naar reacties jan '09

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,30 december 2008, 23:10
Datum: woensdag 31 december 2008 15:05

Ach, wat een mooie kerstgedachte schrijf je daar op. En dan dat bruggetje over vijf alinea's heen, deze aflevering van frankslog kan zo in de krant! Ik ken dat geloof ik heel goed, zo'n onbevredigend gevoel van 'ik wil helpen maar ik weet niet hoe'. Wat moeten we daar nou eens mee in 2009?

Ja, dat bruggetje, daar was ik wel blij mee. Maar ik ben bang dat ik in 2009 doorga met dat te doen wat ik in 2008 deed. Niets...

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,28 december 2008, 23:17
Datum: maandag 29 december 2008 10:43

Vuursteenschrapers, Frank, weet je wel dat die en masse te vinden zijn (en dus ook waren!) in de buurt van waar jullie gewoond hebben, in Noord-Brabant langs de Belgische grens? Een oudere jonge vriend in Ulicoten heeft inmiddels een hele vitrine vol, plus trouwens een hele verzameling pijlpunten, stopnaalden, scheermesjes en wat dies meer zij van hetzelfde materiaal. In de Kerstbijlage van NRC-Handelsblad wist een tijdelijk in Nederland woonachtige Chinees te melden dat er in China al meer dan tweehonderdmiljoen (200.000.000) bloggers zijn. Als die allemaal aan hetzelfde interneteuvel zouden lijden als ondergetekende, dat ze om de dertig seconden hun wachtwoord moeten intypen, dat ze vergeten zijn, zodat ze steeds twee vervelende venstertjes moeten wegklikken, hoeveel verspilde energie staat hun (of hen, dat weet ik nooit) dan in het nieuwe jaar te wachten?

Een wachtwoord met chinese letters, dat lijkt me helemaal niet te doen. Stel je eens een chinees toetsenbord voor!

Qua vuursteen is Ermelo helemaal niet slecht.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,26 december 2008, 23:24
Datum: zondag 28 december 2008 9:21

Uit de archieven: Okkie molt het vorige schaap.

okki + schaap

Hoe Miezelientje stukken uit een echt schapenvacht scheurt, heb je daar geen fotoreportage van?

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,26 december 2008, 23:24
Datum: zaterdag 27 december 2008 12:33

Las net in de krant, dat er ja/nee stickers te koop zijn in afwachting van die christelijke folder tegen de evolutie die we binnenkort in de bus krijgen: NEE voor Creationisme, JA voor Darwin.

crea/darwin

Die durven we in Ermelo niet op de deur te plakken.

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,23 december 2008, 23:14
Datum: woensdag 24 december 2008 10:36

Geweldig, Frank, dat vertikaal lezen, en weer eens wat anders dan achterstevoren. En het houdt je van de straat, ja, dus vraag ik me af of het niet verplicht kan worden gesteld voor voetbalsupporters en rot(jeswerpende)jochies.

Zelf kwam ik op het idee om het herlezen van een boek wat interessanter te maken door het onderstrepen van alle er in voorkomende dierennamen. Welk dier kwam het vaakst voor in Melinda en Dragoman van Gyorgy Konrad (1991)? Aan het optellen ben ik niet toegekomen, temeer daar ik herhalingen op het eind niet meer heb aangestreept, maar ik gok op de os van spoorloos en roekeloos en de aal van verdwaal, joviaal, normaal en gebakschaal, op grote afstand gevolgd door de bij, de reu, de ree, de pier, de ooi, de mot, de aap, de raaf, de ram, de dar, de hop, de gier, de ai (tandeloos zoogdier) en de vis. Een rondvliegende ooievaar vist de bloem uit het water (p10). Ik strooi bruine korrels in mijn korte weichselhouten pijp (p114) Geruisloos nemen hun zevenmijlsschoenen elke hindernis, terwijl Melinda rustig een rode Jonathan eet (p199). In totaal vond ik bijna honderd verschillende dieren, waaronder krokodillen, grauwe ganzen en een steenarend. Het mooist vond ik de tweelingdieren vlinderdas, boktor, valkuil, schaapherder en bokaal.

Had je dat boek nou maar in digitale vorm, dan kon je ook daar de computer op loslaten. Moet je wel een dierendatabase hebben.

Van: "Thomas Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,22 december 2008, 23:08
Datum: dinsdag 23 december 2008 16:56

Voor dat schakelprobleem hebben ze jaaaaaaaren terug al iets gevonden, gewoon de schakelaars op de stuurpen of op de onderste buis van je frame! Bij interesse zal ik het van mn gazelle randonneur slopen en op de post naar ermelo sturen.
Al dat grammengezever over makkelijk alles op je stuur is nooit helemaal goed blijkt al weer. nog een optie: 1 versnelling, geen onderhoud (beetje olie af en toe alleen) en de remmen kunnen zelfs als terugtraprem gereduceerd worden, zeer makkelijk allemaal. Lang leve de geluidsvrije fietsen!

Mijn eerste racefiets had dat ook, van die hefboompjes. De tweede en de derde ook, nou ik er over denk, alle racefietsen. Maar ik was wel blij met dat draaigedoe, vooral met de bijbehorende klik. En ik hoop dat mijn pols het straks wel weer doet.
Dus nee, bedankt, ik hoef ze niet!

(Ik had ooit een fiets met twee versnellingen. Die schakelde als je terugtrapte, als je nog iets meer terugtrapte remde hij ook. Je moest even ervaring krijgen, maar dan werkte het prima.)

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,21 december 2008, 23:43
Datum: maandag 22 december 2008 21:23

Ja maar, ik zie ze niet hoor, die foto's van Okki. Is dit om te controleren of we wel opletten?

Zouden de zwijnen ook komen als je het buitenlicht aanlaat? Want als we in Ermelo zijn, wil ik proberen om ze met de webcam vast te leggen(met software die hem laat "aanslaan" als er iets beweegt) maar als het donker is dan zie je niks.

Ik vrees dat die zwijnen niet van lampen houden. En de foto's van Okki? Sneeuwuil ziet ze wel, op haar computer, en dat gaat echt via het www. Mysterie. Je kunt ook via Bontgoed kijken! (klik op Nieuws, rechtsboven)

Van: "K. Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,20 december 2008, 23:04
Datum: zondag 21 december 2008 22:52

Zonder abonnement op NRC Handelsblad zou je deze brilliante link missen:
http://www.evelienlohbeck.com/vogel.html
Koen

Je zou er bijna een abonnement voor nemen. Maar als je ook nog de krant moet lezen heb je helemaal geen tijd om al die filmpjes te bekijken. En er zijn heel mooie bij.

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,18 december 2008, 22:02
Datum: vrijdag 19 december 2008 13:12

Hel van zand zegt over zichzelf ook dat het geen doel heeft. Wat ik een goed excuus vind.

Rik

Toch ben ik er wel een half uur mee bezig geweest. Je kunt prachtige explosies maken!

Van: "Anna Bouyeure" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,18 december 2008, 22:02
Datum: vrijdag 19 december 2008 12:56

anja krstbm

Ha Frank, is dit iets voor je log?
Leuke beestenplaatjes en onze kerstboom!
Groeten,
Anja

Die beestenplaatjes zijn echt leuk, maar ik moet nog een manier vinden om ze aan de lezertjes te laten zien zonder dat ze Power Point hoeven te installeren. De kerstboom kunnen ze alvast bekijken!

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,18 december 2008, 22:02
Datum: vrijdag 19 december 2008 9:34

Heel erg leuk animatieilmpjr.
Maar jammer, dat ik het niet meer kan schrijven...
Vast omdat ik nog erg duf ben zonder koffie.

Ruim 100 letters en maar 2 fouten, je had best aan het Groot Dictee mee kunnen doen.
Hier nog meer van de maakster van het filmpje.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,13 december 2008, 23:08
Datum: zondag 14 december 2008 21:21

Oh wat had ik dat vandaag allemaal graag gezien, al die gordijnen en die blauwe bankjes. Maar wij kwamen niet. Ik zeg niet waarom want dan ontneem ik je je logstof.

Kan je je, over geheime hokjes gesproken, nog herinneren dat iemand, ik neem toch aan dat jij dat was, een hokje van pallets had gebouwd, achter in de stal van het huis aan de Beukendreef? Je kon er vanuit de tuin in, door een deurtje dat ooit voor dieren, varkens misschien, was geweest.
Mooi was dat!

Logstof, dat is er vandaag al helemaal niet...

Dat hokje herinner ik me zeker, ook dat ik die iemand was. Varkens lijkt me een juiste gok.

Van: "bert.rombouts" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,12 december 2008, 23:22
Datum: zondag 14 december 2008 9:35

Inderdaad, het geluid van televisiereclame is heel erg vanwege de ten hemel schreiende combinatie van ongevraagde stupidi- en verneukerativiteit, maar als je televisie zit te kijken zie je het aankomen, dat bloed onder de nagels vandaan halende geluid, en je bent wel gek als je televisie kijkt zonder de afstandsbediening zo niet in de hand dan toch op schoot. Maar wat nog erger is dan het geluid van televisiereclame is het geluid van radioreclame. Naar de radio zit je niet te kijken als je ernaar luistert, die laat je fijn de achtergrondleegte vullen terwijl je bezig bent met bijvoorbeeld de krant lezen of het avondeten bereiden. Daar heb je dan dus je aandacht bij en in die omstandigheden treft de radioreclame je als een mitrailleursalvo uit een hinderlaag, en dat in je eigen huis! Dat de Nederlandse publieke radio stijf staat van de reclame is een schande waarbij talloze andere beweerde schandes in het niet vallen.

Iets wat nog erger is dan reclame: achtergrondmuziek die het voorgrond gesproken woord overstemt. Dan zou ik gaarne met een kratje handgranaten naar Hilversum afreizen.

Radioreclame hoor ik nooit, ik hoor nooit radio. Behalve bij de Schoenenreus, zo zacht dat je toch niet weet wat je hoort.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,12 december 2008, 23:22
Datum: zaterdag 13 december 2008 9:56

Bij nader inzien is jullie gedachtenwisseling gisteren gewoon op klaarlichte dag voorgevallen, niet 's avonds laat. Kennelijk een jeugdtrauma. Sinds Frank 's avonds post, voel ik wel vaker een zekere jet lag.

Wel heel vroeg, 7:36, later klaarlicht: 12:38.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,12 december 2008, 23:22
Datum: zaterdag 13 december 2008 9:52

Vroeger moest ik vroeger naar bed dan jullie. Ik verliet dan de kamer met de smeekbede 'Nergens meer over praten!' En nou doen jullie het nog steeds. Die geheime ruimte was inderdaad de driehoekige aan de achterkant van het huis, waar je kwam via Koens Donkere Kamer. Maar bestonden er toen al waxientjes, en hadden wij, theemutsaanhangers, die dan? Evelien en ik zaten er met gewone, wankele kaarsen.

Zelfs bij wc bezoek werden we verzocht een pauze in te lassen. Maar waxientjes, onder het pseudoniem 'theelicht', die waren er vast wel. Die spijsolie, dat was 1950, het hokje bovenaan de zoldertrap werd daarvoor bezocht. Die andere geheimzinnige ruimte, dat zal omstreeks 1955 geweest zijn, dat onttrok zich aan mijn waarneming.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,11 december 2008, 23:11
Datum: vrijdag 12 december 2008 12:38

Ja, die spijsolie herinner ik me, Kees en Zus wilden eigenlijk helemaal niet hamsteren, maar het moest van hun vrienden de Egbertsen. Ik bedoel trouwens een andere ruimte, onder het schuine dak. Misschien hadden we zelf wel iets gemaakt van lappen

En we wisten dat je het beste jenever kon hamsteren. Heel lang houdbaar en een heel goed ruilmiddel. Waarom het toch spijsolie werd?
Iets van lappen herinner ik me niet, maar achter het door Kees getimmerde zolderkamertje was wel een interessante ruimte, onder het schuine dak.

Van: "ellen kalee" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,11 december 2008, 23:11
Datum: vrijdag 12 december 2008 7:36

Dat westelijke hokje is prachtigmooi, wat zullen M+Y uit hun daken gaan. Het doet me denken aan een plek op onze zolder in de Jan Toebacklaan, waar wij bij het licht van waxinetjes geheime vergaderingen hielden en zelfgemaakte appelmoes aten. Ik geloof dat het aan de voorkant van het huis was, weet jij het nog?
Ik hoop dat we ook een foto krijgen als de aanpalende kamer af is, liefst met een schilderende Sneeuwuil erop.

Het Jan Toebackhokje was bovenaan de zoldertrap, een ruimte boven de kasten van de onderliggende slaapkamer. Tijdens de Korea-oorlog stonden er blikken met spijsolie.

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,8 december 2008, 23:20
Datum: dinsdag 9 december 2008 20:39

Oh jee, ik had je ook 40 cent - en misschien nog wel belangrijker: kostbare marmoleumlegtijd - kunnen besparen. Wij hebben de Consumentengids op de zaak en ik had de kattenvoertest gekopieerd voor thuis. Onnadenkend als ik ben, dacht ik er niet aan om hem ook aan jullie te geven.

We hebben het besproken voer al aangeschaft en gepresenteerd. Ze zijn er zeer tevreden over!

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,8 december 2008, 23:20
Datum: dinsdag 9 december 2008 10:45

Dit zou je letterlijk onder "Stump Rock" kunnen verstaan, maar of de gitaar hier nu zo blij mee is vraag ik me af want echt lichtvoetig kan je dit niet noemen!

Bij het zien van het fotootje dacht ik zowaar aan een Imam die de Koran van muziek voorziet. http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4 precies dezelfde baardgroei die de Heilige Profeet ook had ;-)

Wish me luck. 7 januari krijg ik een intake gesprek bij het CBR om te zien of ik geschikt ben voor de opleiding tot examinator (motor en auto)

  1. Kon die camera niet eens inzoomen op die voeten!?
  2. De kamerwanden zijn nogal exotisch, het IS een Imam!
  3. Ik vind jou heel geschikt, zeg dat maar bij het CBR.

Van: "Leonard" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,7 december 2008, 23:09
Datum: maandag 8 december 2008 22:13

Soms kom je op Youtube werkelijk fenomenale dingen tegen zoals dit bijvoorbeeld little wing de techniek heet "tapping" misschien kan Jean-Marc het ook wel zo goed. Geen idee.

Leonard

Leonard R.A (Mellow Grapes)

Het lijkt me waanzinnig moeilijk, je moet aparte hersens voor je linker- en je rechterhand hebben!

Van: "Rik Oerlemans" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,4 december 2008, 23:07
Datum: vrijdag 5 december 2008 8:08

Jouw muziekje is mooier, maar nu kan ik eindelijk laten horen hoe knap de overbuurman op de banjo is – terwijl hij overdag gewoon een IT- bedrijfje runt.

Rik

Miss Lulu. White Red Hot Creole Jazz Band

Heel goed. Die buurman zou wel wat beter in beeld mogen, ik zou graag twee handjes zien. Het grote probleem van YouTube is dat je daar rechts ook weer allemaal aanklikbare dingen hebt. Voor je het weet is het een uur later. En ik moet de randen om de voordeurmat nog!

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,3 december 2008, 23:17
Datum: donderdag 4 december 2008 10:28

Het verhaal van de grijze trui leidt bij kleer-bewuste dochters tot hysterische vrolijkheid!
En mijn jongste geheugen doet het niet zo goed bij andermans trouwdagen. Van ons weet ik dat de Hindoestaanse getuige die we in Londen van de straat plukten, analfabeet bleek, zodat er een kruisje op onze trouwacte prijkt. Toen met Yf en Ef heeft niets zo'n diepe indruk op mij gemaakt als hun set soepkommen: aardewerk, met kleine oortjes, in de prachtigste kleuren die ik ooit gezien had. Vooordien wist ik geloof ik niet dat servies mooi kon zijn.

Soepkommen? Ik ken(de) iemand die Brabants Bont verzamelde, maar dat was het vast niet. Om je zelfs de oortjes nog te herinneren, geweldig. Voor mij zijn de kommen grijze truien.

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,2 december 2008, 23:42
Datum: woensdag 3 december 2008 17:56

Lieve Sneeuwuil, ik zit ook echt niet met die vergeten data….. Mannen zijn daar meestal niet zo sterk in en ik zie het dan ook duidelijk terug bij de zonen.

Ik maan regelmatig in oren of door telefoons: “jongens, denk aan …………. zijn/haar verjaardag!”

Maar wie daar op let is een kniesoor!

Trouwens, meestal sprak jij ook het vermoeden uit, dat het zo wel gegaan zou zijn…..

We kennen onze pappenheimers, toch?

Marja, ik zal proberen een foto te scannen. Het zal wel eventjes op zich laten wachten, denk ik.

Het wordt wel ná Sinterklaas.

En het eten bij Jan Tabak was, als ik het me goed herinner, vóór de trouwdag, maar was dan ook vanwege iets feestelijks “Zus en Kees” betreffende.

25 jaar getrouwd….?

Je moeder had inderdaad een mand gemaakt met allerlei kleine kadootjes

Het enige daarvan wat ik me herinner, was een rubberen “flessenlikker”, héél praktisch!

En je vader hield een soort “speechje”.

En, Minke, wees toch blij, dat je niet eigenhandig in dat vreselijke verkeer moet sturen!

Ik durf al járen niet meer, terwijl ik toch zeer lang een verbazend goed chauffeuse was; zelfs de zonen waren die mening toegedaan.

Ik herinner me eten bij Jan Tabak net voor we naar Frankfort gingen, dat was in 1960. Maar de flessenlikker, dat zal dan toch wel 1958 geweest zijn.

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,2 december 2008, 23:42
Datum: woensdag 3 december 2008 10:27

Soms denk ik wel eens dat Frank ál te lang over de zin van het leven nadenkt. Niet alleen bij Vögele. Hij moet daar eens per halfjaar heen met me. Dit doet hij heel gewillig, omdat hij nou eenmaal in z'n kop heeft dat ik mezelf meteen doodrij als ik alleen ga, helemaal naar Putten of waarheen dan ook. Terwijl ik dus nooit zou gaan als ik niet op dat moment de rust zelve was.
Heel fijn natuurlijk dat hij me liever voor zich wil behouden, maar wel slecht voor mijn rijvaardigheid, dit gebrek aan vertrouwen, en tenslotte: volledig eigen schuld dus, als hij weer mee moet.
Deze keer ging ik voor een warme trui. En terwijl ik in het pashokje pijlsnel aan het passen was, dacht hij dus na. En toen ik klaar was, en we samen de afgekeurde truien weer terug gingen hangen, vroeg hij verbaasd: "En deze dan, hou je die aan?" Ik droeg weer mijn oude grijze oertrui, eentje van de kringloper die ik al drie winters lang vrijwel onafgebroken draag. Had hij nog nooit gezien.
Dus is het niet alleen bij Vögele vrees ik, dat hij zo erg nadenkt. En Yvonne hoeft er dus ook echt niet mee te zitten als hij wel eens een gouden bruiloftje vergeet.

Sneeuwuil heeft het probleem dat ze Putten niet kan vinden. Met de TomTom misschien wel, als ze maar wist hoe je die aan moet zetten.

Ik vind het zeer interessant dat de aarde om de zon draait. De scheve stand van de aardas, daar kan je me midden in de nacht voor wakker maken. Allerlei tassen en andere dingen die om de aarde draaien, ook fascinerend. Maar hoe lang zo'n rondje van de aarde om de zon nou precies duurt kan me niet zoveel schelen. En het tellen van die rondjes al helemaal niet.~

Een grijze trui. Grijs, het woord zegt het al: onzichtbaar.

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,2 december 2008, 23:42
Datum: woensdag 3 december 2008 9:33

Jawel, Sneeuwuil, het gaat inderdaad om de trouwdag…..

Vroeger was ik altijd erg goed in data, maar de laatste jaren heb ik overal ezelsbruggetjes voor nodig.

Nu moet ik echter het jaar 1958 zonder ezelsbruggetjes doen, want die ben ik vergeten, maar de zéér diverse gebeurtenissen zijn, zoals men wel eens zegt: in het geheugen gegrift.

20 was ik toen! Dat is al ezelsbrug genoeg misschien…..

Ik heb een grove ezelsbrug: in 1956 ging ik in militaire dienst. "Zesenvijftigzes", dat kwam zo vaak langs dat het onvergetelijk werd. Dat die laatste zes op de twaalfde maand sloeg weet ik ook nog. Een kleine twee jaar later mocht ik weer uit de dienst, ergens in 1958 dus. Trouwjaar kan ik zo reconstrueren, trouwmaand niet, en trouwdag al helemaal niet.

Van: "Marja Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,2 december 2008, 23:42
Datum: woensdag 3 december 2008 9:13

Mogen we alsjeblieft een foto van 2 december 1958? Dat activeert misschien wat foto's in het brein. Aten we die avond bij Jan Tabak, en deed Zus aan tafel een alfabet-met-cadeautjes, of was dat een heel andere keer?

Een foto, nou wordt het echt moeilijk. Even speuren in mijn archief: niets. Jan Tabak, ooit wel, maar toen? Jij als jongste moet het beste geheugen hebben!

Van: "Sneeuwuil" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 december 2008, 23:22
Datum: dinsdag 2 december 2008 23:27

Yvon, zeg het nou toch alsjeblieft, betreft het soms jullie gemankeerde gouden bruiloft? Je verwacht toch niet van Frank dat hij weet welke zijn diverse trouwdagen zijn? Hij weet de mijne in elk geval ook niet, sterker nog, ik evenmin. Staat dat allemaal bij jou op de kalender dan? Of gaat het toch om wat anders?
De Driespoes is wel erg mooi, geen wonder ook met zo'n mooie stamboom.

Ooit stond er een exemplaar van het Nederlands Patriciaat online. Dat is niet meer te vinden, maar ik heb 't nog bij Mijn Documenten staan. En daar vind je inderdaad 2-12-1958, trouwdag. Verjaardagen, dat is ook heel moeilijk: 20 of 22, juni of juli...

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 december 2008, 23:22
Datum: dinsdag 2 december 2008 21:55

Nu gaat hier ook nog van alles verkeerd!

Dat is hier ook wel eenz zo!

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 december 2008, 23:22
Datum: dinsdag 2 december 2008 21:54

Mijn reactie is voor 2 december...

Loop ik voor?

Nee, ik loop achter. Dat gebeurt me wel vaker.

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 december 2008, 23:22
Datum: dinsdag 2 december 2008 21:53

Waar is 2 december? Vandaag is het toch de 2de..?

Sinds enige tijd stuur ik mijn log laat op de avond de wijde wereld in. Qua datum loopt het dus altijd een dag achter. Tenzij je om vijf voor twaalf kijkt.

Van: "Yvonne Spreekmeester" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,1 december 2008, 23:22
Datum: dinsdag 2 december 2008 16:11

We lopen vandaag een gouden feestje mis…., maarrrrrrrrr: Dries is er tenminste wél!

Goud, is dat iets met 50? Dries is er wel, ergens nog verder in Noord-Holland? Ik loop wel graag een feestje mis...

Van: "Iris Hoekstra - Roscam Abbing" <->
Aan: <->
Onderwerp: franks log,29 november 2008, 23:03
Datum: maandag 1 december 2008 22:33

Om nou te zeggen dat ik nu volledig gerustgesteld ben op het punt van de Rainbow Twists... maar goed, het is zoals het is.

Ik moest wel lachen om je codicil. Die clowns lijken mij ook heel verschrikkelijk. Als ik dement ben moeten ze me gewoon af en toe bij een paar dieren neerzetten. Tenminste, dat denk ik nu. Maar eigenlijk weet je het niet, misschien vind je clowns wel het einde als het zover is.

Connie, even zoeken, Conny dus, die gaat met dieren naar dementen.


Nog even naar de november reacties?

reacties





opmerking:
De meeste reacties hebben twee datums. De eerste is de datum van het onderwerp, de tweede is de datum waarop de reactie geschreven werd.

Ik zet ze hier in volgorde van binnenkomst, zonder rekening te houden met vertragingen van het www. Je moet dus even puzzelen om te zien waarop een reactie reageert.

zoek in frankslog: