reacties

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 31 juli 2006, 05:36
Datum: maandag 31 juli 2006 11:27

PS.

Ik heb weer eens een taalfout gemaakt:

het moet zijn: bestelt. Of: besteld heeft.
Ik denk, dat bij mij de Alzheimer aardig toeslaat.

Gelukkig maar, dat jullie het vertrouwen met de poesjes.
In mijn brein dringen zich allerlei gemene streken op, die "het stel" zou kunnen
uithalen met die aardige mevrouw....

Het stel vermoordt de aardige mevrouw, maakt kattenvoer van haar, vriest dat in. Verkopen dan de katten, met een jaar lang gratis voer. Of weet jij een nog gemenere streek?

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 31 juli 2006, 05:36
Datum: maandag 31 juli 2006 9:13

Vertrouwen jullie dat?
Een argeloze oude dame met een stel met een dierenwinkel?
Ja, die dame is vast wel te vertrouwen, maar dat stel....?
Zullen ze haar de katjes niet afhandig maken en ze dan in de dierenwinkel verkopen?
Ik zou niet na een half jaar gaan kijken maar na een halve maand!
Het is toch heel verdacht, dat ze nu al een lapjespoes besteld uit een nest wat er nog helemaal niet is?

Je gestippelde stokmaatpaard is trouwens prachtig.
Misschien neem ik er wel zó één, nu Azzurro verkocht is.
Wedden dat die (Azzurro) straks in één of andere louche dierenwinkel in de etalage te koop wordt aangeboden....

Ja, dat vertrouwen wij. Een dierenwinkel wil, net als elke andere winkel, een redelijke winstmarge, minstens 50 maar liever 100%. Daarmee zouden ze zich helemaal uit de markt prijzen. En het reserveren van nog niet bestaande poesjes is vrij gebruikelijk in kattenkringen.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 29 juli 2006, 06:07
Datum: zaterdag 29 juli 2006 11:16

Ja, Rik heeft gelijk, dat geglim is eigenlijk maar ordinair. Alleen jammer dat de verdoffingen die ik maakte nogal plaatselijk zijn. Ik ga gewoon de hele auto afschuren!

De tekst en de foto's op marktplaats zijn briljant. Ik voorspel kilometers lange files naar het Hanengewei.

En dat onweer waar jij het steeds maar over hebt, en je zusje Ellen laatst ook al, daar hebben wij helemaal niks van gekregen. Ja, drie spatjes regen. Het is niet eerlijk, de Haagse plantjes hebben ook dorst!

Mooi egaal dof maken is nog niet zo simpel. Gritstralen, dat is het beste.

Ja, briljant. Ik hoop maar dat de gemiddelde marktplaatsbezoeker de brille voldoende waardeert. Nog nul reacties.

Onweer, ja, een beetje regen. Nu valt er weer niks.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 juli 2006, 06:02
Datum: vrijdag 28 juli 2006 12:57

Iedere automan m/v heeft in zijn keukenkast uiteraard de vliegenspons klaarliggen om zijn lak snel en veilig te ontdoen van insecten en vogelenkak. Nochtans valt ook mij op dat er mensen zijn die hun voertuig - maar liever nog dat van een ander - bewerken met Brillo-achtig materiaal om zo de glimlaag voor eens en altijd te verdoffen. Eigenlijk geeft dat niet, want wie heeft ooit gezegd dat een auto hoort te glimmen? Ik zou een auto in halfmat minstens zo mooi vinden. En let op mijn woorden, die komt eraan. De schuursponzers mogen zich dus troosten; zij zijn trendsetters.

spons

Holts zegt dan wel: "Ne raye ni la peinture, ni le verre, ni le plastique", maar grattante?

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 28 juli 2006, 06:02
Datum: vrijdag 28 juli 2006 10:31

Wat verschrikkelijk!
Die schatjes op Marktplaats!
Weet je, dat er gisteren 10 (ja, TIEN!) pagina's met dieren zijn aangeboden!
En waarom jullie opeens "pruns" heten, daar snap ik niets van. Is dat vak-taal?

Maar nu zag ik, dat ik een kind zou kunnen krijgen van Boris de la Fayette.
Een kind van Boris de la Fayette!
Misschien heb ik daar wel altijd heimelijk naar verlangd....
Zonder het zelf te weten.
En die komt ook uit Ermelo.
En er zijn mensen in Baarle-Nassau die een blauw-witte zoeken.
Of zal ik nog een keer naar Azzurro komen kijken....?
Want die gaat vóór het kind van Boris natuurlijk.

Levensgevaarlijk om op Marktplaats naar de aangeboden poesjes te kijken....

Fokkers vinden het eervol als er zoveel vraag naar hun kittens is dat je helemaal niet hoeft te adverteren. Een mededeling op 'kittentekoop', dat kan nog net, maar Marktplaats, dat is ver beneden hun waardigheid.

Vandaar Pruns. De oorsprong daarvan is mij onbekend, maar zo noemde Sneeuwuil's vader haar. De kopers staan nog niet in lange rijen voor de deur, ze zullen wel op vacantie zijn. Dit is het verkeerde seizoen om kittens kwijt te raken...

Van: "Corry Hoekstra-Oostrijck" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 juli 2006, 05:41
Datum: donderdag 27 juli 2006 20:53

Hallo Frank,

Leuk al die verhalen. Eerst las ik ze zelden maar zoals ik je afgelopen zondag al vertelde,die fietsverhalen zijn vooral aardig als je in deze contreien woont en weet waar het zo ongeveer is.
Even over die foto van ''het hof van Putten''.Ik heb er niet zoveel verstand van,maar ik denk dat die mevrouw de zuid-bevelandse kap draagt en ze het dus niet is,maar ik twijfel ook omdat die mevrouw van de foto blond haar heeft en die persoon die ik ken is helemaal grijs.
Het is hier in de flat bloedheet en ik heb er last van.Mijn rug speelde ook weer erg op en na de nodige sterke medicijnen ben ik weer op de been maar ik kon niet eerder reageren op je dagboek. Ik ben overigens zeer geroerd door het aanbod van jullie om een weekje in huize suykervliedt te komen en ik wil dat heel graag aannemen als het toch leeg staat.
We spreken nog wel nader af,hoop ik.Zaterdagmorgen om half acht vertrek ik eerst naar Zwitserland voor acht dagen.
Ik stop nu want de transpiratie maakt het me verder onmogelijk.
Oh ja,wil je mijn naam anders schrijven? Je bent de enige die het zo spelt in mijn kennissen-en familiekring.Zelfs mijn vader,die al 43 jaar was toen ik geboren werd (kun je nagaan hoe lang dat geleden is) heeft het altijd zo geschreven..b.v.d.!

Groetjes ,ook aan Minke, Corry

Ik vind iemand die een zuid-bevelandse van een zeeuwse kap kan onderscheiden heel deskundig. Ik dacht al dat de dame op de foto niet je vriendin was, maar ik vond het wel toevallig, die kap.

In Suikervlied is het redelijk koel, zelfs deze week!

Wel dertig Corries in de loop der tijden beschreven. Nu zijn het allemaal Corrys!

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 27 juli 2006, 05:54
Datum: donderdag 27 juli 2006 9:32

Frank,

Kun je even aan Iris doorgeven dat ik ooit de knalrode Volkswagen van mijn schoonmoeder, nadat we die hadden geleend om met de kinderen op vakantie te gaan, heb schoongemaakt met zo'n grasgroen schuursponsje? Zij heeft hem toen op eigen kosten laten overspuiten, wat haar eigenlijk wel goed uitkwam, naarstig bezig als ze was om de erfenis van haar man er restloos doorheen te draaien, maar met haar dochter is het nooit meer goedgekomen, ik bedoel, tussen haar dochter en mij. Mijn God, wat heb ik dat vaak moeten horen, en dan ook nog op zo'n schampere toon: auto gepoetst met een schuursponsje. Zelfs mijn huidige net-echtgenote ontziet zich niet het voorval - dat ik haar nooit had moeten vertellen! - uit de kast te halen als ze meer actuele berispingen kracht wil bijzetten. Schade, schande, wijs, niet vrolijk. bert

Overspuiten, wel heel drastisch. Iris heeft een nog drastischer plan: de auto kopen van Auke (Zo'n gekraste auto kost natuurlijk niet zoveel).

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 27 juli 2006, 05:54
Datum: donderdag 27 juli 2006 9:26

Ja, zeker! Zeker heb ik op Koerdistan geklikt!
En het lijkt me prachtig om zo'n reis te maken naar een land wat zo totaal anders is.
En ook heel erg spannend.
Maar ze vallen vast niet in 7 watervallen tegelijk....

(Leuk, dat rijdende winkeltje!)

Ik hoop nog meer te krijgen. Ellen schreef al dat communicatie met Koerdistan niet altijd gemakkelijk is...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 juli 2006, 05:41
Datum: woensdag 26 juli 2006 17:01

Als jij nou met die Garmin een flink stuk gaat fietsen, dan kun je daarna je coordinaten doorgeven aan Sneeuwuil en die kan je dan met de TomTom gaan zoeken. Een soort omgekeerde dropping.
++++++++++++
Rik Oerlemans
Teijchinélaan 51
4835 KB Breda

076 5211820
06 14594126
++++++++++++

De Garmin koppel ik aan m'n mobieltje zodat de coordinaten continu worden doorgegeven. Een tweede mobieltje moet dat dan 'live' doorgeven aan de TomTom. Het probleem is wel dat ik meestal bospaden befiets die de Fiësta niet kan behappen. Het systeem moet dus ook in omgekeerde richting werken, dan kan ik vinden waar Sneeuwuil vastgelopen is.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 juli 2006, 05:50
Datum: dinsdag 25 juli 2006 18:59

Mijn God! Een nieuwe laptop! Is 't een mooie? Eigenlijk begrijp ik het niet: hoe lost een nieuwe laptop het probleem van de bijtende kittens op?

Wij hebben ook allerhande computers die niet in allerhande netwerken willen. We zijn er nog geen stap verder mee gekomen, bemoedigend he?

Ik ben vergeten om in te gaan op Ellen's oproep om onze stommiteiten te melden. Beter laat dan nooit: ik heb de auto van mijn echtgenoot schoongemaakt - met een schuursponsje. Een huwelijkscrisis kon ternauwernood worden afgewend.

De laptop is heel mooi. Het probleem zijn de snoerenbijters: de laptop heeft geen snoeren. Ik ga zelfs nog een draadloze muis kopen.

Sneeuwuils laptop, een HP met Windows XP werkt probleemloos in het netwerk. Mijn laptop, een HP met Windows XP wil wel draadloos internetten maar niet met andere computers praten.

Commandant

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 23 juli 2006, 05:41
Datum: zondag 23 juli 2006 11:24

Ik kan het niet laten; de anekdote van Ellen heeft zo'n prachtige scabreuze pendant:

Een Zeeuwse paardenfokker vliegt naar Amerika en raakt in gesprek met de man naast hem in het vliegtuig.

'So what do you do for a living?' vraagt de man.
'I fok horses,' antwoordt de Zeeuw.
'Pardon?'
'Yes! Paarden!'

Rik

...!

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 22 juli 2006, 05:58
Datum: zaterdag 22 juli 2006 20:16

Ik wil niet opscheppen (o ja, toch), maar inmiddels heb ik 48 mm geoogst.

Snik, na die 5 mm. viel hier geen druppel meer.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 22 juli 2006, 05:58
Datum: zaterdag 22 juli 2006 18:29

Mijn regenmeter ving 31 mm, vermeld ik met ongepaste trots. Dit doet me denken aan een column van Michael Frayn. Hij schrijft dat hij zo slecht gezichten kan onthouden en dat dit lastig kan zijn in het sociale verkeer. Op een receptie raakt hij in gesprek met koningin Elisabeth, die hij niet herkent. Hij vraagt wat voor werk ze doet, waarna zich het volgende gesprek ontspint:
"I reign."
"I beg your pardon?"
"I reign."
"O, you study rain statistics, do you?"
"No, I reign."
"So you actually rain yourself?"
"Yes."

Prachtig, zou het echt waar zijn? Ik hoop dat Romke dit leest. Maar EEN-EN-DERTIG, ik kan wel janken met m'n schamele 5 millimetertjes...

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 22 juli 2006, 05:58
Datum: zaterdag 22 juli 2006 15:20

Ja, gebrekkige formulering, 'mijn aanwinst kan ook draaien', komt door de hitte, vind ik. De stunt van Rik ook, mooi verhaal trouwens. Ik hoop dat lezers om strijd gaan vertellen wat ze allemaal voor stoms doen met dit weer en of/hoe ze strijden tegen oververhitting. De lucht wordt nu overigens aardig donker, zou er dan eindelijk iets in mijn nieuwe regenmeter komen?

Iemand die z'n eigen stommiteiten goed opschrijft, dat is meestal heel leuk om te lezen. Mijn regenmeter ving al 5 mm. vandaag.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 22 juli 2006, 05:58
Datum: zaterdag 22 juli 2006 13:19

Dat over die zelfde liters lucht waarin je met wind mee van Gamma naar huis liep, heeft mij doen besluiten voor de 'werk'kamer toch maar een ventilator aan te schaffen. Die staat nu aangenaam in mijn gezicht te waaien. Zijn geluid is wat minder aangenaam en lijkt me niet bevorderlijk voor een soepel lopend denkproces, maar ach, met dit weer is er van denken toch nauwelijks sprake.
Mijn aanwinst kan ook draaien. Is het waar dat hij al draaiend voor meer verkoeling zorgt? Die bries permanent in mijn tronie lijkt me ook wel fijn.

Draaien om een horizontale as lijkt me een basisvaardigheid voor een ventilator van het type windmolen. Draaien om een verticale as lijkt me fijn voor gezelschappen, of voor heel brede personen. Een ventilator koelt door je zweet te verdampen. Hoe meer lucht langs je snuit hoe beter. Dus: wel hor. niet vert. draaien.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 22 juli 2006, 05:58
Datum: zaterdag 22 juli 2006 9:01

Het thema 'deur' houdt mij hier ook nogal bezig. Want weet je, ik heb altoos mijn sleutelbos in mijn rechterbroekzak en draai zelfs mijn gulp op het nachtslot als het avond wordt. Onlangs vertrok ik echter voor een etmaal naar Ermelo. Bij het verlaten van mijn woning vroeg de Roemeen die het belendende pand van nieuwe bedrading voorziet, mij om een fietspomp. Ik dacht nog: wat doen ze in Roemenië met een fietspomp in de elektra, maar het bleek om zijn fiets te gaan; de band was leeg. 'Just a sec, my little eastblocker,' zei ik rimpelloos. 'First let me get my stuff in the car and then I'll get you a genuine dutch feetspump.' Al doende trof ik achterin onze auto een piepklein fietspompje aan. Handig, dacht ik. Dan hoef ik niet helemaal naar de schuur met deze bloedhitte. Ik gaf de belendende Roemeen zijn pomp en een hand, wipte kwiek in mijn geklimatiseerde auto en scheurde kortom weg naar de horizon.

Toen ik vierentwintig uur later met vrouw en kinderen thuis kwam, stond de deur open. Gewoon open. Op een forse kier. Van een centimeter of tien. Pas nadat ik mij ervan overtuigd had dat er geen onverlaten of andere asielzoekers in het pand waren, moest ik toegeven dat ik mijn eigen inbreker geweest was. Waarop mijn vrouw zei: 'Het geeft niks, maar ik vraag me wel af wat jij gedaan zou hebben als ik de deur open had laten staan.

Dat vraag ik mij ook...

Rik

Maar vierentwintig uur? Je had ook net op weg kunnen gaan naar Roemenië, voor een vacantie van vierentwintig dagen...

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 juli 2006, 06:01
Datum: donderdag 20 juli 2006 13:35

De vloerverwarming ligt al in de tuin te wachten en de leidingen zullen we niet vergeten. Momenteel wordt de stroom weggewerkt in de muren. Af en toe vergeten we wel om steenwol achter het gips te doen, dan moet het dus weer open.
Anja

Leuk! In Radewijk hadden we vloerverwarming. Daar kan ik nog wel eens nostalgisch aan denken (niet alleen aan de vloerverwarming).

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 juli 2006, 06:06
Datum: woensdag 19 juli 2006 17:54

Als je soms een huis zoekt waar veel moet gebeuren: De stroom in onze keuken is al aangelegd en de eerste gipsplaat zit op de muur maar de vloer moet er nog uit en dan beton en dan tegels en dan het aanrecht aan de andere kant. Die aanrecht + kastjes gaan we ook zelf maken. We koken buiten en afwassen doen we ook op de tuintafel. Een soort kamperen eigenlijk.
Anja

Nee, ik ben te eigenwijs om in huizen van iemand anders te keer te gaan. Wel eerst de leidingen leggen voor het beton! En vloerverwarming, zou dat niet leuk zijn? Ben je meteen zo'n hinderlijke radiator kwijt.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: Poll
Datum: woensdag 19 juli 2006 16:41

Hier Breda. Sorry hoor, maar je kan hem net zo goed in je reet stoppen! Wie gaat er overheen?

thermo

Reetsgewijs zou je lichtelijk onderkoeld zijn. De plaatselijke temperatuur is de hoofdmoot van van m'n log voor morgen...

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 juli 2006, 06:06
Datum: dinsdag 18 juli 2006 10:06

Gedver wat een enge foto van Okki! Ze lijkt wel een krokodil! En je moet tóch al zoveel vooroordeel bestrijden, bij haar soort. Nee, zó zag ze eruit.

Okki 2, 4 weken

Als een krokodil er zo uit ziet ga ik krokodillen fokken (in het vogelbad)
Dat was dus een schriftelijke reactie, maar jullie hadden de mondelinge eens moeten horen. Nou een heel kort filmpje dan maar, voor mensen met RealPlayer.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 juli 2006, 06:06
Datum: dinsdag 18 juli 2006 8:40

Nu dacht ik toch dat het paar uit Millingen zich doodgehoest had. Maar dan kun je natuurlijk geen kat meer kopen. Ik vind hun sterftecijfer wel bedenkelijk. Zijn er geen taaiere rassen die ze in huis kunnen halen?

Er is niets taaiers dan een gratis straatkat. Maar dit paar streeft naar meer. Hun hele familie heeft ook Maine Coons.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 17 juli 2006, 07:06
Datum: maandag 17 juli 2006 9:11

Heerlijk om er weer eens een limerickje tegen aan te kunnen gooien!

Een dappere dame uit Amsterdam
die recentelijk auto-rijlessen nam,
gaat met haar instructeur
nu heel goed door één deur:
maar zij vatten beiden wel vlam....

Nou nog een rijbewijs...

Van: "romke" <->
Aan: <->
Onderwerp: 15-06-06
Datum: maandag 17 juli 2006 0:11

De verleiding om op dit weblog het verslag van mijn bezoek te bekijken, kon ik niet weerstaan. ...

Eerst maar even over de geheugentest-site. Wat leuk dat jullie op naar de site zijn zijn gegaan, bedankt! Inderdaad is de toegankelijkheid soms een probleem. De afgelopen 2 jaar ben ik sporadisch betrokken geweest bij discussies over het vernieuwen van hard- en software. De mannen die er iets over te zeggen hebben komen dan met zeer complexe verhalen (netwerksystemen, beveiliging, incompatibiliteit van dit met dan weer een ander systeem, een overstroming van de bezemkast waarin deze computers blijken te staan ).... Maar eigenlijk gaat het om geld, en dan vooral wie dat gaat uitgeven om het systeem te vernieuwen.

Erg leuk met jullie kennis te maken! Omdat ik Leonard een beetje ken verbaast het me niet via hem zoveel lieve en aardige mensen te ontmoeten.

Je bent welkom. Dit weblog wordt gemaakt op een oeroude computer, die nog steeds werkt met Windows98. Wat wij (de lezertjes en ik) maken wordt daarna ge-upload naar een computer die ergens in Amsterdam in een heel duur gebouw staat. Een gebouw met klimaatregeling, noodstroomvoorziening, allerlei beveiligingen, enzovoorts. Zoveel moois kost natuurlijk wel wat: €25,00 per jaar...

Ik doe de techniek van nog een site, bontgoed. Via België zit die in een computer op Schiphol, in ook al weer zo'n duur gebouw. Dat kost niet minder dan (12+7,5)x1,21=€23,60 per jaar. Je ziet, we smijten hier met geld, we moeten wel kittens verkopen om het hoofd boven water te houden.

Oude hardware is dus geen probleem. Je kunt de mannen met complexe verhalen zeggen dat de genoemde sites met PHP en SQL kunnen werken. En hier kan je vast wel een student vinden die graag, in d'r/z'n vrije tijd, een perfect werkende site in elkaar knutselt. Goed voor d'r/z'n CV.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 16 juli 2006, 06:13
Datum: zondag 16 juli 2006 22:34

Ja, ik krijg ook aldoor foutmeldingen bij de geheugentests en ik had me zo verheugd!

Ik ben wel blij met al die foutmeldingen. Dan heb ik niet ten onrechte gezegd dat de site wat weigerachtig is. Het is mij uiteindelijk wel gelukt te registreren. Ook tijdens de tests gaat er wel eens wat fout, maar ook die lukken wel als je het maar lang genoeg probeert.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 16 juli 2006, 06:13
Datum: zondag 16 juli 2006 19:18

Ik wil niets liever dan de geheugentest doen maar steeds als ik me probeer te registreren, volgen er de akeligste foutmeldingen. Ik probeerde het reeds in drie verschillende browsers. Dan maar een limerick maken. Vind je het erg als ik een paar woorden oversla?

Een school sardines in paraguay
ging sidderen bij het woord haaibaai.
Men probeerde hen te leren:
't is slechts een vrouw die zich goed kan verweren
en niet een stad waar haaien resideren.

Met dank aan Tien, de gast van Rik en Noëlle, die deze interpretatie van het woord haaibaai bedacht heeft.

Ja, dat probleem met registreren had ik ook. 's Morgens heel vroeg gaat het beter...

Ik heb sterk de neiging alles wat Tien zegt prachtig te vinden. (We waren net in Suikervlied voor het diner). Dat je wat woorden overslaat, prima, kunnen we altijd later nog invullen. Maar dat je van het schema A-A-B-B-A afwijkt is onvergefelijk.
'en niet een baai met haaienlawaai', zou ik zeggen.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 16 juli 2006, 06:13
Datum: zondag 16 juli 2006 12:14

Vanavond ga ik de geheugentesten doen. Ik denk, dat ik heel slecht ga scoren.....
Nu even naar Bolkestein luisteren.

Ja, leuk, hè, Romke.
Duimen, duimen, duimen!
Wie weet weer een leuke schoondochter er bij....

Die poezenfoto is trouwens geweldig!
Kan je me die niet voor mijn verjaardag sturen?
Op een beetje aardig formaat?
Of vraag ik nu te veel....?

Ik heb 'dagelijks nieuws' en 'jaarlijks nieuws' gedaan, was daar heel slecht in.

Ik heb wel eens gemerkt dat duimen niet helpt. Bidden schijnt ook niet gegarandeerd te werken...

Met die poezenfoto ga ik naar de Hema, ik wilde dat toch al eens proberen.

Van: "Bert Rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 juli 2006, 06:14
Datum: vrijdag 14 juli 2006 12:29

in Ermelo daar woonde een vrouw
die nooit eens broodjes smeren wou
haar man was nogal ontevreden
maar ze weigerde niet zonder reden:
haar smeerhand was een berenklauw

ik bezocht wel honderd keren Grouw
kocht appels bij een perenvrouw
totdat zij welgemoed beweerde
in welke staat haar kat verkeerde:
een kater met een berenklauw

Maar die twee beren dan? Die konden wel broodjes smeren!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 juli 2006, 06:19
Datum: vrijdag 14 juli 2006 9:09

Ik ben twee dagen met een handmaaier in Breda in de weer geweest om een voorstudie te maken van wat Olle's nieuwe kapsel zou moeten worden:

rembrandt

Ik dacht even dat er weer zo'n alien aan het werk was geweest.
Kennelijk had je de beschikking over een TomTom.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 13 juli 2006, 06:41
Datum: donderdag 13 juli 2006 21:40

Het is erg onredelijk maar mijn eerste reactie bij die katten die op Hitler lijken was: ahh, zielig!

Ja, het dak van je schuur, dat is wel erg allemaal, of juist niet want dan heb je weer wat te timmeren maar door je link naar 2004 stuitte ik opeens weer op ons voornemen om de hele Van Dale in limerickvorm te gaan zetten! We waren nog maar bij de A. Kunnen we daar niet eens mee verder gaan? Ik heb morgen wel tijd, op mijn kantoor is toch geen moer te doen.

Sommige lezers van dit log zijn het zeer met je eens. Ik geloof niet dat de katten er onder lijden.

Ja, die limericks, ik heb daar ook even zitten lezen. Begin maar eens met de B, wat vind je van Bereklauw?

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 13 juli 2006, 06:41
Datum: donderdag 13 juli 2006 20:53

Dan geef ik het nu op maar deel nog wel even mede, dat die lui van die H-katten in mijn ogen totaal knetter zijn.
Ik vind het misbruik maken van deze zo geliefde diersoort....

Sommige reacties op die site zijn het zeer met je eens. Ik geloof niet dat de katten er onder lijden.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 13 juli 2006, 06:41
Datum: donderdag 13 juli 2006 10:43

Jolanda, zet hem op!

Yvonne.

Een goede raad. Er is 'n probleem: Jolanda leest dit log maar heel sporadisch...

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 13 juli 2006, 06:41
Datum: donderdag 13 juli 2006 8:45

Franco,

Je hebt je heel dapper gedragen!

Ja, er staat wel 'Franco' boven die reactie, maar het is Jolanda. Die is best wel dapper, Jolanda, maar die weet niet hoe ze een eigen e-mail adres kan maken naast dat van Franco. Dat kan, Jolanda, gratis en voor niks...

Van: "franco bigini" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 4 juli 2006, 06:16
Datum: maandag 10 juli 2006 22:16

Zoals jullie weten durf ik helemaal niet op het weblog, want ik ben veel te bang voor lui met kritiek. Maar...Fabio zit in groep 5 Wat vroeger klas 3 heette. Dat moet toch even gezegd. Verder meld ik dus niets.
Wel veel liefs en groeten aan iedereen.
Jo.

Wij hebben kritiek op alles en iedereen maar nooit op medelezers. Nou ja, bijna nooit.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 juli 2006, 06:19
Datum: maandag 10 juli 2006 19:49

Ja, waarom nam de grote Zidane ineens Materazzi op zijn horens? Ik zou er best twintig euro voor over hebben om te weten wat daar nou precies gebeurde. Crooked timber was wel leuk, maar bood geen uitsluitsel.

Mooie graancirkel! Zo een heb ik er Auke ook wel eens gegeven.

Sneeuwuil had een bericht ontvangen over liplezers. Die wisten te vertellen dat Matrassie de zuster van Z. een hoer noemde. Ik dacht dat dat soort beledigingen in die kringen nogal standaard zijn, geen reden tot kopstoot. Maar Sneeuwuil wist ook te vertellen dat Z. gewond was. Ik vond hem er op het Journaal, bij Chirac, best fris uitzien.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 10 juli 2006, 06:19
Datum: maandag 10 juli 2006 10:43

Op Crooked Timber hebben ze het uitgebreid over de kopstoot, leuk om te lezen. Ik kwam onlangs op die site terecht toen ik commentaar op de kwestie Hirsi Ali zocht. Er wordt vaak goed en scherp geformuleerd.

Ja, heel leuk, maar het kostte me wel drie kwartier. Van Zidane naar Things that work in Belgium...

Van: "Simon Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 juni 2006, 07:14
Datum: zondag 9 juli 2006 17:21

Hee we staan er op, dat was toch wel erg leuk gisteren, en vandaag opgestaan zonder kater dus kunnen we op tijd weg en zullen we het Vliegenbos overslaan. Overigens zou de fotograaf de camera van de bruidegom lenen maar die was 'm dus vergeten, gelukkig had jij er een.
J+D+S

J+D+S reageren hier op iets van 15 juni, wat was dat nou ook al weer?
Kennelijk terug van vakantietocht!

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 7 juli 2006, 06:12
Datum: vrijdag 7 juli 2006 17:38

Jottum! Een duizendpoot in bed!
Ook heel leuk en veel, veel kakkerlakken!
Gelukkig geen schorpioenen?
Ja, dat tropische gedierte kan er ook wat van.
In Artis in het apenhuis wordt dat nagebootst: het krioelt daar van de kakkerlakken!
Die rennen van vuilnisbak naar vuilnisbak.

Een kakkerlak, is dat iemand met zo'n nijptangetje? Even kijken, nee. Ik vrees dat wij helemaal geen kakkerlakken hebben. Waar haal je die?

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 7 juli 2006, 06:12
Datum: vrijdag 7 juli 2006 17:07

Ja, maar wees getroost, Sneeuwuil!
Simon is desalniettemin een hele grote schat!
Hij wordt bvb weer hyper van spinnen. Kan ie niet tegen!

Maakt óók niet uit van wie die wat dan ook heeft: ik vind hem een overheerlijke mix!
Doeg!

Bedoel je: hij gaat niet op spinnen staan omdat hij er doodsbang voor is?

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 juli 2006, 06:12
Datum: vrijdag 7 juli 2006 16:33

Ik vond het een prachtig en bloedstollend verhaal, van de slakken. Maar het kostte me wel een kostbare illusie, nl. dat Simon een schatje was.
Niet dus. Een engerd. Maar van wie heeft-ie dat nou?

Niet alle eigenschappen van een kind zijn geërfd. Spontane mutaties in het genetisch materiaal, dat kan...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 7 juli 2006, 06:12
Datum: vrijdag 7 juli 2006 12:45

Ik lees de reacties altijd al zo: van beneden naar boven, te beginnen met de eerste die ik nog niet ken. Dat is volgens mij het handigst.

Wat een eng verhaal, van die slakken! Ook een eng verhaal van de berenklauw trouwens, wat is de natuur toch vol gevaren. Ik heb dan wel geen kinderen maar ik vond het toch ook heel interessant om te weten.

Met slakken heb ik weinig ervaring, wel had ik op St. Maarten wel eens kakkerlakken in huis. Dat zijn beesten die voorzover ik weet niets doen maar ze roepen door hun uiterlijk diepe oerangsten bij mensen op. Ik heb ze meer dan eens achterna gezeten met de insekticidespray. Dat vond ik wel gemeen van mezelf maar ik deed het toch want als je een kakkerlak ziet en je doet niets, dan zie je er even later tien. In St. Maarten heb je ook duizendpoten, dieren die ik voordien alleen kende uit vriendelijke kinderboeken waarin ze duizend schoentjes nodig hebben enzo. Maar ze schijnen gemeen te kunnen bijten of steken of weet ik wat ze doen, je krijgt er grote schrijnende plekken van. Ik trof er een keer een in mijn bed aan. Dat was wel even schrikken.

Ik hoop dat dat lieve echtpaar het huis naast jullie koopt. Als ze na al die tijd nog een keer terugkomen zijn ze wel ernstig geïnteresseerd. Het is best prettig als er een leuk iemand in de straat komt. Wij hebben eindelijk een nieuwe buurvrouw voor het huis twee deuren verder dat al een jaar te koop staat. Een elegante en extraverte Iraanse met een dochter van zeventien, beiden onberispelijk Nederlands sprekend. Hoera!

Waar vandaan moet Mas een reisverslag sturen?

Jij ben de gedroomde loglezer maar niet iedereen is zo. Ik droom zelf wel eens van een programma dat per lezer onthoudt waar die lezer gebleven was. Bij een volgend bezoek zou je dan meteen naar het oudste ongelezen stuk gestuurd kunnen worden. Omdat bijna iedereen een vast IP-nummer heeft is het technisch niet zo moeilijk te maken.

Ons eigen huis stond eveneens een jaar te koop. Ook wij waren heel blij toen we er kwamen wonen.

Mas zit in Koerdistan. Om te e-mailen moet ze naar een internetcafé. Hoewel je niet kunt begrijpen dat iemand een dag zonder frankslog kan begrijp je wel dat een bezoek mogelijk kostbaar zou kunnen zijn. Ik mocht een stukje e-mail aan Ellen lezen wat heel leuk was.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 7 juli 2006, 06:12
Datum: vrijdag 7 juli 2006 10:31

PS Dat was dus met recht een slakkengang.

Lezertjes: door de structuur van dit weblog staat dit hier, maar het is eigenlijk bedoeld voor onder het onderstaande. Vergeet dus even wat je net gelezen hebt, ga dan hieronder verder.

Van: "Yvonne" <->
Aan: "Frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 7 juli 2006, 06:12
Datum: vrijdag 7 juli 2006 9:52

Al een aantal dagen loop ik er over te denken, om te reageren op de slak.... Dat doe ik nu dus eindelijk, in slakkentempo dus.
Als ik zo'n beest zie, zo met dat kwetsbare huisje op zijn rug, moet ik onmiddellijk denken aan de Nieuwe Achtergracht.
Daar woonden José en ik en Simon later ook nog en ik ging daar toen weer weg (naar m'n eerste hofjeswoning aan de Lindengracht).
Want, je hebt het nu over die ene slak, Frank, maar op de Nieuwe Achtergracht in het sousterrain waar we zaten, daar krioelde het van die dingen!
En dan met name 's nachts: dan komen ze uit hun holen en spelonken en glijden door alle ruimtes - met of zonder slapenden.... - glibberen over het aanrecht in de keuken en nemen bezit van het toilet....
Ja, toch wen je er aan. Dat had ik nooit van mezelf verwacht, maar het is echt zo: het went.

Je kan nu ook denken: "hoe weet ze dat dan? Hoe weet ze dat daar 's nachts werd huisgehouden door het slakkenvolk....?"
Nou, ik had daar anthraciet-grijze vloerbedekking, zo'n héééél goedkoop soort nep-Heugafelt en als ik 's morgens wakker werd, dan, ja echt, dan liepen er over de vloer allemaal glinsterende dunne glibber-lijnen.... Van links naar rechts en van oost naar west en kris-kras daar weer doorheen! De hele kamer hadden ze doorkruist. En waarom? Mij is het nog steeds een raadsel....
Maar goed, dat was tenminste te zien op die donkere kleur op de grond. Maar de gang en het toilet waren betegeld in een beige-achtige kleur. Dan kon je de sporen alleen zien, als je heel moeilijk ging doen:
voorover leunen, je kop scheef en dan met een soort tegenlicht schuin over de tegels je blik werpen. Dan zag je ze, die glinsterlijnen. Overal zaten ze! En 's morgens geen slak meer te bekennen!

Het kwam natuurlijk best wel eens voor, dat er 's nachts iemand moest plassen en je moest dan via de door slakken belegerde gang naar het dito belegerde toilet. Ik haalde dan allerlei fratsen uit, om eerst alle lichten aan te doen en vooral bij mijn te maken stappen geen slak onder de voet te lopen.
Brrrrrr, daar moest ik niet aan denken!
En nú komt het!
Nog steeds word ik met afgrijzen vervuld als ik er aan denk, als ik denk aan Simon in zo'n situatie....
Begint het al te dagen?
Vol trots kon hij 's morgens aan het ontbijt vertellen hoeveel hij d'r weer had horen kraken onder zijn blote voeten, als hij zonder het licht aan te doen van zijn kamer naar de WC ging.... en retour....
Vreselijk! En dan zo weer met diezelfde voeten in bed stappen....

Ooit trof ik daar een slak op de bril van het toilet....

Is er iemand met een nog viezer slakken-verhaal?

Daar kan ik niet tegenop, met m'n ene slak. Even kijken of hij er nog zit: nee, verdwenen. Gisteren zat hij er nog!

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 4 juli 2006, 06:16
Datum: dinsdag 4 juli 2006 11:31

Een vriendje en klasgenootje van Fabio heeft met Bereklauw gespeeld. Zie hier het resultaat (met onderstaand de waarschuwing van een erg geschrokken moeder).
Ik ben bang dat alleen de kleinkinderen van Koen hiervoor in aanmerking komen. Of mogen grote mensen ook gewaarschuwd worden?

Beste ouders,
ik wil graag jullie informeren over hoe erg de plant Bereklauw voor je kinderen kan zijn. Bijgevoegd heb ik een foto van Alexanders handen vijf dagen nadat hij met deze vreselijke plant heeft gespeeld (vanochtend genomen). Bereklauw kan zelfs tot blindheid leiden dus laat alsjeblieft je kinderen weten hoe de plant eruit ziet en dat zij er nooit moeten aanraken.

brkl

Commentaar overbodig.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: "frankslog" <->
Onderwerp: franks log, 4 juli 2006, 06:16
Datum: dinsdag 4 juli 2006 9:37

Ja, dat het een goed berenklauwjaar is was mij ook al opgevallen. Deze legde ik vorige week vast tijdens de NS-wandeling De Vuursche, van Baarn naar Hollandsche Rading. Ik zou er wel eens naast willen staan als zo'n knop openbarst. De Vuursche is trouwens niet een ontzettend mooie wandeling, erg geciviliseerd, van grote afstand ruik je de pannenkoekenhuizen van Lage Vuursche.

bk Ellen K

Ook niet mis. Of het een goed idee is om naast een openbarstende knop te gaan staan is niet geheel zeker.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 3 juli 2006, 06:17
Datum: maandag 3 juli 2006 10:09

Ja maar kijk nou toch eens naar je eigen gewicht met dit weer, of het gewicht van wie dan ook! Het is toch veel te warm om veel te eten?

Een bedrijf, met naast de koffie een gelddoosje, dat heb ik nog nooit gezien. Overal waar ik in mijn leven gewerkt heb, was de koffie gratis. Blijkbaar is dat in andere landen anders. Maar zou er dan nooit iemand met dat hele gelddoosje vandoor gaan? En als dat wel eens gebeurt, zou ook dat dan verminderd zijn door die ogenfoto?

Ooit werkte ik enige tijd bij een electronicabedrijf in Cambridge. Het afdelinkje, een man of zes, had een eigen theepot, koffiepot en koekjesblik. En een gelddoosje. Voor de grondstoffen moesten we naar een kruidenier, die boodschap werd betaald met de inhoud van het gelddoosje. Klopte altijd, zonder ogen, maar er was dan ook geen aparte ruimte voor dit alles: veel sociale controle.
Bij Philips stonden automaten die reageerden op het inwerpen van ik meen 1 dubbeltje. Een van de cursuslocaties was nogal ver van mainstream Philips, daar moest ik zelf de automaat bijvullen en schoonhouden: daar was koffie gratis. Koffie en melkpoeder, ik weet niet meer hoe ik daar aan kwam.

Niet betalen is een misdaad die onopgemerkt kan blijven. Het gelddoosje stelen wordt wel gemerkt, al is de dader onbekend. Niet betalen is passief stelen, de drempel daarvoor is lager dan die voor actief stelen. Iemand die actief steelt zal zich niet door een paar gefotocopieerde ogen laten weerhouden.

Overigens is het bij ons nogal koud als gevolg van airco.

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 1 juli 2006, 06:07
Datum: zaterdag 1 juli 2006 12:55

Heel attent, je julilinkje. Ik was er anders weer ingetrapt.
Anja

Het is ook moeilijk, die maanden met telkens weer een ander aantal dagen.
Gemakkelijk is het om naar www.frankslog.nl zonder verdere achtervoegsels te gaan: dan kom je automatisch bij de lopende maand. Het kan nog korter, je mag zelfs www. weglaten!


Nog even naar de juni '06 reacties?





opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.