kokosnootcrisis? Nee, want dan had je die andere merken ook niet meer.

Ja, die Dhillon zag ik bij AH. Daar durfde ik niet mee thuis te komen, Sneeuwuil gooit er je zo een gat mee in je kop. Dat andere voorwerp, dat lijkt me een onderdeel van een freesmachine. Weet je wel zeker dat je dat nodig hebt?

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: IMGP1930.JPG
Datum: zaterdag 3 juni 2006 11:40

Deze mot je hebben! Precies genoeg voor een kipmaaltijd met boontjes en sambal en een scheutje sherry enzovoorts. Wij hebben in Breda twee toki; ze verkopen allebei kleine blikjes van uiteenlopende herkomst. Maar de gemiddelde growshop moet voldoende apparatuur voor je hebben om op zolder zelf een cocoskwekerij op te zetten.

Rik

kokosmilch

'Blikjes van uiteenlopende herkomst', dat betekent dat we ze allemaal moeten proberen. En nul toki hier.

De nokhoogte van de zolder lijkt me onvoldoende. Dit artikel meldt niet de hoogte van een palmboom, wel dat ze hoog zijn.

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 1 juni 2006, 06:09
Datum: donderdag 1 juni 2006 13:27

O ja, het is juni. Ik miste je al. Leuk al die kleine katjes.
Lisa moet deze week voor school een dierenpakje ontwerpen en naaien. Piet is de pineut.
Als het grote mode blijkt te worden krijgen jullie vast kwantumkorting. De dertiende gratis of zo. Anja

Andere lezertjes: Piet is een poes. Als je de computer laat zoeken naar www.frankslog.nl zonder verdere toevoegingen dan wordt een nieuwe maand automatisch gevonden.

Kattenkleding, daar zijn we wel voor in. Wel een beetje op de groei gemaakt: ze zijn nu al twee keer zo groot als een week geleden.


Nog even naar de mei '06 reacties?





opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.