reacties

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 31 juli 2004, 07:10
Datum: zaterdag 31 juli 2004 16:23

Al die letters vragen om een reactie, maar dat is dan ook de laatste
voorlopig. Ik kom tot:
A-H-N-A-A-f-Z-l-v-He-ap-AP-AP-Tx-Tx-A-A-A-A..... maar ik moet nog naar de
seniorenflat.....
Volgens mij ben je nog een l vergeten (2 x l.....) Maar ik moet nu 
toegeven, dat je me in aantal bent gepasseerd! Petje af!!! 
(Ik had/heb ook nog caravans en atelier(s).....)
Gemiddeld dus 1 x in de 3 jaar een verhuizing.....
Ja, die ene l vind ik eigenlijk niet meetellen. En veel mensen gaan helemaal niet in een seniorenflat, dus reken daar maar niet op!
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 31 juli 2004, 07:46
Datum: zaterdag 31 juli 2004 12:31

Je krijgt soms wel eens het gevoel dat "die Amerikanen" helemaal
geen gevoel voor ironie hebben maar dit filmpje bewijst het tegendeel.
Voor een leuk feuilleton over anderssoortige Amerikanen dan degenen
die het filmpje maakten: bijzinnen ("wachten op de zwarte helicopters").
Zeer fascinerend. Erg goed geschreven.
Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 juli 2004, 11:43
Datum: vrijdag 30 juli 2004 19:22


Lieve R & B,

Zullen jullie de a.s. 14 dagen lekker sloom doen? Saai zijn? Niet uitlokken
tot het maken van beeldige foto's.....?
En waarom dan wel? Wel, ik ga twee weken naar Texel en ik voel me enigszins
radeloos, dat ik dan zo veel van jullie zal missen (een lap-top heb ik nog
niet....) Inderdaad, ook ik vrees voor ernstig geestelijk letsel, maar
eerder naar huis komen - zelfs wanneer ik tot het uiterste word gedreven -
kan echt niet, want:
IK GA NAAR "KATO", en Kato is fffffals. Niet "vals" maar echt FFFFFFals!
Alleen zijn kan ze niet en haar bazinnetje gaat met vacantie en andere
stervelingen willen niet meer op haar passen, want, ik zei het al: zij is
FFFFals!!!!!
Als je haar op schoot hebt (en ze komt altijd bij mij op schoot....) en je
bent haar lekker aan het aaien en aan het kroelen, dan spint ze, dat het een
lievelust is! Maar: houd haar in de gaten; wanneer je ook maar vermoedt, dat
ze één van haar achterpoten gaat optrekken, dan moet je onmiddellijk al je
blote delen weghalen, want Kato gaat dan "uithalen"! Zij krijgt een woeste
blik en vindt je niet meer aardig.... Wee, diegene, die de eerste symptomen
te laat bespeurt! Menigeen heeft zich reeds ernstig bloedend onder
doktersbehandeling moeten stellen....
Lieve R & B, jullie zullen begrijpen, dat ik nu al weer verlang naar mijn
thuiskomst, waarschijnlijk geheel bepleisterd en misschien zelfs
gespalkt....
Moge het jullie tenminste goed gaan en groei s.v.p. niet te hard, want ik
kan in september pas jullie vachtje komen strelen.....
Groet jullie baasjes en wens mij sterkte!

Yvonne.

Hebben ze op Texel geen internetcafé dan? Je mag toch wel eventjes naar buiten?
Is Kato soms een lapjeskat? Rozepoot is een uitzondering op de regel dat lapjekatten gestoord zijn. En alle eventuele katfotos en katverhalen staan op je te wachten als je terugkomt. Die kan je dan tijdens je revalidatie fijn bekijken.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 juli 2004, 11:43
Datum: vrijdag 30 juli 2004 20:34

P.S. Vind, moet met dt, dus vindt. Ik schaam mij diep. Kan je die t ertussen
frutselen, Frank?

En jij denkt dus dat ik zomaar weet welke vindtdtdt?
Aha, makkelijk, is er maar één. Die moet het zijn!
Bovendien, het is tegen de net-etiquette spelfouten op te merken. (Mijn redding.)

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 28 juli 2004, 07:10
Datum: woensdag 28 juli 2004 13:24

Weet je wel dat je ook naar de verfilming van 'Dude, where's my 
country?' kan? Maar in Ermelo City is vast geen bioscoop. Trouw schreef 
over de film dat hij wel erg weinig subtiel en een tikje demagogisch was 
maar ze besloten toch met: 'ga de film vooral zien. En wees op uw 
hoede'. Dat vond ik wel geestig, maar ik heb hem nog steeds niet gezien.

Michael Moore wordt inderdaad veel gehaat, ik denk wel dat hij 
ondertussen heel erg veel geld heeft en dat maakt natuurlijk veel goed.

En dan die positieve formulering van 'wat gij niet wilt...'. Zit er geen 
fout in jouw omkaderde voorstel? Er staat 'niet nadat Gij gevraagd hebt 
of ...'. Bedoel je niet 'niet voordat Gij gevraagd hebt of...' of 
'slechts nadat Gij gevraagd hebt of... Of heb ik er nu echt niets van 
begrepen?
Overigens heb ik geen beter idee. Doet een ander, wat gij denkt, dat hij 
wil, dat hem geschiedt. Maar vraag wel eerst even of gij het bij het 
rechte eind hebt. Nee, dat wordt niets. Ingewikkeld allemaal. Je moet er 
even een flowchart van maken!

Je hebt gelijk: voordat is goed, beter. Bij 'nadat' lijkt het erop of het antwoord op de vraag genegeerd wordt. 'nadat' is gewoon fout. Die verfilming, is dat niet "Fahrenheit 9/11"? Harderwijk City hééft een bioscoop.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 26 juli 2004, 17:50
Datum: maandag 26 juli 2004 21:12

Mijn streven is, om ongeveer 5 minuten per dag naar de bewegende R&B te
kijken in de grote versie! Enig! Afwisselend ZOIETS, of OF ZOIETS.
Erg leuk! Ik lach me een aap! Jammer, dat je geen limericks meer wilt, want
ik kwam net opdreef.....

Er was eens een dame in Amsterdam,
Die een aap op haar kamer nam.
"Ik lachte mij hem"
Zei ze met angstige stem.
Toen haar hofbaas hem eruit smijten kwam.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 26 juli 2004, 17:50
Datum: maandag 26 juli 2004 18:59

Toch waren ze leuk, die limericks. 
Ik heb op het internet zitten lezen over aan elkaar gegroeide tenen,
tenslotte komt dit verschijnsel in onze familie ook voor. Toen Mascha
werd geboren keek ik meteen of ze het ook had (nee). Wist je dat 
oom Jan zijn zwemvliezen heeft laten doorsnijden toen hij voor iets 
anders onder het mes moest? De rest van de familie vond dat een beetje raar. 

Er was eens een dame in Zwolle,
Die haar voeten niet liet molle.
"Mijn vliezen dat is't"
Zo sprak ze beslist,
"Waarom ik niet om kan rolle".

Ik moet iets bekennen. Die voet op de foto is mijn eigen voet, met een beetje trucage. Het verbaast me van oom Jan dat hij dat doorsnijden niet even zelf gedaan heeft.
Een van mijn andere afwijkingen is mijn schoenmakersborst, een borstbeen dat zo'n 5 cm. naar achteren gedrukt is. We zagen op t.v, al jaren geleden, een jongen die voor zijn schoenmakersborst een protese had laten maken. Krankzinnig, dacht ik toen. Nu zou ik wel een holle protese willen om cocaïne in te smokkelen.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 juli 2004, 17:15
Datum: zondag 25 juli 2004 17:46

Mag ik ook gewoon een limerick opschrijven, omdat ie opeens in m'n
hoofd zit?

Een wat simpel sujet uit Accra,
jouwde gister zijn kreupele buur na;
de laatste werd kwaad,
brulde luid over straat:
"Mieter op voor 'k jou lam in de aad sla...."

De bewegende poezen zijn geweldig! Zou je die ook zo bewegend als
screen-saver kunnen maken?

Op scherm grootte? Zou je daar niet een beetje gek van worden? Technisch is het een probleem dat het een erg groot bestand wordt, tenzij je het zo doet, of zo.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 juli 2004, 10:04
Datum: zondag 25 juli 2004 12:10

En ik vergat nog te zeggen dat de beelden van R&B en de hortensia's heel 
mooi zijn.

Mijn camera heeft een knopje 'continu fotos maken'. Dan hoef je alleen maar ongeveer in de goede richting te wijzen en de sluiterknop vast te houden. Een paar foto's eruit die teveel op elkaar leken, en één mensenhand verwijderd die deze slooppartij stimuleerde. Dan alleen nog maar het gif-animeer programma starten...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 25 juli 2004, 10:22
Datum: zondag 25 juli 2004 12:09

Ja mensen, dit gaat de goede kant op. We zijn al bij de aal:

Een slangachtig wezen, in zwemmen bedreven,
moet naar de Antillen om sex te beleven.
Als de daad is gedaan dan sterft hij alras,
de babies zijn wezen zoals hij dat ook was;
een aal heeft bepaald geen gemakkelijk leven.

Dit is echt waar, kijk maar op 
paling.htm

Bijhouden van dit weblog, en vooral de reacties, begint meer en meer een dagtaak te worden. Maar dit dichtwerk is perfect.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 24 juli 2004, 07:36
Datum: zaterdag 24 juli 2004 18:14

Mooi, die straatkat in Pernis. Ik bedacht voor die vermaledijde aad dit:

Er was eens een boertje in Rome
met een kom uit Friesland gekomen
die kom was ovaal
heette aad in zijn taal
hij nam hem om melk af te romen

Wie de achtergrond niet kent denkt dat de maker van dit rijmsel
hartstikke gek is en anders misschien ook wel.

Ik vind hem prachtig. Wie de achtergrond wel kent denkt dat de maker van deze uitstekende limerick geniaal is. Suggestie: Leeuwarden in plaats van Friesland. (Of daar boeren wonen weet ik niet, als er Leeuwarders protesteren zou 'het Friesland' ook kunnen. Qua klemtoon zelfs iets beter.)

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 24 juli 2004, 07:36
Datum: zaterdag 24 juli 2004 10:56

Gelukkig is het eerste woord in de online editie niet 'aad' maar 'aai'. 
Dat schept mogelijkheden.

Er leeft een straatkat in Pernis
die niet zo snel tevreden is.
Een passant streek over zijn vacht
waarop die straatkat dacht:
aan een *aai* heb ik niets, ik wil vis!

Ritmisch niet helemaal in orde maar een tweede lukt niet.

Groeten, Iris

.........
Iemand streek zijn vacht
Waarop die straatkat dacht:
Ik wil geen aai maar vis!

Je reactie is precies wat ik hoopte uit te lokken. Mijn versie van de laatste drie regels is het ook niet helemaal, vooral die 'iemand' vind ik niet fraai.

Bij nader inzien, regel 3: Iris streek zijn vacht

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 juli 2004, 20:22
Datum: donderdag 22 juli 2004 18:08

KORTSLUITING!!!!!!
HELP!!!!!!
Hoe kom ik hier weg....? Alles schiet vuur en staat onder stroom!
Mijn kamer heeft zich gevuld met een vreemd waterig goedje, het staat
ongeveer 75 cm. hoog.....
Hoe kom ik hier weg? Hoe kan ik overal de stekkers uittrekken en
vluchten....?
Yvonne, ga achter die computer vandaan!!!! Levensgevaarlijk!!!!
OOOOOOOOhhhhhhh!!!!!!! Blub, blub, blub!!!! Pang, pang, grrrr.... psssssss,
pssssssst...!!!!!!

Dat krijg je nou, als je gaat zitten kwijlen bij het bekijken van
POESJES......

Deur open, je spoelt vanzelf de trap af. Loop dan naar Frederiksplein, tram 7 richting Javaplein, stap uit bij Wijttenbachstraat, loop naar Polderweg 120. Sla je slag.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 20 juli 2004, 20:22
Datum: woensdag 21 juli 2004 17:58

Aaargh, wat is de Gasthuispoort duur geworden. Dat was toch zeker nog 
niet zo toen wij daar woonden!? En wat wonderlijk om van een badkamer 
alleen de roestvrijstalen wasbakken te fotograferen. Ze vinden ze 
blijkbaar erg mooi want die foto staat er twee keer bij.

Overigens heb ik de inkomensgegevens van de Uilenburg eens even 
vergeleken met die van onze eigen zo dikwijls verguisde volksbuurt. Wie 
schets mijn verbazing toen ik zag dat in de Uilenburg 18,75% van de 
mensen boven modaal verdient en bij ons 46,67%? Dit geeft toch te denken 
over de betrouwbaarheid van die gegevens.

Wij kochten het voor ongeveer 2, verkochten het voor ongeveer 3 ton, als ik me goed herinner. Guldens! De Funda site rammelt een beetje, ik kreeg soms fotos drie keer, soms alles goed.

Aan het straatje naar onze garage stonden kleine huisjes, voornamelijk bewoond door drugsverslaafden. Die huisjes staan er nog en zo te zien wonen de drugsverslaafden er ook nog. Tot voor kort was er een nonnenklooster, die nonnen verdienen ook niet veel. En verder zijn er erg veel cafés, restaurants, snuisterijenwinkels, enz. Met andere woorden, er wonen niet zoveel 'gewone' mensen. Het zou dus wel kunnen, van die gegevens. Hoe zou Funda daar eigenlijk aankomen?

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 juli 2004, 20:41
Datum: dinsdag 20 juli 2004 18:12

Ja mensen, nu moeten jullie vragen: wat is dat voor geheimzinnig 
apparaat dat je hebt gekocht, Frank?

Ik moet hier ook alles zelf doen.

Het niet bestaande apparaat dient alleen maar als kapstok voor het verhaaltje over de verwijderingskostenbijdrage. Maar het zou een koelkast kunnen zijn, ik heb er recentelijk een (gratis) gestort. Hij was niet eens kapot, maar omdat hij niet automatisch kon ontdooien moest hij toch de laan uit. Nu bedenk ik dat hij nog van vòòr de invoering van de verwijkobij dateerde. Nou, de wasmachine dan, die heeft allerlei lampjes en knopjes en daar betaalden we echt verwijkobij.

Overigens bevinden twee trouwe reageerders zich in Frankrijk, buiten het bereik van het WWW.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 19 juli 2004, 07:10
Datum: maandag 19 juli 2004 11:10

Je zal het misschien niet geloven maar ik dacht vanmorgen nog aan zo'n 
servieskast. Ik ruimde de vaatwasser uit en dacht: als ik een grotere 
keuken had (in een kerkje in Kuinre ofzo) kocht ik een mooie servieskast 
met glazen ruitjes. En dan deed ik daar mooi, kleurig servies in. O, o, 
wat zou dat mooi wezen! Iedereen zou platvallen als hij in mijn keuken kwam!

Ik bedoel te zeggen: ik wil hem wel maar moet eerst een bijpassend huis 
hebben. Dus dat feest gaat niet door.

Ja, maar die met de ruitjes is niet in de aanbieding, maar het ruitloze Ikeakastje. Dat feest gaat dus dubbel niet door. En ik dacht altijd dat zo'n vaatwasser meteen de servieskast WAS.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 juli 2004, 05:49
Datum: zondag 18 juli 2004 12:15

Inderdaad zijn katten 's nachts op hun actiefst. Die van ons maken soms 
ook veel lawaai 's nachts, door het huis door te galopperen of door 
luide conversatie. Auke doet dan altijd heel hard: SSST! Dat helpt erg 
goed, de katten krimpen ineen en gaan stil in een hoekje zitten. Alleen 
kan ik vaak na dat SSST niet meer slapen.

Waarom moeten R&B 's nachts gescheiden worden? Je hebt er toch niet voor 
niets twee? En sinds wanneer zijn jonge poesje op RUST gesteld?!

Sneeuwuil wil wel eens wat antropomorf hineininterpretieren. (Wat een mooie zin, ik lijkt wel een intelektueel). Haar precieze gedachteninhoud leent zich niet voor publicatie op het WWW, maar ik zal deze gaarne t.z.t. mondeling toelichten.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 18 juli 2004, 05:49
Datum: zondag 18 juli 2004 11:36

Uitzichten!
Daar wil ik toch nog even op reageren (natuurlijk ook nog even noemen,
dat dat fotootje van R.& B. - !!! - weer zó aandoenlijk is!):
mijn uitzicht over "de Hof" is natuurlijk wonderschoon. Nu zijn er de
hortensia's in helder blauw, ietsje lila en enig rose, de cyclaam-kleurige
vlinderplant, véél weldadig groen en de lieflijke perkjes met de
buxushaagjes en rozen.....
Maar dan een foto er van: dat is problematisch!
Tot mijn grote vreugde heb ik van mijn oude moeder voor mijn verjaardag een
prachtig fototoestel gekregen
- ga je niet watertanden, Frank, het is een PowerShot A75! - Zorgvuldig
heeft Simon op het internet gekeken, waar ie het dichtstbij het goedkoopst
was en ik sta werkelijk versteld van dit vernuftig stukje techniek.... er
zit zelfs geluid in! En je kan er een filmpje mee maken! "Nou" kan je dan
denken, "wat zeur je dan?" En dat is natuurlijk geheel terecht! Maar nu komt
het: hoe komt zo'n beeldje via mijn computer in Frankslog? Daar heb ik nog
geen flintertje kaas van gegeten! Ik ben wel al zo ver, dat ik een beeldje
in het schermpje terug kan zien en meestal dus kan "wissen", maar voor de
andere technische hoogstandjes heb ik toch echt hulp nodig. Leonard heeft
gisteren al allemaal ingewikkelde dingen laten zien, maar toen was ik aan
het koken, dus drong het bij mij niet door....
Ik zal het toestel a.s. zaterdag op het feestje van Joke en Simon (leuk hé!
Jullie komen toch ook?) meenemen en proberen wat fraaie plaatjes te
schieten.
Tja, en de uitzichten... ze komen er beslist aan! Ik heb per slot van
rekening ook nog een "Bedienungsanleitung"....

Een A75, dat is niet mis. En je bent nog niet eens jarig...
Een foto in je computer krijgen, lukt dat al? Dan is een 'bijlage' bij je e-mail de volgende stap. Als je het één keer gedaan hebt is het de volgende keer een fluitje van een cent.

En al dat gewas in de Hof, mooie kleuren, maar guttert het wel?

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 16 juli 2004, 15:16
Datum: vrijdag 16 juli 2004 18:34

Mooi, dat internet woordenboek. AWOL doet me denken aan FUBAR. In de
prehistorie werd die term gebruikt om aan te geven dat een stuk telexkopij
in de soep was geraakt: Fouled Up Beyond All Recognition. Het woordenboek 
vindt AWOL en FUBAR chattaal, oorspronkelijk komen beide termen uit de wondere
wereld van het leger.
AFAIK heb je daar gelijk in: legertaal. Ook vaak al heel oude telegrafistentaal.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 juli 2004, 16:58
Datum: donderdag 15 juli 2004 21:42

Wat voor auto dan? Waar is de foto?!

fiestaPassend bij mijn zelfbeeld is om niet de minste belangstelling voor autos te hebben. Ik laat dan ook niet merken dat ik blij ben dat je het vraagt. Het is een Ford Fiësta. Feestelijk dus. Op de site van Hordijk kan je 'm zien als je vlug genoeg bent. Zoek naar de kleur 'Tourmallard Green' (hoe verzinnen ze zo'n kleur)

FORD Fiesta 1300 44KW 3D 2/3-Deurs
Registratiedatum:10/1998Kleur:Tourmallard green metallic
Aantal kilometers: 84997Versnellingsbak:Handgeschakeld
Brandstof:BenzineDeuren:3
Cylinderinhoud:1300 cm³Vermogen:44 kW
Gewicht:923 kgVraagprijs: EUR 5450
Standaardopties: Airbag, Airconditioning, Centrale vergrendeling, Deelbare Achterbank, Electrische ramen, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging

nou, zo kan het wel weer even...

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 15 juli 2004, 07:04
Datum: donderdag 15 juli 2004 13:08

Nee, waarde Sneeuwuil, ik raak niet buiten mezelf van vreugde bij het idee
dat Frankslog alleen nog maar over katten zou mogen gaan. We lezen ook graag
F.'s bespiegelen over niet-katachtige onderwerpen en willen daarnaast kennis
nemen van zaken als het uitzicht van Iris en Auke en de tentoonstelling van
de architect Hundertwasser die ik gisteren bezocht in Rotterdam.

hundertwasser
Hundertwasserhaus in Wenen - Ja zeg, zo kan je elk onderwerp wel Frankslog binnensmokkelen. - Daar heb je wel een punt.

Nee, nou gaat het weer aldoor over autos.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 15 juli 2004, 07:04
Datum: donderdag 15 juli 2004 10:15

Ooit heb ik op de snelweg veel moeite gedaan om achter een auto aan te 
racen en deze vervolgens zo traag mogelijk in te halen. Dit moest van 
Auke, die eens goed wilde kijken naar die mooie auto. Het bleek een Fiat 
Dobló te zijn. Inderdaad mooi om te zien, vind ik. Maar wat moeten 
jullie eigenlijk met een bestelauto? Vrachtladingen kattengrit ophalen?

fiat dobloTuinstoelen vervoeren. (met een beetje persen passen die IN de Volvo). Ons geliefde doel voor dagtochten, de Ullerberg, bezoeken. Het idee, dat je van alles zou kùnnen vervoeren, als je maar wilde.
Een Fiat Dobló? Ons dorp heeft wel Seat maar geen Fiat. Moet ik dan echt weer Nederland bereizen? Hoe weerzinwekkend.
Naar Oisterwijk, dat heeft nog wel iets.

Van: Iris Hoekstra - Roscam Abbing <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 juli 2004, 09:59
Datum: woensdag 14 juli 2004 12:16

Wij hebben ook een heel mooi achteruitzicht, kijk maar:

iris haar uitzicht

Al die zooi heeft wel iets gemoedelijks. Ik denk wel eens bij mezelf dat ik
die tuintjes nog zal missen als we ooit verhuizen. Het feit dat we dan
waarschijnlijk zelf een achtertuin hebben, zal vermoedelijk veel goed maken.

iris haar kater

En dan nog een kater, speciaal voor Sneeuwuil. Hij is niet dood hoor, alleen
erg relaxed. 
Als iedereen je foto's gaat sturen is je ruimte zo vol natuurlijk.
Dus ik ben niet beledigd als ze niet geplaatst worden.

Niet alleen veel ruimte, ook heel erg veel hoog-gekwalificeerd werk om dit, met die foto's, hier te krijgen. Een uitdaging, dus.

Een eigen tuin is prachtig, maar in al die tuintjes waar je zo van boven inkijkt gebeurt veel meer onverwachts.


Van: "sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 juli 2004, 11:49
Datum: woensdag 14 juli 2004 12:11

Helemaal tevreden, behalve dat "beste" sneeuwuil.Je hebt er toch maar
eentje, waar slaat dat dan op?
Ik heb de beste Sneeuwuil, zo maak ik onderscheid met al die andere rotuilen in de wereld.
Van: "sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 14 juli 2004, 09:59
Datum: woensdag 14 juli 2004 11:35

Dat is mooi. En nou weer over poesen he? Hou je er effe rekening mee dat je
hele lezerspubliek uit vrouwen bestaat tot Rik terug is uit Frankrijk?

Maar beste Sneeuwuil, dat was mijn gedachteinhoud tijdens de wandeling van de garage. Daar kwam, helaas, geen poes in voor. En wel veel onzichtbare terreinen. Misschien wel vol poezen, maar niet waarneembaar en dus onbeschrijfelijk.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 13 juli 2004, 13:47
Datum: dinsdag 13 juli 2004 14:26

Kleinvoetig klopt, denk ik. Want manicula blijkt inderdaad
'kleine hand' te zijn. Overigens vind ik jullie nieuwe aanwinst meer
een felis manicolosseata. Of zoiets.

Groeten, Iris

Heel goed, William Whittaker kende ik nog niet. Niet echt een huiskatten kenmerk, kleinvoetig!
En what about een geranium met kleine handjes?

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 11 juli 2004, 16:20
Datum: zondag 11 juli 2004 18:01

Gefeliciteerd met Dweiltje. Goed van hem dat hij meteen op het plankje kon.
Als Rozepoot nou maar geen identiteitscrisis krijgt.
Dankzij jou ben ik deerlijk verslaafd aan plankpuzzels, dus voor galgje heb
ik helemaal geen tijd. Toch even geprobeerd. Ik hing, het woord was gameet,
schijnt geslachtsdeel te betekenen.
3308. Ik had ons ouderlijke telefoonnummer niet meer paraat, maar nu jij het
noemt ringt het een zeer luide bell.

..en later werd het 13308. Van nutteloze info weet ik ook nog nutteloze details. Ik denk dat ik mijn hele schedelinhoud moet laten vervangen om hier af te komen.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 juli 2004, 07:25
Datum: zondag 11 juli 2004 10:36

Alhoewel ik het "gutteren" van de vrouwenmantel, de problemen met het
"grofvuil" etcetera, aandachtig volg, (vooral het laatste is erg boeiend en
als Amsterdam-bewoner altijd actueel: zit je niet in je eigen grofvuil, dan
zit je wel in dat van een ander.... zelfs zo, dat je - gezien de smalle
trottoirtjes in dit stadsdeel - op "ophaaldagen" op de rijweg moet wandelen
en dan voortdurend geschept wordt door links en rechts passerende fietsers
en automobilisten....) SMUL ik werkelijk van de poezenfoto's! Wat zullen
jullie nu heerlijk vermageren, want Sneeuwuil heeft natuurlijk geen tijd om
te koken.... Maar het zéér gevarieerde kattenvoer (je meldde reeds de
overvloed aan soorten en merken), schijnt ook voor mensen best te doen te
zijn.
Maar nu we het toch over dieren hebben: ik hoopte zo, dat je een
VPRO-programma over octopussen met "voorkeurstentakels" gehoord zou
hebben..... Dat was in zo'n ochtendprogramma, Noorderlicht of zo. Ik heb
gezocht op internet, maar vond het niet. Ik ben natuurlijk ook niet zo
bedreven hierin, maar je zou er ook heel wat loggen mee hebben kunnen
vullen....Foto's ervan maken zou natuurlijk wat moeilijker zijn...
Maar, kortom: Méér Rozepoten  en X-poezen! We zijn onverzadigbaar.....
(voorkeurstentakels! Leuk voor galgje!)

De fokster van X heet yvonne66, dat moet toch iets betekenen. Er staan weer vijf nieuwe bij de poezenfotos. Google op octopus noorderlicht (zonder"") en je komt uit bij dit bericht. Inderdaad nogal fascinerend. Een aquarium met octopussen, dat lijkt me wel wat. Ik vrees wel dat die toch wat minder aaibaar zijn dan de diersoort waar we ons nu op richten.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 11 juli 2004, 07:25
Datum: zondag 11 juli 2004 9:33

O wat zijn ze geweldig. Dat je nog tijd hebt om je log bij te houden! 
Maar heeft B nou al een naam?

Tijd voor het log: Rozepoot helpt mee als ze even een gevechtspauze heeft.
Namen: soms heten ze opeens 'zwart' en 'grijs'. Sneeuwuil opteert voor 'blauwbaard', soms voor 'dweiltje'. Er is nog geen definitieve beslissing genomen.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 11 juli 2004, 07:25
Datum: zondag 11 juli 2004 8:43

Merkwaardig hoe het groenafval de gemoederen roert. Wat hebben we toch 
met vuilnis allemaal? Ik heb zelfs opgezocht wat 'Eural' betekent op 
Frank's bonnetje. Wie het wil weten moet zelf even Googelen. Het heeft 
te maken met de transit gloria Europa. Verder kan ik me nauwelijks 
voorstellen dat je in Amsterdam met 180 kilo bladeren omhoog zat, of 
hadden jullie ook een wietkwekerij met gejatte stroom? Bovendien heeft 
de situatie in Amsterdam zich gewijzigd: er rijdt nu een nieuwe 
vuilniswagen van twee meter breed en ik dacht zelfs met vakjes voor 
gescheiden ophalen. Laatst heeft Olle dat op televisie gezien, maar ik 
krijg de feiten niet boven tafel op internet.
Of ga anders in een achterstandswijk wonen en kieper je zakken en 
bankstellen over je balkonhekje.

Deo Volente vertrekken wij morgen naar het paradijs. Wie zich echt 
interesseert voor vuilnisbelten kan hier zijn hart ophalen. Bij de 
boerderij van de buren kun je zien wat arme en vlijtige mensen in een 
periode van tweehonderd jaar wegkieperen. Het restafval van twee eeuwen 
past in een bagagewagentje. Een paar stukke flessen, een pan zonder 
bodem, een poppenbeen (in Pluk van de Petteflet figureert een meeuw met 
een houten poot. Gisteren las ik op www.nu.nl dat ergens een meeuw 
bestaat met het been van een barbiepop) en een antiek sardienenblikje. 
Als elke Nederlander verplicht een varken en een kachel zou hebben, 
viel er nauwelijks nog wat weg te gooien.

Aan de andere kant is netheid ook een karaktertrek. Dik heeft naast het 
paradijs een ruïne gekocht waar hij de gekste dingen vindt: honderden 
gebroken medicijnflesjes, een geheel intacte fiets uit 1910, een 
paardenhoofdstel, een doorgeladen geweer, een houten dildo 
(vermoedelijk ook uit 1910), een heleboel pannen zonder bodem, 
tientallen schoenen, een granaat. Maar ik moet er bij zeggen dat de 
afvalstroom pas goed op gang komt sinds hij het gekocht heeft.

Rik

Wij zaten ooit omhoog met oeroude potgrond van ons Amsterdamse dakterras. We hadden de oude bloembakken gesaneerd, wat wel bijna een kuub grond opleverde. Dat nam de Reiniging NIET mee! We moesten eerst een 'schone grond' verklaring hebben. Door ingrijpen van het Stadsdeel, we kregen zelfs ambtenarinnen op bezoek, werd de Reiniging ervan overtuigd dat het niet zo waarschijnlijk was dat wij op driehoog achter de grond zaten te vervuilen. Uiteindelijk namen ze het wèl, zonder extra kosten, mee.

Die bijna kuub woog aanzienlijk meer dan 180 kilo, grotendeels door Iris naar beneden gesjouwd.

De nieuwe potgrond werd bezorgd. Het tuincentrum had een medewerker, vers uit de provincie. Hij was best bereid een tiental 25 kilo verpakkingen naar boven te sjouwen. Hij was geheel verbijsterd door het feit dat Sneeuwuil hem daarvoor 25 gulden gaf.

Dat paradijs van jou heeft toch wel een internetcafé?

Van: "anna bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 10 juli 2004, 06:27
Datum: zaterdag 10 juli 2004 15:00

Een late reactie, maar bij ons in Velp wordt groenafval gewoon aan 
de deur opgehaald. Gratis.
Anja
Nou ja, gratis, dit zegt gemeente:
Als u uw huishoudelijk afval kunt aanbieden, betaalt u voor het laten ophalen en verwerken hiervan. (...stukje ingekort...)

Heeft u een grijze en/of groene container of maakt u gebruik van de wijkcontainers, dan wordt het basisbedrag verhoogd. De verhoging is afhankelijk van het aantal personen dat het perceel bewoont.


Wat het nou echt kost vertellen ze niet. En over 'diftar' wordt wel gepraat, maar daar lijkt het bij te blijven.
Ik verlang wel eens terug naar Amsterdam. De gracht was te smal voor een vuilnisauto die geschikt was voor gescheiden afval. De bovenhuizen waren te klein voor een container. Je mocht al je afval door elkaar in zakken buiten zetten. Grofvuil was vaak al verdwenen voordat de gemeentereiniging het ophaalde. Wij hebben er ook wel eens een aardig kastje gevonden.

Hier is er één dag, in het voorjaar, dat je snoeiafval gratis mag laten ophalen. Maar op die ene dag wisten we nog niet dat er poezen in ons leven zouden komen. En drie kuub gesloopte struik bewaren tot volgend voorjaar is wat lastig.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 10 juli 2004, 06:27
Datum: zaterdag 10 juli 2004 14:50

Hoe het heet, die druppelvorming op bladeren, weet ik intussen: gutteren.
Ik vond het op een tuinsite, deze foto stond erbij:


Jouw woord lijkt veel op het woord van Iris. Een gedeelde eerste prijs dus: eervolle vermelding op Frankslog.

Het is geen regen of dauw, maar door de wortels opgezogen water. Onze rotplant doet dat wel, maar niet op commando. Bewijsfoto ontbreekt daarom.

Van: Iris Hoekstra - Roscam Abbing <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 10 juli 2004, 06:27

Niet teveel commentaar, mensen.

Anders gaat frankslog ten onder aan blogger's burnout
Dat gevaar is niet denkbeeldig, maar nu kan ik het aantal reacties nog net behappen.
Van: Iris Hoekstra - Roscam Abbing <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 09 juli 2004, 11:15
Datum: zaterdag 10 juli 2004 10:52
Guttatie!

Win ik nu een prijs? Overigens vraag ik me af of het in het geval van
jouw foto's niet gewoon om regen ging. Had het net geregend?

Het is wel 2004 hoor! Dus het heeft aldoor net geregend. Zie ook de foto die Ellen stuurde.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 09 juli 2004, 19:35
Datum: vrijdag 9 juli 2004 20:46

Mooi, die vrouwenmantel met druppels en vliegen. Hoe heet dat ook 
weer, als bladeren druppels vormen? De head gardener van de Tuinen
van Mien Ruis vertelde me dat ooit. Als je Google laat zoeken naar 
<vrouwenmantel druppels> krijg je 90 hits, maar over die term geen woord. 
Het lijkt op vegeteren. Geteren? Nee, daar kan Google niets mee. 
Bedoel je gitaren vrouwenmantel? vraagt hij verontrust.
Je kan je groen ook in Zwolle komen storten, kost niks. 

Nog even gegoogeld, maar ook geen term gevonden. Maandag moet ik weer groen kwijt, het zal toch wel weer de dure Ullerberg worden.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 09 juli 2004, 07:06
Datum: vrijdag 9 juli 2004 12:25

Als je gaat lopen met een kat in een mandje, gaat de kat vrijwel altijd 
jammeren. Dit levert vele geïnteresseerde reacties van andere wandelaars 
op. Maar daar zit jij als autist natuurlijk niet op te wachten.

Ons kooitje is ook aan de bovenzijde getralied. Waren we gaan lopen dan had Rozepoot een geweldige hagelbui op haar ingeënte kop gekregen. En jammeren doet ze nooit.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 08 juli 2004, 12:06
Datum: vrijdag 9 juli 2004 12:15

Je denkt 5 euro te besparen door een ladder mee te nemen. Maar wij weten 
niet hoe zwaar je ladder is. De klemmende vraag: "wat kostte dat 
groenafval storten nu" blijft daarom staan.

Maargoed, in Den Haag is afval storten ook gratis en niemand vraagt wie 
je bent. De vuilnismannen zijn bovendien heel erg aardig. Ik dacht eerst 
dat dat door mijn charmante voorkomen kwam maar tegen Auke zijn ze 
gewoon ook aardig. En bisexuele vuilnismannen, die zullen wel bestaan 
maar ik denk niet dat ze er voor uitkomen.

Groenafval in het bos storten mag, vind ik. Het bos wordt er immers niet 
slechter van, integendeel.

Ja hallo zeg! Die ladder neem ik natuurlijk weer mee terug! Maar voortaan stort ik in Den Haag, hier kost het iets meer dan €10,00 voor 180 groene kilos.
De stortbaas hier is ook heel erg aardig: als je TL-buizen kwijt moet dan is dat chemisch afval. Maar hij gaf mij de raad ze stuk te slaan: dan is het bouwafval.

En Staatsbosheer is het er niet mee eens dat je groenafval in het bos mag storten. Waar dat wel gebeurt zie je plantengroei die er volgens de deskundigen niet thuishoort.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 09 juli 2004, 07:06
Datum: vrijdag 9 juli 2004 7:40

Het moet je ook zijn opgevallen dat de auto's telkens groter worden en 
de parkeervakken -ook de nieuwe- even groot blijven. Hier hebben ze er 
allemaal een, zo'n zwarte Volvo die eruit ziet alsof ze hem in 
Photoshop helemaal uit zijn verband hebben getrokken, Utility Sports 
Vehicle heten ze. En er zit altijd een wijf in (sorry wijven) dat niet 
weet hoe lang en breed het allemaal is. Dus dat rijdt  midden op de weg 
en heeft drie  parkeervakken nodig en knalt paaltjes uit de grond.

In België heerst  anarchie. Denk maar niet dat ze daar het verkeer 
aanpassen aan de evenementen. Op de zondagrommelmarkt in Meersel-Dreef 
blijft de straat normaal open voor verkeer. De rommelzoeker krijgt soms 
een duw in zijn rug van een spiegel en daar blijft het dan ook bij. 
Maar toch, tien tegen een dat het dan de spiegel van zo'n hockeywijf 
is.

Tip voor vandaag: trek een gezicht alsof je een hockeywijf bent, zet 
een Golden Retriever op de achterbank en rijd je auto bij de dierenarts 
op de stoep. Laat de portieren open staan en ga met je kat naar binnen, 
terwijl je over je schouder iets roept naar een denkbeeldige vriendin.

Het automerk klopt al. Nu de rest nog.

Rik

Ooit, in New York, dacht ik: "wat hebben ze hier een kleine Volvo's". Tot ik inzag dat ook hier de relativiteitstheorie van toepassing was.

Je geeft goede raad, maar een Golden Retriever? Dat is toch een hond? Nee, dat gaat me wat al te ver. Ik weet al precies hoe Rozepoot zou kijken, dat durf ik echt niet aan.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 08 juli 2004, 12:06
Datum: donderdag 8 juli 2004 23:56

Voor een Rotterdammer heb ik een heel Bredaas gezicht. Dat weet ik 
omdat echte Bredanaars "jongen" tegen me (43) zeggen: "Nou, bedankt 
jongen en tot ziens zakmazegge." Nog mooier is "kul". Kul is Bredaas 
voor jongen.
Bovendien woon ik hier, dat scheelt ook. Maar nu krijg ik wel zin om 
met een bak puin naar Zwolle te rijden en te zien of ik er door mag.

Maar dat van die dakpannen was opzet. Ik wilde dat gebouwtje aan je 
laten zien, maar ik moest het eerst vinden op internet. (tegenwoordig 
ga je er van uit dat er een foto van de lokale vuilstort op internet 
staat.) En daarom moest ik ook dakpannen intikken

Als storten geld kost kan het ze niet schelen wie je bent, als je maar geld hebt. Waar het storten gratis is willen ze geen stortreizigers uit buurgemeenten.

Om wildstorten te voorkomen zou het eigenlijk overal gratis moeten zijn. Bij de volgende verkiezingen stem ik op een partij die 'gratis storten' in het programma heeft.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: pannen
Datum: donderdag 8 juli 2004 19:28

Maar die foto kreeg ik dus in één keer door 'Breda - afval - dakpannen' 
in te tikken in Google.

Maar waarom? Dakpannen, dat is toch geen afval? Ze worden ook wel eens vergruizeld tot tuinpaden, m.i. bijna crimineel gedrag.

Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 08 juli 2004, 12:06
Datum: donderdag 8 juli 2004 17:57

In Breda is puinstorten dus gratis, in Zwolle niet helemaal, maar 
toch veel goedkoper dan in Hardenberg b.v. Mascha kampt bijna permanent
met af te voeren puin en komt mij dan ook vaak halen om samen gezellig
naar de vuilstort te gaan. In het begin moest ik bewijzen dat ik een
heuse Zwolse (ook wel Blauwvinger genaamd) ben, maar ze kennen me nu
al van gezicht. Zouden ze zich op den duur gaan afvragen hoe zo'n 
nietig iemand aan zoveel puin komt?

Puin, wat moet ik met puin? Groen, dat had ik. Die 180 kilo voor €10,71. Je kan het ook gratis in het bos pleuren, maar dan krijg ik een normen/waarden probleem.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 08 juli 2004, 12:06
Datum: donderdag 8 juli 2004 16:14

Je kan je rommel in het vervolg ook naar Breda brengen; wij storten 
gratis. En als je dakpannen brengt, worden ze helemaal blij.

www.internetbode.nl/diversen/280769167176311.bsp

Rik

Het is niet zeker of mijn aanhangertje die afstand haalt. Mocht dat wel zo zijn dan zal te Breda wel blijken dat deze service alleen voor autochtone bredaënaars is, Zundert deed het ook zo. Bovendien is niet zeker dat ik die afstand haal.

Dakpannen bracht ik tot op heden nooit, ik haalde ze alleen maar.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 06 juli 2004, 21:42
Datum: dinsdag 6 juli 2004 22:59

Degene die poesje in boom zocht was vast helemaal niet teleurgesteld.

Pas maar op, straks gaat iedereen links naar je log maken en dan vindt 
Google je toch nog, denk ik, ondanks je kunstgrepen om zulks te 
voorkomen. (Of niet? Interessant experiment!)

Groeten, Iris

Zou het meerdere malen voorkomen van "bomen rooien" niet te schokkend zijn? Is geschokt beter dan teleurgesteld?

Alleen voor webontwerpers: Ik vermoed dat een deeplink naar een blad met
<META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW"> niet door Google verder doorzocht wordt.

Van: "anna bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 06 juli 2004, 06:10
Datum: dinsdag 6 juli 2004 17:48

En dan te bedenken dat het ritje van E naar E via V en R bedoeld was om 
portokosten uit te sparen. Tel uit je winst.

Anja

Je hebt al een heel knap hekje voor een eurootje of duizend. En we hebben ook nog een zeer verzorgde lunch gescoord.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 06 juli 2004, 06:10
Datum: dinsdag 6 juli 2004 8:52


Onze buurman is al drie katten kwijtgeraakt onder auto's. Ze lopen naar 
het bos en worden overreden als ze de Duivelsbruglaan (vandaar) 
oversteken. Onze buurman is modelbouwer  - hij kocht de volledige 
treinenvoorraad van Bart Smit toen die er mee ophield en verkoopt die 
nu per stukje rails op beurzen en tentoonstellingen. Maar dat doet er 
niet toe; omdat hij modelbouwer is heeft hij een 
mini-schrikdraadafzetting gemaakt voor zijn poes. Zijn tuin was 
gelukkig al ommuurd en nu zit er langs alle muren een dubbele draad op 
schuine pootjes, alsof je in een modelbouwconcentratiekamp bent.

Het nadeel van het beschermen van katten (honden-mensen-auto's) is wel 
dat ze DOM worden. Toen de kat van de buren gebruik maakte van een 
modelstroomstoring en ontsnapte, klom hij meteen in de eik (25 meter) 
voor de deur. De modelbuurman moet af en toe met een ambulance naar het 
ziekenhuis en daarom klom de modelbuurvrouw (40 kilo) op een ladder om 
de kat eruit te plukken. Ik kon haar niet helpen wegens mijn 
hoogtevrees, maar ik heb beneden wel allerlei verstandige dingen gezegd.

Dus als er een poll gehouden wordt over kattenhekken ben ik tegen. 
Liever een platte kat dan een onnozele kat.

Rik

Ik zou het met je eens moeten zijn. Maar supersofties zoals wij hebben toch liever onplat+onnozel dan nozel+plat.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 05 juli 2004, 20:38
Datum: maandag 5 juli 2004 22:11

Op Texel maakte ik onlangs ook een 360° foto, maar uit de hand. Het
is echt bijzonder; er is geen mens te bekennen (op een zondag in mei....),
maar het is er plotseling heel heuvelachtig....(huhhhh? Midden in de
weilanden....?) Ik moet ze ook nog met de hand aan elkaar plakken en dan
kopieëren. Het resultaat zal vast en zeker het toerisme bevorderen.....

Als je heel stevig in je schoenen staat kàn het wel, uit de hand een panorama maken. Met een statief gaat het veel beter, eigenlijk moet je dat altijd bij je hebben...

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 05 juli 2004, 17:43
Datum: maandag 5 juli 2004 20:26

En nou nog een knop: "reageer op de reacties."

Rik

Ja, goed idee. Urgenter is eigenlijk de verbinding tussen de 'lees reacties' knop en de reactie zelve. Ik denk nog hoe ik dat technisch het beste kan maken. Intussen wordt ik vandaag zo overstelpt met reacties dat tijd voor nadenken erbij inschiet. Jullie bijdrage is vandaag groter dan de mijne!

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 05 juli 2004, 17:43
Datum: maandag 5 juli 2004 18:24

....en de lust vergaat je, om een "zoekterm" in te vullen.....

Ik stel mij een ambtenaar voor, salaris 2xmodaal, wiens enige taak het is om passende foto's te kiezen bij publicaties van de regering. Je zou bijna gaan emigreren.

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 05 juli 2004, 17:43
Datum: maandag 5 juli 2004 18:45

....en over schuifmaten wil je het dan al helemaal niet meer hebben.....
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 05 juli 2004, 07:01
Datum: maandag 5 juli 2004 18:12

Tour de Nuance

Ik moet mijn opmerking van vanmorgen wel een beetje nuanceren; 66,5 
kilometer per uur zie je mij niet fietsen - ook niet tijdens een 
massasprint.

www.letour.fr/

Rik
Niet massasprinten, dan blijft je het lot van Gian Matteo Fagnini bespaard.
Van: "Ellen Kalee" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 05 juli 2004, 11:00
Datum: maandag 5 juli 2004 16:40

Je hebt de wonderlijkste combinaties. Ik kan ook niet goed ballen,
maar keek in vervoering naar het voetbaltoernooi. Fietsen vind ik bijna
net zo leuk als lopen, maar van de Tour bekoort alleen het landschap mij soms. 
Ik werd lang niet altijd als laatste gekozen bij gym. Mijn vriendinnen konden
er meestal ook geen bal van (afgezien van Adri Tesink, die mooi én goed in 
sport was) en als wij aan de beurt waren om te kiezen kozen we om te beginnen 
elkaar. Ik geloof dat de minder behendigen bovengemiddeld vaak mochten kiezen. 
Tactvolle gymjuf? Was zij dezelfde die in woede ontstak toen iemand bij het 
samenstellen van haar team na een korte aarzeling zei: "Nou, Marlies dan maar." 
Dat kwam haar te staan op een lange tirade met als hoofdthema 'zo gaan wij niet
met elkaar om.' Wat zou Marlies erger hebben gevonden? 

We hadden eens tijdens een vakantie een volleybaltoernooi. Klasgenoten vroegen
of ik me had ingeschreven. Ik durfde niet te zeggen dat ik dat geen seconde had
overwogen, dat ik in de vakantie zo ver mogelijk uit de buurt zou blijven van
alles wat met school te maken had. Als smoes koos ik: "Ik ken de regels niet."
Ik was niet alleen op het sportveld onhandig

Een volleybaltoernooi, daar zouden ze met mij nòòit over begonnen zijn.
Dat Adri Tesink mooi was, dat was me zo'n halve eeuw geleden ook al opgevallen.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 05 juli 2004, 07:01
Datum: maandag 5 juli 2004 10:24

Het "als laatste gekozen worden bij gymles" herken ik uiteraard. Dat al 
die leerkrachten door de jaren heen deze praktijken goed hebben gekeurd, 
ja, zelfs hebben aangemoedigd, heeft mij altijd verwonderd.

Je echtgenoot mag je zelf kiezen, je vrienden uiteraard ook. Er zijn 
echter veel meer situaties in het leven waarin je je gezelschap niet 
zelf mag samenstellen. Je schoonfamilie, je collega's en natuurlijk je 
sportteam. Ruud van Nistelrooy mag toch ook niet zelf kiezen wie er in 
Oranje komt spelen? Wat ik bedoel te vragen: wáár is het kiezen bij 
gymles nu precies een nuttige voorbereiding op?

Ik heb in mijn leven nooit teamgeest ontwikkeld. Ik haat iedereen met 
wie ik samen moet werken, al is hij/zij nog zo'n schat. Bijna al mijn 
zinnen beginnen met "ik". Ik ben een asociale naarling geworden, en dat 
allemaal door die achterlijke leerkrachten van vroeger. Schande over hen 
en hun nageslacht!
Achterlijke leerkrachten, dat is zeker een factor. Maar erfelijke belasting, wat denk je daarvan?
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 05 juli 2004, 07:01
Datum: maandag 5 juli 2004 8:49

Het geheim van wielrenners is dat ze helemaal niks hoeven, hun hele 
leven, behalve lekker fietsen. Een tourrijder legt ongeveer 
vijfentwintigduizend kilometer per jaar af. Als ik mijn rondje iedere 
dag rijd, kom ik op vijfduizend kilometer per jaar - en ik heb al een 
week niet gefietst wegens verkouden. Je zou dus gemiddeld vier uur per 
dag op de fiets moeten zitten om mee te kunnen. Toen ik zogenaamd 
studeerde kwam ik daar misschien wel aan en tegenwoordig denk ik dat ik 
te oud ben, of niet hedonistisch genoeg om alleen maar te fietsen. Maar 
ik heb nog altijd de illusie dat je met een beetje behoorlijk trainen 
en veel bananen een heel eind komt. In de tijdrit van zaterdag zou ik 
geen gek figuur geslagen hebben; in elk geval niet onder de 
vijfenveertig kilometer per uur.

Het fijne van fietsen is ook dat het beter gaat naarmate je ouder 
wordt. De kilometers van jaren blijven in je benen zitten. Ooit ben ik 
in verband met een weddenschap om vijf uur uit Berkel Enschot 
vertrokken om naar Vlissingen te fietsen. Bij Steenbergen werd ik 
ingehaald door een krasse zestiger die me uit mededogen een uur lang 
achter zijn rug Zeeland in zoog. Met een uurgemiddelde van veertig. En 
dat is het andere geheim van wielrenners: ze rijden altijd achter 
iemand aan, behalve vlak voor de finish. Als je ooit hebt aangehaakt 
bij zo'n ploegje met dezelfde truien, weet je wat dat is: een eitje. 
Veertig met losse handen. Bijremmen op de rechte stukken. Het zou 
sightseeing zijn als je niet zo goed op het achterwiel van je 
voorganger hoefde te letten.

Als je gemakkelijke bewijzen wil voor het feit dat ik ongelijk heb, is 
dit een aanrader:
www.vpro.nl/programma/sportpaleis
Dan ga ik een sport bedenken met een bal die in twee weken door heel 
Frankrijk gespeeld moet worden, met goals in de etappesteden. En alleen 
de scheidsrechters mogen fietsen.

Aanhaken bij een ploegje, en ook nog met dezelfde truien? Dat moet ik enorm versnellen. Zelfs als dat lukt, aangehaakt aan een ploegje, wil ik dat wel? Nee, ik blijf maar in m'n eigen tempo voortsukkelen.

Mijn geheim is dat ik pas op m'n 55ste met serieus fietsen begon. Te laat dus.

Meelezers, zo'n lengte bedoel ik nou met 'reageer'!

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 04 juli 2004, 10:38
Datum: zondag 4 juli 2004 13:01

Nee, doe dat nou maar niet. Want dan kan je nooit meer schrijven over 
temperatuurverandering, verjaardagsfeesten of het Gamma 
klanttevredenheidsonderzoek. En dat lijkt me toch een gemis.
Blij dat je het zegt. Ik kon toch al niet kiezen tussen de drie nieuwe namen.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 04 juli 2004, 06:32
Datum: zondag 4 juli 2004 12:59

Zo hee! Die dierenarts heeft een leuke site!

Ja, met leuke verhalen. Je kan er zelfs een foto van Nelleke, onze dierenarts, vinden. In de wachtkamer is een vitrine met 'gevonden voorwerpen', in een dier gevonden dus.
De Michelin gids zou "Mérite un détour" zeggen.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 03 juli 2004, 16:36
Datum: zaterdag 3 juli 2004 22:05

Je vergeet Hill's, fabrikant van het hier zeer geliefde Science Plan. 
Zelf zou ik niet graag iets eten dat zo heet maar onze katachtigen 
zweren erbij. Ik zal volgende week een beetje meenemen.

Groeten, Iris

Ik had er nog wat op mijn lijstje, waaronder Hill's, toen ik geen zin meer had om nog meer URL's te zoeken van soms heel slecht werkende sites. (Hill's is, qua werking site, OK)(Qua werking èn inhoud vond ik de Royal Canin site het OKst)

Rozepoot ging j.l. zaterdag naar de dokter, vanwege ontwormen & diarrhee. Volgens dokter Meersma kan je katten beter altijd hetzelfde voer geven. Zie ook "voeding algemeen" bij Royal Canin. (Ik weet wel dat canin iets honderigs is, toch gaat het over katten. De naam klinkt meer als "Koninklijk Konijn", maar daar heeft het helemaal niets mee te maken. Ze hèbben niet eens konijnenvoer.)

Van: "Yvonne" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 03 juli 2004, 07:40
Datum: zaterdag 3 juli 2004 19:01

Oh!,Oh!,Oh!!! Wat is Rozepoot verschrikkelijk aantrekkelijk!
Helaas kan ik nog niet zo goed computeren en heb (nog) geen scan,
anders kon ik met leuke plaatjes reageren.
Maar ik vrees, dat ik met mijn plaatjes toch wel in het "niet"
verzink in vergelijking tot dat dotje van jullie....
Maar ik mag haar toch wel eens komen aaien, hé?
Jazeker! Marja maakte vandaag een omweg, speciaal om Rozepoot te aaien.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: franks log, 03 juli 2004, 07:40
Datum: zaterdag 3 juli 2004 9:34

Ja! je kunt de url van je bookmark inkorten. Ik kom weer waar ik 
wezen moet.

Rik
'waar ik wezen moet', zo mag ik het horen.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: "Frank Abbing" <->
Onderwerp: Re: franks log, 30 juni 2004, 09:58
Datum: vrijdag 2 juli 2004 13:56

Mijn bookmark wil telkens naar juni. Als ik nu juli bookmark, wil hij 
in augustus weer naar juli. Dan ben ik weliswaar op vakantie, maar het 
is nog tijdrovender dan de datumaanwijzing van je horloge vijf keer per 
jaar gelijkzetten. Ook als ik de maand van je url afhak, doet hij hem 
er gauw weer bij als ik op return druk.

Rik

Op 2-jul-04 om 11:52 heeft Frank Abbing het volgende geschreven:

> Geachte abonnee
>
> Als u uw bladerprogramma laat zoeken naar 
> http://home.hetnet.nl/~frankslog
> dan zult u verder geleid worden naar tekst voor de maand juli.
>
> Met vriendelijk groet, klantenservice.
>
> En, leuk: googelen op abonee en abbonnee!
Jij hebt zo'n alternatieve computer, maar ik vermoed dat je ook daar de bookmarks kunt editen. Niet automatisch maken dus, maar handmatig wijzigen. Overigens doet frankslog.now.nu, zonder www dus, het ook.
Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 30 juni 2004, 09:58
Datum: vrijdag 2 juli 2004 11:21

Nu al twee dagen geen Franklog. Ik betrap me erop dat het voelt alsof 
je de krant niet krijgt.

Rik
Hoe bedoel u? Nee, dit krijgt 'ie dan ook niet te zien. Wat is hier aan de hand? Omzeilt hij eigenwijs het beginblad? Ik ga maar eens e-mailen.
Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 02 juli 2004, 07:57
Datum: vrijdag 2 juli 2004 9:31

Tijd verknoeid, tijd verknoeid, al doende leert men, zeggen we dan. En 
inderdaad: een dag geen frankslog is een dag niet geleefd.

Wij gaan trouwens wel naar Portugal, binnenkort, ondanks alles. Ik zie 
nu al op tegen alles wat ik dan met mijn horloge moet doen. Misschien 
moest ik het maar thuislaten. Krijg ik ook niet zo'n wit streepje rond 
m'n pols.

Groeten, Iris
Zo'n streepje zou een enorme symboolwaarde hebben, ware het niet dat het door je horloge bedekt wordt.
Bekennen dat ik naar Portugal ga, dat zou ik in het Nederland van nu niet durven.
Van: "Frank Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log, 01 juli 2004, 06:33
Datum: donderdag 1 juli 2004 11:19

wees maar blij dat je er vanaf zag naar Portugal te gaan. Ze hebben
daar Greenwich tijd: één uur vroeger dan hier. Dan had je je horloge
eerst een uur eerder en nu weer een uur later moeten zetten. 
Trouwens, heb je wel aan zomer- en wintertijd gedacht?
Ja, ik ben blij. Niet met die laatste regel.
terug
opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.